Vatsa treenit!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oli eräässä plastiikka-kirurgiaa käsittelevässä ohjelmassa: "Naisilla vatsanseudun vararavinto sijaitsee pääosin vatsalihasten päällä & miehillä alla" Siksi ehkä naisten on hiukan hankalampaa saada tiukempi vatsa.

Jos mavea ja kyykkyä haluu tosissaan tehä ja kehittyä, tulis vatsoihin ja kylkiin panostaa kunnolla.

Mulla on ohjelmassa 4 kertaa/vko, tulee tehtyä 1-4x, riippuu ihan fiiliksestä ja kiireestä.

vatsoja tulee treenattua silleen 1-3 x max viikossa. Vatsathan tosiaan tekee aika paljon töitä monessa liikkeessä. Varsinkin syvää vatsalihasta on helppo hyötykäyttää, jos vaan sitä hippasen jaksaa sarjan aikana miettiä.:)

Yleisimmät liikkeet omassa ohjelmassani
-jalan nostot puolapuissa (..ylös saakka..)
-rutistukset/puolinostot penkillä
-sivutaivutus isolla painolla
-hallittu rutistus koneella (suora, vino)
-jalkojen nostot penkillä
-keskivartalokoonti eritavoin

Böö! :D

Nykyisin teen 2xkierron aikana, eri liikkeillä molemmat treenit.
Käänsin ne juuri toisinpäin, joten nykyisin seuraavasti;
4-jakoisen kierron

2.päivänä(jalkojen jälkeen)
- rutistus jalat penkillä 2x20-25
- kiertoliike laitteessa 2x12-15/puoli

4.päivänä(selän jälkeen)
- jalkojennnosto maaten penkillä 2x15-20
- polvien/jalkojennosto riipunnassa 2x15-20
jalkojennoston maaten teen usein superina alaselän ojennusten kanssa.

Originally posted by Raven
Miten mahtaa olla miesten keskuudessa vatsalihasten treenaaminen. Panostatteko samalla tavalla kuin muihinkin lihasryhmiin?

Tulee tehtyä tosi harvoin. Joskus kun päätti aloittaa tekemään vatsoja, niin joutu jättää leikin kesken kun tuli vatsalihakset tosi kovaan "kramppiin". Pari kertaa oli todellista tuskaa venyttää vatsoja kun ei pystynyt lattialta nousemaan ylös ennenkuin kramppi laukesi. Nykyisin teen aivan satunnaisesti vatsoja. Tuntuvat saavan treeniä tarpeeksi muissa liikkeissä. Esim. kun teen ojentajia ylätaljassa, niin vatsat aivan "työstetyt" sarjojen jälkeen. Vinoja vatsalihaksiaen en ole tehnyt vuosiin.
Aina dieetillä lupaan itselleni tehdä paljon vatsoja, mutta aika satunnaisesti niitä kuitenkin tulee tehtyä...
Vatsalihakset ja niiden malli tuntuvat muutenkin olevan genetiikan armoilla. Jotkut ei saa niitä näyttää millään hyvältä, vaikka kuinka tahkoaisi. Olen kehonrakentaja, joten en ota kantaa voimapuoleen ja kuinka tärkeät ne on voimaliikkeissä...:evil:

Originally posted by Richard75
Vaik en itse ole mavea ikinä harrastanut....

MITÄH?!? Todellako? Äijällä noin kova selkä eikä oo _ikinä_ mavea harrastanut? Ei jummarra. :confused: Nojoo, onhan niitä muitakin päteviä selkäreeniliikkeitä, mutta silti.

Vatsat teen jalkatreenissä. Voimapyörää muutama sarja ja sen päälle ehkä joku tyhjänpäivänen sit-up-sarja tai joku vastaava. :)

Hmmhmm.

Itse teen vatsalihaksia salilla noin 3 päivänä viikossa noin 80-150 suoraa sit-uppia ja lähes saman verran kylkiä kiertäen, per päivä. Eli siis perinteisesti selällä maaten ja kädet ristissä rinnan päällä.

Sen lisäksi tulee lajitreeneissä noin 2 päivänä viikossa vatsalihasharjoitusta joko lämmittelyn ohessa tai pelkkänä lihastreeninä.

En tiedä, se nyt vaan on jotenkin tapana että väännetään ne vatsat nyt tässä, että saadaan vähän veri ja happi kiertämään sekä mukavaa taukojumppaa sarjojen välissä.
Toisaalta taistelulajin luonteeseen kuuluu että vatsa on sen verran jäykkänä että sillä pystyy lyöntiä ja potkua ottamaan vastaan ilman turhaa kumartelemista...

En ole huomannut että lähes päivittäisestä vatsatreenistä mitään haittakaan olisi ollut...

Neuvokaa tyhmempää kiitos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Laiffah
En ole huomannut että lähes päivittäisestä vatsatreenistä mitään haittakaan olisi ollut...

No onko tiukka sikspäkki?

Tässä se nyt tulee- ensimmäinen posti:cool:
Joo.. ite teen vatsat yleensä kotona siten että oon selällään maassa ja nostan jalat ylös. Siitä sitten rutistuksia.Ja kyllä tuntuu. Joskus tulee tehtyä myös davidin vatsarutistuslaitteella salilla. Eiköhän se 2 kertaa viikossa oo aika sopivasti.:rolleyes:

Monessa paikassa sanotaan, että vatsoja pitäs treenata kuin muitakin lihaksia jne.
Itse en oo punttiksella koskaa vatsoja vetäny, vaan hoidan sen puolen painitreeneissä. Sielläkään en vedä oikeaoppisesti n10 toiston sarjoja, vaan joku 200-600 putkeen. Sikspäk on pysyny hyvässä kunnossa.
Intissä en oo kyllä mitään tehny ja siihen lihaksien päälle on päässy tulemaan pieni rasvakerros.... mutta sekin kesäks pois :cool:

Kyllä mä teen vatsat aina kunnolla, sillä mikä onkaan biitsillä komeempaa, kun erottuvat rintalihakset ja six-pack! :D Tosin ei se päkki vielä näy, mutta ennen kesää revitään esiin vaikka putkipihdeillä! :kippis1:

Vatsaa treenaan 2krt/vko ja molemmilla kerroilla kovaa. Voimapyörää lisäpainoilla , jalkojen nostoja lisäpainolla..jne. Voimanostajalle vahva keskivartalo on aika tärkeä. Tästä seurauksena todella paksu vyötärö ja se jos mikä on hassun näköinen kun ei ole paljoa rasvaa päällä.:)

Nooh jätän ulkonäköasiat muille:kippis1:

Originally posted by Kraftwerk n
Voimapyörää lisäpainoilla

Miten toteutat tuon? Siis miten järkkäät esim. painolevyn selkään? Reppu??

Mulla on kotona voimapyörä ja toissapäivänä sillä pitkästä aikaa rullailin oikein kunnolla. Vieläkin on vatsalihat pirun kipeet, on se tehokas värkki! Samaa mieltä olen kanssasi vatsalihasten ja ulkonäön merkityksestä.

Pari kertaa viikossa tulee vatsoja tehtyä. Ensin suorat vatsalihat ja sitten vinot. Pari liikettä ja 1-2 sarjaa. Ilman lisäpainoja, kun en hirveästi lisää paksuutta vatsalihaksiin kaipaa. Sixpäkki on komea, mutta olen naamioinut sen ihrakerroksen taakse. Kesäksi ajattelin poistaa naamioinnin...:cool:

Joka treenin lopuksi vatsaliikkeitä, silti ei minään "pakko kai ne on tehdä, joten tehdään ny jotaki" -meininkinä. En yleensä tee kuin yhtä liikettä, ellei satu olemaan erityinen "keskivartalopäivä".

Vaihtelen liikkeitä kerrasta toiseen näiden välillä: rutistus ylätaljassa, sivuttaisnostot + lantionnosto jalat kattoa kohti, voimapyörä (Ijust love it!), istumaannousu vinopenkillä, jalannostot ja käyrälauta. Olen lukenut, että vartalonkierrot vaikuttavat enemmän selkään kuin vatsaan, joten en lue niitä vatsaliikkeiksi. Silti niitäkin teen ja aika raskailla painoilla.

Joskus hurvittelen ja teen piiitkät sarjat kolmea tai neljää eri vatsaliikettä. Jokainen ihan uuvahdukseen asti. Sellaisen jälkeen annan kyllä vatsalleni rauhan palautua.

Sikspäkkiä ei näy siksi että rakastan liikaa syömistä, etenkin suklaata ja muuta makeaa.:lol1:

Tulihan niitä aikoinaa tehtyä ihan älyttömästi eli n.5 krt viikko. Silloin oli kyllä hirveä kestävyys vatsalihaksissa....muistaakseni pystyin tekemään jotain 150 vatsaa putkeen.

Nykyään 1-2krt viikko

Mulla kasvoi vatsat ihan kiitettävästi kokoa kun aloin tekemään maastavetoa.

Nykyää teen paljon kestävyys harjoituksia eli soutua 40-60 min lenkkejä (10-14km) ja se tuntuu ottavan myös vatsoihin.:p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom