SUPERCARB 1kg -40%

Vatsan turvotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katjes
  • Aloitettu Aloitettu
Menkat turvottaa välillä, mutta liiat hiilet turvottaa melkoisesti. Myöskin valkosipuli (ah, niin hyvää kun se onkin) tuottaa rantapallo-efektin. Yleensäkin hiilipitoiset safkat turvottaa, joten sekin on yksi syy pitää hiilimäärät alhaisena.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itse havahduin tässä ihan lähiaikoina siihen, että omenat laittavat oman masuni turpoamaan. Kuoritut paisuttavat hieman vähemmän, mutta ihan tarpeeksi, jotta olo muuttuisi tukalaksi. Ärsyttää, sillä omput kuuluvat vakioherkkuihin :/

Omalla kohdallani turvotusta aiheuttavat liian pitkän ateriavälin jälkeen syöminen, jotkin raa'at vihannekset (esim. kaali), omena ja hiilihappopitoiset juomat. Myös vehnä + sokeri pistää masun takuulla pyöristymään. Sinänsä mua ei haittaa että välillä turvottaa, kun ei se kuitenkaan niin radikaalisti itselläni näy + se lähtee pois ajan kanssa eikä ole pysyvää, mutta onhan se tavallaan tosi inhottavaakin kun huomaa, että housut kiristävät vaikka aamulla ne oli vielä hyvät...

Jos on jatkuvasti tollasia ongelmia, niin lääkäriin.

Jos on jatkuvasti tollasia ongelmia, niin lääkäriin.
Josta valitettavasti harvemmin saa apua. Mäkin sain IBS:n paperit ja kehotteen "tulla parin kuukauden päästä uudestaan jos menee pahemmaksi". Ihan kuin lääkäriin mennessä se sietämättömän olon kynnys ei olisi jo moneen kertaan ylittynyt. Yhtään ainutta neuvoa tai todellista uutta näkökulmaa tilanteeseen eivät osanneet lääkärit tarjota, ongelma piti ratkaista kokonaan itse. Onhan lekurissa hyvä käydä Crohnin tms. tulehdusten varalta, mutta jatkuvien toiminnallisten vaivojen tapauksessa ei kannata odottaa liikoja.

Niin täältä foorumiltahan saa tosi hyviä diagnooseja kanssa.

Mulla turvottaa kahdesti kuukaudessa, ovulaation aikaan ja sitten ennen kuukautisia, senttejä tulee muutama vyötärönympärykseen lisää, jopa 6 senttiä oon mitannut eroksi. Ruokavaliosta en oo keksinyt syytä ja syviä vatsalihaksia oon treenaillut erityisesti. Hormoneista se johtuu, joillain tapahtuu enemmän joilla vähemmän, pakko se vaan on hyväksyä että on nainen :D

Lisäksi vatsalihastreenin jälkeen mulla kyllä ne vatsalihaksetkin turvottaa ei-niin-kivan näköisesti, mutta se nyt on "hyvää turvotusta" ja menee ohitse.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kyllähän se meinaa turvottaa tiettyyn aikaan kuukaudesta. Oikein tukala olo ja olo on kuin ryhävalaalla. Ruoalla ei tunnu olevan minkäänlaista merkitystä, eikä vatsalihasten treenamineenkaan ole tuonut helpotusta. Vissiin pakko vain oppia elämään sen kanssa.

Juu, vatsa muistuttaa jalkapalloa täälläkin menkkojen tienoilla. Aiemmin mulla oli vatsa kipeä, turvonnut ja ilmaa täynnä ihan päivittäin mutta ne vaivat hävisivät täysin kun lopetin kahvinjuonnin kokonaan. Join siis kahvia 3-5 kuppia päivittäin ja olen ihan älyttömän onnellinen että pääsin eroon em vaivoista noin helpolla :)

Suositut

Back
Ylös Bottom