Vectra A 2.5 v6

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Sumppari toi jo aika hyvin tuon mun pointin esille. Ei kukaan aja autollaan 200tkm vaihtamatta siihen iskareita. Voihan sillä ajaa, kyllä ne iskarit sen "kestää" elleivät ole pohjanneet ja hajonneet, mutta ajo-ominaisuuksista on turha enää puhua. Muistaakseni valmistajat puhuvat tollasesta 90tkm/6v vaihtovälistä iskareille.
Ja kun nyt tuosta opelin vesipumpusta sanotiin ettei kestä 200tkm. No ei ole edes tarkoitus, kun vaihtoväli on määritelty 120tkm!

Hirveä hyökkäys yhtä-äkkiä meikäläistä vastaan, kun kehtaan edes puhua Opelista. Voi tsiisus, ajakaa kuule millä merkillä tahansa en minä tässä kenellekään ole opelia tuputtamassa. Taisin tässäkin thredissä AIHEENA OLLEEN Opelin dissata ei-kannattavaksi ostokseksi.

Että minulla ei ole Markku mitään tarvetta ruveta kommentoimaan sun(eikä kenekään muun) huonoja kokemuksia Opelista, eikä mistään muustakaan merkistä. Tämä thredin nyt muutenkin on jo niin lähellä "mun pili on isompi kuin sun" -keskustelua, ja niihin minä en edes periaatteesta osallistu,joten tämä on mun puolesta tässä!
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä ollut kaksi opelixia peräkkäin molemmat vectroja. Aiemmin 1.8 a-malli ja nyt 2.5 b-malli, 7. vuosi menossa vectra perseen alla ja tyytyväinen olen ollut molempiin. Edellisellä 1.8 vectralla tuli 350 tkm täyteen kunnes luovutin sen eteenpäin ja ihan kohtuu kunnossa oli vieläkin, toki ruostetta löytyi. Jospa minulle on sitten sattunut ns. hyvät yksilöt mene ja tiedä.

Ainoa auto minkä kans on mennyt hermo on nimenomaan tuo kaikkien ihannoima BMW. Saa kantaa rahaa ikkunoista ja ovista, että vanhan bemun pitää tien päällä.
 
nevahood sanoi:
e. Markku, tuo että huollossa ei löytynyt vikaa.. oliko auto samassa huoltamolla kuin aiemmin?
Tuo tuli ekaksi mieleen, mutta oli eri huollossa, koska hinausauto vei sen lähimpään merkkihuoltoon. :)

Sumppari sanoi:
Ja Markku: Kerrotko minkä valmistajan vesipumput ja laturi kestävät +200tkm, niin ostan sellaisen seuraavaksi autooni? Vaikka kuinka olisi Phersonit, niin kyllä ne 200tkm/10v kohdalla alkaa olemaan sellaiset, että järkevä ihminen vaihtaa ne uusiin jo ajo-ominaisuuksien parantamiseksi, vaikka katsastuksesta vielä läpi menisivätkin.
Olen täysin samaa mieltä että viimeistään 200tkm kohdalla pitäisi vaihtaa kyseiset kuluvat osat uusiin. En haluaisi nyt mainita merkkejä, koska autoasiat otetaan ilmeisen helposti henkilökohtaisuuksina, mutta ns.isommissa autoissa kyseiset osat kestävät Suomenkin oloissa pitkälle yli 200tkm, joka tässä threadissa aiemmin määriteltiin azzyyrin toimesta haamurajaksi kyseisille osille.

Samoin olen sitä mieltä, että vaikka kyseiset osat kestäisivät 350tkm, niitä ei kannata loppuun asti ajaa, vaan vaihtaa ajoissa.

Iskunvaimentimet ovat taas oma lukunsa, 200tkm kohdalla ominaisuudet ovat jo niin lopussa että muiden tielläliikkujien turvallisuuden vuoksi tälläinen auto pitäisi bannata välittömästi julkisilta teiltä.

azzyyr sanoi:
Sumppari toi jo aika hyvin tuon mun pointin esille. Ei kukaan aja autollaan 200tkm vaihtamatta siihen iskareita. Voihan sillä ajaa, kyllä ne iskarit sen "kestää" elleivät ole pohjanneet ja hajonneet, mutta ajo-ominaisuuksista on turha enää puhua. Muistaakseni valmistajat puhuvat tollasesta 90tkm/6v vaihtovälistä iskareille.
Juuri näin, muiden tielläliikkujien turvallisuuden vuoksi 100tkm olisi maksimi iskunvaimentimille, tai huonoilla teillä jopa vähemmän.

azzyyr sanoi:
Hirveä hyökkäys yhtä-äkkiä meikäläistä vastaan, kun kehtaan edes puhua Opelista. Voi tsiisus, ajakaa kuule millä merkillä tahansa en minä tässä kenellekään ole opelia tuputtamassa.
azzyyr, rauhoitu! :) Kukaan ei ole hyökännyt sinua vastaan. Tässä threadissa puhuttiin autoista, ei sinusta. Palstan keskusteluun kuuluu kommentointi, ja et voi olla myöntämättä että hieman kerjäsit oikaisua (ensin kerroit ajavasi vanhalla A Vectralla, sitten mainitsit että olet Vectra-maanikko ja sitten ihmettelit että jossain autossa osat kestää 200tkm). Vastaus oli tarkoituksella hieman provo, pahoittelen sinulle aiheutunutta mielenvaivaa.

azzyyr sanoi:
Että minulla ei ole Markku mitään tarvetta ruveta kommentoimaan sun(eikä kenekään muun) huonoja kokemuksia Opelista, eikä mistään muustakaan merkistä. Tämä thredin nyt muutenkin on jo niin lähellä "mun pili on isompi kuin sun" -keskustelua, ja niihin minä en edes periaatteesta osallistu,joten tämä on mun puolesta tässä!
Autot herättävät suuria tunteita, vaikka niiden hankkimista perustellaan järkisyillä. Vielä kerran, älä ota itseesi, tämä on vain keskustelua.

Edit. Quotet oikein.
 
danzig sanoi:
Ainoa auto minkä kans on mennyt hermo on nimenomaan tuo kaikkien ihannoima BMW. Saa kantaa rahaa ikkunoista ja ovista, että vanhan bemun pitää tien päällä.
Samaa puhuu muuten useimmat automyyjätkin (paitsi tietysti ne jotka myyvät vanhempia bemareita) eli ok ajaa mutta ootas kun jotain hajoaa, rempat on aina useampia tonneja. :( Erikoisilla autoilla tulee erikois-yllätyksiä.

Eräässä talouslehdessä oli artikkeli yleistyvästä vakuutuspetoksesta: nuori kaveri hankkii vanhan (yli 10v), ison ja tehokkaan saksalaisen auton, yhtäkkiä auto palaa tai varastetaan. Yleensä autossa on ollut tulossa useamman tonnin korjaus ja on yritetty päästä ongelmista eroon.
 
Sumppari sanoi:
525 BMW kiihtyy lahjakkaat 10s 0-100km/h

Pistätkö faktaa tuosta bmw:n alakanttiin ilmoituksesta? Itse juuri ~90 vuoden seutuvilta olevista

Ettei vaan olis automaatin kihtyvyysarvo? Ainakin m50 koneinen e34 525i kiihtyy kyllä reilusti alle kymmenen sekunnin sataseen.

Joissakin malleissa on selkeästi alakanttiin ilmoitettu suorituskykyä. Katso esimerkiksi e39 523 testi teknarista.
 
Kai Nalo sanoi:
:offtopic: Kuka ajaa autolla yli 200tkm? Autot vaihtoon viimeistään 130tkm kohdalla....
Se persaukinen joka ei tyydy uuteen halppisautoon, vaan ostaa mieluimmin käytetyn laatuauton.
 
Pakko vielä kerran osallistua, enkä jaksa quotettaa, ni tämä on nyt Markulle.

Kaikki lähti siis liikkeelle minun sanomasta:"Ei sellaista autoa olekaan, missä alkuperäiset iskarit ja vesipumppu kestäisi 200tkm...."

Jonka jälkeen tässä on väännetty enemmän ja vähemmän paskaa KAIKENLAISISTA osista, mutta minä olen maininnut VAIN nämä kaksi, ja minun ilmoittamani "HAAMURAJA" koskettaa VAIN näitä kahta!!! Ymmärtääkseni sinä olet iskareista TÄYSIN samaa mieltä, ja koska sinulla tuntuu olevan tarkempaa tietoa muiden merkkien vesipumpun vaihtovälistä voinet kertoa sen meille muillekin. Minulla ei tosin ole ollut vielä yhtään autoa, johon ei vesipumppua olisin edes kerran vaihdettu ennen 200tkm, ja on ollut muitakin merkkejä kuin Opel. Ja kuten aikaisemmin sanoin, kyllä se pumppu VARMASTI kestää enemmänkin, jos nesteet on kunnossa, eikä satu 1/1000000 maanantaikappaletta.

Ja vaikka minä olenkin "saksan-lada"-kuski, niin ei minun suuhuni tarvitse laittaa sanoja joita en ole sanonut.
 
:offtopic:
NHB: Kyse oli automaatista, (E34) jolle valmistaja itsekkin lupaa puoli sekunttia huonomman ajan. Että kyllä se manuaali varmaan siihen lupaamaan 9.5 sekunttiin menee, mikä ei minun korviin kuulosta kovin hurjasti alle kympin suoritukselta. Eikö tuohon aikaan taivu helposti nuo "tuhannen euron" saman ikäiset 2.0 Vectratkin? :provo: (Laitettakoon 525 automaatin eduksi testin alhaisin kulutus. Maantiellä 90km/h vauhdissa 7.7l/100km. Aika vähän 1500kg automaatille.

Toinen esimerkki. E32 automaatti 750:selle luvattu aika 7.4s. TMn testissä aika oli 7.7s.

Toisinaan voi toki luvatut alittuakkin, mutta mitään automaattista BMWn puolen sekunnin poistoa aikoihin ei kannata tehdä. Varsinkaan manuaaliin, sillä moni "matti meikäläinen" heittää kuitenkin selvästi huonompia aikoja kylmiltään vartille, kuin ammattikuskit.

Alkaa tosiaan mennä vähän liiaksi ohi aiheen, ja kokisin itse E34sen kohdalla saavani rahalle vastinetta. Oma näkemys on tuon jälkimmäisen postisi kanssa identtinen. Jos ei ole varaa uuteen luksus kärryyn, niin mieluummin vanhalla tehokkaalla luksuskärryllä, kuin jollain uudella pienellä sardiinipurkilla.
 
Kyllä M50 koneinen e34 kiihtyy varmasti paljon paremmin kuin 9,5s sataseen. Lonkalta uskallan heittää että kasilla sen ajan täytyy alkaa, joku taulukot ulkoa muistava korjatkoon.

Itsekkin olen samaa mieltä tuosta e34:sta, paljon (laatu)autoa pienellä rahalla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehdottoman samaa mieltä tosta e34:stä, on uskomattoman hyvä auto kaikin puolin. Omassa pihassa seisoo 535i aika hyvillä varusteilla, yli 400tkm mittarissa ja sisustakin on kuin uudessa, se on laatua se.
 
azzyyr sanoi:
Jonka jälkeen tässä on väännetty enemmän ja vähemmän paskaa KAIKENLAISISTA osista, mutta minä olen maininnut VAIN nämä kaksi, ja minun ilmoittamani "HAAMURAJA" koskettaa VAIN näitä kahta!!! Ymmärtääkseni sinä olet iskareista TÄYSIN samaa mieltä, ja koska sinulla tuntuu olevan tarkempaa tietoa muiden merkkien vesipumpun vaihtovälistä voinet kertoa sen meille muillekin. Minulla ei tosin ole ollut vielä yhtään autoa, johon ei vesipumppua olisin edes kerran vaihdettu ennen 200tkm, ja on ollut muitakin merkkejä kuin Opel. Ja kuten aikaisemmin sanoin, kyllä se pumppu VARMASTI kestää enemmänkin, jos nesteet on kunnossa, eikä satu 1/1000000 maanantaikappaletta.
Kuulostaa siltä että otat asian vieläkin hieman liian henkilökohtaisesti. Suomessa (vanhakin) auto ON pyhä lehmä johon suhtaudutaan täysin subjektiivisesti (ainakin nettiväittelyissä) niin kauan kun se on oma. :(

Olen iskareista TÄYSIN samaa mieltä kanssasi, ja ilmeisesti MYÖS vesipumpuista, mikäli autoissasi ne on vaihdettu huoltotoimenpiteenä, ei vasta pumpun levittyä.

Mulla on varmaan käynyt hyvä tuuri, ei ole ollut yhtään autoa johon vesipumppu, laturi, jakopään ketju tms. kuluva osa olisi pitänyt hajoamisen takia vaihtaa ennen 200tkm. Ehkä senkin vuoksi ihmettelin sitä 200tkm raja-arvoa jonka niin ehdottomasti ilmoitit, josta tuli sitten hauska aasinsilta Opel-vitseihin.

PS. Miksi intissä kuskeille ei anneta Opelia? - Kun sen ratin kääntää ylösalaisin, siinä lukee LEPO!
:wanha:
 
En minä ota tätä automerkki mielessä henkilökohtaisesti, eihän tässä ole edes kyse minun autostani, vaan siitä, että tuon lausumani jutun pointti väännetään hieman väkisin väittelyksi minua vastaan. (minulle nämä puhtaasti automerkkiväittelyt ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, enkä niihin osallistu)

Minäpä muutan hieman tuota sanomaani, mikä siis oli vastine nimimerkin Treenaisko lausumaan.
"Ei sellaista autoa olekaan, missä alkuperäiset iskarit ja vesipumppu olisi tarkoituskaan kestää 200tkm ilman vaihtoa

Koska jokaisella automerkillä, mitä minun tiedossa niiden huolloista on, tuo vesipumpun vaihto kuuluu huolto-ohjelmaan, jossain 100-150tkm tienoilla. Minun pointtina kun nyt oli, että ei varmaan ole yleisesti automerkin(opel) vika, jos 120tkm kohdalla vaihdettavaksi määritelty vesipumppu hajoaa 170tkm kohdalla. Koska nimimerkin Treenaisko postista ei mitenkään käy, ilmi että pumppuja olisi vaihdettu.... (ja jos on vaihdettu, ni opelista vetoa, että kyseessä on tarvikepumppu)
Näin, jokohan siinä on tarpeeksi rautalankaa ja off-topikkia.... :rolleyes:

Ja vielä off-topikkina voisin jatkaa, että omissa autoissani on hyvin vähän ollut pahoja vikoja, koska vaihdan kuluvatosat hyvissä ajoin, enkä sitten vasta, kun ne hajoaa.... :peace:
 
azzyyr sanoi:
"Ei sellaista autoa olekaan, missä alkuperäiset iskarit ja vesipumppu olisi tarkoituskaan kestää 200tkm ilman vaihtoa

Koska jokaisella automerkillä, mitä minun tiedossa niiden huolloista on, tuo vesipumpun vaihto kuuluu huolto-ohjelmaan, jossain 100-150tkm tienoilla.

Ja vielä off-topikkina voisin jatkaa, että omissa autoissani on hyvin vähän ollut pahoja vikoja, koska vaihdan kuluvatosat hyvissä ajoin, enkä sitten vasta, kun ne hajoaa.... :peace:
No joo, vähän turhaan takerruin yhteen lauseeseen, mut sellaista se on internetissä. :) Eiköhän tuo vesipumpun vaihto ole huolto-ohjelmissa suunnilleen joka toisen jakopään hihnan vaihdon yhteydessä. :peace:
 
Kyllä noilla iskareilla ajaa pitkäänkin jos olosuhteet on paremmat kuin suomessa. Vanhat iskarit menee vielä kesällä ihan huomaamatta mutta talvella ne rupee rassaamaan kun on niin jäykät, sinne kertyy vettä sisään ja ne jäätyy. Jossain etelä-saksassa on hyvät tiet eikä talvesta tietookaan niin osatkin kestää paremmin.
 
Zone-sarja -42%
Päivän iltalehdessä oleva Auto Bild -lehden laadukkaimpien autojen selvityskään ei ihan tue tuota Opelin huonoutta. Ei mikään yllätys, että kuuden kärjestä löytyy 5 japanilaista ja yksi korealainen. Paras saksalainen, Opel tuo Saksan lada, löytyy seitsemäntenä. "Laatumerkit" Audi ja BMW majailevat jaetulla 14. sijalla.
 
stranger sanoi:
Päivän iltalehdessä oleva Auto Bild -lehden laadukkaimpien autojen selvityskään ei ihan tue tuota Opelin huonoutta. Ei mikään yllätys, että kuuden kärjestä löytyy 5 japanilaista ja yksi korealainen. Paras saksalainen, Opel tuo Saksan lada, löytyy seitsemäntenä. "Laatumerkit" Audi ja BMW majailevat jaetulla 14. sijalla.
mielenkiintoista.. millähän nämä mittasivat laatua? kaikille autoille on löytyy varmasti "omat" testinsä ja kokoluokkansa jossa saavat olla parhaimpia. en usko että tuossa testissä olisi satoja tuhansia ajettu eri autoilla tai vertailtu vaikka 90-luvun puolen välin autoja.

vertailkaas muuten huvikseen saman ikäisiä autoja keskenään. vaikka 90-luvun alun opelia ja audia näin vaikka ihan sivusilmällä..

ps. look at opel now :lol2:
 
Tutkimuksessa automerkkien laatua mitattiin takaisinkutsujen, teknisen valvontaviranomaisen lausuntojen, kesto- ja korjaamotestien sekä kuluttajien kokemusten perusteella.(Iltalehti)
 
nevahood sanoi:
vertailkaas muuten huvikseen saman ikäisiä autoja keskenään. vaikka 90-luvun alun opelia ja audia näin vaikka ihan sivusilmällä..
Pakkohan se on vastata kun opeli mainittiin.... :wall: :D

Ei eri ikäisiä autoja paljon kannatakaan verrata toisiinsa. Esimerkkinä a-vectra ja uusi GTS, onhan niissä molemmissa neljä pyörää ja kori, paljon muuta yhteistä ei sitten olekaan.... :rolleyes: (ja kohta joku tulee ja listaa muutkin yhteiset piirteet..... :david: )

90-luvun autojen vertailu "sivusilmällä" keskenäänkin on jo hieman kyseenalaista, koska niiden kuntoon vaikuttaa paljon enemmän se, kuinka niitä on pidetty, kuin se mikä merkki siinä keulassa on. Jos 90-luvun alun autoa ei ole massattu uutena, ja kertaalleen jo senkin jälkeen, niin aika todennäköisesti on ruosteessa, vaikka keulassa olis "johtotähti." Senverta tuota suola-paskaa täällä suomen teillä sinne alustan saumoihin on tunkemassa. Tekniikka puoleen nyt sitten mitenkään puuttumatta....

Mielestäni paras tapa verrata eri merkkien laatua(jos sitä nyt välttämättä pitää tehdä), on tuo takuukorjauksien määrä takuuaikana, suhteessa autojen määrään. Se yleensä paljastaa ne lastentaudit, mitä uuteen mallisarjaan on pesiytynyt....

Ei ole minullekaan mikään yllätys, että japsit on listan kärjessä. Siellä on aina osattu tehdä tekniikaltaan aika varmoja vehkeitä. Juuri nämä tekniikka ongelmat ovat ne mitkä takuuaikana tulee näkyviin. Koriongelmat ovat sitten juuri n.10 vuoden ikäisten autojen riesa, ja se taas ei tuossa listauksessa näy.

Muistanko väärin, vai eikös bemarissa ollu joku tekninen vaiva, minkä takia joku mallisarja kokonaisuudessaan piti kutsua takuukorjaukseen?? Se jo varmaan pudottaa koko merkin aika alas....

Stranger, mainittiinko jutussa kattaako tuo testi kaikki merkin mallit vai jotkut tietyt??
 
azzyyr sanoi:
Stranger, mainittiinko jutussa kattaako tuo testi kaikki merkin mallit vai jotkut tietyt??
Sellaisen käsityksen sain, että kaikki mallit.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom