Vatsalihaksia..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaGle
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
tarkoitin jalkojen nostoa tangosta roikkuen, ylös asti, lonkankoukistajille vastus ei ole mikään suuren suuri, ja ilman suurempia heilumisia liike on erittäin raskas ja nimenomaan suoralle vatsalihakselle, ei tarvitse edes vedellä sisään. pelkkää lonkkaa koukistamalla jalat jää puolen metrin päähän tangosta ainakin, loput tulee sitten lantiota nostamalla ja selän pyöristyksellä. jos on tarpeeksi heikko vatsa, ei jakoja saa tankoon asti, mutta kyllä kenen vaan lonkankoukistajat on tarpeeksi vahvat että saa jalat siihen puoleenväliin nousemaan.
suora vatsalihas ei muuten voi supistua pelkästä alaosastaan vaan koko matkalta.

Lantionnosto on vatsalihasliike, joten jos sen tekee jalkojennoston perään, niin onhan siinä vatsalihasliikekin mukana. Mutta miksi niitä jalkoja pitää edes nostaa, kun ei ole lonkankoukistajille riittävää treeniä? Jalkojen nostaminen tankoon ei minusta ole raskas liike. Onhan se raskaampi kuin istumaannousu (mikä sekään ei ole vatsalihasliike, ellei tee rutistuksia samalla), mutta voimapyörä ja lantionnosto kaarevalla laudalla ovat huomattavasti raskaampia.

Toi voimapyörä on kyllä vaikein liike mitä oon opetellu..oon koko päivän pähkäilly ja yrittäny opetella sitä.Kattelin kaikkee video pätkiä ja luin kaiken mailman foorumit, mutta se on tosi vaikee liike yritin tangolla ja käsipainoilla.Ottaa tosi pirusti ojentajiin ja yhessä vaiheessa selkään mut sain sen meneen sillee ettei selässä tuntunu, mutta en saa vatsoissakaan oikein tuntumaan pelkissä ojentajissa tuntuu. Mitähän oikein teen väärin?:wall:

Ehkä sulla on heikot ojentajat ja siksi tuntuu niissä. Jos kertoisit, miten teet, niin vois jotain päätellä. Vaatiihan se liike jonkin verran staattista voimaa just ojentajista, rinnasta ja leveäst selkälihaksesta. Se ettei tunnu vatsassa vois kertoa siitä, ettet osaa vetää sitä vatsalihaksilla. Pidäthän kädet paikoillaan? Vedäthän vatsoilla itsesi kissanselälle? Jos taas tuntuu alaselässä, niin luultavasti liian raskas liike.

Ehkä sulla on heikot ojentajat ja siksi tuntuu niissä. Jos kertoisit, miten teet, niin vois jotain päätellä. Vaatiihan se liike jonkin verran staattista voimaa just ojentajista, rinnasta ja leveäst selkälihaksesta. Se ettei tunnu vatsassa vois kertoa siitä, ettet osaa vetää sitä vatsalihaksilla. Pidäthän kädet paikoillaan? Vedäthän vatsoilla itsesi kissanselälle? Jos taas tuntuu alaselässä, niin luultavasti liian raskas liike.

No silon kun tein sillein, että tuntu alaselässä niin sillon tuntu myös vatsoissa..muuten on vaan tuntunu ojentajissa..Oon yrittäny jalkojaki pitää erinlailla, mutta en tajua.Enkä kyllä uskois että ojentajissa on vikaa ku treenaan ojentajia ranskalaisilla punnerruksilla ja parilla muulla liikkeellä :D

voi olla niinkin ettei ehdi mitään tuntumaa tulla kun voimat loppuu niin äkkiä eli tuki vaan pettää nopeasti. sitten jos ei edes seuraavana päivänä tunnu niin on jo vähän outoa. selkä pidetän pyöreänä koko ajan, eikä mennä niin alas että rasitus menee pelkälle selkärangalle, sen huomaa kyllä.

Eihän se mikään vatsalihasliike ole, jos selkä pidetään koko ajan pyöreänä. Kun tein sitä polviltani, niin tietenkin venytin vatsan ala-asennossa, että sain koko liikeradan. Pitää tietenkin tuntea rajansa ja tietää, että voimat riittävät. Nyt kun olen seisaaltani tehnyt, niin en ole vetänyt alas asti, kun voimat eivät vielä riitä. Tarkemmin ajatellen voisinkin muuttaa käsieni asentoa ja vetää täydellä liikeradalla vaikka onhan mulla toisessa liikkeessä täysi liikerata.

Hagle
Monen liikkeen tekeminen ojentajille ei liity siihen, että ovatko ne tarpeeksi vahvat. Jonkin verran on varmaan tottumiskysymyskin. Kyllähän ne ojentajat vahvistuvat staattisesti sillä kulmalla, millä teet.

Kyllä se aamulla vatsalihaksissa tuntu tai tuntuu tällähetkelläkin, että on jotain tehny :D

suora vatsalihas ei muuten voi supistua pelkästä alaosastaan vaan koko matkalta.

Ei voi mutta tuntuma on eri jalkojennostoissa, kuin esimerkiksi rutistuksissa ja istumaannousuissa. Varmaankin johtuen siitä, että liike lähtee noissa rullaamaan ikään kuin eri päistä.

Oma vatsalihastreeni sisältää nykyisin russian twistejä, roomalaista tuolia ja muita suoria rutistuksia, davidin ab comboundia (rutistuskone) ja jalkojennostoja penkiltä. Näillä olen ainakin saanut parhaat tulokset ja tukevimman oloisen korsetin tähän mennessä.

Aiemmin tein voimapyörää vakituisesti. Voimapyörä on todella vaativa liike mutta siinä tulokset paranee todella nopeasti kun pääsee jujulle. Voimapyörällä onnistuu semmoiset 12toiston sarjat polviltaan (seisten noin 1-2 toistoa), mutta en esim pysty nostamaan jalkoja kertaakaan riipunnasta yli vaakatason. Tuntuisi siltä että vatsoissa vaikuttaa hirveästi liikevalinnat.

Nyt uusimpana kokeilin eilen noita dragon flageja, kerran taisin aikaisemmin ihan vaan testata. Nyt onnistui juuri ja juuri 3x5 toistoa joista viimeisin sarja oli jo sellaista tärinää ja vapinaa että liikkeen puhtaus oli todella kaukana. Nyt on koko keskikroppa ihan tulessa ja jopa ojentajissa asti tuntuu. Ne ketä on tätä liikettä vakituisesti tehnyt, niin minkälainen tulos tuossa on mielestänne jo hyvä/siedettävä? En kysy tätä missään vatsalihastreenikilpailimielessä, vaan haluaisi jotenkin suhteuttaa missä kunnossa omat vatsat alkavat olla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Voimapyörästä vielä senverran, että mitenköhän toi niskoja rasittaa ku on niskalihakset aika kipiät vaikka niitä aina venyyttelenkin..sama on välillä ranskalaistn punnerrusten kanssa ku teen niitä penkissä, niin välillä on niskat pirun kipeet. Taidan olla aika amatööri noiden punttihommien kanssa, kun kaikki taitaa mennä persiilleen :D Enhän kyllä ookkaan kun vasta kolmisen opetellu tekniikoita eri liikkeille jne.

darvinistin on näköjään pakko väittää vastaan joka asiaan. turha ruveta epäilemään jos joku sanoo tekevänsä voimapyörää seisten.
mikä helvetin tekniikka. jos voimapyörässä pääsee ala-asentoon ja ylös takaisin seisoma-asentoon, niin vatsassa on pakosti voimaa. exitusletalis ei vaan osaa sitä jalkojen nostoa.
jotain kertoo myös ensikokeilulla dragon flagissa sarjoja, jos alas asti menee ja sieltä nostaa ylös. minä teen (tai tein muutaman kerran) vain negatiivisia :itku: joten kyllä mun mielestä 3x5 rupeaa jo olemaan jonkinlainen tulos, ei varmaan useimmilta salilla kävijöiltä onnistu. tietenkin jos on ihan laihat jalat niin se on helppoa;)
ainiin, ehkä sen dragon flaginkin tekniikassa olisi "hieman" tarkistamisen varaa :jahas:

kuulostaa siis siltä, että olen tehnyt kaiken melkolailla väärin. teen varmaan ton dragon flaginkin väärin, jos siinä ei pitäisi saada yhtään toistoa. tosin siinä ei mun käsittääkseni jalkoja tuoda suorana alhaalta takaisin vaan ne "kelataan" sinne ylös ja lasketaan kontrolloidusti alas (eli orbsin mainitsema negatiivinen?). ei kai tässä auta muu kuin harjotella kovemmin ja enemmän...

mikä helvetin tekniikka. jos voimapyörässä pääsee ala-asentoon ja ylös takaisin seisoma-asentoon, niin vatsassa on pakosti voimaa.

mistä tiedät, että esimerkkimme kaveri menee tosiaan ala-asentoon, siis munat lattiaan?

mistä tiedät, ettei esimerkkimme kaveri pitää kädet suorina pään yläpuolella liikkeen ajan?

Orbs
Ei tullut vain mieleen, että jalkojennosto voisi olla jotenkin teknisesti niin haastava, ettei se onnistuis vaikka voimaa olis. Kaipa se sitten on. :rolleyes:

Onks dragon flag sama, kuin Hulmin videon seiväshyppääjä, vai pidetäänkö siinä jalat suorina koko liikkeen ajan?

Seipäässä jalat "kelataan" ylös ja rasitus tulee aika paljolti laskuvaiheesta.

oisko missään mitään videopätkiä tai jotain, et näkis vähän miten tota dragon flag tehään!?

Suositut

Back
Ylös Bottom