Vatsatreenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Menthos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Gillyanne sanoi:
Jalannostot leuanvetotangossa roikkuen on erinomaisen kokonaisvaltainen (ja nöyryyttävän raskas) vatsalihasliike, sitä raskaampi, mitä ylemmäs jalkoja nostat. Ja jos tuntuu kevyeltä, niin kokeilepa muutaman sekunnin pidolla...:whip:

Tuo on erittäin totta. Itsellä tuntuu ottavan etenkin alavatsan lihaksiin varsin mukavasti.

Timba79 sanoi:
Vatsalihas on lihas siinä kuin vaikkapa rintalihaskin. Eli ei sille tarvi hinkata mitään 100 toiston sarjoja jokapäivä. Pari kertaa viikossa kunnon treeni lisäpainoilla, toistot 10-20 välissä. Ja läskit on dieetattava pois jotta sen sikspäkin saa näkyviin, muuten ei auta maammelaulukaan siihen asiaan.

Aivan samaa olin sanomassa. Turhaa hinkkaat 500 toistoa/vko. Ethän hauiksillekkaan tee samaa määrää.

Rankempia rutistuksia lattialla, levypaino niskan takana -vatsoja ja muuta happoliikettä. Itsellä toimnut hyvin, eikä tarvitte kuin 2krt/vko treenata vatsat.

e: ja niin, palat näkyy aivan hyvin itselläs. Rasvaprosentti ~11%

Hyvä erilainen liike, en tiiä tarkalleen mihin kohdistuu, oiskohan just niihin syviin vatsalihaksiin. Eli maataan lattialla suorassa varpaiden ja kyynärvarsien varassa(kädet siis koukussa) ja ollaan siinä asennossa esim. 3*30-50 sek. Jos tuntuu kevyeltä niin latoo kunnolla limppuja selkään.

Ludvig sanoi:
Hyvä erilainen liike, en tiiä tarkalleen mihin kohdistuu, oiskohan just niihin syviin vatsalihaksiin...

Jep, niihin juuri. Rankempi versio tästä on mennä etunojapunnerrusasentoon (EDIT: suorien käsien varaan siis), ja pidetään se kroppa SUORANA!:whip:

Mulla väsyy etunojapunnerruksissa aina keskikroppa ensimmäisenä :rolleyes:

Itselläni parhaiten alavatsa lihaksiin ottaa liike jossa laitetaan tavallinen vatsa penkki/lauta (se jonka toinen pää on puolapuissa) ja laitetaan se ristikkäistaljaan kiinni. Tämän jälkeen otetaan jokin kahva tai naru systeemi minkä saa pidettyä niskan takana hyvin ja laitetaan se alimmaiseen liinaan kiinni. sitten vaan vedetään vatsa lihaksia aivan normaalisti, mutta pidetään se kahva niskan takana. Tuo liike pitää vartalon suorassa joten se ottaa ainakin minulla eniten alavatsalihaksiin.
Tulipa huonosti selitettyä.

Hippinakki sanoi:
Itselläni parhaiten alavatsa lihaksiin ottaa liike jossa laitetaan tavallinen vatsa penkki/lauta (se jonka toinen pää on puolapuissa) ja laitetaan se ristikkäistaljaan kiinni. Tämän jälkeen otetaan jokin kahva tai naru systeemi minkä saa pidettyä niskan takana hyvin ja laitetaan se alimmaiseen liinaan kiinni. sitten vaan vedetään vatsa lihaksia aivan normaalisti, mutta pidetään se kahva niskan takana. Tuo liike pitää vartalon suorassa joten se ottaa ainakin minulla eniten alavatsalihaksiin.
Tulipa huonosti selitettyä.

Eli ihan normaalilla vatsalaudalla teet, mutta levypainon sijasta käytät taljaa apuna, käsitinkö oikein? Mä nimittäin käytän myös taljaa, mutta ihan normaaleihin lattialla tehtäviin rutistuksiin. Oon se jo monesti maininnutkin....

Wanderer sanoi:
Lisäpainoi kehii, ei ne ainakaa kovin isoiks ne vatsat tuu jos hinkkaatte noit 100 toiston reenejänne.
juuri näin.toistot siinä 10-20,aina ku tulee helpommaks niin lisää romua rinnalle.normaaleja lihaksia ne kuten muutki.kuten mike jo sanoikin

Timba79 sanoi:
Eli ihan normaalilla vatsalaudalla teet, mutta levypainon sijasta käytät taljaa apuna, käsitinkö oikein? Mä nimittäin käytän myös taljaa, mutta ihan normaaleihin lattialla tehtäviin rutistuksiin. Oon se jo monesti maininnutkin....
Juu käsitit oikein. Selitin sen vaan aika vaikeasti.

Ne jotka tekee polvien/jalkojennostoja tangossa roikkuen, pidättekö kädet jännittämättöminä vai vähän koukussa ja jännitettyinä? Mulla ottaa aika pahasti olkapäihin jos roikkuu jännittämättä käsiä yhtään.

Koita Bricktop roikkua vastaotteella (peukalot ulospäin), niin ei käy niin paljoa olkapäihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse teen seuraavaa vatsatreeniä.

Jalkapäivänä;
vatsat sivulle vinopenkissä 3 x 20 toistoa.
Sitten staattisia pitoja 3 x max.

Rinta,olkapäät, ojentajat;
jalat ylhäällä vatsoja 3 x 25

Selkä, hauis;
jalat ylhäällä vatsoja 3 x 25

Itselle vatsojen hinkkaus oli vaikeaa treenin lopuksi niin aloin nyt testailemaan että teen vatsat vikan liikkeen tauoilla. Tyyliin pohkeet-> vatsat sivulle -> staattiset pidot -> pohkeet

mistäköhä löytäisin tosta vatsarutistuksista taljassa jonku kuvasarjan/videoklipin?ja onko vartalon kierto hyvä liike sivuvatsoille?meinaan siinä laitteessa :)

joku tuolla alkupuolella tätä threadia kyseli tuosta että miksi kamppailulajeissa väännetään niitä vatsoja pitkiä sarjoja.tällä haetaan kestävyyttä vatsalihaksiin, jonka avulla sitten pidetään paketti kasassa, jotta esim. potkut eivät joka kerta vetäisi hapoille ja jotta liikkuminen olisi mahdollisimman "puhdasta" (esim. EI perseen heilumista sivulta toiselle liikuttaessa) :whip:

Oletteko kokeilleet seuraavanlaista: istut tasaisella alustalla ja vedät jalat koukkuun pitäen polvet jalkaterien suuntaisena suoraan eteenpäin osoittaen. Polvien ei saa antaa "hajota" ulospäin. Tämän jälkeen yritetään pitää selkää mahdollisimman suorana käsillä auttamatta. Tätä asentoa pidetään jonkin aikaa, noin minuutti. Minulla tämä luullakseni käy syville vatsoille. Mitä olette mieltä?

Toivottavasti ymmärrätte liikkeen.

koulussa oli just vatsalihas testi.. vedin luokan parhaiten eli 61kpl minuutissa.. :) mutta ei mulla mitää vatsalihaksia näy vaikka ei tota läskiäkää oo.. :eek:

pakkorako sanoi:
koulussa oli just vatsalihas testi.. vedin luokan parhaiten eli 61kpl minuutissa.. :) mutta ei mulla mitää vatsalihaksia näy vaikka ei tota läskiäkää oo.. :eek:
Tollanen on ihan kestävyysjuttu, eikä tossa tarvita mitään isoja lihaksia. Samanlaista settiä, kun muussakin bodytreenissä menemään, niin alkaa palat näkyä...jos sitä läskiä ei tosiaan oo..

pakkorako sanoi:
Nämä koulun testit on ainaki täälläpäin melko naurettavia :D. Kaveri pitää jaloista kiinni ja sitt heijjataan ittensä ylös jaloilla ja käsillä :thumbs:

Itellä paras vatsalihan liike on toi jalkojen nosto.
1. Jalat melko nopeesti ylös
2. Hidas lasku
3. Pito sillain että jalat hipoo maata
Tästähän saa sitt vielki hankalamman nostamalla kädet yläasennossa jalkoihin, lisäpainoilla ja sitt tolla pidolla

Ab training for athletes
21st century core training

Jos ei noita ohjelmia tekiskään niin nuo liikkeet noissa ovat kokemukseni mukaan aivan parhaat koko keskivartalon treenaamiseen. Eli ne kandee ainakin tsekata. Mutta jos vaan englanti luonnistuu niin todellakin kannattaa lukea nuo artikkelit ihan vaan sen tiedon takia. Knowledge is power!

ainakin mitä mie oon kuullu juttuja noista vatsalihasten treenaamisesta.. niih jos vatsoja tekee lisäpainojen kanssa niih tulee hirvee "voimamaha" eli ei ainakaan se toivottu sixpäkki :D mutta jos vatsoja treenaa lisäpainojen kanssa niin minkälaisia ne sarjat pitäisi olla että ei tulis semmonen voimamaha?? kyl vatsoja tulee aina 4kertaa viikos treenattuu se 100-400 vatsaa kerta, joten lepopäiviäkin jäisi se 3päivää eli onko liikaa vai liian vähän treenattu??

Back
Ylös Bottom