Vatsat lisäpainoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
WTCrunch.gif

Voiko tuossa liikkeessä käyttää rinnan päällä esim.10kg lisäpainoa? Tein eilen näin salilla, ja nyt tuli vatsat aika kipeiksi:(
Sitä vaan et onko tuosta mitään haittaa jos pitää rinnanpäällä käsillä sitä?:eek: Ettei vaan mikään paikka menis rikki.:itku:

Edit: Ja vielä se että se vatsapenkki vai mikä onkaan, on semmonen viisto ei niinkuin tuossa kuvassa.

Eipä siitä haittaa ole, jos voimaa tahdot sinne. Jos kuitenkin kehorakennusta harkitset, niin käsittääkseni ei kannata hirveästi tehdä keskivartaloa raskailla painoilla, että vyötärö pysyisi kapeana. Tosin mitään kehonrakennuksesta tiedäkään.

Toinen hyvä vaihtoehto on tehdä taljassa..

jos pidät 10 kg painoa rinnan päällä on liike paljon kevyempi kuin 10kg paino niskan takana

varmaan kyllä huomasit sen jo =)

itse pidän niskan takana, ottaa enemmän

No mä taidan sitte jatkaa samaan malliin, ku voimaa ja kokoa mä yritän vähän tähän vatsan seutuville saada lihaa, niin jos se packi joskus tulis esiin, ku ylimääräistä mulla ei kyllä oo, päinvastoin:)

Sitte vielä olis semmonen et miten juokseminen kehittää vatsalihaksia?

Originally posted by lentsikka
jos pidät 10 kg painoa rinnan päällä on liike paljon kevyempi kuin 10kg paino niskan takana

varmaan kyllä huomasit sen jo =)

itse pidän niskan takana, ottaa enemmän

Joo huomasin, mutta se tuntu ainakin silloin niin pirun epämielyttävältä, mutta no pain, no gain:) Pitää kokeillä seuraavalla kerralla pienemmillä painoilla niskan takana.:evil:

Originally posted by Manta
Sitte vielä olis semmonen et miten juokseminen kehittää vatsalihaksia?

Mahtaakohan juuri mitenkään, paitsi jos koko ajan jännität niitä. Palaneen rasvan myötä ne voi tulla paremmin esille.

Itselläni ainakin hölkätessä alkaa vatsalihakset kramppailemaan, kun ne joutuvat joka askeleella jännittymään ottaakseen tärähdyksen vastaan..

Mulla yleinen ongelma vatsojen suhteen on että rupeaa pistämään, eli ts. kramppaamaan. (?)

Pitää aina ensin kävellä joku 10min ennenkuin alkaa hölkkäämään.

Originally posted by turre101
Mulla yleinen ongelma vatsojen suhteen on että rupeaa pistämään, eli ts. kramppaamaan. (?)

Pitää aina ensin kävellä joku 10min ennenkuin alkaa hölkkäämään.

Sama ongelma meikällä. Nykyään olen kyllä jättänyt hölkän ja kävelen reipasta tahtia. Yksi asia minkä huomasin hieman vaikuttavan oli, kun ostin hyvin vaimennetut lenkkarit vanhojen paskojen tilalle.

Mie ainaskiin piän kotona treenatessa lisäpainoa rinnanpäällä jotenkin helpompi hallita kuin että kiekko olisi niskantakana. :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by PattiPete
Itselläni ainakin hölkätessä alkaa vatsalihakset kramppailemaan, kun ne joutuvat joka askeleella jännittymään ottaakseen tärähdyksen vastaan..

Kuten mainitsitkin, niin kegät vaikuttaa hieman ja myös kannattaa hieman miettiä sitä juoksutekniikkaa.

Jos haluat raakaa voimaa vatsalihaksiin, eikä mitään kivannäköisetmuttaeivitunkaanvertaavoimaa-vatsalihakset, niin tee voimapyörää.

Itsekin leikiskelin ensin silleen, että paino oli sylissä, mutta pidemmän päälle kun niitä kiekkoja alkoi olemaan siinä tarpeeksi, niin se alkoi haittaamaan suoritusta. Paljon pienemmällä (~1/4-1/3, kokeilemalla löytää) painolla pääsee kun heittää sen painon suosiolla niskan taakse. Vaikutus on taatusti aivan sama, ei tietenkään suhteessa kiekon painoon, mutta jos haluaa ratkaista vastaavan painon momentin päässä =) Homman laskemista vaikeuttaa merkittävästi kädet, mutta pelkän kiekon painon siirto niskan taakse on kyllä helposti ratkaistavissa.

Varmasti saa saman tuloksen pienemmällä painolla kun pitää painon niskan takana. Itse olen ruvennut käyttämään käsipainoa kiekkojen sijasta, varsinkin yli 10 kilon kiekot ovat kokonsa puolesta ikäviä pitää niskassa. Eli käsipainon kädensija niskaa vasten ja käsillä kummastakin päästä kiinni.

Tämä on sitten meikäläisen mielipide..... Hauikset ja vatsat on ainakin itsellä sellaisia lihasryhmiä,että niiden tekemiseen pitää keskittyä. Roomalaisessa tuolissa saa viuhdottua 20 kilon kiekko niskantakana,vaikka kuinka sarjaa,mutta jos ei keskity tekemään vatsalihaksilla työtä menee koko treeni jonnekkin ihan muualle,kun sinne minne pitäisi.Laatu ratkaisee ei määrä!

Kivan näköisistä en aivan vielä tiedä vaikka se packi tuolta jo hahmottuu(dietti menossa 5:llä viikolla, puolet viel jäljellä joten eiköhän ne sieltä vielä esiin pääse) Ite olen treenannut vatsat pari kertaa /vko. Toinen kevyesti ja toinen lisäpainoilla. Esim. 1. viikolla tiistaina voimapyörä ja perjantaina vatsapenkki kevyesti. 2. viikolla ti vatsapenkki lisäpainoilla ja pe jalkojen nostot. Ihan hyvältä on tuntunut kun vaihtoi pois sen joka kertaisen vatsojen vääntämisen. Ei ne vatsat sen nopeammin palaudu kuin muutkaan lihakset.

Suositut

Back
Ylös Bottom