Vatsatreenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Menthos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kolme sanaa: voimapyörä

Måpå sanoi:
Kolme sanaa: voimapyörä

Kun voimapyörä on "kulutettu loppuun", saman voi tehdä olympiatangolla ja limpuilla. Liikkeelle lähdetään seisaalta linkusta (asento sama kuin suorin jaloin maastavedossa), tankoa työnnetään eteenpäin niin pitkälle kuin rahkeissa on varaa ja ääriasennosta vedetään takaisin linkkuun. Rullaus tehdään vatsalihaksilla, ei käsillä. Jos tuntuu kevyeltä, vaihdetaan isommat limput.

no joo.. neuvoja on yhtä monia kuin neuvojia..
tarpeeksi toistoja lisäpainoilla ja ruokavalio kuntoon
voi vatkuttaa pötsiä miljoonia toistoja jos syöt paskaa ja ilman kunnon lisäpainoja/tuntumaa vatsassa
T:Neidin puoliso

Ajattelin tiedustella täältä neuvoja seuraavaan kysymykseen: Mulla olisi mahdollista treenata vatsalihakset 2 kertaa viikossa, mutta kannattaako se, kun treenaan ne sen verran kovaa, että ne eivät kunnolla ehdi palautua siihen seuraavaan treeni ketaan eli ovat vielä vähän kipeät kun niitä alkaa treenaamaan. Eli onko hyötyä teenata vatsat 2 kertaa viikossa jolloin ei ehdi ihan täysin palautumaan vai vain kerran jolloin on täysin palautunut?

Tarkoituksena on tietysti saada mahd. paljon kokoa vatsalihaksiin, kummalla tavalla saan paremmat tulokset?

teet toisen reenin sika kovaa nuita normaaleja vatsaliikkeitä, rutistuksia jne. ja toisen otat syville vatsoille. Esimerkiksi olet melkein samassa asennossa kuin punnertaessa muta olet kynervpäiden varassa. Todella yvä liike ja selkä suorana. tehoa saa lisää kun vie käsiä etemmäs. sama kuin voimapyörä mutta vain staattisena

Timba79 sanoi:
mutta kamppailulajien harrastajilla on vähän eri tavoitteet kuin saada näkyvä ja mahd. iso sikspäkki.
Näin on ! Muistan judo ajoilta pari äijää, jotka olivat tosi hyviä matolla. Siis vääntämään itseään pois sidonnoista ja laittamaan toista pakettiin. Molemmat treenasi vatsoja sairaan isoilla lisäpainoilla ja lyhyillä sarjoilla siis maksimi voimaa. Vatsojen treenaus on täysin lajista ja käyttö tarkoituksesta kiinni. Kaikkia treeni tapoja ei kannata silmittömästi apinoida.

arnold1987 sanoi:
teet toisen reenin sika kovaa nuita normaaleja vatsaliikkeitä, rutistuksia jne. ja toisen otat syville vatsoille. Esimerkiksi olet melkein samassa asennossa kuin punnertaessa muta olet kynervpäiden varassa. Todella yvä liike ja selkä suorana. tehoa saa lisää kun vie käsiä etemmäs. sama kuin voimapyörä mutta vain staattisena

Löytyiskö jostain enemmän tietoa noiden syvien vatsalihasten treenauksesta?

Onko muuten tosta voimapyörästä kuvaa jossain, kun en tiedä mikä se on.

sisilis sanoi:

Se on hyvin yksinkertainen vehje. Yksi/kaksi "pyörää" kahvojen välissä. Eli about tämän mallinen -I-

Ajattelin kysyä että miten saisi pömppö mahan pois. Sisempiä vatsalihaksia olen hinkannut jo ainakin vuoden, mutta ei se auta. Peilistä katsoessa huomasin että selkä on aika kaarella vaikka seisoin suorassa. Eli saisiko selkää suoristettua? Olisiko tuohon jotain venytys liikettä?

tuleekoha liikaa reenii vatsoille,jos tekis salilla maanantaina suorat vatsat,ja torstaina sivuvatsalihakset,ja sitte vkl:na kotona voimapyörällä? :) niin ja jokasta 3 sarjaa... ku noi liikkeet mitä teen salilla ei taida kummemmin treenata noita sisempiä vatsalihaksia :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hippinakki sanoi:
Ajattelin kysyä että miten saisi pömppö mahan pois. Sisempiä vatsalihaksia olen hinkannut jo ainakin vuoden, mutta ei se auta. Peilistä katsoessa huomasin että selkä on aika kaarella vaikka seisoin suorassa. Eli saisiko selkää suoristettua? Olisiko tuohon jotain venytys liikettä?

Mul on hiukan sama ongelma.. Kaareva selkä ja maha usein "pömpöttää" ,varsinkin kun on syönyt tai juonut paljon, vaikka harrastelenkin pilatesta kerran/kaks viikossa.

Itse teen kyllä joskus vatsoja jopa 4 kertaa viikossa, mielestäni vatsa palautuu kaikista lihaksista nopeiten, ja näin ollen itse vatsaa ei kovin helpolla saa ns, ylikuntoon. eli reeniä vaan :whip: .

Joze86 sanoi:
Itse teen kyllä joskus vatsoja jopa 4 kertaa viikossa, mielestäni vatsa palautuu kaikista lihaksista nopeiten, ja näin ollen itse vatsaa ei kovin helpolla saa ns, ylikuntoon. eli reeniä vaan :whip: .

juuh :) ja ku nyt ku on vähä kumminki vatsalihakset täs saleilun aikana kasvanu,ni tuntuu just et ne rupee "pömpöttää" tai sillain eli ymmärtääkseni tää johtuu just siitä jos en oo treenannu sisempiä vatsalihaksia?ja eikö toi voimapyörä oo hyvä liike noitten sisempien treenaamiseen? :david:

Joze86 sanoi:

Ei treenitiheyskään kaikkea kerro, itsekin teen vatsaa nykyään 3 krt/vko oli joka treenipäivä - mutta salaisuus on siinä, että teen vain pari-kolme sarjaa per päivä: yhtenä päivänä suorat vatsat, toisena vinot ja kolmantena kyljet. Eli se kokonaisrasitus ratkaisee, tässäkin. Siinä ei kyllä IMO ole järjen hiventäkään, että nuo kaikki tehtäisiin monta kertaa viikossa, siitähän tulisi jo melkein 10 sarjaa vatsaa joka treenissä :jahas:

Mitään vatsoja treenata! ;)

sisilis sanoi:

noi syvät vatsalihakset sijaitsee tossa "kyljissä" vinojen vatsalihaksien alla, eli erilaiset kierrot ottaa molempiin lihaksiin.

mulla on just sama ongelma että maha on ruvennut pöhöttyyn.. teen vinossa penkissä vatsalihaksia kahesti viikossa 3sarjaa lisäpainon kanssa 10-15 toistoo. kiloja ja rasvaa on tullut tietenkin myös lisää treenatessa mutta silti sama ärsyttävä rasvakerros näkyy tuossa alavatsalihaksien päällä. ylävatsalihakset näkyy kyllä jännittäessä mutta alavatsalihakset ei ollenkaan. jalkojen nostot penkissä on liian kevyitä ja mahdollisuutta jalkojen nostoon telineessä salilla ei ole ja tuntuu että tuossa vinossa penkissä ei saa kunnon tuntumaa vatsoihin. olisiko mitään muuta liikettä joka ottaisi kunnolla tuonne alavatsaan?

naruranne sanoi:
olisiko mitään muuta liikettä joka ottaisi kunnolla tuonne alavatsaan?

Jumppapallolla vatsalihaksia tehdessä saa kyllä aikaan infernaalisen poltteen koko vatsojen alueelle, jopa ilman lisäpalloa tehdessä. Tuo pallo kyllä löytyy harmittavan harvalta salilta... :jahas:

naruranne sanoi:
mulla on just sama ongelma että maha on ruvennut pöhöttyyn.. teen vinossa penkissä vatsalihaksia kahesti viikossa 3sarjaa lisäpainon kanssa 10-15 toistoo. kiloja ja rasvaa on tullut tietenkin myös lisää treenatessa mutta silti sama ärsyttävä rasvakerros näkyy tuossa alavatsalihaksien päällä. ylävatsalihakset näkyy kyllä jännittäessä mutta alavatsalihakset ei ollenkaan. jalkojen nostot penkissä on liian kevyitä ja mahdollisuutta jalkojen nostoon telineessä salilla ei ole ja tuntuu että tuossa vinossa penkissä ei saa kunnon tuntumaa vatsoihin. olisiko mitään muuta liikettä joka ottaisi kunnolla tuonne alavatsaan?

Edelleenkään, sillä vatsalihasten hinkkaamisella ei ole juurikaan mitn tekemistä niiden erottumisen kanssa. Paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassakaan. Jos haluat erottuvan sixpackin, täytyy sinun pudottaa rasvaprosenttiasi alhaisemmaksi.

Jalannostot leuanvetotangossa roikkuen on erinomaisen kokonaisvaltainen (ja nöyryyttävän raskas) vatsalihasliike, sitä raskaampi, mitä ylemmäs jalkoja nostat. Ja jos tuntuu kevyeltä, niin kokeilepa muutaman sekunnin pidolla...:whip:

Back
Ylös Bottom