Vatsalihaksia..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaGle
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllähän sitä nyt aina parit lonkerot :D

Kokeilinpa tänään tuota jalkojennostoa riipunnasta ja tosiaan yhtään toistoa ei tullut, puoleen väliin pysähtyy kun seinään. Ja tuosta voimapyörästä piti tarkentaa, että olen tehnyt ne niin että kädet ovat olleet lähes "punnerrusasennossa" eli ei tod. täysin "levynä". Tuolla tavalla sain siinä yhden toiston suorilta jaloilta. Selkeää on kuitenkin että vatsoissa ei ole jerkkua vielä paskan vertaa, joten pitänee harjoitella näitä voimaliikkeitä vaan entistä tiukemmin ja määrätietoisemmin.

Olen pari kertaa tehnyt jalkojennostoja selinmaakuulla nilkkapainot jaloissa, tuntuu ihan mukavasti. Vielä voisi ottaa kevyet painot käsiin ja tehdä linkkareita.

Onko muuten sillä mitään merkitystä, tekeekö vatsa kädet niskan takana vai rinnalla?

Tekis mieli sanoo ORBsille, että MITÄ MÄ SANOIN! Ja niinhän sanonkin. :D

Lämmittelen voimapyörällä kädet pystyasennossa. Siitä on piitkä matka raskaimpaan tapaan. Nyt voinkin siirtyä ihmettelemään total13 kympin sarjaan hyytymistä. ;)

onko joku ihme että käsitän väärin, jos joku kirjoittaa noin epätäsmällisesti kuin exitusletalis, esitin vain vaihtoehtoisen tulkinnan. Sen verran mitä olen voimapyörää kokeillut, niin seisten, mutta kädet suoraan alaspäin punnerrusasennossa, on jopa helpompi tapa kuin tavallinen polvilta, ja kädet eteenpäin-tekniikka joten sitten voin kyllä uskoa ettei jalat nouse.
Darvinisti sanoit vähän epätäsmällisesti, että poikittainen vatsalihas vakauttaa keskivartaloa, riippuu vähän missä asennossa ja liikkeessä. jos tekee voimapyörän selkä kunnolla pyöreänä koko ajan, niin silloin rasitusta ei paljoa mene poikittaisille vatsoille, mutta muistaakseni jhulmikin on sanonut voimapyörän olevan hyvä syvien vatsojen liike JOS laskee alas niin että selkä suoristuu tai menee pienelle notkolle niinkuin tuossa kuvassa, silloin liike on poikittaisen vatsalihaksen kannalta tehokas. ero on aika olennainen, voi itse kokeilla.

darvinistin on näköjään pakko väittää vastaan joka asiaan. turha ruveta epäilemään jos joku sanoo tekevänsä voimapyörää seisten.
mikä helvetin tekniikka. jos voimapyörässä pääsee ala-asentoon ja ylös takaisin seisoma-asentoon, niin vatsassa on pakosti voimaa. exitusletalis ei vaan osaa sitä jalkojen nostoa.

Ai toi olikin vain vaihtoehtoinen tulkinta. :D

Onko jokin syy tehdä voimapyörää selkä pyöreänä koko liikkeen ajan?

jos on esim. alaselän kanssa ongelmia niin selän pitäminen pyöreänä vähentää rasitusta. lisäksi se on kevyempi, voimat loppuu ja tuki pettää tietysti helpoiten siinä ala-asennossa jos tehdään vielä se venytys vatsaan, jos ei sitä vielä jaksa.
edit. on tullut nyt sen verran pitkä tauko treenistä eikä punttitreeni kiinnosta niin paljon ja lisäksi olen lihakseton kynis, joten miten edes kehtaan väitellä tällaisia...
kyllä kai silti jotain perusasioita tiedän.

Eli kuten tekis penkin pitäen tangon koko liikkeen ajan ylhäällä, jos ei jaksa sitä alas asti laskea. Olkapäätkin ovat paremmassa turvassa.

onkos yhtää hyvä tulos, kun joskus kolme viikkoo sitten meni kolme dippiä..tänään meni 3x10 ihan kevyesti? omasta mielestä ihan jees suoritus, nimittä sillonkun meni vaan toi kolme, niin joutu väkisin vänkäämään ja käsiin sattu aika lailla :P

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vähän menee ohi ton vatsalihas aiheen nää mun jutut, mutta eikai se väärin oo.
Ens viikolla vois ihan piruttain kokeilla noita dippejä lisäpainoilla :D

Nytten sitten on kivasti kuumetta..Ei pääse treenaamaan :D
Niin mitä mieltä oote tosta dippi suorituksesta?

kokeilen tehä tota dragon flag:ia penkistä, niin vedin parit hienot kuperkeikat ku meni vähän yli se liike :D Nytten kyllä menee sut hyvin ja tuntuu ihan hitosti ja kehitystäkin on vähän näkyny.

Mistä noista voimailu kisoista voi lukea? Kiinostais vähän sellanen, mutta en oikeen tiiä mitä tarvii jos haluaa ilmottautua niihin. Oon penkkiä,kyykkyä ja mavee harjoitellut ja aattelin, että jos pääsen tavoitteisiin niin olisi kiva käydä koittamassa kisailua. Eli saisko siittä jotain linkkejä ja tietoa tähän.

Sattuisko kellään olemaan hyvää ruokavalio vinkkiä dietille?
Normaaliin ruokavalioon kuuluu aamiainen, koulunruoka,20g protskua ennen treeniä ja 20g jälkeen treenin sitten kevyt ateria ja iltapala illalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom