vatsat/ selät

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
Tuntuu typerältä aloittaa taas uusi threadi, mutta en löytänyt mitään fiksua searchilla.
Eli kuten olen varmasti aiemminkin maininnut olen dieetillä, ja nyt pitäisi homma viedä loppuun asti.
Vedän HIITtiä ja CLA:ta, ja ruokavalioni on vähähiilihydraattista. Viimeiset jenkkakahvat pitäisi sulatella pois. Onko vatsalihasten vääntämistä suuresti apua. Jos on, niin kumpi on fiksumpaa: tehdä sanotaanko nyt vaikka 250-300 "normaalia" pystyynistumista (tai miksi sitä kutsutaankaan) VAI onko fiksumpaa tehdä vaikka 150-200 pystyynistumista vaikka 2kpl 4kg käsipainoja käsissä, hartioissa kiinni?
Siksi toiseksi, mikä pitäisi olla vatsalihasten ja alaselkälihasten treenaamisen suhde? jos teen 200 vatsaa, pitääkö minun tehdä vastaavasti 200 selkää? Entä jos teen maastavetoja kovilla painoilla, ei niitä 200 saa tehtyä millään?
Ja taas vatsoista, jos treenaa ylävatsalihaksia painojen kanssa, niin kuuluuko alavatsalihaksiakin treenata vastaavasti painojen kera?
Kannattaako vatsaa ja alaselkää treenata JOKAISELLA kerralla, vai 1-2krt viikossa?

Kiitos ja anteeksi!

Mitä ihmeen järkeä on edes tehdä tollasia toistomääriä? Ei ne jenkkakahvat lähde vatsoja hinkkaamalla. Aerobiseen on parempiakin tapoja kuten vaikkapa kuntopyörä. Treenaat ne vatsat kuten muutkin lihakset, eli lisäpainoilla ja samoilla toistomäärillä. Itse käytän yleensä 10-15 toiston aluetta. Ja paikallista rasvanpolttoahan ei ole, eli jenkkakahvat lähtee kun rasvaprosentti pienenee, miehillä tahtoo vaan se rasva olla sitkeemmässä just tossa "kahvojen" kohdalla.

:offtopic: Voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta minkälaisia lisäpainoja käytätte, kun teette esim. vatsalihaksia?

-Pva- sanoi:
Voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta minkälaisia lisäpainoja käytätte, kun teette esim. vatsalihaksia?
No mä käytän 18kg käsipainoa rinnalla kun teen normaalia istumaannuosua ja sarjat on jotaki 3*10-14, riippuu vähän mitä muuta teen samalla treenikerralla.

Timba79 sanoi:
Mitä ihmeen järkeä on edes tehdä tollasia toistomääriä?

... Enhän mä nyt missään nimessä oo noita putkeen tehny, vaan noin 15-20 toiston sarjoilla.

Mitenkäs se vatsa-/alaselkälihassuhde?
Entä montako kertaa viikossa pitäisi treenata vatsaa ja alaselkää? Kerran kunnolla?

Tämäntapaiset kysymykset pitäisi melkein esittää aloittelijaosastolla....

Miten mielestäsi vatsalihaksesi eroavat muista lihaksista?

Ärsyttää kun jostain trendikuntoilunikseistä on pinttynyt ihmisten mieliin ajatus että lihakset kasvaa ja rasva häviää taivaan tuuliin kun tekee vähän 200 toiston kestävyyspumppailua.

Sanoit tekeväsi 20 toiston sarjoja. Teetkö muille lihaksille 10 sarjaa?

Ei helvetti. Hieman ylivilkkautta havaittavissa, ajatuksissani olin lukevinani tätä uutena threadina ja postasin siihen, nostaen sen ihan aiheettomasti. Anteeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom