Vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JhaZ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sellasen kunnon paksun mahan saa syömällä:D Eiköhän se vaan ole treeniä, että palat kasvaa:whip:

pistetään nyt vielä :dance: kun en oo kokeillu vielä :D

Itse olen aina tehnyt vatsat ja selät ilman lisäpainoja, jotain 25-30 toiston sarjoja. Aina kun on yrittänyt käyttää lisäpainoja, on ollut hankaluuksia saada se kulkemaan siinä mukana mukavasti. En ole jaksanut sitten tarpeeksi kokeilla miten se parhaiten sujuisi, mutta kai se pikkuhiljaa pitäisi selvittää että saisi noillekin lihaksille muutakin kuin kestävyystreeniä :)

No ei kannata sit välttämättä niitä perus rutistukisia ja istumaannousuja tehä lisäpainoilla, vaan teet vaikka voimapyörää tai sit rutistukset taljassa (ite oon nykyään tykästyny tähän)

en tiedä oikein että minne ketjuun tämä kysymys kuuluisi.. mutta kuitenkin.. elikkäs, kun treenaa vatsalihaksia lisäpainoilla esim istumaan nousuja. niin missä kannattaisi sitä painokiekkoa pitää? niskassa vai rinnan päällä? itselläni ei oikein tunnu kunnolla jos pidän rinnan päällä. ja jotkut taas sanovat että kun pitää painoa niskassa niin rasittaisi selkää. itellä ei oo tullu selkään mitään oireita. mutta missä sitä painoa kannattaisi pitää? rinnan päällä vai niskassa?

Huomattavasti enemmän tulee painetta selkään kun paino on niskan takana. Tämän huomaa varsinkin, jos on tai on ollut selkä rikki. Jos tunnet, että asento ei kaadu taakse (siis selkä ei kaareudu), en näe estettä pitää niskan takana

Huomattavasti enemmän tulee painetta selkään kun paino on niskan takana. Tämän huomaa varsinkin, jos on tai on ollut selkä rikki. Jos tunnet, että asento ei kaadu taakse (siis selkä ei kaareudu), en näe estettä pitää niskan takana

Mulla on selkä ollut umpijumissa monta päivää putkeen.
Olen syönyt reippaasti Buranaa ja vahvempaa kipulääkettä, ei auta.
Vatsalihaksia olen treenannut 10 kg kiekkopaino niskan takana (rutistuksia, kyllä tuntuu ;)), joten ehkäpä siinä se syy sitten onkin. :(

Itse tein n. 6kk pitkiä sarjoja (20-40), mutta ei vatsat siitä kehittyny mihinkään! Kyselin kavereilta täällä ja neuvoivat tekemään lyhyitä sarjoja (6-10) lisäpainoilla. Nyt vatsat on kehittyny erittäin hyvin 3kk aikana, voimaa on tullut ja lihakset erottuvat paremmin ku koskaa ennen. Itse reenailen vatsanrutistuksia, alavatsoja ja vinojavatsoja 3 kertaa viikossa.
Eli treenaa vaa helvetin kovaa lyhyitä sarjoja, lisää painoja aina kunnes saat just ja just ne 6-10 toistoo. Syö kunnolla ja yritä nukkuu paljon, ei oikee muuta lisättävää.

Itse pidän istumaannousussa levypainoo tai käsipainoo tuossa otsaa vähän ylempänä. Hyvin se on sujunut, eikä selkä tai niska ole tullut edes 15kg kipeäksi.

Onko viisasta tehdä yhtenä treenipäivänä viikossa pelkkiä vatsoja? Treenaan nyt 4 kertaa viikossa ja jokaisen kerran viimeisenä liikkeenä teen yhden vatsaliikkeen. Ajattelin jos lisäisi väliin yhden päivän jolloin keskittyisi pelkkiin vatsoihin niin että tulisi 5 treenipäivää viikossa. Tarkoituksena on siis hankkia voimaa vatsaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä on nykyisessä ohjelmassa päivä vatsoille ja forkuille. Kyllä siinä paremmin pystyy keskittymään, kun ei tarvitse hätäisesti paskoa muutamaa sarjaa istumaannousua vaikka rintatreenin perään

Noniin tuli tehtyä kaverin kansa veto että kun lukuvuosi päättyy olisi päkki mahassa näkyvillä.
Lähtökohta on aika huono monesti olen aikonut tehdä vatsaa mutta ikinä ei ole tulllut tehtyä ja on tuota läskiä kertynyt tuohon mahan alueelle.Muu vartalo suht.kireä mutta tuo vatsa pitäisi muuttaa.
Luin tämän jutun läpi ja sen mukaan ajattelin että lyhyet sarjat olisi hyviä.?
Tässä olisi treeni 3 päivälle viikkoon.

MA:vatsa penkki 1x5 +lisä paino,10x5 sarja aina 30sek välein?,vinovatsa lihas laite 5x10.
KE:sama
PE:sama

Olisiko tuo hyvä treeni että lihat kasvaa ja läski lähtee?

jakket: Paikallista rasvanpolttoa EI OLE olemassa. Eli rasva ei lähde päkin päältä pois pelkillä vatsalihasliikkeillä, vaan dieetillä. Toisekseen, ei ole tarvis tehdä noin montaa sarjaa/liikettä. 3-4 sarjaa kolmesti viikossa liikkeitä vaihdellen on varmasti sopiva.

Tee myös raskaita yleisliikkeitä kuten kyykkyä, maastavetoa, leuanvetoa yms. Noissa kaikissa myös keskivartalo joutuu voimakkaan rasituksen kohteeksi ja varsinkin syvät vatsalihakset joutuvat koviin töihin. Välillä tuntuu oudolta kun kattoo miten ihmiset kyllä toteaa, etteivät halua tehdä vatsoja ennen kyykkyä, koska keskivartalo on kyykyssä väsynyt, mutta eivät yhdistä asiaa siihen, että myös kyykky kehittää vatsoja.

Toisekseen jakket toi "lihat kasvaa ja läski lähtee" treeni kuulostaa jokseenkin utopistiselta. Tosin jos ihan nollatasolta olet lähdössä niin tuo on vielä jonkin aikaa mahdollista. Yleensä kuitenkin kasvu=plussakalorit ja läskin lähtö=miinuskalorit.

Kolmanneksi muista tehdä myös selkiä ja yleensäkin treenata koko kroppa tasapainoisesti. Jos lähtee pelkälle vatsalihaslinjalle niin sulla on kohta komea notredamen kellonsoittaja look.

jakket: Paikallista rasvanpolttoa EI OLE olemassa. Eli rasva ei lähde päkin päältä pois pelkillä vatsalihasliikkeillä, vaan dieetillä. Toisekseen, ei ole tarvis tehdä noin montaa sarjaa/liikettä. 3-4 sarjaa kolmesti viikossa liikkeitä vaihdellen on varmasti sopiva.

Eeeeen nyt menis ihan noinkaan sanomaan vaikka toi onkin totta. Koska onhan se todistettua että jos teet vaikka 1(oikean) jalan prässiä niin kyllä oikea jalka käyttää enemmän kaloreita ja lämpenee. Enemmän kuin vasen.

En sitten tiedä millä tavalla toi nyt ois 100-0 tärkeetä tietoa mutt mitäs muutakaan paskaa sitä darassa selittäis:kippis1:

Koska onhan se todistettua että jos teet vaikka 1(oikean) jalan prässiä niin kyllä oikea jalka käyttää enemmän kaloreita ja lämpenee. Enemmän kuin vasen.
Jepjep. Tokihan oikea jalka lämpenee ja käyttää enemmän kaloreita kuin käyttämätön vasen jalka. Mutta minulla on kyllä sellainen käsitys, että ne oikean jalan lihakset eivät ota niitä kaloreita siitä suoraan oikean jalan läskeistä...
Eiköhän ne läskit "sula" laskimoverenkiertoon ympäri kehoa ja kulkeudu edelleen valtimoverenkiertoon, josta energiaa tarvitsevat lihakset ottavat sitä käyttöön. Toisekseen elimistö käyttänee enemmän hiilihydraatteja (tai oikeastaan glukogeenejä) polttoaineena rankan suosituksen aikana - näitä on varastoituneena lihaksiin ja maksaan. Levon aikana elimistö tankaa suorituksen aikana huvenneet varastot ja tarvittaessa (jos kalorit on miinuksella) käyttää rasvoja polttoaineena. Näin minä olen sen ymmärtänyt...

PS. Sekin on todistettua, että jäätelön syönti aiheuttaa ihon palamista... :D

Välillä tuntuu oudolta kun kattoo miten ihmiset kyllä toteaa, etteivät halua tehdä vatsoja ennen kyykkyä, koska keskivartalo on kyykyssä väsynyt, mutta eivät yhdistä asiaa siihen, että myös kyykky kehittää vatsoja.

No tuohan on ihan järkevää ja perusteltua, ettei runno niitä vatsalihaksia loppuun ennen kyykkytreenejä?

En vitamiini sitä tarkoittanutkaan, että vatsat kannattais tehdä ennen. Enemmänkin sitä, että tsiljoonien vatsalihasliikkeitten sijasta keskittyy ensisijasesti näihin koko kehoa kuormittaviin liikkeisiin, jotka kehittävät vatsalihaksia erinomaisesti. Loppuun sitte vaikka vähän erikseen jotain eristäviä vatsoille.

Jepjep. Tokihan oikea jalka lämpenee ja käyttää enemmän kaloreita kuin käyttämätön vasen jalka. Mutta minulla on kyllä sellainen käsitys, että ne oikean jalan lihakset eivät ota niitä kaloreita siitä suoraan oikean jalan läskeistä...
Eiköhän ne läskit "sula" laskimoverenkiertoon ympäri kehoa ja kulkeudu edelleen valtimoverenkiertoon, josta energiaa tarvitsevat lihakset ottavat sitä käyttöön. Toisekseen elimistö käyttänee enemmän hiilihydraatteja (tai oikeastaan glukogeenejä) polttoaineena rankan suosituksen aikana - näitä on varastoituneena lihaksiin ja maksaan. Levon aikana elimistö tankaa suorituksen aikana huvenneet varastot ja tarvittaessa (jos kalorit on miinuksella) käyttää rasvoja polttoaineena. Näin minä olen sen ymmärtänyt...

PS. Sekin on todistettua, että jäätelön syönti aiheuttaa ihon palamista... :D

Vittu sähän puhut aika hyvää paskaa:arvi:

Mutta näyttäähän vatsat paremmilta kun ne on treenatut vaikka siinä ois x määrä läskiä, kai ehkä emt nyt meen nukkuu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom