Vatsatreeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Mitenkäs on, että riittääkö tolle vatsalle 2 kertaa viikossa? Vai pitäisikö/kannattaisiko ne tehdä kolme tai jopa neljä kertaa viikossa? Toi vatsa on ollu mulle sellanen ongelma-alue. Eli viittiskö joku heittää jonkun toimivan ohjelman vatsalle? Mielellään toi 2 kertaa viikossa, mutta jos ei mielestänne riitä niin sitten useempi kerta vaan. Ja sarjat ja toistot mukaan niin olen todella kiitollinen. :)

RapidAid sanoi:
Mitenkäs on, että riittääkö tolle vatsalle 2 kertaa viikossa? Vai pitäisikö/kannattaisiko ne tehdä kolme tai jopa neljä kertaa viikossa? Toi vatsa on ollu mulle sellanen ongelma-alue. Eli viittiskö joku heittää jonkun toimivan ohjelman vatsalle? Mielellään toi 2 kertaa viikossa, mutta jos ei mielestänne riitä niin sitten useempi kerta vaan. Ja sarjat ja toistot mukaan niin olen todella kiitollinen. :)

Jos kerta viikossa ei tunnu riittävän niin tekee sitten kaksikertaa. Useammin ei kannata tehdäkkään. Tuskin kyykkäät kahta, kolmea saati neljää kertaa viikossa?

Jos paikat kestää ota vaikka:
voimapyörää 3x15 jos tekniikka pitää
rutistuksia 2x20
jalkojen nostot 2xmax

:offtopic:

lainaan topicia ja kysyn mitä pitäisi kokeilla, kun ei huvita vatsoja treenata juuri ollenkaan. Ne jää todella usein treenaamatta kokonaan.

edit. threadin voisi varmaan siirtää toiselle osiolle.

Vatsatreenissä, ihan kuin muussakin treenissä on tärkeää tehdä sarjat loppuun asti ja tarpeeksi suurella vastuksella. Sen verran vastusta että toistot jää maksimissaan noin viiteentoista. Vatsalihakset on ihan samanlaiset lihakset kuin muutkin. Liian usein näkee ihmisten tekevän vatsoja ihan päin vi...a, tehdään 50 toistoa ja 10 sarjaa, jättäen kuitenkin sarjat kesken. Ei mitään järkeä. Kaikissa vatsaliikkeissä kannattaa se tekniikka hioa kuntoon niin hyvin, että liike on mahdollisimman raskas tehdä. Rutistuksetkin on mahdollista tehdä ilman lisäpainoja niin että toistot jäävät kymmeneen ja viimeisen saa puristaa tosissaan.

Powerilta jo lähes kaikki oleellinen tulikin, mutta aloittajan postissa jäi vaivaamaan tuo "ongelma-alue". Tarkotetaanko tässä lihasten heikkoutta, niiden pienuutta vai sitä mitä minä epäilen, eli rasvaa josta pitäisi päästä eroon? Jos jälkimmäistä, niin sen vatsalihasten hinkkaaminen ei siihen auta, vaan dieetille on ruvettava.

CTi2 sanoi:
:offtopic:

lainaan topicia ja kysyn mitä pitäisi kokeilla, kun ei huvita vatsoja treenata juuri ollenkaan. Ne jää todella usein treenaamatta kokonaan.

Tää on ollu aika ongelma myös... Vaikka tietää vatsojen merkityksen esim. ryhtiin ja selkävaivoihin niin helposti on välistä jäänyt. Mikähän piru siinäkin on?

CTi2 sanoi:

Koita vaikka katsoa peiliin, eikö ois hyvä nähdä siellä peilikuvassa kiva sixpacki eikä vararengasta ;) Vatsoja tarttee myös paljon mavessa ja kyykyssä eli niistä on oikeesti myös hyötyä! Itellä jää myös turhan usein vatsat väliin, ne on niin helppo vaan dissata, pitää nyt tsempata kun on kesäkin tulossa...

mxm sanoi:
Koita vaikka katsoa peiliin, eikö ois hyvä nähdä siellä peilikuvassa kiva sixpacki eikä vararengasta ;) , pitää nyt tsempata kun on kesäkin tulossa...

Rasvaahan ei voinut paikallisesti ;). Olikos se heinäkuussa inttiin niin mikään diettikään ei nappaa.

Ja jos salilla on kone missä tehdä vinoja vatsalihaksia lisäpainoilla,suosittelen lämpimästi.

Liikkeen palautuksessa on ehdottomasti muistettava tekniikka.Eli piinaavan hidas negatiivinen palautus ja sekunnin stoppi negatiivisen keskivaiheessa.

On kumma jossei hiki kirpoa otsalle.Ja liike tekee jossainmäärin koko päkkiä.

CTi2 sanoi:
Rasvaahan ei voinut paikallisesti ;). Olikos se heinäkuussa inttiin niin mikään diettikään ei nappaa.

Olitpas muuten quotannut mielenkiintoisesti mun viestiä:D
Jos rasvaa ei oo 10 senttiä vatsojen päällä niin dietillä ja kunnon reenillä homma hoituu, varsinkin kun ei oo ennen vatsoja järkevästi reenannut. Puhuin siis lähinnä itsestäni, enkä mitään diettiä rupee vetämään sen takia et saisin päckiä vilautella biitsillä. Näkyy jos näkyy...

Ite teen 2-kertaa viikossa.
ma: 8sarjaa x max
to: 6sarjaa x max

maanantaina 2-4 eri liikettä
torstaina 3 eri liikettä

mielestäni 2kertaa viikossa riittä mainiosti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
CTi2 sanoi:

Vatsat tulee tehtyä useammin, kun a) treenit kestää noin tunnin. Jos varsinaiseen treeniin kuluu ensin esim. 1½ h niin se syö ainakin omalla kohdallani motivaatiota tehdä siihen vielä vatsoja päälle, koska tavoitteena on kuitenkin suoriutua noin 75 min ulos salilta. b) Vatsat kannattaa sijoittaa oikeasti ohjelmaan ihan niin kuin kaikki muutkin lihasryhmät. Itse teen vatsat jalkatreenin (45min) ja selkätreenin (45-50min) yhteydessä, jolloin siinä on vielä hyvää aikaa kurittaa vatsoja.

Kohta tullee turpaan mutta sanon kuiteski. Mulle riittää 3x12 voimapyörää kerran nelijakosessa ohjelmassa. Sen oon huomannu, että voimapyörän saa tuntumaan paremmin kun kertyy vähä voimaa sinne vatsaan :P tekniikka kuntoon siis. Vatta sisään ja kunnon rutistuksilla fiilistellen. Enempää en vatsoja meinaa ainaskaa vähään aikaan treenata. Näin siis minulla (ja kyllä on pari päivää oikeesti kipeenä)

Boheema sanoi:
Kohta tullee turpaan mutta sanon kuiteski. Mulle riittää 3x12 voimapyörää kerran nelijakosessa ohjelmassa. Sen oon huomannu, että voimapyörän saa tuntumaan paremmin kun kertyy vähä voimaa sinne vatsaan :P tekniikka kuntoon siis. Vatta sisään ja kunnon rutistuksilla fiilistellen. Enempää en vatsoja meinaa ainaskaa vähään aikaan treenata. Näin siis minulla (ja kyllä on pari päivää oikeesti kipeenä)

Laitas :kuvia: sitten millasessa kunnossa ne vatsat o ? Ne lihakset sit rupeavat palautumaankin nopeammin jos rasitusta tulee useammin. Itsehän teen kaksjakosella yleensä 5 sarjaa vatsoille...

Neljä kovaa 10-15 toiston sarjaa kaksi kertaa viikossa ja AINA on vatsalihakset kipeät seuraavana päivänä... Nytkin, kun eilen tein. Niiden treenaamiseen menee se viisi minuuttia, joka ei ole kovin iso osa kenenkään treenistä.

Itse teen näin:

15xjalkojen nostot vaakapenkiltä (lisäpainoilla)
10-12xistumaannousu vatsalaudalla (lisäpainoilla)
15xjalkojen nostot vaakapenkiltä (lisäpainoilla)
10-12xistumaannousu vatsalaudalla (lisäpainoilla)

Joka toisessa vatsatreenissä vedän istumaannousut sivuttain, jolloin vinot vatsalihakset aktivoituvat mainiosti.

Niin, ja vatsa tulee treenattua aina viimeisenä lihasryhmänä, käsien tai rinnan ja olkapäiden jälkeen.

Missä helevetissä se sivu oli siitä liikkeestä, jossa ikäänkuin normaalin vatsalihasliikkeen yläasennosta laskeudutaan hitaasti alas, ja sitten nosteteen kädet ylöspäin... Olen tässä nyt 10 minuuttia sitä etsinyt...

Itellä menee vatsatreeni niin että teen kolme kertaa tämmösen setin: ensin noin 15 toistoa niin että samalla tekee jalkojennoston ja vatsarutistuksen, sen jälkeen 15-20 pelkkää vatsarutistusta ja sitten vielä molemmille kyljille 10-15 rutistusta. Nuo liikkeet siis ihan yhteen putkeen ja sen jälkeen tauko sit toinen kerta ja sitten vielä tauko ja kolmas satsi niin johan vatsassa tuntuu. Kannattaa hyvin lämmittelyt tehdä ja itse teenkin lämmittelyt jopa niin jo että vatsalihakset vähän väsyy vaikka lämmittelyssä yleensä ei tulisikaan kuluttaa vielä voimia vaan säästää ne sarjoihin. Nuo liikkeet teen todella hitaasti koska hitaushan tekee liikkeestä raskaamman. Nytkin on päkki vielä vähän kipeenä kun sängystä nousee tai tekee jonkun vastaavan liikkeen ja vatsat treenasin tiistaina. Tärkeimpinä itsellä pidän juuri tuon että lämmittelyt jo tekee aika kovasti ja sitten se että erittäin hitaita toistoja.

kun tekee vinoja vatsalihaksia, eli esim istumaannousussa kääntää sivulle, niin miten se vaikuttaa koko vatsatreeniin? tehdäänkö silti yhtä paljon jalkojen nostoja, voimapyörää, tai perusistumaannousua?
ja kuinka paljon sarjoja noitä vinoja pitäisi tehdä, jos mukana on myös kylkitaivutukset? vaikeita kysymyksiä. voisiko joku kertoa treenin, jossa tehdään kylkitaivutuksia, vinoja vatsalihaksia, ja sitten vaikka noita perusistumaan nousuja, ja jokaiselle noista sarjamäärät, ja monestiko viikossa?
olisin eniten kiitollinen jos joku pelkkää ystävällisyyttään tollasen jaksaa selittää.:)

Tuota minä teen vatsoja noin 5-6 päivää viikossa. Nyt kun oon pitkän tauon jälkeen aloittelemassa punttitreeniä niin pistän ihan normaaleja sit uppeja 4 x maximi (4-5 min palautus) jokaisen treenipäivän päätteeksi. Hyvin tuo tuntuu toimivan ja packki alkaa pikkuhiljaaa näkyä nyt kuukauden jälkeen.

Ihmettelen kovasti teitä 2krt/viikossa treenaavia. Okei, sarjat on erilaiset, joiden takia niitä ei edes niin usein voi treenata. Joidenkin sarjoja en käsitä myös ollenkaan. Kyllähän se lihas siinä kasvaa, kun lyhyitä toistoja tekee, mutta samalla saat sellaisen komean pullean ja pehmeän sixpackin. Toisin sanoen vatsa on samanlainen läski pallo kuin ennenkin, mutta siitä erottuu hieman vatsalihaksia. Älkääkä loukkaantuko siellä :) Näin olen asiasta aina ajatellut, olenko täysin väärässä?

Ai niin, kyllähän sitä vatsalihasta on ihan hyvä kasvattaakin, mutta minulla on vahva kuva, ettei monet muuta teekkään.

no ei ne nyt hirveen pehmeiks tule jos vähääkää treenaat lihas kestävyyttä..
ite oon tehny 3kk 100 toistoa kolmesti päivässä joka päivä. mut en enää

hölkkääjä sanoi:
no ei ne nyt hirveen pehmeiks tule jos vähääkää treenaat lihas kestävyyttä..
ite oon tehny 3kk 100 toistoa kolmesti päivässä joka päivä. mut en enää

Pistäs kuvaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom