vatsalihakset taljalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja snadi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tuo exrx :n polvillaan taljan edessä tuntui todella kummalta..
kokeilin sitten näin:
selkä taljaanpäin, istutaan leveässä haara-asennossa penkillä, ylätaljan tanko niskassa ja kädet koukussa tangosta kiinni. sitten rutistetaan vatsalihaksilla niin, että olkapäät ottaa sinne polvien viereen ja hitaasti taas ylös..

ongelmana oli kuitenkin, että kädet tuntui väsyvän enemmän kuin vatsa..

eli mites te muut teette kyseisen liikkeen??

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ojentajakyödellä. Itse olen tehnyt yleensä niin, että tuen jalat tai perseen (taljan mallista riippuen) taljaan ja rutistan siitä.

Sakke kyllä suosittelee ettei tukisi jalkoja mihinkään, mutta se on ainakin aluksi pirun vaikeaa.

Juu tolla ojentajakoydellapa hyvinkin. Etsit vaan jostain sellasen penkin missa selkanoja on matala ja laitat sen sitten taljaa vasten ja alat rutisteleen juuri tolleen ku jo mainitsit. Koydella kun tekee niin eipa siina juurikaan kadet vasy kun ei tarvitse kuin puristaa naruista.

Mutta en voi silti olla tuomatta kuuluisaa ja paljon puhuttua Voimapyoraa kuvioihin. Ehkapa paras vatsalihasliike mita olen kokeillut. Siita loytyy threadeja vaikka ja kuinka ja paljon.

Originally posted by Force
Ojentajakyödellä. Itse olen tehnyt yleensä niin, että tuen jalat tai perseen (taljan mallista riippuen) taljaan ja rutistan siitä.

Sakke kyllä suosittelee ettei tukisi jalkoja mihinkään, mutta se on ainakin aluksi pirun vaikeaa.

Aivan ehdoton liike pakin vahvistamiseen! Itse en oikein muuta vatsalle teekkään ja hyvin on toiminu.

Originally posted by Pulla

Mutta en voi silti olla tuomatta kuuluisaa ja paljon puhuttua Voimapyoraa kuvioihin. Ehkapa paras vatsalihasliike mita olen kokeillut. Siita loytyy threadeja vaikka ja kuinka ja paljon.

korjaa jos olen väärässä, mutta eikös nyt kuitenkin puhuta eri lihaksista? voimapyörällä treenataan sileä vatsalihas, rutistuksilla "tavalliset" vatsalihakset (aka sixpäkki)

Originally posted by snadi
korjaa jos olen väärässä, mutta eikös nyt kuitenkin puhuta eri lihaksista? voimapyörällä treenataan sileä vatsalihas, rutistuksilla "tavalliset" vatsalihakset (aka sixpäkki)

Ai saamari, pistit liian pahan tallaselle non-hifistelijalle. :) Ma nyt yleensa revin vatsalle vahan mita sattuu tuntuman mukaan ja voimapyoraa loppuun. en tia noin tarkkaan etta mihin se ottaa mutta tuntuu ainakin seuraavina paivina etta koko pakki on aivan tohjona, melkein etureisista kurkkuun asti :D.

Mitäs tämä tarkoittaa nyt suomeksi?

siis olen ymmärtänyt, että vatsalihaksia on kolmenlaisia..
vinot vatsalihakset joita treenataan esim. kiertävillä sit-upeilla
"tavalliset" eli suorat vatsalihakset joita harjoitetaan vaikkapa sit-upeilla tai taljalla jne.. (näkyy six-päkkinä)
ja sitten sileä (tai poikittainen vatsalihas) joka on edellisten alla johon nimenomaan vaikuttaa tälläinen staattinen treeni niinkuin voimapyörä.

saa korjata jos olen väärässä..

Minäpäs teenkin taljavatsat seisten ja lenkeissä "roikkuen." Kun siinä sitten laittaa tarpeeksi rautaa narunjatkoksi ja vähän jarruttelee ylösnousua, niin avot! Jo alkaa tuntua, ja kunnolla tuntuukin...sarjat saavat olla vähän pidempiäkin.

Joopa joo...ei muuta kuin fysiologiaa ja anatomiaa tutkimaan. Löytyy ihan kummallisia lihaksia...miten hitossa niitä kaikkia treenaamaan - onneksi ei vielä tarvitse paneutua ihan pikkuseikkoihin, isot linjat riittävät toistaiseksi.

Minä en ainakaan sillä ylätaljasysteemillä saanut minkäänlaista tuntumaa vatsaan, jos meinas ettei tarvi sataa toistoa tehdä eli painoa tarpeeks lisää niin sitten tuntuu nousevan koko ukko ilmaan. Eli totesin järkevämmäksti tehdä vatasalihakset muilla tavoilla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse taas olen todennut tuon polvillaan taljan edessä tehtävän vatsalihasliikkeen erittäin loistavaksi, suosikkini tällä hetkellä voimapyörän ohella.

Taljalla saan todella hyvän tuntuman ja polton vatsaan jo pienemmillä toistomäärillä (n. 15). Eli painoa laitan sen verran, että tuo n. 15 ehkä menee kun rutistaa kunnolla.

Originally posted by timba79
Minä en ainakaan sillä ylätaljasysteemillä saanut minkäänlaista tuntumaa vatsaan, jos meinas ettei tarvi sataa toistoa tehdä eli painoa tarpeeks lisää niin sitten tuntuu nousevan koko ukko ilmaan.
Sama ongelma oli aluksi, mutta sitten "löysin" vatsalihakseni. Siis piti todella keskittyä, että tekee sen "pelkästään" vatsalihaksilla, niin sai painojakin pudotaa pienemmiksi ja tuntuma parani.

Minä en ainakaan sillä ylätaljasysteemillä saanut minkäänlaista tuntumaa vatsaan, jos meinas ettei tarvi sataa toistoa tehdä eli painoa tarpeeks lisää niin sitten tuntuu nousevan koko ukko ilmaan. Eli totesin järkevämmäksti tehdä vatasalihakset muilla tavoilla...

Sama homma! ehkä me vaan sitte ollaan joteki erikoisia.
Minä vannon voimapyörän nimeen!! :arvi: Niin ja tottakai myös "jalanheitto" on ykkös liike alavatsalle!

Jalanheitto? Siis selällään ja kannat kattoon? Harmi vain, ettei se ole lopultakaan niin tehokas liike alavatsalle kuin luulla saattaisi: siinä tulee käytettyä liikaa jalkoja liikkeen suoritukseen. Sama juttu rullatenkin. Paras tapa on röhnöttää selällään jumppamaton tms reunalla persus maassa ja polvet koukussa ja nostaa siitä polvia suoraan kohti kattoa. Voin sanoa, että kymmenen toiston jälkeen tekee mieli palata jalanheittoihin...

Zone-sarja -42%
Originally posted by Akikonomu
Jalanheitto? Siis selällään ja kannat kattoon? Harmi vain, ettei se ole lopultakaan niin tehokas liike alavatsalle kuin luulla saattaisi: siinä tulee käytettyä liikaa jalkoja liikkeen suoritukseen. Sama juttu rullatenkin. Paras tapa on röhnöttää selällään jumppamaton tms reunalla persus maassa ja polvet koukussa ja nostaa siitä polvia suoraan kohti kattoa. Voin sanoa, että kymmenen toiston jälkeen tekee mieli palata jalanheittoihin...
No mutta tuossapa onki ideana että kaveri seisoo siinä pään kohdalla ja heittelee sinun jalkoja lattiaan ja tarkotuksena on pysäyttää jalat ennen lattiaa! Voin sanoa että 30 toiston jälkee ei tee ees mieli nauraa. :evil:

Originally posted by Clown
Sama ongelma oli aluksi, mutta sitten "löysin" vatsalihakseni. Siis piti todella keskittyä, että tekee sen "pelkästään" vatsalihaksilla, niin sai painojakin pudotaa pienemmiksi ja tuntuma parani.

Niinpä, ehkä se on miehessä vika, mutta on niitä hyviä vatsaliikkeitä niin paljon muitakin millä on kehitystä hyvin tullut, että ei ees oo suoraan sanottuna paljoo viittiny tota harjotella...

Niinpä, ehkä se on miehessä vika, mutta on niitä hyviä vatsaliikkeitä niin paljon muitakin millä on kehitystä hyvin tullut, että ei ees oo suoraan sanottuna paljoo viittiny tota harjotella...

ja mitkäs ne salaiset aseet on ollut?

ja mitkäs ne salaiset aseet on ollut?

Mun kohalla meni niin, että ensin opettelin tekemään vatsarutistukset oikein, eli rutistamalla kunnolla. Ja sitten vaan painoja kehiin ja 15 toiston sarjoja ja jos tuntuu kevyeltä niin taas lisää painoja, joka toinen sarja niin että jalat on irti maasta. Ja vinoille vatsoille rutistuksia ja sitten noita kiertoliikkeitä. Yks hyvä on sellanen, että menet sellaiseen normaaliit vatsapenkkiin mihin saa jalat tuettua ja selkänoja on alakalteva reilusti, sitten vaan painolevy käpäliin ja niin alas kun vatsat antaa myöden ja kiertoa rauhallisesti puolelta toiselle. Nämä on ne pääliikkeet mitä oon tehnyt ja sitten on tullut tehtyä lisäksi vähän mitä mieleen tulee ja hyvin on kehitystä tullut. Toi voimapyörä pitäs hommata kotiin seuraavaksi...

Originally posted by SuBu^
No mutta tuossapa onki ideana että kaveri seisoo siinä pään kohdalla ja heittelee sinun jalkoja lattiaan ja tarkotuksena on pysäyttää jalat ennen lattiaa! Voin sanoa että 30 toiston jälkee ei tee ees mieli nauraa. :evil:

...jaa, just tossa vaiheessa mua alkaa naurattaa...perrrvo??!!

Originally posted by Akikonomu
...jaa, just tossa vaiheessa mua alkaa naurattaa...perrrvo??!!
hmm.... no ehkä toi on aika heikosti selitetty :D mutta se joka tuon osaa selittää paremmin sen tehköön

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom