Vastamielenosoitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cthulhu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by neliö
Pulma vain on se, ettei tuota työtä kaikille ole: Suomessa on satojatuhansia työttömiä, ja lähipiirissänikin on ihmisiä, jotka eivät sitkeästä etsimisestä huolimatta ole löytäneet duunia, josta saisi toimeentulon ? tarjolla on vain nälkäpalkkaisia satunnais-pätkä-määräaikaisduuneja, joiden varassa on vaikea selviytyä.
Auttaisikohan sen metallin vähentäminen naamasta? Ja kenties se neliö vois mennä kokeilemaan minkälaista olisi olla valkokauluspomona. Melko hyvin tuntuvat aina pienempi palkkaiset tietävän parempi palkkaisten työn vaativuuden :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
yksi ilta vuodessa isänmaan kunnioittamiseen, yhdet juhlat. ei siihen maa kaadu. mielestäni tämä on vähintä mitä voimme näiden sotasankareiden muistoksi tehdä.

onhan se tietty väärin kun kaikki eivät mukaan pääse, mutta tuskin sinne syyttä otetaankaan.

Tuloeroista vielä. En lähtisi kokonaan poistamaan tuloeroja – joissain tapauksissa on varmasti syytä jo työntekijöiden riittävyyden takaamiseksi tarjota isompaa palkkaa. Sitä voikin sitten miettiä, onko vaikkapa valkokauluspomon työ niin kamalaa/vaativaa, että siitä täytyy maksaa megapalkka samaan aikaan kun raskasta ruumiillista työtä tekevälle, vaikkapa vuorotyötä tekevälle sairaanhoitajalle, ei riitä paljon muuta kuin lämmintä kättä. En itse kaipaa isoa tilipussia, koska minulla ei ole perhettä eikä tarvetta kerätä ylimääräistä materiaa ympärilleni, vaan riittää, jos pystyn maksamaan vuokran, ruuan ja salikortin. Minua ei myöskään kiinnosta ”mennä siitä missä aita on matalin”, ts. olen valmis tekemään töitä toimeentuloni eteen. Pulma vain on se, ettei tuota työtä kaikille ole: Suomessa on satojatuhansia työttömiä, ja lähipiirissänikin on ihmisiä, jotka eivät sitkeästä etsimisestä huolimatta ole löytäneet duunia, josta saisi toimeentulon – tarjolla on vain nälkäpalkkaisia satunnais-pätkä-määräaikaisduuneja, joiden varassa on vaikea selviytyä.

Suomessa on satojatuhansia työttömiä ja puhutaan että Suomi tarvitsisi jopa miljoona työntekijää ulkomailta. Etkö oikeasti näe mitään ristiriitaa tässä yhtälössä? Itse asun Helsingissä ja voin sanoa että täällä ainakin riittää työtä vaikka kuinka paljon. Se on sitten eri asia jos ei omanarvon tunne anna myötä lähteä raksalle töihin, mutta ei puhuta siitä työttömyytenä.

Itse en tosin usko lainkaan ulkomaiseenkaan työvoiman autuuteen. Koitettaisi nyt aluksi saada nämä maassa jo olevat ulkomaiset työttömät työllistettyä. Martin Saarikangas sanoi Optio lehden haastattelussa ettei ulkomailta tänne tulevat ihmiset ole ainakaan tehdastyöhön motivoituneita, koska se on liian raskasta ja ali-arvostettua hommaa. Uskon Saarikangasta. Masa Yards mielellään palkkaisi ulkomaalaisia, mutta nämä eivät halua tulla töihin vaikka saisivat samat edut ja palkan kuin suomalaiset.

Tosiasia on se että kaikille ei välttämättä riitä työtä tällä hetkellä, mutta jokainen halukas kyllä työtä löytäisi mikäli niin haluaisi. Monet katsovat vaan olevansa niin paljon parempia ihmisiä kuin ne jotka "huonompia töitä" tekevät, että eivät ole valmitta ottamaan sellaista työtä vastaan.

Missähän nämä rengasnaamaiset punkkarit joilla lukee niittitakin selässä "fuck the police" työskentelevät? Tai minnekä he ovat hakeneet töihin? Tiedätkö Neliö?

Originally posted by Jyväbroileri

Missähän nämä rengasnaamaiset punkkarit joilla lukee niittitakin selässä "fuck the police" työskentelevät? Tai minnekä he ovat hakeneet töihin? Tiedätkö Neliö?
En, Jyväbroileri, en tiedä. En henk. koht. tunne "rengasnaamaisia punkkareita". Jos se nyt kenellekään kuuluu, mulla ei ole kasvoissani lävistyksiä. :rolleyes:

Suomessa on satojatuhansia työttömiä, ja lähipiirissänikin on ihmisiä, jotka eivät sitkeästä etsimisestä huolimatta ole löytäneet duunia, josta saisi toimeentulon – tarjolla on vain nälkäpalkkaisia satunnais-pätkä-määräaikaisduuneja, joiden varassa on vaikea selviytyä.

Noniin, päästään perimmäisten kysymysten äärelle. Miksi joku istuu tammipöydän takana puku päällä ja nostaa kunnon palkkaa ja toiset valittaa työttömyyttä? Ja sitten vielä valitellaan että työvoima ei kohta riitä?! Suomessa JOKAISELLA on samat mahdollisuudet, joten ei pitäisi työttömän valittaa esimerkiksi koulutuksen puutetta. Ja työn perään pitäisi lähteä, vaikka se olisi kauempana (nimim. kokemusta on!).

Anyways eriarvoisuutta on pakko olla että yhteiskunta pyörisi. Jos vaikka kaikki rikastuisivat huomenna ja kaikilla olisi saman verran rahaa, niin 3 sekunnin päästä hinnant nousisivat pilviin ja kaikki olisivat köyhiä.

Työttömyysongelmaan ei oikeasti ole olemassa kunnollista ratkaisua. Sivistysvaltiossa voidaan antaa rahaa sosiaaliturvaan/turvaverkkoon tai poliisille, valitkaa mielenne mukaan. Suomessa tasapaino on sentään kohtuullinen.

Suomessa on satojatuhansia työttömiä, ja lähipiirissänikin on ihmisiä, jotka eivät sitkeästä etsimisestä huolimatta ole löytäneet duunia, josta saisi toimeentulon – tarjolla on vain nälkäpalkkaisia satunnais-pätkä-määräaikaisduuneja, joiden varassa on vaikea selviytyä.

Sitten tehdään niitä duuneja nälkäpalkalla eikä valiteta.

Olen itsekin tehnyt noitasatunnais-pätkä-määräaikaisduuneja työttömyyden sijaan ja siinä sitten opiskellut päälle ja ylentynyt jne...ja oikeastaan teen vieläkin satunnais-pätkä-määräaikaisduuneja nälkäpalkalla... ei oo varaa syödä edes aitoa kaviaaria Shampanjan kanssa joka ilta ja paritalon autotallissa on vain joku säälittävä keskiluokkainen saksalainen auto.... vittu kun on kurjaa. Pitäis varmaan lähteä barrikaadeille tai vapauttamaan ainakin pari minkkiä....

Originally posted by matrix
Sitten tehdään niitä duuneja nälkäpalkalla eikä valiteta.

Olen itsekin tehnyt noitasatunnais-pätkä-määräaikaisduuneja työttömyyden sijaan ja siinä sitten opiskellut päälle ja ylentynyt jne...ja oikeastaan teen vieläkin satunnais-pätkä-määräaikaisduuneja nälkäpalkalla... ei oo varaa syödä edes aitoa kaviaaria Shampanjan kanssa joka ilta ja paritalon autotallissa on vain joku säälittävä keskiluokkainen saksalainen auto.... vittu kun on kurjaa. Pitäis varmaan lähteä barrikaadeille tai vapauttamaan ainakin pari minkkiä....

:lol2: ...erittäin hyvin sanottu!!

Toi pätkätyöhomma on valitettava tosiasia, mutta on se pätkäkin parempi kun ei töitä lainkaan. Ja jos pätkätyössä näytät kykysi niin varmasti on töitä jatkossakin...viimeistään kun niitä on tarjolla...mutta jos sinne pätkätöihin mennän asenteella, vittu mä oon täällä kuukauden ja saan paskapallkkaa eikä mua paskaakaan tää ees kiinnosta, onko ihme jos ei töitä löydy jatkossakaan?? Ihmiset nyt vaan on niin helvetin kovia valittamaan joka asiasta, parempi ottaa vastaan sitä vähemmänkin arvotettua työtä niin on varmasti paremmat mahdollisuudet työllistyä johonkin parempaan paikkaan kuin että makaa muutaman vuoden himassa ja ihmettelee kun ei mihinkään kelpaa...:whip:

Olin itse kuokkimassa 6.12.2003 tarkoituksenani kritisoida yhteiskunnan eriarvoistumista ja eliitin tanssiaisia. Kunnioitan sotaveteraaneja siinä missä muitakin ihmisiä, enkä siis katso osoittaneeni mieltä sotaveteraaneja tai talvisotaa vastaan. Absurdiksihan tuo menisi.:rolleyes: Porukkaa kuokkiksilla yhdistänee huolestuminen suomalaisen yhteiskunnan kehityksestä suuntaan, jossa tuloerot kasvavat eivätkä mahdollisuudet edes perustarpeisiin kuten asumiseen ole yhtäläiset.
Hei herätys, maailma ei ole tasa-arvoinen ja yhtä reilu kaikkia kohtaan eikä kukaan ole niin koskaan väittänytkään!

Katsokaapa ensi itsenäisyyspäivään mennessä millaista on itärajan takana, sellaista se olisi voinut olla täälläkin huonommalla onnella. Eiköhän ne teidän omat epäkohtannekin asetu sitten oikeisiin mittasuhteisiin :rolleyes: Miltä teistä tuntuisi, kun sairastuessa täytyisi olla vakuutus, jotta pääsisitte lekuriin? Entäpä veronmaksajien teille ja meille kaikille tarjoamat tasapuoliset mahdollisuudet opiskeluun? Tuntuu olevan ihmisillä sisäänrakennettuna sellainen piirre, että vaikka olisi asiat miten hyvin tahansa, niin aina jostain löytyy jotain urputtamista. Ja miten se on sun palkkapussista pois jos joku muu tienaa enemmän?

Tässä kun kahlailin thrediä läpi, niin kommenteista pisti silmään aika paljon yleistystä. Ei siitä kuokkavieras porukasta kaikki kuitenkaan ollu rähisemässä, hakkaamassa takseja jne. Ei niistä varmaan 80% aiheuttanu suurempaa häiriöö.

Välillä tuntuu et kaikki suomalaiset pitää luonnonsuojelijoita, sodanvastustajia jne. rikollisina, narkkareina ja häiriköinä.

No vitunko väliä... mä ainakin pidän aatteistani kiinni.

Niinhän se homma etenee......kun joukossa on muutama kusipää niin koko joukko saa huonon maineen. Tässä joukossa vaan sattuu olemaan niitä kusipäitä enemmän kuin niitä "vähemmän häiriön aiheuttajia".

Juu mut pidä silti kiinni aatteistasi. Niiden julkituomisen väyliä kannattaisi silti miettiä ihan omassa päässäänkin. Sillä minulta ja ehkä parilta muultakaan ei löydy ymmärrystä tuolle ITSENÄISYYS päivän juhlien edessä riehumiselle.:curs:

Originally posted by XWD
Tässä kun kahlailin thrediä läpi, niin kommenteista pisti silmään aika paljon yleistystä. Ei siitä kuokkavieras porukasta kaikki kuitenkaan ollu rähisemässä, hakkaamassa takseja jne. Ei niistä varmaan 80% aiheuttanu suurempaa häiriöö.

Välillä tuntuu et kaikki suomalaiset pitää luonnonsuojelijoita, sodanvastustajia jne. rikollisina, narkkareina ja häiriköinä.

No vitunko väliä... mä ainakin pidän aatteistani kiinni.

Olen samaa mieltä. Pakkislaiset ovat yleensä aika kärkkäitä tuomitsemaan meihin kohdistuvat yleistykset mutta kyllähän noita luonnonsuojelijapitkätukkavegaaneja on niin kiva haukkua ja vetää vaikka turpaan jos vastaan kävelee.

Itsenäisyyspäivän kuokkijoiden agressiiviset yksilöt ovat putkareissunsa ansainneet. Muuten porukka saa mun puolesta osoittaa mieltään jos näkevät sen aiheelliseksi.

Rauhanaate puolestaa elää täällä palstalla mielestäni aika vahvasti. Suurin osa tuomitsi esimerkiksi Irakin sodan.

p.s. Kierrättäkää

Suomen sisulta olen tilannut tuotteita ja maksoin n.kuukausi sitten etukäteen.Kamaa ei näkynyt ja sanoivat postin mokanneen nyt pitäisi laittaa tavarat uudestaan (toivottavasti tulee perille tällä kertaa)
Nyt antavat lipun tulla häväistyksi.
VITTU MITÄ PORUKKAA! postik ja erikeeper rules

Jaa, no suhdeluku oli kuitenkin 10:200, että itsekkin varmaan olisit, vaikka super-mies oletkin, saanut höykytystä. :david:

Sitäpaitsi julkisuuskuva on paljon parempi, kun ei rähjätty, nyt saivat punikit ja anarkistit entistäkin enemmän lokaa niskaan.

Tavaroihin en osaa kommentoida, olen vain rivijäsen.

Mitä se käytännössä tarkoittaa kun olet rivijäsen?
Olet antanut niille parikymppiä ja sait kunnianimen?

Porukkaa kuokkiksilla yhdistänee huolestuminen suomalaisen yhteiskunnan kehityksestä suuntaan, jossa tuloerot kasvavat eivätkä mahdollisuudet edes perustarpeisiin kuten asumiseen ole yhtäläiset.

Kouluttakaa itteenne ja hankkikaa töitä. Ei kai niiden tarvitse teitä ruokkia joita kiinnostaa töissä käyminen?

Fiksujen/ahkerien pitääkin saada enemmän rahaa kuin laiskojen...:david:

Suomensisu... my ass. Kovasti kiinnostaa ihmisten naamanväri. Minun Suomessani ei tarvitse vihata mustia ollakseen isänmaallinen.

Noihin mielenosoittajiin... Nuoruuteen kuuluu typeryys ja jonkin asian puolesta keuhkoaminen. Se menee ohi, on aina mennyt. Kolmikymppinen uhraa jo kaiken aikansa saadakseen kaiken sen mitä 15-vuotiaana vastusti. Syy: keskiluokkainen mukavuus ja jonkinlainen taloudellinen turvallisuus on mukavaa. Minun nuoruudessani kakarat ja harhaanjohdetut marssivat rauhan puolesta, pahoja USA-ydinohjuksia vastaan. Neuvostoliitossahan oli vain rauhanohjuksia. Nuoruus ja sokeus ovat aina kulkeneet käsi kädessä. Sitäpaitsi mob rules; joukossa tuntuu vahvalta ja uskaltaa, varsinkin huivi naaman edessä.

Paikkoja rikkovat riehujat ovat rikollisia, eivät mielenosoittajia. Vapaus osoittaa mieltään on kalliilla ostettu etuoikeus, ja kalleimman hinnan maksoivat sodissa kaatuneet.

Originally posted by Koipireisi
Suomensisu... my ass. Kovasti kiinnostaa ihmisten naamanväri. Minun Suomessani ei tarvitse vihata mustia ollakseen isänmaallinen.
Mitäs tuo mahtaa tarkoittaa?
Käsittääkseni Suomen Sisu on ISÄNMAALLISTA porukkaa eikä redneckejä. Mistä olet saanut päähäsi, että he vihaisivat mustia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom