Vatsalihakset näkyviin

Otetaan esimerkkinä 100 tutkimus missä katkaistaa 1000 ihmiseltä kaula, kaikissa tutkimuksissa kaikki ihmiset kuolevat.

Eikö tämä käytännössä todista että ihminen kuolee kun kaula katkaistaan.

Tietenkin jostain maailman kolkasta saattaa löytyä "superihminen" joka tulee hyvin toimeen ilman päätä, mutta cmooon??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Otetaan esimerkkinä 100 tutkimus missä katkaistaa 1000 ihmiseltä kaula, kaikissa tutkimuksissa kaikki ihmiset kuolevat.

Eikö tämä käytännössä todista että ihminen kuolee kun kaula katkaistaan.

Mikään ei kuitenkaan todista, että seuraavassa tutkimuksessa löytyisi ihminen, joka ei kuolisikaan tuohon.

Käytännössä kyllä ja tajusin kyllä pointtisi ja olen samaa mieltä tuosta asiasta mistä puhuit (kuten näköjään vähän kaikessa tupataan olemaan).

Tietenkin jostain maailman kolkasta saattaa löytyä "superihminen" joka tulee hyvin toimeen ilman päätä, mutta cmooon??
'
Bingo :).

OSalla porukkaa menee kyllä jo niin avaruustieteeksi tämäkin touhu, ja kun eivät kuitenkaan ole kisaamaan menossa, niin mua lähinnä säälittää kyseiset ihmiset.. Pitäkää asiat sopivan yksinkertaisina, ei tämä touhu mitään rakettitiedettä ole. Turha meidän normaali harrastelijoiden on ihan kaikkea mahdollista alkaa miettiä.

Nauttikaa elämästänne ja harrastuksistanne. Puhtaalla ruoalla, vähemmillä hiilihydraateilla saa sen läskin palamaan ihan sopivasti pois. Turha kerätä myöslään sitä läskiä ihan järkyttävällä sikabulkilla. Maltilliset plussat ja puhdas safka, niin ei kerry sitä fläsää turhaa ja kehittyy silti ihan hyvin.

OSalla porukkaa menee kyllä jo niin avaruustieteeksi tämäkin touhu, ja kun eivät kuitenkaan ole kisaamaan menossa, niin mua lähinnä säälittää kyseiset ihmiset.. Pitäkää asiat sopivan yksinkertaisina, ei tämä touhu mitään rakettitiedettä ole. Turha meidän normaali harrastelijoiden on ihan kaikkea mahdollista alkaa miettiä.

Nauttikaa elämästänne ja harrastuksistanne. Puhtaalla ruoalla, vähemmillä hiilihydraateilla saa sen läskin palamaan ihan sopivasti pois. Turha kerätä myöslään sitä läskiä ihan järkyttävällä sikabulkilla. Maltilliset plussat ja puhdas safka, niin ei kerry sitä fläsää turhaa ja kehittyy silti ihan hyvin.

Just tälläiset väitteet ärsyttää kun ne ei ole totta. "Puhdasta" ruokaa ja vähempi hiilihydraatteja omaavallakin ruokavaliolla saa vallan mainiosti syötyä yli kulutuksen jos on siihen taipuvainen.

Tylsää kun annetaan huonoja neuvoja. Toimivampi olisi; Nauttikaa elämästänne ja harrastuksistanne. Hyvällä ruoalla, vähemmillä kaloreilla saa sen läskin palamaan ihan sopivasti pois. Turha kerätä myöslään sitä läskiä ihan järkyttävällä sikabulkilla. Maltilliset plussat ja hyvä safka, niin ei kerry sitä fläsää turhaa ja kehittyy silti ihan hyvin.

Puhdas kovattu hyvällä ja hiilihydraatit korvattu kalori sanalla. Toki tuostakin ohjeesta jää paljon puuttumaan.

Itse taas lähtisin painonpudotuksessa siitä liikkeelle, että juurikin hiilihydraattien saantia aletaan rajoittamaan tai muussa tapauksessa sitä liikuntaa (=aerobista) lisätään.
Moni laihduttaja luulee, että rasva on sen kaiken pahan alku ja juuri ja näin ei asia ole. Ja sitten ihmetellään kun rasvaa vähennetään eikä mitään tapahdu. Aivan loistava kommentti täälläö oli myös tuo proteiinin vähentäminen ruokavaliosta. Tokihan tuollakin saadaan kalorivaje toteutettua, mutta samalla myös lihakset poltettua. Jos haluaa olla laihaläski niin mikäs siinä.
Minusta dieetille ryhtyessä kaikkein helpointa on alkaa "puhdistamaan" sitä ruokavaliota ja helpoiten se tapahtuu sokereita vähetämällä. Kuten täällä kaikki varmaan tiedostavat ei ole olemassa välttämättömiä hiilihydraatteja, on vain välttämättömiä rasvoja ja aminohappoja. Joten miksi ei karsisi sitä mikä on vähemmän hyvää?

Ihan totta, mutta jotkut saattaa haluta karsia ennemmin rasvoista kun hiilihydraateista, välttämättömät rasvat kun saa kohtuu vähällä.

Miksi hiilihydraatti on vähemmän hyvää kuin rasvat? Se että ihminen tarvitsee tietyn määrän proteiinejä ja rasvoja ei minun mielestä tee hiilihydraatista yhtään "vähemmän hyvää" makroravinnetta.

Tietenkin jos pitäisi valita vain kaksi niin luonnollisesti ottaisi proteiinit ja rasvat. Näin ei kuitenkaan tarvitse tehdä jos ei halua.

Kirjoitit että dietille lähtiessä lähtisit karsimaan ensimmäisenä hiilihydraatteja, tekisin varmasti itse samoin monessa tapauksessa. Noin on vaan tyhmää sanoa koska se on NIIN tapaus kohtainen.

Jos tää asia olis kaikille "yksinkertaista" niin tämäkään threadi ei olisi näin pitkä.

Jos ihmiset ei onnistu jossain tavoitteessaan helposti niin selityksiä ruvetaan etsimään jostain muusta koska eihän kyse voi tietenkään olla mistään pienestä tai yksinkertaisesta virheestä minkä on itse tehnyt. Joskus se on hiilarit, joskus hidastunut aineenvaihdunta ja joskus geenit.

Miksi hiilihydraatti on vähemmän hyvää kuin rasvat? Se että ihminen tarvitsee tietyn määrän proteiinejä ja rasvoja ei minun mielestä tee hiilihydraatista yhtään "vähemmän hyvää" makroravinnetta.

"Kuten täällä kaikki varmaan tiedostavat ei ole olemassa välttämättömiä hiilihydraatteja, on vain välttämättömiä rasvoja ja aminohappoja. Joten miksi ei karsisi sitä mikä on vähemmän hyvää?"

Eikös tuossa ole vastaus?

"Kuten täällä kaikki varmaan tiedostavat ei ole olemassa välttämättömiä hiilihydraatteja, on vain välttämättömiä rasvoja ja aminohappoja. Joten miksi ei karsisi sitä mikä on vähemmän hyvää?"

Eikös tuossa ole vastaus?

On, mutta huono sellainen. Toivoin saavani paremman.

...tapaus kohtainen.
Pitää paikkansa. Ja kuten huomasit puhuin tuossa omasta puolestani. Itsellä tulee jo olosuhteiden pakosta sen verran liikkumista salin lisäksi, että sokereita ei tarvitse edes kovin radikaalisti vähentää kun paino alkaa jo pudota.

...välttämättömät rasvat kun saa kohtuu vähällä.
Jos ja kun asia kerran on näin niin miksi niiden saantia pitäisi sitten vältellä?
Rasvoja tarvitaan hormonitasapainon vuoksi. Proteiinia tarvitaan lihasten rakennusaineeksi ja säilyttämään ne lihakset. Hiilihydraatteja tarvitaan mm. energianlähteeksi. Jos en nyt väärin muista niin aivot käyttävät glukoosia energianaan, mutta ketoositilanteessa ketoaineita. Eli ilmankin hiilareita pärjää, eikö?

Jos ja kun asia kerran on näin niin miksi niiden saantia pitäisi sitten vältellä?
Jos halutaan laskea kaloreita.

Rasvoja tarvitaan hormonitasapainon vuoksi. Proteiinia tarvitaan lihasten rakennusaineeksi ja säilyttämään ne lihakset. Hiilihydraatteja tarvitaan mm. energianlähteeksi. Jos en nyt väärin muista niin aivot käyttävät glukoosia energianaan, mutta ketoositilanteessa ketoaineita. Eli ilmankin hiilareita pärjää, eikö?
Ilmankin pärjää.

Nyt käänsit sitten kelkkasi niiden suhteen.

Enhän kääntänyt, en edes ole missään kelkassa. Totesin vaan että ilman niitä ihminen tulee toimeen, mutta ei se tarkoita sitä että muuttaisin mielipidettäni.

En ole missään kohdassa väittänyt että ne on pakollisia.

Itse ainakin olen sitä mieltä, että jos haluaa nostattaa painoa huomattavasti enemmän ja nopeasti niin se onnistui ainakin itseltäni vetämällä hiilareita enemmän, kuin proteiiniä palkkarissa. Vedin myös aloittelijana usein ennen treeniä maltoa ja heraa, jossa ei ollut mielestäni mitään järkeä, ähky olo salilla ja fläsää kertyi.. Tosiaan siitä ei kyllä haittaakaan ollut, sillä olin alipainoinen ennen..

Nykyään ennen treeniä vedän pelkkää heraa ja palkkariin laitan noin 50g heraa ja maltoa 1/4. Syön kyllä yleensä treenin jälkeen tunnin sisällä kunnon aterian. Tämän olen tällä hetkellä todennut ainakin itselläni toimivaksi. Ei turvota ja tuloksia tullut paremmin, kuin ennen ja paino noussut sillä tavoin, että tuntee itsensä lihaksikkaaksi, eikä ylibulkatuksi.

Edit: Piti postata tämä pakkislaisten palautusjuoma osioon... :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom