Vectra A 2.5 v6

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
jos lähtee siitä että mun 520 24v ia (eli automaatti) meni noin 9 sek 0-100 niin miten 525 joka on vähintäänkin 42 heposta tehokkaampi voisi olla hitaampi. bmw:n kohdalla on turha lukea mitään testejä jos suorituskykyä katsoo. 740iL on kiihdytetty (virallisella mittauksella radalla) 5.9 sek 0-100 vaikka valmistaja ilmoittaa ihan muuta. se on silleen että kun on testiajoja niin ne on jonkun valmistajan sponssaamia ja lehdet muuntaa totuutta sen mukaan minkä pitää voittaa, vertauksissa käytetään monseti sellaisia malleja jotka ei ole millääntavoin vertailukykyisiä, bmw:stä otetaan aina karvalakein ja pieninkoneisin malli esim 316 tai max 320 mikä vaan vähänkin sopii siihen testiajoon ja sitten vaikka volvolta otetaan 2.4 litranen turbomoottori, vaikka vertailukelponen verrokki olis esim 325, 328 jotka pieksee moisen volvon milloinvain ( kun oikeasti ajetaan eikä tuijoteta taulukkoa ).

ratin takana on vika jos ei muka kiihdy

ostakaa vaan tollanen paskaooppeli ja hypätkää sitten 525 24v ratintaakse niin kadutte ooppelikauppaa niin perkeleesti.

ja joku mainitsi että saa osia kantaa kokoajan. ja paskat, jos oot paskan ostanu niin oma on häpeäsi, ostaa kunnollisen ja eikä aja ihan reikä päässä ja huoltaa kunnolla niin ei tarvi koskaan kantaa osia. mulla on pelannu noi bmw:t ihan moitteettomasti, ainoat ongelmat on ollu huoltoliikkeiden kanssa, eivät tunnu osaavan sitten mitään muuta kun rahastaa.

niin joo, ja aivan turhaa bmw:llä on tyytyväisimmät asiakkaat ja aivan turhasta bmw on valittu monena vuonna autojenautoksi. et silleen.

voin jatkaa listaa vaikka loputtomiin, mutta jos ei osaa arvostaa bemaria niin sitten ei sitä ansaitse ja voi kärsiä vaikka ooppelin tai fordin ratissa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
lassi-s sanoi:
jos lähtee siitä että mun 520 24v ia (eli automaatti) meni noin 9 sek 0-100 niin miten 525 joka on vähintäänkin 42 heposta tehokkaampi voisi olla hitaampi.
Mistä sinä noita teho eroja revit, vai etkö tunne malleja ollenkaan? Vanhassa E34 525sessa on 170 heppaa. Ja jos 42hp otetaan tehoista pois, niin ei tosiaan nähdä edes unta 9sekunnin ajoista. Vaikka ois 6 vaihteinen manuaali ja tyhjä tankki. Arvaanko oikein, mittasit 9sek ajan käsikellollasi?

lassi-s sanoi:
bmw:n kohdalla on turha lukea mitään testejä jos suorituskykyä katsoo. 740iL on kiihdytetty (virallisella mittauksella radalla) 5.9 sek 0-100 vaikka valmistaja ilmoittaa ihan muuta.
No nyt ei enää puhuta E32 aikasesta autosta jos lukema 5.9s. Vai onko tuo keventynyt 500 kiloa 750seen verrattuna, sehän meni sen vajaa 8s 0-100km/h. Tehoa 300hv, painoa kiitettävät +1700kg. Kuka muuten kiihdytti, millä mitattiin, ja oliko auto vakio renkaita myöten?

lassi-s sanoi:
se on silleen että kun on testiajoja niin ne on jonkun valmistajan sponssaamia ja lehdet muuntaa totuutta sen mukaan minkä pitää voittaa, vertauksissa
Ei oo tosi, tätä et usko itsekkään. Uskot siis että siellä on salaliitto BMWtä vastaan. :hyper: Miksi sitten 735 voitti oman testinsä?

lassi-s sanoi:
jotka pieksee moisen volvon milloinvain ( kun oikeasti ajetaan eikä tuijoteta taulukkoa ).

Eli mielestäsi parempi mitata näin:
Auto 1. Jarrutetaan. Tulos: Joo jarrutus tuntui tosi lyhyeltä
Auto 2. Jarrutetaan. Tulos: Tuntui ihan selvästi huonommalta.
Kuin näin:
Auto 1. Jarrutetaan. Tulos 39m.
Auto 2. Jarrutetaan. Tulos 36m.

Perstuntuma on kuule aika huono "fakta mittari". Varsinkin kun puhutaan ratakierroksen ajoista, kiihtyvyydestä, lämpötilannoususta sisätiloissa tms. selvästi mitattavasta asiasta.

lassi-s sanoi:
ratin takana on vika jos ei muka kiihdy

No pistä lehtiin valitus, että sinä saat käsikellollasi auton kiihtymään ihan selvästi paremmin, että nyt teidän testissä oli jotain vikaa.

lassi-s sanoi:
ostakaa vaan tollanen paskaooppeli ja hypätkää sitten 525 24v ratintaakse niin kadutte ooppelikauppaa niin perkeleesti.

Perusteletko tarkemmin paskan? Kiihtyvyyteen se tuskin liittyy TMn samaisessa 525 testissä vanha 3.0l 24v Omega kiihtyi sataseen 7.3 sekunnissa. Omena oli vieläpä halvempi, ja oli nimenomaan urheilullisempi alustan käytökseltäänkin.

lassi-s sanoi:
niin joo, ja aivan turhaa bmw:llä on tyytyväisimmät asiakkaat ja aivan turhasta bmw on valittu monena vuonna autojenautoksi. et silleen.
Faktaa kaivataan. Pistätkö linkin missä BMW on valittu autojen autoksi, tai asiakkaat tyytyväisimmiksi omistajiksi. Viime vuonna tälläinen asiakaskysely muistaakseni on tehty, ja bmw ei ollut voittaja. Vai oliko?

lassi-s sanoi:
voin jatkaa listaa vaikka loputtomiin, mutta jos ei osaa arvostaa bemaria niin sitten ei sitä ansaitse ja voi kärsiä vaikka ooppelin tai fordin ratissa.

Kunhan nyt edes faktoja pistäisit sekaan, etkä pelkkiä mielipiteitä omasta perstuntumasta, niin threadi etenisi hitaasti eteenpäin.
 
Sumppari sanoi:
Mistä sinä noita teho eroja revit, vai etkö tunne malleja ollenkaan? Vanhassa E34 525sessa on 170 heppaa.

M50B20 rivi-6 1991 150hp@5900 190nm@4200 Siemens DME MS41 1992 E34/520i, E36/320i

M50B25 rivi-6 2494 192hp@5900 250nm@4200 Siemens DME MS41 1992 E34/525i, E36/325i

M20B25 rivi-6 2494 171hp@5800 226nm@4000 Bosch Motronic DME 1985 E30/325i, E34/525i

M20B25 Kat rivi-6 2494 170hp@5800 222nm@4300 Bosch Motronic DME 1985 E30/325i, Z1, E34/525i

M20B20 rivi-6 1990 129hp@6000 174nm@4000 Bosch Motronic DME 1987 E30/320i, E34/520i

M20B20 Kat rivi-6 1990 129hp@6000 164nm@4300 Bosch Motronic DME 1987 E30/320i, E34/520i

Siinä on teille nyt noi e34:n 2 ja 2.5 litaraisten tiedot, kumpaakin on uutena ja vanhana koneena, lassi sen tiesikin mutta sumppari nähtävästi ei.
 
phy73 sanoi:
LOLOLOL tää on hauskaa.

Älä muuta sano.... :)
Sen verran tarviis tarkennusta, että mites nuo japsit suhteessa bemariin, kun kaikki muut taidettiin jo haukkua suhteessa ko. merkkiin.... :rock:
 
lassi-s sanoi:
miksi et ostaisi mielummin sillä 10000 eurolla 325/525 tai 535 bmw:tä,
tehoa tuollaisessa 325/525:ssa on 192hv ja vääntöä taisi olla 260nm, ja 535 on jo yli 210 hv ja 300nm. jää tuollainen vectra sekä suorityskyvyssä, ajettavuudessa, ulkonäössä,varusteissa ja kestävyydessä ihan 100-0. ooppelit on järjestäen täysiä paskoja jos suoraan saa sanoa. ja nuo tehot ja etenkin suorituskyvyn bmw ilmoittaa aina alakanttiin.

et saa 95 vuoden mallia mutta so what. 91-92 vuoden saat jo kun et millään ihan ökyvarusteilla vaadi.

ihan vaan pieni vaihtoehdon poikanen,mut jos opelin olet jo valinnut tieksesi niin..............

niin ja vielä lopuksi lisätäkseni vielä että bmw:t ainakin vetää oikeasta päästä (eli takaa). jos jumala olisi halunnut autot etuvetoisiksi niin ihmisetkin kävelisi käsillään :hyper:
Vitut!!! Audi se olla pitää, bemari on vaa munanjatke.. :rolleyes:
 
Jesuiitta sanoi:
M50B20 rivi-6 1991 150hp@5900 190nm@4200 Siemens DME MS41 1992 E34/520i, E36/320i

M50B25 rivi-6 2494 192hp@5900 250nm@4200 Siemens DME MS41 1992 E34/525i, E36/325i

M20B25 rivi-6 2494 171hp@5800 226nm@4000 Bosch Motronic DME 1985 E30/325i, E34/525i

M20B25 Kat rivi-6 2494 170hp@5800 222nm@4300 Bosch Motronic DME 1985 E30/325i, Z1, E34/525i

M20B20 rivi-6 1990 129hp@6000 174nm@4000 Bosch Motronic DME 1987 E30/320i, E34/520i

M20B20 Kat rivi-6 1990 129hp@6000 164nm@4300 Bosch Motronic DME 1987 E30/320i, E34/520i

Siinä on teille nyt noi e34:n 2 ja 2.5 litaraisten tiedot, kumpaakin on uutena ja vanhana koneena, lassi sen tiesikin mutta sumppari nähtävästi ei.

Jep, ja kun oli puhe testissä olleesta 170hv mallista, ja väitettiin että on 2.0l 24V versio jossa 42hp vähemmän, niin missä tuolla on 24v 2.0l 128hv versio?
Samasta lähteestä vähäiset bmw juttuni olen lukenut mistä ne leikkasitkin:
http://www.bmwclub.fi/fi/techinfo.html

Tarkemmin ajatellen luulen lassin vaihtaneen puheen lennosta 24V 525seen, jossa on 192hv, ja siten tarkoittaneen 150hv 2.0l konetta. Tokihan 192hv automaatti jo ysillä alkavaan pääsee, mutta tuo 520sen 9.0s on ihan legendaa automaatilla.
Jos hyökätään niin testifaktaa pöytään. Valmistaja lupaa suoritukseksi 13.3sekunttia!
 
Japseista voisin mainita civic VTI:n 1.6 kone ja 160hp.. jättää muuten noista edellämainituista munanjatkeista joka ikisen!!! Huumoria..?
 
lassi-s sanoi:
j
voin jatkaa listaa vaikka loputtomiin, mutta jos ei osaa arvostaa bemaria niin sitten ei sitä ansaitse ja voi kärsiä vaikka ooppelin tai fordin ratissa.

Itselläs taitaa olla se ainut ja oikea bemari ja muita ei voi edes vilkasta. Ja ehkä se bemari ei pärjää niissä testeissä kun se on huonompi tämäkin on yksi vaihto ehto. Ja kalliitakin vielä Stana... :)
 
En kans ymmärrä ihmisiä, mitkä sanoo, et tää on paras auto ja ainut merkki maailmassa. Muut on ihan paskoja!! Jokainen ostaa sen mistä pitää, eikö se nyt ole ihan sama..??!?!!?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nevahood sanoi:
mielenkiintoista.. millähän nämä mittasivat laatua? kaikille autoille on löytyy varmasti "omat" testinsä ja kokoluokkansa jossa saavat olla parhaimpia. en usko että tuossa testissä olisi satoja tuhansia ajettu eri autoilla tai vertailtu vaikka 90-luvun puolen välin autoja.
1. Korjauskehotusten määrä, niistä tiedottaminen ja korjaamopalvelu.
2. Saksalaisen TüV-katsastusraportin tulokset.
3. Auto Bildin 100 000 kilometrin kestotestien kokemukset.
4. Auto Bildin saamat lukijapalautteet autojen ongelmista (vuosittain yli 8000 viestiä).
5. Auto Bildin korjaamotestien tulokset.
6. Takuuehdot

Tuo on yksi huonoimmista "luotettavuusanalyyseistä" ikinä.
Arvostelukohdista ainoastaa TüV:n raportti on asiallinen. Muut viisi arvosteluperustetta eivät mun mielestä kuulu tuohon listaan. Ennen nuo TüV:n ja ADAC:n tilastot olivat japsimerkkien hallintaa, nykyisin tilanne on jo tasoittunut. Ja olihan tässä vasta yksi ruotsalainen tutkimus jossa 525 BMW todettiin vähävikaisimmaksi ja Volvo otti kolmoisvoiton peräpäässä.
 
lassi-s sanoi:
jos lähtee siitä että mun 520 24v ia (eli automaatti) meni noin 9 sek 0-100 niin miten 525 joka on vähintäänkin 42 heposta tehokkaampi voisi olla hitaampi.

No palataanpa tähän reaalimaailmaan. 520i automaattina ja 24-venttiilisenä kiihtyy 0-100 11.7 sekuntiin. Katso vaikka täältä

Tuo siis E34:lle, E39 520i automaagi kiihtyy hurjat 0.2 sekuntia nopeammin. 525iA kiihtyy 9.5 sekuntiin 0-100km/h.
 
Tanu sanoi:
Japseista voisin mainita civic VTI:n 1.6 kone ja 160hp.. jättää muuten noista edellämainituista munanjatkeista joka ikisen!!! Huumoria..?

Tosta on vielä pykälää kireempi malli mutta ainoataan japanissa: 1.6 litraa ja tehoa mukawat 185hp.
 
Tanu sanoi:
En kans ymmärrä ihmisiä, mitkä sanoo, et tää on paras auto ja ainut merkki maailmassa. Muut on ihan paskoja!! Jokainen ostaa sen mistä pitää, eikö se nyt ole ihan sama..??!?!!?

SAMAA MIELTÄ :arvi:

Hiukan pistää hymyilyttään nää spedet jotka on jotain automerkkiä henkeen ja vereen :) Itse olen ajanut sekä Opelilla (x2) ja Fordilla, enkä jaksa ymmärtää niitä tyyppejä jotka nauravat liikenteessä toisille, että tollasella paskalla ajaa. Antaisivat kaikkien ajaa rauhassa juuri sillä autolla millä kukin haluaa ajaa, tai lähtisivät sitte kunnolla kisaamaan, jos ovat niin vakuuttuneita pikku bemareittensa kanssa. Itse melkein ihan sama minkä merkkinen on, kunhan sillä ei jää jalkoihin.

Ja miks kaikilla on E34, vai mikä se on se kaksovinen bemarin korimalli. Viime kesänä niitä alkoi veroalen jälkeen sikiämään ihan törkeesti. :urjo:
OSTAKAA JOKU HARVINAISEMPI tai TEHTKÄÄ AUTOSTANNE YKSILÖLLINEN, niin erotatte sen parkkipaikalta. :david:
 
Ei ole ainakaan e34 se malli mitä tarkoitat. Voisi olla e36 Coupe.

Ei kai tuollaista vanhaa bemaria miksikään koristeeksi ostetakkaan, yleensä auton ominaisuudet (laatuvaikutelma, ajettavuus, äänieristys...) ovat syynä. Ja silloin kannattaa jättää autoilu paremmin näkeville jos ei tunnista omaa autoaan.
 
sumppari: näkee heti ettet ole tainnut bemarilla edes ajaa, toisin kuin taas itselläni on ollut 5 bmw:tä jo ja on nytkin ja olen ajanut lukemattomilla bemareilla, ja harrastuksiin kuuluu bmw:t ja kuulunut jo 5 vuotta, kuten sanoin, älä tuijota niitä taulukkoja jos haet todellista suorituskykyä koska taulukosta et sitä löydä. :curs:

ja

missään vaiheessa en ole ottanut vanhempaa m20b20 ja m20b25 12 venttiilisiä puheenaiheeksi vaan puheena on ollut vuonna 1990 e34 koppasessa esitelty ja vuonna 91 e36 kopassa esitelty m50 (m50b20 ja m50b25) moottorit kyseessä eli 24 naulanen, ilman vanosta. vanoksen kanssa tulokset paranee parantuneen alaväännön myötä. itselläni oli M50b20 tuossa minkä mainitsin, ja tuolos ei ole rannekellolle mitattu enkä itse sitä mitannut

mut eipä ole tarkoitettu tuo e34 miksikään raketiksi, mut jos nopean e34 haluu niin 540 tai M5 alle niin jo liikkuu.

535 puhuttaessa on sit taas m30b35 pannu joka on 12 naulanenjonka valmistus lopetettiin joko vuonna 91 tai 92, kun sittemmin uudempi painos tuli vasta e39:ssä eli se onkin jo V8

mut jos 3000 24v omegalle hakee bemarilta taas vastaavankokoista konetta kilpakumppaniksi niin 3 litranen V8 olisi aika lähellä, kun tuo vanha 12 tappinen 3 litranen on taas vanhempaa konstruktiota eikä siten reilu verrokki

740:stä kun puhuin niin kyseessä oli e38 koppanen ja manuaali, rengastuksesta ja kuormasta en tiedä, ei ole mun ajama tulos. mut suomessa ajettu ja yhden clubikaverin ajama ja sen autokin

ja noista tyytyväisyys yms jutuista on ollut muistaakseni, tm:ssä, tuulilasissa tai autobildissä juttua. voin koittaa kaivella noista lehtipinoista niitä numeroita sit kun jaksan.

en jaksa enään kuitenkaan kinata. olen monenlaisella ooppelilla ajanu ja aina on bmw ollu parempi ajaa ( ja vielä aivan kevyesti), sitäpaitsi opelit ei vaan yksinkertaisesti ole kestäviä eikä hienoja. bmw:t taas on.

mut tosiaan vielä sen verran että vaan heitin vaihtoehtoa tuolle ooppelille ja eikö sit aleta jo natiseen, mut tää on tätä :wall:

wiquel: onhan noita e36 koppasia väännetty jo vähän uniikimman näköseks btcf:n porukassa, mut meillä monet keskittyy tekniikkaan, kuten yks 328 remmiahtimella ja DBilas läppärungoilla +400hp. ja näitä muoviraketteja taas kun ei kunnon bemaristi edes tee, vaan tehoo tehoo ja hillittyä stylingiä
 
Olisin mieluusti nähnyt sen todellisen suorituskyvyn aikakortilta. Ei tarvitse olla autolehden ajamana, ihan oma suoritteinen motopark aikakortti käy. En nimittäin hetkeäkään usko että +1500kg 150hv automaatti liikahtaa 9 sekunttiin 0-100km/h.

Mutta samapa tuo, ei nämä uskon asioita ole.
 
Zone-sarja -42%
lassi-s sanoi:
sumppari: näkee heti ettet ole tainnut bemarilla edes ajaa, toisin kuin taas itselläni on ollut 5 bmw:tä jo ja on nytkin ja olen ajanut lukemattomilla bemareilla, ja harrastuksiin kuuluu bmw:t ja kuulunut jo 5 vuotta, kuten sanoin, älä tuijota niitä taulukkoja jos haet todellista suorituskykyä koska taulukosta et sitä löydä. :curs:

ja

missään vaiheessa en ole ottanut vanhempaa m20b20 ja m20b25 12 venttiilisiä puheenaiheeksi vaan puheena on ollut vuonna 1990 e34 koppasessa esitelty ja vuonna 91 e36 kopassa esitelty m50 (m50b20 ja m50b25) moottorit kyseessä eli 24 naulanen, ilman vanosta. vanoksen kanssa tulokset paranee parantuneen alaväännön myötä. itselläni oli M50b20 tuossa minkä mainitsin, ja tuolos ei ole rannekellolle mitattu enkä itse sitä mitannut

Onko nämä sitten mitattu jollain "tosi varmalla" mittamenetelmällä kuten G-Techillä tai vastaavalla? Tuon kaltaisella kikottimella oli joku saanut uusikoppaiselle 316ti Compactillekin 9s 0-100km/h ajaksi :lol2:
Ja tuohon ensimmäisen kappaleen loppuun, miten voi luottaa suureen ja mahtavaan baijerilaiseen autonvalmistajana, jos ei samalla sitten ole valmis luottamaan heidän ilmoittamiinsa kiihtyvyyslukuihin, vaan ne otetaankin sitten täytenä tuubana? Niitä kuitenkin ajaa työkseen autoja testaavat kuskit. Itse en ole vielä omasta bemaristani taulukosta poikkeavaa todellista suorituskykyä löytänyt, pitäisi varmaan tulla joskus ratapäiville ja nakata joku kiihtyvyysmittari sisään, niin eiköhän tuonkin auton taulukossa ilmoitettu 0-100 lukema 10.9 s muuttuisi lähemmäksi yhdeksää (ja totta kai uskoisin sen...)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom