Vatsalihaksia..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaGle
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
darvinisti
Ei tullut mieleen, että jalkojennosto voisi olla jotenkin niin raskas, ettei se pidempään treenanneelta onnistuis vaikkei voimaa kovin paljon olisikaan.

mutta eihän pelkkiä jalkoja nostamalla siihen pystykään, käsilläkin pitää väääntää ja lantiolla että saa ylös asti, tarkoituskaan ei ole olla eristävä liike,ja miksi edes pitäisi olla?

Tuli mieleen, mutta hylkäsin sen, kun oma kokemus kertoo muuta. Kevyellä viikolla koitin huvin vuoksi. Pari kympin sarjaa tein jalkojennostoa tankoon ja ilman lisävastusta ei tuntunut rasittavalta. Seisaaltaan en kuitenkaan saa voimapyörässä yhtään toistoa munat lattiaan ja kädet vartalon jatkeena. Sitä kohti ollaan kuitenkin menossa eikä liike ole siis mikään uusi. Voimat eivät vain vielä riitä. Lisäksi noita jalkojennostoja näkee salilla tehtävän, mutta kenenkään en ole nähnyt tekevän voimapyörää kertomallani tavalla.

Edit: Se kävi kyllä mielessä, että kaverilla olisi poikittaiset vatsalihakset kovemmassa iskussa kuin meikäläisellä, mutta suorat vatsalihakset heikommassa. Siksi sanoin, ettei tee voimapyörää vatsalihaksilla. Näin jälkikäteen huomaan, ettei se ollut tarpeeksi selvästi ilmaistu. Tarkoitin, ettei tee liikettä vatsalihaksilla voimapyörässä. Vaikka pitäisikin vatsan staattisena, niin siltikin ihmetyttää erot liikkeissä.

Lisäksi noita jalkojennostoja näkee salilla tehtävän, mutta kenenkään en ole nähnyt tekevän voimapyörää kertomallani tavalla.
.

Mulle kympin jalkojennosto on loppuun asti vedetty.

Saan kuitenkin tiukan kolmosen seisaaltaan voimapyörällä kuvailemallasi tyylillä.

eli mulla ero ei ole liikkeiden välillä niin suuri, kuin sinulla. kuitenkin rasittavuus liikkeissä on aivan erilainen, ja itse arvostankin enemmän jo yhtä nättiä voimapyörä-toistoa kuin jalkojenvemputusta.

vaikka selkäranka pysyisi koko ajan samassa asennossa ja vatsan jännitys olisi staattinen, ei rasitus kuitenkaan poikittaisille vatsalihaksille mene. rectus abdominis on se tärkein kuitenkin voimapyörässä joka pitää selän hallinnassa ainakin maalaisjärjellä ajateltuna, vaikka vatsa ei tekisi dynaamista työtä.
ja ihmiset on erilaisia, treenannut eri liikkeitä, välitykset , pituus,ym ym.
tämä keskustelu on minun puolestani ohi, ei jaksa enää.

kuulostaa siis siltä, että olen tehnyt kaiken melkolailla väärin. teen varmaan ton dragon flaginkin väärin, jos siinä ei pitäisi saada yhtään toistoa. tosin siinä ei mun käsittääkseni jalkoja tuoda suorana alhaalta takaisin vaan ne "kelataan" sinne ylös ja lasketaan kontrolloidusti alas (eli orbsin mainitsema negatiivinen?). ei kai tässä auta muu kuin harjotella kovemmin ja enemmän...

Mun käsittääkseni dragon flageissa taas tarkoitus on tuoda jalat suorana sieltä alhaalta ylös
http://www.youtube.com/watch?v=mjCMq2zkbOo

Jos voimapyörässä ei rasitus olisi poikittaisillakin vatsalihaksilla, niin milloin se niillä olisi ja miksi vain silloin. Niiden tarkoitus kun on käsittääkseni keskivartalon vakauttaminen ja voimapyörässä tarvitaan vakautusta. Poikittaisillehan suositellaan monesti seuraavaa harjoitusta: http://www.onsport4you.com/portal/fin/5/artikkelit/2_2003_2.html

Ja kas kummaa. Sehän on keskivartalon osalta identtinen voimapyörän kanssa, jos selkäranka on liikkumaton. Tietenkin suorat vatsalihakset myös rasittuvat staattisesti. Mutta se, että suorissa löytyy tarpeeksi staattista voimaa yhdessä kulmassa, mutta ei muissa dynaamisesta puhumattakaan on käytännössä suoran vatsalihaksen heikkouttua. Jalkojennostossa tapahtuva lantionnosto on dynaaminen liike suorille vatsalihaksille.

ObelixXxin klippi on minusta paremman näköinen harjoitus kuin aiemmin linkattu versio dragon flagista. Minusta se tosin olisi vieläkin tehokkaampi, jos siinä keskityttäisiin enemmän lantionnostoon eikä pidettäisi selkärankaa aivan yhtä liikkumattomana. Silloin saataisiin dynaamista rasitusta vatsalihaksille.

Elikkäs kysymys vatsalihaksiin liittyen: Vatsalihakset on nyt ihan hyvin näkyvissä kun treenannut niitä viime aikoina, mutta vatsan keskellä (oikeiden ja vasempien vatsalihaksien välissä) menevää uraa, jollainen näillä abtronicmainosmiehillä ainakin on, ei ole vielä ilmestynyt eli tarvitaanko siihen vaan tarpeeksi diettausta vai onko joku erityinen liike millä senkin saisi näkyviin helposti?

Mitenköhän ne vatsalihakset mahtaa sitten olla esillä, jos keskellä ei mene uraa? Eli onko sulla 3pack? Erottuvuutta saa lisää, kun kasvattaa suoraa vatsalihasta ja/tai polttaa rasvaa siitä päältä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mulla näkyy vähän matalammalla toisella puolen kroppaa viiva :rock:

On täältä onneks sen verran hyödyllisiä vinkkejä saanu, että vatta rupee oleen suht timmi..lihaksia vielä kun vaan treenaa sillee, et kunnolla pallukat pinnassa, niin voi heittää kesäks kaikki paidat varastoon kaapista pyörimästä :D

miten muuten ton oluen kanssa..kannattaako kosaa ottaa jos meinaa saada bodaukseesa tuloksia?

miten muuten ton oluen kanssa..kannattaako kosaa ottaa jos meinaa saada bodaukseesa tuloksia?

Sanoisin että kohtuus kaikessa, ei se silloin tällöin otettuna kehitystäsi hirveämmin rajoita.

jep..yhessä vaheessa tuli otettua ihan mukavalla tahilla kivoja putkia :D Nyt oon vuoden treenannu sillee et en oo kännejä vetäny ku muutaman kerran..kesällä nyt parit lonkerot sit varmaan uskaltaa otaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom