Vatsa treenit!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten mahtaa olla miesten keskuudessa vatsalihasten treenaaminen. Panostatteko samalla tavalla kuin muihinkin lihasryhmiin?
Naisten ei tarvitse vastata. :) No ei, saa toki.
Naisille vatsan treenaaminen tuntuu olevan oikein elinehto. Se suuri elämän tarkoitus. ;)

Taitaa tää nykytrendi vaan suosia tollasta "mitä enempi massaa sen parempi" -linjaa, joten moni ei vedä vatsoja ollenkaan ku eivät jaksa. Noh, itse treenaan vatsat 1-2krt /vko.

Itse olen reenin jälkeen tehnyt vatsat seuraavasti (siis n. 4x viikossa):

Rutistuksia 3*20, joiden välissä 20sek vatsa jännittyneenä "ylä asennossa". Näitä sarjoja kaksi kertaa.

Vatsan sivut: Sivuttain rutistaen 3*10 ja satsien välissä jännittyneenä 10 sek. yleensä kerran, jos jaksaa niin kahdesti.

Jaljojen nostot 2*20.

Siinäpä se. Miten tekisitte itse? Tehokkuudesta en muuta tiedä kun se että vatsat on välillä niin kipeenä että ei pysty paskalla tikistämään :p

vatsalihakset

Kerran viikossa voimapyörällä kunnon sarja, niin on vatsalihakset viikon niin kipeet ettei pysty niitä enempää treenata.

Vatsat

Vatsat treenaan samalla intesiteetillä kuin muutkin lihakset, noin 4 päivän palautuksilla, 9-12 sarjaa, toistot 15-25 lisäpainojen kanssa. Mikäs mukavampaa kuin erottuvat kyljet, ja voimakkaat vatsalihakset:)

Originally posted by Kinnunen
Itse olen reenin jälkeen tehnyt vatsat seuraavasti (siis n. 4x viikossa):

Rutistuksia 3*20, joiden välissä 20sek vatsa jännittyneenä "ylä asennossa". Näitä sarjoja kaksi kertaa.

Vatsan sivut: Sivuttain rutistaen 3*10 ja satsien välissä jännittyneenä 10 sek. yleensä kerran, jos jaksaa niin kahdesti.

Jaljojen nostot 2*20.

Siinäpä se. Miten tekisitte itse? Tehokkuudesta en muuta tiedä kun se että vatsat on välillä niin kipeenä että ei pysty paskalla tikistämään :p

Kiinnostaa kovasti, tuleeko tuolla systeemillä tulosta?

Minua ainakin ihmetyttää kovasti vatsoille varattu palautumisaika. Itse en treenaa mitään lihasryhmää useaan kertaan viikossa, koska lihas tarvitsee käsittääkseni aikaa palautua. Millä tavalla siis vatsalihakset eroavat muista lihaksista, että niitä tarvitsee treenata 4 kertaa viikkoon?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, rakentavassa hengessä toki :)

Originally posted by Sumu

Minua ainakin ihmetyttää kovasti vatsoille varattu palautumisaika. Itse en treenaa mitään lihasryhmää useaan kertaan viikossa, koska lihas tarvitsee käsittääkseni aikaa palautua. Millä tavalla siis vatsalihakset eroavat muista lihaksista, että niitä tarvitsee treenata 4 kertaa viikkoon?

samaa mieltä

Vatsat tulee normaalisti tehtyä 1-2 kertaa viikossa. Liikkeet vaihtelee paljonkin, samoin sarjojen pituudet.
Voimapyörän lisäksi suosikkiliike on tämä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Reenaan vatsoja, mutta en jalkareenin yhteydessä enkä kovin lähellä jalkareeniä. Suurimman osan ajasta kun kyykkään ja maastanostan ilman vyötä, niin tartten vatsalihoiltakin kaiken mahdollisen avun jalkareeniin.

Liikkeinä voimapyörää (joskus, liian harvoin) jalkojen nostoa tangosta roikkuen ja semmosta vipuvarsilaitetta. Toistot n. kympin paikkeilla, paitsi siinä laitteessa säädän enemmän -> vähemmän toistoja joskus ja pudotussarjaa kehiin joskus.

edit: ainiin, kai sitä yhden käden maastanostoo voi jonkunlaisena vatsisliikkeenä pitää, sen verran ottaa kylkiin, sitä teen joskus.

Samaa mieltä itsekin. Tässäkin, ei se enempi ole aina parempi.

Pitääpä ottaa Richard75:sta, jpm:stä ja Iivilistä mallia. Mä en ole vähään aikaan treenannut vatsoja ollenkaan, kun olen kuvitellut että esim. kyykky vähän treenauttaa niitä. Huomenna kuitenkin voimapyörä kehiin!

Tulosta tulee (minkä tulee). Tämä on vaan jäänyt tavaksi treenaamisen jälkeen. En muista mistä se lähti, enkä sitä ennen tätä ole juuri miettinyt. Minulle se on vaan sopinut...

Eihän se vatsalihas eroa muihin lihaksiin tee... Sen olen huomannut että muita tukea vaativia liikkeitä on mukava tehdä kun vatsa läskit on kunnossa... Hyviä neuvoja ja muutosehdotuksia otetaan vastaan. Jatkuvasti.

Originally posted by Kinnunen
Tulosta tulee (minkä tulee). Tämä on vaan jäänyt tavaksi treenaamisen jälkeen. En muista mistä se lähti, enkä sitä ennen tätä ole juuri miettinyt. Minulle se on vaan sopinut...

Eihän se vatsalihas eroa muihin lihaksiin tee... Sen olen huomannut että muita tukea vaativia liikkeitä on mukava tehdä kun vatsa läskit on kunnossa... Hyviä neuvoja ja muutosehdotuksia otetaan vastaan. Jatkuvasti.

Pointtina olikin se, että tulosta voisi ehkä tulla paremminkin, kun vatsoille annettaisiin aikaa palautua ja jätettäisiin esim. 2 vatsatreeniä viikossa väliin.

Perinteinen "tyttötreenisyndrooma" sisältää juuri vatsatreeniä x+6 kertaa viikossa, vaikka siinä ei mitään pointtia mun tietämyksen perusteella olekaan.

(sori tytöt ;) )

Pointtina olikin se, että tulosta voisi ehkä tulla paremminkin, kun vatsoille annettaisiin aikaa palautua ja jätettäisiin esim. 2 vatsatreeniä viikossa väliin.

Voisi vaikka kokeilla vähentää treeni kertoja. Ehkä sitäkautta saisi vatsa treeniin hiukan enemmän motivaatiotakin. Testailempa heti ensiviikolla.

Tollasta lyhyttä vatsalihas rutistusta tulee tehtyä kerran viikossa, mutta pitäis vissiin väsätä toi voimapyörä että sais tehtyä kovempaa harjotusta vatsalihaksille.

Originally posted by beginner
tuleehan niitä tehtyä...

Sama homma..Ei kyllä ole mitään mailman parasta puuhaa!

En ole treenannut vatsoja / kylkiäisiä suoranaisesti about vuoteen. Tämä osittain sen takia, että mulla tulee kyseiset mestat aika kipeäksi kun teen leukoja, dippejä, kyykkyä ja maastavetoa. Toisekseen mulla on ilmankin aika jykevä keskivartalo, jopa ilman sitä läskikerrosta. Sitten dieetillä voi ottaa mukaan, raskailla painoilla toistot 8-15.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom