Vatsoista jokapäivä...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
totta turiset...

Virtu sanoi:
Itse juuri kaverin kanssa puhuttiin vatsatreeneista. Kaverini tekee joka päivä sata istumaannousua, koska "vatsat palautuvat nopeasti ja ne tarvitsevat paljon rasitusta."
Kyllähän ne nopeasti palautuvatkin, mutta itse teen vatsat kerran viikkoon, yleensä 3x10 laudalla + 2x10 jalkojen nostoja, eli ihan perussetti. Koulun kuntotesteissä kun olimme niin sain 32 toistoa puoleen minuuttiin ja kaverini 33, eli aikaslailla olematon ero vaikka teenkin vatsoja paljon vähemmän.
Sama homma on penkissä, kaverillani on sama maksimi kuin minulla vaikka onkin penkannut n. vuoden enemmän kuin minä, yleensä 2-3 kertaa viikossa.
Ei se määrä vaan se LAATU.

Totta turiset. :D näytä sille, ehkä sekin koht oppii.... :D

gnut sanoi:
Hyvä setti vaikka joka aamu tehtäväksi on:

2x50 istumaannousu
2x50 punnerrus
2x20 leuanveto

Ei pääse ruumiinvelttous yllättämään ja pysyy hyvä hiusverisuonisto ja peruskestävyys yläkropassa sekä tulee hyvää palauttavaa. En usko haittaavan ollenkaan, jos tohon tekee päälle punttitreeniä ja lenkkeilyä.

ei leuanvetoja (liike jo oikeasti kuuluu kunnon treeniin), eikä punnerruksia (paitsi, että niillä saa ittensä hyvin hereillä) + tavalliset istumaan nousut on aivan turhia, tee vaikka kunnon rutistuksia tai staattisia liikkeitä (tämä on parempi vaihtoehto imho) jos jotain tehdä haluat.

näin, eli miten niitä vatsalihaksia sitten kunnolla tehdään?
kai se vähän enemmän on tekniikkalaji, kun vaan ylös-alas nousua?
ja kuuluuko jalkoihin (tai siis reisiin), kohdistua rasitusta myös?
koska kun niitä vatsalihaksia teen, niin reidetkin rehkii. onko mulla ne sitten vaan niin sairaan huonossa kunnossa?
tiedän kyllä, että aika nollatilanteesta olen nyt aloitellut.

eli miten vatsalihaksia tehdään kunnolla, niin et niissä olis jotain vaikutusta?
ja millanen olis jonkinmoinen ohjelma, että sais vatsan kivan näköiseksi melko nopeesti? parissa kuukaudessa ehkä.
sellaset kauniit pitkät lihakset, ei just mitään möykkyjä.

niin ja kuuluuko vatsalihaksia tehdessä pitää jalkoja vaikka sohvan reunan, tai jonkin muun vastaavan alla?
onko sillä mitään vaikutusta tehokkuuteen?

hehe... pitkät ja kauniit:D
Vatsalihasten näkyvyyteen voi vaikuttaa kahdella tavalla:
1. treenaamalla vatsalihaksista isommat
2. laihduttamalla turhat rasvat pois
Vatsalihasten muotoon et voi vaikuttaa mitenkään. Syviä vatsalihaksia treenaamalla voit toki pienetää suurista vatsalihaksista aiheutuvaa kumpua.

Reidet eivät vatsoja treenatessa rasitu. Taidat tarkoittaa lonkankoukistajia. Ne ovat semmoiset pikkulihakset nivusissa. Rasitus menee helposti niille. Varsinkin jos jalat ovat tuetut.

edit: muotojuttuja

Ei ole niinkään reenien tiheydestä nyt asiaa, tai no vähän kyllä, mutta hyväksi todettu reenitapa on se(itselläni siis), että ollaan selällään maassa ja vaikka puolapuista leveällä otteella kiinni ja sitten niitä jalkoja suorina nostellaan ylös ja kaveri paiskoo niitä sivuille ja suoraan alaspäin.
Tavoitteena välttää jalkojan maahan osuminen, ja kun kaveri niitä sieltä yläasennosta voimalla paiskoo randomilla eri suuntiin ja sinä nostat jatkuvasti niitä takaisin ylös, niin tuntuupahan(ainakin allekirjoittaneella) melkoisen hyvin. Näitä kun tekee vaikka sen kolme sarjaa niin pitkään kunnes vintissä pimenee niin luulisi pari päivää olevan vatsat siinä kunnossa, että mitään vatsaliikkeitä ei kärsi tehdä.
Näillä ei välttämättä niin suuria lihaksia vatsaan saada, tai mistä sitä tietää millä ihmegeeneillä ollaan liikkeellä, mutta jotakin siellä luulisi ainakin tapahtuvan. Eivät ne vatsat näistä ainakaan heikkene.

Näin itselläni tulee 1-2 päivänä viikossa tehtyä vatsoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom