Vauhditon hyppy (tuloksia&videoita)

Komeita hyppyjä :D
Mikäs biisi sulla muuten soi ton 3m videon taustalla? Kuulosti hyvältä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eteenpäin hypättessä kyllä on tekniikalla mielestäni enemmän tekemistä kuin suoraan ylöspäin ponnistettaessa. Intissäkin monet olisivat saaneet ainakin 20 senttiä lisää pituuteen kun olisivat vähän miettineet tekniikkaa... Kannattaa kokeilla eri tyylejä!

J-2 sanoi:
Mikäs biisi sulla muuten soi ton 3m videon taustalla? Kuulosti hyvältä.

En muista biisin nimeä, enkä löytäny sitä enää koneelta. Esittäjä on kuitenkin varmaan NOFX

Uskomattomia hyppyjä.

Jatkuvuus on kova jätkä - hampaat ja kaikki.

Itse muistan intissä hypänneeni eka testissä tuon 240cm ja sitten kotiuttamistesteissä ei menny edes 220. Jonnekin oli voimat kadonneet. Pituutta 170cm.

kuitula sanoi:
Kyllä osaa pojat hyppiä. :) Koripalloilijana tekis mieli pistää sata donkkivideota, mutta laitetaan nyt vaan yksi: Michael Jordan :worship:

Sovitaanko, pidetään tämä thread paikaltaan suoritetussa hypyissä. Vauhdin kanssa hyppääminen kun on täysin eri asia. :)

Jatkuvuus sanoi:
Onko urheilutaustaa minkä verran? Oot n. kymmenen senttiä mua pidempi, niin pitäähän se näkyä tuloksessakin. Kova on tuo 334!

Nyt 1,5v on tullut treenattua pikajuoksua varten.

Kannattaa vauhditon pituus hypätä hiekkakasan reunalta=>saa paremman ponnistuksen ja alastulo ei satu. Itse hyppäsin intissä 270 lattialle ja silloin hyppäsin hiekkakasaan 290, joten jos Jatkuvuus hyppäät hiekkakasaan ja verkkarit jalassa on 330 lähellä.

Tavoitteena minulla on saada vp yli 350(puolen vuoden sisällä). :whip:

Junnuna skeittasin ja snoukkasin ahkerasti. Paikaltaan tasajalkaa 132,5cm korkealla olevan korkeushyppyriman yli tuli pompattua. Tuohon tosin vaikuttaa se miten leveälle saa jalat ylhäällä levitettyä. Vauhditonta pituutta jotain 290cm..

Ollie-enkka skedellä kyljellään olevan lastauslavan yli eli noin 85cm..

Hiekkaan tullut hypättyä 300 cm. Lattialle intissä 280.Tosin noi 120kg:n syväkyykyllä, joten ei voi ihan masentua, vaikka muut hyppiikin oletettavasti paljon vahvempina noi 334 ja vastaavat.

Hirmuinen on Jarskan hyppy, ei voi muuta sanoa. Kyllä löytyy kaverista niitä nopeita lihassoluja. Paljonkos kyykkäät (syvä, eli etureisi vaakatasossa)?

Upeitä hyppyjä :thumbs:
Ite hypännyt muutama vuosi sitten noin 300 hiekkalaatikkoon, mutta lattialla en pääse varmaan lähellekkään tota. Korkeutta parin askeleen vauhdilla 130 (korkeushyppyriman yli). Pituutta 184.

Pertti 123 sanoi:
Hiekkaan tullut hypättyä 300 cm. Lattialle intissä 280.Tosin noi 120kg:n syväkyykyllä, joten ei voi ihan masentua, vaikka muut hyppiikin oletettavasti paljon vahvempina noi 334 ja vastaavat.

Hirmuinen on Jarskan hyppy, ei voi muuta sanoa. Kyllä löytyy kaverista niitä nopeita lihassoluja. Paljonkos kyykkäät (syvä, eli etureisi vaakatasossa)?

Syvää kyykkyä en tee muuta kuin lämmittelyssä, silloin pohjasta.

Jatkuvuudesta olis ollut ainesta lajiin jossa vaaditaan kimmoisuutta( pituus, korkeus, pikajuoksu tai vaikka painonnosto ). Kovia suorituksia "kylmiltään".

Yläasteella kuntotesteissä meni 7. luokalta lähtien aina tuohon 280 cm paikkeille, mutta 3 m ei ole silti ollut koskaan edes kovin lähellä. Painoa tuolloin yläasteaikoihin oli korkeintaan 60 kg ja pituus lähenteli luultavasti jo nykyistä 184 senttiä.

Lupaan ettei toi 280 cm nytkään kovin kauas jää vaikka painoa onkin reilut 90 kg ja siitä suurin osa on kerääntynyt tukevasti tuohon vyötärön tienoille. :)

Jatkuvuus sanoi:
Se on vaan erikoista, että vauhdin kanssa ei osaa hypätä ollenkaan. Liekkö jostain hermotuksesta kiinni, vai mistä?

No ihan ensimmäisenä esteeksi tulee tekniikka. Vauhdillinen hyppy on teknisesti paljon vaativampi kuin paikaltaan hyppy. Mene kotikuntas yu-seuraan kokeileen miten esim. pituushyppy alkaa toimia kun joku hiukan opastaa.

Oletko mitannut paljonko on 60m tai 100m aikas?

Armas sanoi:
Jatkuvuudesta olis ollut ainesta lajiin jossa vaaditaan kimmoisuutta( pituus, korkeus, pikajuoksu tai vaikka painonnosto ). Kovia suorituksia "kylmiltään".
Itse asiassa kovalla tasajalkapompulla ei ainakaan yleisurheilussa tee melkeinpä yhtään mitään. Lentopallo ja mäkihyppy lienevät niitä ainoita lajeja joissa tasajalkapomppua tarvitaan. Lentopallossa ei tosin alle 2 m pitkillä kavereilla ole huipulle asiaa, kun taas mäkihyppääjän pitää menestyäkseen olla helvetin kevyt ja yleensä siis myös lyhyt. Tuossa mielessä Jatkuvuudesta olisi voinut tulla kovakin mäkihyppääjä mikäli ei olisi ikinä lähtenyt salille hommaamaan lisää painoa vaan olisi heti junnusta lähtien saanut mäkihyppyvalmennusta.

Itsellänihän oli tosiaan aina kahden jalan tasapomppu (erityisesti vauhdista) oikeastaan paras ominaisuus; vauhdista olen pystynyt koskettamaan päälläni miesten koripallorengasta (korkeus 305 cm, oma pituus 188 cm ja paino tuolloin 90-95 kg) ja intissäkin hyppäsin kovalla lattialla vauhditonta pituutta yli 100-kiloisena 320 cm vaikken ollut harrastanut mitään juoksemista/hyppimistä vaativaa urheilua tuossa vaiheessa enää pariin vuoteen. Yleisurheiluaikoina ei tullut pahemmin vauhditonta pituutta hypittyä, silloin olisi voinut 40-50 kg kevyempänä mennä pidemmällekin.

Vaikka tasajalkapomppuni olikin kohtuullista tasoa, ei siitä ikinä ollut itselleni mitään hyötyä yleisurheilussa, jossa voitin mm. kolmiloikan SM-kultaa kaksi kertaa ulkona ja kerran hallissa (FJG) vaikka yhden jalan ponnistusvoimani oli suhteessa paljon heikompi. Koripallossa kahden jalan ponnistuksesta oli apua lähinnä levypallotilanteissa, joita otinkin varsinkin viimeisinä pelivuosinani keskimäärin 10 / matsi. Lisäksi harjoituksissa sai tietysti vedettyä hienoja donkkejä kun pääsi vapaasti ilman puolustajia hyppäämään vauhdista. Sain miesten koriin esim. yhden käden windmillin ja 360 asteen donkin.

Tasajalkapomppu on oikeasti about turhin ominaisuus mitä ihmisellä voi olla; itse olisin sata kertaa mieluummin ollut vaikka 20 cm pidempi tai nopeampi juoksija kuin hyvä tasajalkahyppääjä. :wall:

Neuvostoliitto sanoi:
Ollie-enkka skedellä kyljellään olevan lastauslavan yli eli noin 85cm..

Woot äijä vetäny aika korkeelta. Itse muistan skidinä ollanneeni jotain 60senttiä ja se oli silloin kova sana (sellasella valasmallisella lankulla jossa kilon painoiset renkaat sivuilla) :worship: Matt Hensley ja myöhemmin Natas Kaupas oli kovia olliettajia noihin aikoihin :arvi:

Paljonko Hulkki sulla oli tuohon aikaan eroa vauhdittomalla ja vauhdillisella tasajalkahypyllä? siis ylöspäin. Itse olen vauhdilla hypännyt n. 95cm vauhditta 75cm, tuntuu tuo ero aika kohtuuttomalta. Voiman puutetta varmaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom