Vatsoista jokapäivä...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaverini leijui minulle, että on kingi kun vetelee vatsoja joka päivä... Itse naureskelin tyypin egoamiselle, kun olin itse ajatellut siirtää vatsat vain yhdelle päivälle.

Kumpi meistä on fiksumpi? :D

No pari kertaa viikossa vois olla aika hyvä vaihtoehto.
Samanlainen lihasryhmä ne ovat kuin muutkin, eli normaalia treeniä ja normaaleja toistoja, ehkä pikkusen pidempiä. Noin 15 per sarja.
Eihän joka päivä pysty edes treenaan samaa lihasryhmää, mun vatsalihakset on ainakin ihan jökissä seuraavana päivänä. Sun kaveris taitaa vetää aikamoisia neititreenejä.. :D

Fiksumpihan ne vatsat on kerran viikkoon vedellä, koska lihaksia ne vatsalihaksetkin on ja saavathan ne töitä tukilihaksina.

Edit: Hitaampi kuin nitron unohtanut pappa

-Marchi- sanoi:
Kaverini leijui minulle, että on kingi kun vetelee vatsoja joka päivä... Itse naureskelin tyypin egoamiselle, kun olin itse ajatellut siirtää vatsat vain yhdelle päivälle.

Voihan niitä vatsoja hinkata joka päivä sata toistoa. Eri asia sitten, onko siitä mitään hyötyä. Vatsat tarvitsetvat lepoa siinä missä muutkin lihakset. Harva edes treenaa vatsoja "kovaa". Sen voin sanoa, että kun vatsat on kunnolla treenattu, niin seuraavana päivänä ei tulisi mieleenkään tehdä uudestaan.

Itse treenaan kahdeksan päivän kierrolla, jossa vatsat ovat mukana vain yhtenä päivänä.

EDIT: Saapas tuossa ennättikin kertomaan lähes samat asiat.

Tietenkin nyt vähän riippuu että onko tarkoitus hommata sellainen timmi vatsa josta löytyy sitä kestävyyttä vai sellainen massiivisen rautainen päkki.. Ei vaikea arvata millä tavoin nämä saa. Itse kyllä suosin ensimmäistä koska siten saa helposti korostettua muita lihasryhmiä.

jasså

Amerikan Jeesus sanoi:
Tietenkin nyt vähän riippuu että onko tarkoitus hommata sellainen timmi vatsa josta löytyy sitä kestävyyttä vai sellainen massiivisen rautainen päkki.. Ei vaikea arvata millä tavoin nämä saa. Itse kyllä suosin ensimmäistä koska siten saa helposti korostettua muita lihasryhmiä.

eli saako timmin ja kestävän vatsan sit jokapäivä trenaamalla? :arvi:

-Marchi- sanoi:

Pari kertaa kierrossa kunnolla on ihan hyvä setti. Ja toisella vähän suuntaa treeniä niihin vinoihin ja toisilla suoriin vatsalihaksiin.

Eli olet fiksumpi. :D

Mun yksijakoiseen aloittelijan ohjelmaan kuuluu kaksi vatsaliikettä, kumpaakin 2 x 10. Reenit kolmesti viikossa.

-Marchi- sanoi:

Kuten monet jo yllä ovatkin sanoneet, niin ei niitä vatsoja tosiaan kannata joka päivä treenata ja fakta on se, että jos niitä pystyy joka päivä treenaamaan niin sitten treeni ei voi olla kovin tehokasta. Itse teen tällä hetkellä 3krt vkossa, joka kerta erilaisilla liikkeillä. Olen tosin ajatellut tiputtaa 2krt/vko tahtiin.

Pitää ottaa huomioon se, että vatsalihakset eivät poikkea muusta lihaksistosta, eli nekin tarvitsevat lepoa/palautumista kehittyäkseen ja missähän välissä se mahtaa toteutua, jos niitä joka päivä vääntää...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sanonpas oman tyylin reenata vatsalihakset. Eli reenaan 4-jakoisella ohjelmalla joka viedään läpi viikossa (päivät melkein aina vakiot). Vatsat reenaan aina joka kolmas treenikerta. Eli 1. päivä vatsat ja seuraavan kerran 4.päivänä ja sitten 3.päivä. Tuntuu toimivan ainakin itsellä hyvin, kerkeää massu palautua edellisestä.

-Marchi- sanoi:
eli saako timmin ja kestävän vatsan sit jokapäivä trenaamalla? :arvi:

Eiköhän sillä saa ainakin erilaisen vatsan kuin tällaisen massiivisen päkin, jonka tyylikkyydestä voidaan olla montaa mieltä. Eli jos teet pitkiä sarjoja vatsalle ja niitä paljon niin ei tarvi pelätä että ne alkaa kasvamaan massansa puolesta. Tämähän pätee kaikkiin lihaksiin kun tehdään vaikka jtn. 5 x 25-50 toistoa.. Tietenkin jos tuollaisen möykyn haluaa vatsakseen..

Hmm.. ei oikeen onnistu tuo kuvan saaminen tuonne linkin taakse. Noh.. täältä voi käydä katseleen näitä ihania vatsalihaksia.. siis rumia möykkyjä.

Amerikan Jeesus sanoi:
Eiköhän sillä saa ainakin erilaisen vatsan kuin tällaisen massiivisen päkin, jonka tyylikkyydestä voidaan olla montaa mieltä. Eli jos teet pitkiä sarjoja vatsalle ja niitä paljon niin ei tarvi pelätä että ne alkaa kasvamaan massansa puolesta. Tämähän pätee kaikkiin lihaksiin kun tehdään vaikka jtn. 5 x 25-50 toistoa.. Tietenkin jos tuollaisen möykyn haluaa vatsakseen..

Hmm.. ei oikeen onnistu tuo kuvan saaminen tuonne linkin taakse. Noh.. täältä voi käydä katseleen näitä ihania vatsalihaksia.. siis rumia möykkyjä.

Taitaa tuo Markuksen kumpu johtua ihan jostain muusta, kuin lian isoista vatsalihaksista:)

Ei kai kukaan huvikseen halua vatsalihaksia treenata?Jos ja kun kerta viikossa riittää,miksi tehdä enempää?Kyllä tuntuisi typerältä vetää itsensä ylikuntoon vatsalihasten takia.Niin voi käydä,jos treenaa vatsat joka päivä.

MrBuffet sanoi:
Ei kai kukaan huvikseen halua vatsalihaksia treenata?Jos ja kun kerta viikossa riittää,miksi tehdä enempää?Kyllä tuntuisi typerältä vetää itsensä ylikuntoon vatsalihasten takia.Niin voi käydä,jos treenaa vatsat joka päivä.

No eipä taida kovin helpolla saada kroppaa ylikuntoon vatsalihaksia treenaamalla. Vatsalihakset taas voi saada todella pahasti jumiin tai jopa jonkun tulehduksen tai revähdyksen.

MrBuffet sanoi:
Ei kai kukaan huvikseen halua vatsalihaksia treenata?Jos ja kun kerta viikossa riittää,miksi tehdä enempää?

Tässä lauseessa on ideaa :)

Olenkin joskus jo kertonut "hurjista nuoruusvuosista". Taisi parhaillaan tulla tehtyä vatsoja 4 kertaa viikossa 400 toistoa/kerta ja 5 kertaa viikko 300toistoa/kerta. Tosin harvemmin painojen kanssa. Vatsat oli myös tuolloin näkyvissä, mutta helpommallakin pääsee...

Nykyään tulee tehtyä n. 2 kertaa viikossa ja yleensä toinen kerroista lisäpainojen kera. Ei ainakaan yhtään huonommin ole vatsat tällä menetelmällä kehittyneet. Voi käyttää sitten sen ylimääräisen energian palautumiseen.

Kannattaa muistaa myös tehdä erilaisia liikkeitä, että saa kohdistettua rasituksen myös vatsan alaosaan ja "kylkiin".

Oli siitä jokapäiväisestä hinkkaamisesta jotain tieteellistä haittaakin. Liittyi muistaakseni omaan kasvuhormonituotantoon?

Amerikan Jeesus sanoi:

Ehh, Markushan on tuon varmasti saanut parissa kuukaudessa natuna. Olisi vain tehnyt pilatesta niin olisi saanut pitkät kauniit lihakset ja sievän sixpackin :)

Oletteko muuten nähneet kenenkään saaneet tuollaista kumpua natuna vahingossa? Luulisin, että se on yhtä helppoa kuin 50cm olkavarren saaminen 4% rasvoilla.

Hyvä setti vaikka joka aamu tehtäväksi on:

2x50 istumaannousu
2x50 punnerrus
2x20 leuanveto

Ei pääse ruumiinvelttous yllättämään ja pysyy hyvä hiusverisuonisto ja peruskestävyys yläkropassa sekä tulee hyvää palauttavaa. En usko haittaavan ollenkaan, jos tohon tekee päälle punttitreeniä ja lenkkeilyä.

Itse juuri kaverin kanssa puhuttiin vatsatreeneista. Kaverini tekee joka päivä sata istumaannousua, koska "vatsat palautuvat nopeasti ja ne tarvitsevat paljon rasitusta."
Kyllähän ne nopeasti palautuvatkin, mutta itse teen vatsat kerran viikkoon, yleensä 3x10 laudalla + 2x10 jalkojen nostoja, eli ihan perussetti. Koulun kuntotesteissä kun olimme niin sain 32 toistoa puoleen minuuttiin ja kaverini 33, eli aikaslailla olematon ero vaikka teenkin vatsoja paljon vähemmän.
Sama homma on penkissä, kaverillani on sama maksimi kuin minulla vaikka onkin penkannut n. vuoden enemmän kuin minä, yleensä 2-3 kertaa viikossa.
Ei se määrä vaan se LAATU.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom