Vatsavaivoja

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Osaako kukaan valaista minua tällaisessa asiassa;
parina yönä olen herännty helvetilliseen poltteeseen joka tuntuu olevan ylävatsassa. Poltetta kestää 1-2 tuntia ja hiljalleen menee ohi.
Onkohan tämä jotain tavallista närästystä? Ei ole mukavaa kieriskellä öitä tuskissaan.
Kävin lääkärillä ruuansulatusongelmien takia ja hänen mielestään minulla ei ole allergiaa, ei siis suostunut tekemään edes allergiatestiä, käski vaan olla tarkkana ruuan kanssa ja syödä tasaisin väliajoin. Niin ne ruuansulasutongelmat vaihtelevat ripulista ummetukseen. Vaikka syön ihan niinku ennenkii enkä mitään erikoisia ruokia niin maha on sekaisin tämän tästä. Nice... :itku:

Itselläni oli pallealihaksessa repeämä, joka aiheutti tollasta kipua. Kipu aiheutuu, joko ruokamassan takaisin virtauksesta tahi vatsalaukun yrityksestä nousta välikarsinan puolelle. Nostappa sängyn päätyä vajaa kymmenen senttiä pariksi yöksi, jos mahdollista. Tai korota patjaa pään puoleisesta päästä hieman. Tyynyillä tehty korotus kuormittaa niskan lihaksia ja voi aiheuttaa niskasärkyjä.

Tolla korotusjutulla meni mulla oireet ohi. Iltasyömistä kannattaa akuutissa vaiheessa välttää. Eli ennen nukkumaan menoa reilu tauko syömiseen.

:thumbs:

Edit: Sulla mahtaa olla toi takaisinvirtaus juttu tai tosi paha närästys. Kummatkin ärsyttävät ruokatorven alaosaa ja ovat melko kivuliaita. Koitappa jotain ilman reseptiä saatavaa vatsan happoisuutta säätävää ainetta tai sitten sellaista joka antaa kalvon sinne torviin kun sen kietasee. Apteekista löytyy melkoinen valikoima, juttuja näihin vaivoihin.

ps. Näytä sentteriä sille lääkärilles ku ei vaivautunu perehtymään sun juttuus.
Ite ainakin kärsin helvetisti aina kun tuli kovimmat kivut.

Täytyy sanoa, että vitutti aikasta paljon se saakelin lääkäri-setä! Luettelin melkoisen määrän oireita, mutta hänen mielestään kaikki oli normaalia.
Ei tosiaankaan ole normaalia kärvistellä öisin paria tuntia kipujensa kanssa.

Täytynee ensin kokeilla apteekin apuja ja jos ei mikään auta niin menen suoraan yksityiselle lääkärille tai ainakin vaadin toiselle lääkärille pääsyä.
Ja näin päiväsaikaankin mahalaukussa tuntuu pistelyä koko ajan...
On se kauheeta kun näin nuorena on vaivojen lista melko pitkä, kauhulla odotan tulevaisuutta. :evil:

Suositut

Back
Ylös Bottom