Vatsalihakset näkyviin

Hyvä että kalorivajeesta kerrotaan. Etköhän hieman liioittele 99% kanssa? Anyways, hyvä tarjota kikkoja kanssa pohtiville, mutta faktat on hyvä pitää mukana juurikin väärin käsityksien minimoimiseksi.

Sekään kun ei ole kovin terveettä että ruokahalu menee liian alas, ettei syödä tarpeeksi. Aluksi voi elämä hymyillä, mutta ajan myötä voi tulla kuvioon ahmimiset, väsymys, nesteen kertyminen/painon jumitus ja niin edelleen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla on kaveri joka on karppaus-friikki. Pari vuotta sitten olin pari kuukautta tiukalla karppausdieetillä josta en luistanut ollenkaan. Paino ei pudonnut. Kun tästä kerroin kaverille niin se kieltätyi uskomasta että sen hienossa uskonnossa voi olla jotain vikaa, eli vika olikin minussa. Mikä se väärä sitten oli sitä se ei pystynyt kertomaan mutta mielummin olisi suurinpiirtein tahtonut uskoa että kuljen unissani syömässä hiilareita kun että karppaus ei toimi kaikilla. Eli näiden fanaatikkojen kanssa ei kannata väitellä.

Minulla on kaveri joka on karppaus-friikki. Pari vuotta sitten olin pari kuukautta tiukalla karppausdieetillä josta en luistanut ollenkaan. Paino ei pudonnut. Kun tästä kerroin kaverille niin se kieltätyi uskomasta että sen hienossa uskonnossa voi olla jotain vikaa, eli vika olikin minussa. Mikä se väärä sitten oli sitä se ei pystynyt kertomaan mutta mielummin olisi suurinpiirtein tahtonut uskoa että kuljen unissani syömässä hiilareita kun että karppaus ei toimi kaikilla. Eli näiden fanaatikkojen kanssa ei kannata väitellä.

Samantapaisia kokemuksia täälläkin. Itse kyllä aikanaan käristin hieman löysää VHH:n avulla, ja siltä kannalta toimi ihan hyvin, mutta olo oli täysin p*ska. Häiritsi myös se, että kyseinen dieetti rajoitti syömistä minun makuun aivan liikaa. Varsinkin, kun omaan suuhun noi useimmat karppiherkut ei ole mitään herkkua, oli kyseessä sitten suomalainen nitriittipekoni, tai joku ylirasvainen kastike. Ei vaan uppoa.

Ja tämän toteamuksen ei ole tarkoitus lytätä karppausta, vaan näyttää, ettei se toimi kaikille.

Samantapaisia kokemuksia täälläkin. Itse kyllä aikanaan käristin hieman löysää VHH:n avulla, ja siltä kannalta toimi ihan hyvin, mutta olo oli täysin p*ska. Häiritsi myös se, että kyseinen dieetti rajoitti syömistä minun makuun aivan liikaa. Varsinkin, kun omaan suuhun noi useimmat karppiherkut ei ole mitään herkkua, oli kyseessä sitten suomalainen nitriittipekoni, tai joku ylirasvainen kastike. Ei vaan uppoa.

Ja tämän toteamuksen ei ole tarkoitus lytätä karppausta, vaan näyttää, ettei se toimi kaikille.

Ei vhh tarkoita välttämättä tuota, voit syödä kanaa, lihaa, kalaa, vihanneksia, kanamunia, rahkaa, raejuustoa/muita juustoja ja pienen määrän hiilareita, vaikka !00% ruisleipää viitisen viipaletta päivässä.
Rasvaa voi tulla itseasiassa vähemmän kuin offseasonilla valkuaista todella paljon, riittää kun pidät hiilarit noin 100g huitteilla päivässä. Ketoosiinkaan ei tarvitse mennä, silti ns. vähä hiilarinen toimii hienosti ja voidaan syödä terveellisesti. Zone-tyyppinen vähä hiilarinen on oikeastaan paljon vähemmän rajoittava ja mitään läskiä kermaa tai voita ei tarvitse vetää yhtään.
Rasvat voi ottaa vaikka pähkinöistä ja lohesta/makrillista.

Uzeeh voisitko ystävällisesti pysyä siellä 4kaanin fitissä? Sun neuvojas ja vänkytystäsi nyt vaan ei viitsisi joka paikassa katsoa, ja et viitsis tulla tänne kokeneempia vastaan äksyilemään (en puhu itsestäni.). Ja on ne sun "progressiot" nähty.

...Painonlasku totta kai on aina kiinni kalorivajeesta, mutta monille maitoproteiinit varsinkin aiheuttavat pitkiä, jopa parin kuukauden mittaisia taukoja painonpudotuksessa, vaikka kalorit olisivat negatiivisella puolella...

Nyt menee vittuilun puolelle multa, mutta eiköhän tämä quote summaa aika hyvin oleellisen :)

Näitä aiheita on aika äkäseen täällä. Vatsalihakset näkyy kunhan läskiä ei ole tiellä yhtään. Mm, kaveri joka ei edes ikinä ole harrastanut vatsojentekoja, saatika käyny salilla. Rasvaa on kropassa varmaan pari prossaa. Vatsalihakset erottuu hemmetin hyvin.

Kaveri kertoo alotuspostauksessa treenaavansa judoa 3x viikossa + 1-2krt salilla. Missä ihmeen vaiheessa tässä tapauksessa puhutaan "normaalista laihduttajasta", kun kaverin aktiviteettitaso on kohtuullisen rapea treenaamattomaan karppaajaan verrattuna? Hypättiin niin asiayhteydestä korpeen, että :david:

Edit. Niin siis tuolla 80g prodeläpällä.

Ei vhh tarkoita välttämättä tuota, voit syödä kanaa, lihaa, kalaa, vihanneksia, kanamunia, rahkaa, raejuustoa/muita juustoja ja pienen määrän hiilareita, vaikka !00% ruisleipää viitisen viipaletta päivässä.
Rasvaa voi tulla itseasiassa vähemmän kuin offseasonilla valkuaista todella paljon, riittää kun pidät hiilarit noin 100g huitteilla päivässä. Ketoosiinkaan ei tarvitse mennä, silti ns. vähä hiilarinen toimii hienosti ja voidaan syödä terveellisesti. Zone-tyyppinen vähä hiilarinen on oikeastaan paljon vähemmän rajoittava ja mitään läskiä kermaa tai voita ei tarvitse vetää yhtään.
Rasvat voi ottaa vaikka pähkinöistä ja lohesta/makrillista.

Olet toki oikeassa, mutta esimerkiksi näiden Heikkilöiden jne. laatimia dieettejä noudattavat eivät voi syödä vapaasti kanaa, kalkkunaa, vähärasvaista kalaa, possua tai nautaa. Rahkat, rae- ja muutkin juustot pidetään kurissa. Syynä se, ettei tule liikaa proteiinia. Jopa vihanneksia rajoitetaan, esimerkiksi porkkanaa ja punajuurta käsketään välttämään jopa kokonaan. Ja kaurapuurohan vie hautaan, joten siitä on turha edes unelmoida. :D

Tuo ei siis minulle sovi lainkaan, vaan menee sarakkeeseen 'kitudieetit', hehkutti joku raivokarppi tai karppimamma voissa paistettuja pekonejaan kuinka paljon tahansa.

En ole trolli. 4chanissakaan en trollannut koskaan puhuessani neuvoistani.

Olkoon sitten vaikka niin, mutta koitapa kuule käsittää, että täällä jotkut voivat oikeasti ottaa mallia sinun toimintatavoistasi. Ja tämä kun on pääasiallisesti salijamppojen foorumi, niin tuskin he tarvitsevat mitään neuvoja että "syö proteiinia 1g/painokilo ja rasvaa 4g/ painokilo. Hiilarit ovat pahasta"

Ei ei ei.

No tässä on koulupäivän ruokapäiväkirja; aamupalaksi kaksi vaasan ruispalaa väliin flora ja kinkku. Kouluruokaa ei tule eli seuraava evästauko klo 15. Päiväruoka lihaa tai kalaa n. 130gsekä riisia tai perunoita ehkä hieman vähemmän. Tämän jälkeen reeni ma ti ja to judoilua ma 1h ti 2h ja to ei ole tietoa ensivuodesta. Ke vArma punttipäivä ja la n. 2 krt kuussa silloin tällöin muutakin ja nyt talven tultua laskettelut päälle. Olen 175 pitkä 62 kiloa yms, osaisko joku laskea suuntaa antavan päiväkalorimäärän tosta listasta ja laskea sen paljon saa syödä niitä kaloreita tuosta liikunnasta. Ja sitte vielä se kaikkein tehokkain rasvanpolttovinkin sais. Kiitos

Siis syöt "aamupalan" ja yhden lämpimän ruoan? Kaloreita arviolta 700-900 tossa, riippuen voin ja kinkun yms määrästä. Joku viisaampi voi kertoa arvionsa tuosta ruokavaliosta, itse en juuri nyt jaksa.

No tässä on koulupäivän ruokapäiväkirja; aamupalaksi kaksi vaasan ruispalaa väliin flora ja kinkku. Kouluruokaa ei tule eli seuraava evästauko klo 15. Päiväruoka lihaa tai kalaa n. 130gsekä riisia tai perunoita ehkä hieman vähemmän. Tämän jälkeen reeni ma ti ja to judoilua ma 1h ti 2h ja to ei ole tietoa ensivuodesta. Ke vArma punttipäivä ja la n. 2 krt kuussa silloin tällöin muutakin ja nyt talven tultua laskettelut päälle. Olen 175 pitkä 62 kiloa yms, osaisko joku laskea suuntaa antavan päiväkalorimäärän tosta listasta ja laskea sen paljon saa syödä niitä kaloreita tuosta liikunnasta. Ja sitte vielä se kaikkein tehokkain rasvanpolttovinkin sais. Kiitos

Laskemaan en ala, mutta älä nyt hyvä mies koululounasta jätä väliin. Juo vaikka protskupirtelö siinä paikalla. Laihduttaessa tärkeää on syödä tasaisesti, itse pyrin syömään joka kolmen tunnin välein. Verensokeri pysyy tasaisena ja mässykohtaukset vähenee kummasti.

tarkennatko että mitä lihaa/kalaa? :D eroja on runsaasti, eläimen osasta ja eläimestä riippuen. :). nyrkkisääntönä kuitenkin, yleensä kalliimpi liha/kala on myös ravintoarvoiltaan parempi. esimerkkinä tästä kanankoipi vs. rintaleike.

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl

tuolla on muutama laskuri kalorinkulutukseen liittyen. ja toki Finelin tietokantaa (www.fineli.fi) kannattaa myös käyttää hyväksi.

No yksi niistä laskureista sanoi että 800 kaloria ja paino pysyy samana vaikka urheilen. Sitä rasvaa kummiskin on vaan siinä vatsassa ja perseessä eli miten sen kuluttaa pois kun vatsan päällä rasvaa ei kauheasti ole. Eli jos ruokavalio sallii 2400kcal ja judoreenit kuluttavat semmosen 2000 viikossa ja syön viikossa alle 8000 kaloria eli lihaksetko siellä painaa? E:ja syön vielä iltapalaksi ehkä 300 kaloria

No yksi niistä laskureista sanoi että 800 kaloria ja paino pysyy samana vaikka urheilen. Sitä rasvaa kummiskin on vaan siinä vatsassa ja perseessä eli miten sen kuluttaa pois kun vatsan päällä rasvaa ei kauheasti ole. Eli jos ruokavalio sallii 2400kcal ja judoreenit kuluttavat semmosen 2000 viikossa ja syön viikossa alle 8000 kaloria eli lihaksetko siellä painaa? E:ja syön vielä iltapalaksi ehkä 300 kaloria

Mikäs laskuri niin väitti? Joko erittäin paska laskuri, tai todennäköisesti teit jotain väärin.

Perussettiä. "syön mahdollisimman vähän niin varmasti laihdun ja kuihdun". Siinä on suuri ero et syökö vähäkalorisesti vai syökö oikein mikäli tuloksia halajaa.

Voisit ensinnäki katsella syömisesi säännöllisyyttä. Montako kertaa safkaat päivässä, miten pitkiä taukoja aterioiden välissä tulee ? Ryhmitä syömisesi siten että safkaaminen ei veny aterioiden välissä yli 4 tuntiin. Tällöin aineenvaihdunta pelittää oikein ja kroppa polttaa ja toimii jatkuvasti.

Voisit ensinnäki katsella syömisesi säännöllisyyttä. Montako kertaa safkaat päivässä, miten pitkiä taukoja aterioiden välissä tulee ? Ryhmitä syömisesi siten että safkaaminen ei veny aterioiden välissä yli 4 tuntiin. Tällöin aineenvaihdunta pelittää oikein ja kroppa polttaa ja toimii jatkuvasti.

Ei noin usein syöminen ole yhtään mikään pakollisuus tai edes tarpeellista. Mielestäni kuuluu syödä silloin kun on nälkä. Jos tuntuu, että haluat olla 10 tuntia syömättä, siitä vain. Jos sen jälkeen nälättää, syö. Ruuan laatu määrää sen, syökö sitä liikaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom