Vastamielenosoitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cthulhu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Taha
Ilman tv-kameroiden paikallaoloa ko. hipit olisi niputettu paljon aiemmin.

No, sehän siinä just hauskinta onkin, sanoisi Moilanen naapurista. Tuskin minään päivänä vuoden aikana on yhtä paljon silmäpareja töllöttimen ääressä kuin Linnan juhlien aikaan. Sitten mennään ja näytetään, miten poliisisetä vain nätisti ilmoittaa aidatulle sialle, että "Rauhoitu." samalla, kun korjailee vinossa olevaa kypäräänsä. Siinähän olisi ollut erityisen hyvä paikka näyttää, miten Suomen poliisin tulisi suhtautua virkavallan vastustajiin. Nyt sen sijaan näytettiin, miten poliisi todellisuudessa suhtautuu niihin. Toivottavasti esimerkki ei innoittanut muualla "onnensa kokeilemiseen".....:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Zakk
Mulla on paljon pitkätukkasia kavereita, ja aina kun tämä aihe on tullut puheeksi niin kaikki on olleet sitä mieltä että kuokkavieraat on idiootteja. Samaa mieltä on olleet myös lyhyttukkaset kaverit.

Hei, kommenttiani ei pitänyt ottaa vakavasti. Se oli lähinnä huonoa huumoria ja yleistys. Kyllä mullakin on pitkätukkaisia kavereita, joilla ei ole mitään tekemistä kuokkavieraiden kanssa. Piis än laav, junou :piis: :haart:

Originally posted by Baarikello
No, sehän siinä just hauskinta onkin, sanoisi Moilanen naapurista. Tuskin minään päivänä vuoden aikana on yhtä paljon silmäpareja töllöttimen ääressä kuin Linnan juhlien aikaan. Sitten mennään ja näytetään, miten poliisisetä vain nätisti ilmoittaa aidatulle sialle, että "Rauhoitu." samalla, kun korjailee vinossa olevaa kypäräänsä. Siinähän olisi ollut erityisen hyvä paikka näyttää, miten Suomen poliisin tulisi suhtautua virkavallan vastustajiin. Nyt sen sijaan näytettiin, miten poliisi todellisuudessa suhtautuu niihin. Toivottavasti esimerkki ei innoittanut muualla "onnensa kokeilemiseen".....:curs:
niin, mut ku sit ne ois saanu lisää vettä myllyyn noille "natsipaskafasistisikagestapovaltio" puheilleen...eihän se sovi...ja sit ne poliisisedät on niin paljo isompiaki! Sit Itä-Suomen hovioikeus ois tuominnut valtion ja poliisin suuriin vahingonkorvauksiin, koska mielenosoittajilla ei oo vakituista työpaikkaa...

Ei vaan, olisivat saaneet toimia samalla tavalla kuin normi perjantai-iltana kun joku tulee läpsimään poliisia...

Originally posted by apophis
Eli ei mitään yhteiskuntajärjestystä, kunhan kaikilla vaan olis kivaa.
Vittu kytät on natsisikoja!Ne pamputtaa meitä, eikä anna juoda kaljaa kaduilla.Kerran yks semmonen fasisti niinku söi makkaraaki hei mikä mulkku.POGOPOGO!!!

Originally posted by Baarikello
Siinähän olisi ollut erityisen hyvä paikka näyttää, miten Suomen poliisin tulisi suhtautua virkavallan vastustajiin.

Eli mielestäsi suomalaisen poliisin tulisi käyttäytyä kuin Judge Dredd? :rolleyes:

Originally posted by Sumu
Hei, kommenttiani ei pitänyt ottaa vakavasti. Se oli lähinnä huonoa huumoria ja yleistys. Kyllä mullakin on pitkätukkaisia kavereita, joilla ei ole mitään tekemistä kuokkavieraiden kanssa. Piis än laav, junou :piis: :haart:

Ok. Pistää vaan aina silmään entisenä pitkätukkana tuommoset kommentit. Oon itekkin joutunut niin monesti känniääliöiden kirkonpoltto-, maanpetturuus- yms syytösten kohteeksi, että ottaa aina kupoliin kun yleistetään tuolleen. Noh, totuus on tarua ihmeellisempää. :thumbs: No hard feelings :piis:

Originally posted by AKV
Eli mielestäsi suomalaisen poliisin tulisi käyttäytyä kuin Judge Dredd? :rolleyes:

Kyllä ihan johdonmukaisuuskin olisi riittänyt. Minähän en toki katsellut tilannetta kuin television välityksellä, mutta näytti sen välityksellä siltä, että kun järjestää mielenosoituksen kameroilla kuorrutettuna, niin poliisiakin saa töniä.

Originally posted by Mariachi
niin, mut ku sit ne ois saanu lisää vettä myllyyn noille "natsipaskafasistisikagestapovaltio" puheilleen...eihän se sovi...ja sit ne poliisisedät on niin paljo isompiaki! Sit Itä-Suomen hovioikeus ois tuominnut valtion ja poliisin suuriin vahingonkorvauksiin, koska mielenosoittajilla ei oo vakituista työpaikkaa...

Ei vaan, olisivat saaneet toimia samalla tavalla kuin normi perjantai-iltana kun joku tulee läpsimään poliisia...

Niin, onhan jo sisäministerin suusta sanottu poliisia väkivaltakoneistoksi. Nyt jos ne olis vielä ruvennut läpsimään lapsia...Hyvä että esiintyivä edukseen kameran edessä. Mielestäni oli propagandatappio mielenosottajille tämä kerta.

Foorumilla näyttää vallitsevan epäselvyyttä kuokkavieraiden tarkoitusperistä ja toimintatavoista. En pidä tätä hämmästyttävänä, sillä eihän uutisissa ole mielenkiintoista näyttää niitä rauhallisia mielenosoittajia vaan sitä yhtä riehujaa. Olin itse kuokkimassa 6.12.2003 tarkoituksenani kritisoida yhteiskunnan eriarvoistumista ja eliitin tanssiaisia. Kunnioitan sotaveteraaneja siinä missä muitakin ihmisiä, enkä siis katso osoittaneeni mieltä sotaveteraaneja tai talvisotaa vastaan. Absurdiksihan tuo menisi.:rolleyes: Porukkaa kuokkiksilla yhdistänee huolestuminen suomalaisen yhteiskunnan kehityksestä suuntaan, jossa tuloerot kasvavat eivätkä mahdollisuudet edes perustarpeisiin kuten asumiseen ole yhtäläiset.

Mielenosoittajia oli ehkä 400-500. Valtaosa kuokkavieraista käyttäytyi rauhallisesti, vaikka jokunen tapaus ilmeisesti kävi läimimään virkavaltaa. Itse en ymmärrä enkä hyväksy väkivallan käyttöä poliisia (tai ketään muutakaan) kohtaan tilanteessa, jota poliisi (tai muu) ei ole aloittanut, vaan poliisilla on kanssani yhtäläinen oikeus olla saamatta turpaan. Itse en nähnyt syytä protestoida poliiseja vastaan, etenkin kun nämä käyttäytyivät varsin asiallisesti. Poliisithan ovat enemmänkin keskinkertaisesti palkattua proleväkeä ja (ainakin tällä kertaa) melko viheliäisissä hommissa, eivät yhteiskunnallisen eriarvoisuuden aiheuttajia.

En toki saanut täydellistä kokonaiskuvaa tapahtuneesta, sillä poistuin lämpimämpiin tiloihin parin tunnin kuokkimisen jälkeen. En myöskään pyrkinyt varsinaisesti eturivin paikoille seuraamaan mahdollisia yhteenottoja. Varsinaisia väkivaltatilanteita en nähnyt, tosin pari kertaa poliisi käytti tarpeettoman kovia otteita. Pääosin kuitenkin mielestäni poliisi käyttäytyi tämänvuotisilla kuokkiksilla asiallisesti, ts. ilman mielivaltaista väkivaltaa.

Kummallista mielestäni on tämä väkivaltafantasiointi, joka näyttää monia pakkislaisia riivaavan. Tuolla oli aivan saatanasti mellakkapoliiseja, myös muutama hevoskäyttöinen, ja kadut oli blokattu konteilla ja mellakka-aidoilla. Tuolla varustelutasolla oltaisiin vaivatta saatu kuriin isompikin räyhääjälauma kuin nämä muutamat läpsijät. Mitä te haluaisitte vielä lisäksi? Spollit leikkimään sotaa hippejä vastaan? VPK:n jäädyttämään Senaatintori luistinradaksi? Kovapanosammunnat Helsingin keskustaan? Haluatteko ihan varmasti yhteiskunnan, jossa mielenilmaukset estetään kyynelkaasulla/pippurilla/kumiluodein/vesitykein/rynnäkkökiväärillä?

(kirjoittajalla ei ole pitkää tukkaa)

Originally posted by neliö
....Kummallista mielestäni on tämä väkivaltafantasiointi, joka näyttää monia pakkislaisia riivaavan. ...Mitä te haluaisitte vielä lisäksi? ....

Muista en tiedä mutta kyllä minä ainakin tahtoisin lyödä nyrkillä päähän niitä pellejä jotka ryöstivät Suomen lipun ja polttivat sen.
:curs:

Toisekseen en kyllä käsitä, että mitä pahaa on tuloerojen kasvussa...............ääh ei tästä kannata jauhaa sen enempää........

Turpaan semosille suomenlipun polttajille ja kunnolla ei mitään pikku läpsimistä kunnolla turpaan nii ei enää sama toistu:wall:

Originally posted by Cthulhu
Muista en tiedä mutta kyllä minä ainakin tahtoisin lyödä nyrkillä päähän niitä pellejä jotka ryöstivät Suomen lipun ja polttivat sen.
Me too, voisi siinä samassa antaa steel cappeddia...

Olin itse kuokkimassa 6.12.2003 tarkoituksenani kritisoida yhteiskunnan eriarvoistumista ja eliitin tanssiaisia.

Ai vastustat eliitin tanssiaisia, eli sun mielestä rikkaat ihmiset ei saa juhlia vai? Ja linnassa juhlittiin suomen ITSENÄISYYTTÄ ei rahaa. Ja onhan vieraina muitakin kuin vain rikkaita ihmisiä, kuten urheilijoita,näyttelijöitä,muusikoita ja muita ansioituneita ihmisiä.

Foorumilla näyttää vallitsevan epäselvyyttä kuokkavieraiden tarkoitusperistä ja toimintatavoista.

Niin, tämä onkin todella epämääräinen juttu ja ei varmaan ole selvinnyt kenellekään... Anarkisteja, jotka heti seuraavana päivänä haluavat asua oikeusvaltiossa ja itkevät huonoa kohtelua?!?! 'Eliitin' vastustajia, WTF?! Eikö muka kaikki suomalaiset saakaan juhlia itsenäisyyttä? IMO kuokkavieraiden oma pää on aika sekaisin, kun ollaan todella kaksinaamaisia.

Taas näkyy miten tämä perussuomalainen kateus nostaa päätään, jos ei itse pääse linnaan juhlimaan niin sitten pitää lähteä kuokkimaan ja vastustamaan jotakin nyt noin nimellisesti!
Kukin osottakoot mieltään mistä lystää kunhan tekee sen lain puitteissa, muuten sais poliisit kyllä käyttää sitä pamppua aika paljon enemmän, ei nyt sentään siihen mitä tossa videossa oli, mutta miettikää kukin kohdallanne jos oisitte ollus se poliisi jota tämä pelle kävi läpsimään...oisko pokka pitänyt?? mulla ois kyllä patukka heilahtanut...mutta ei ne mua varmaan kytäks huoliskaan :lol2:

Mutta kuten tossa jo joku mainitsikin, ei ne mitkänä pelkkien rikkaiden juhlat ole, suurin osa suomessa menestyvistä muusikoista, urheilijoista, kirjailijoista yms. ei sen parempaa palkkaa saa kun keskituloinen normitöitä tekevä suomalainenkaan...toki on niitä poikkeuksiakin...

Sitten vielä nämä tuloerot...kannatatko sä neliö sitä mallia attä kaikilla ois samat tulot riippumatta siitä mitä tekee??? aika älytajatus...ketä enää nappais sillä systeemillä mitään yrittää?? siitä mentäs mistä aita on matalin...ja seuraukset varmaan jokainen tietääkin...

Juhlimisesta. Mielestäni juhliminen on tosi jees, vaikka en itse kovin paljon lämpiäkään ison rahan pukujuhlille. Meillä päin bileet pidetään yleensä vähän pienimuotoisemmin, nyyttäriperiaatteella ja ilman juhlapukupakkoa, ja sellaisissa itse viihdyn. Kukin tavallaan. :D

Juhlikaa hyvät ihmiset Suomen itsenäisyyttä, varsinkin jos se on mielestänne sellaista luokkaa, että sitä kannattaa juhlia, ts. valtion politiikka ei ole esimerkiksi EU:n tai Yhdysvaltojen/NATO:n saneltavana (tai itsenäisen päätösvallan rajallisuuden ei anneta haitata juhlamieltä).

En lähde väittämään, että linnanjuhlat olisivat syynä yhteiskunnan epäkohtiin, tai että linnanjuhliin kuluva rahasumma olisi suoraan pois yhteiskunnan heikko-osaisempien leivästä. Se vain tuntuu oudolta, että ”Suomen kansa” alistuu ”juhlimaan itsenäisyyttä” seuraamalla televisiosta, kuinka rikkaita ihmisiä sekä joitakin ”urheilijoita, näyttelijöitä, muusikoita ja muita ansioituneita ihmisiä” esittelee design-asujaan linnassa. Mitä tekemistä itsenäisyydellä ja näytöksen katsomisella on keskenään? Itsenäisyys on minulle tärkeää. Minulle itsenäisyys tarkoittaa mahdollisuutta vaikuttaa elämääni ja tehdä päätöksiä ilman ulkopuolista painostusta. Itsenäisyys ei tarkoita minulle siniristilippurituaaleja tai televisioidun näytelmän seuraamista...

Tuloeroista vielä. En lähtisi kokonaan poistamaan tuloeroja – joissain tapauksissa on varmasti syytä jo työntekijöiden riittävyyden takaamiseksi tarjota isompaa palkkaa. Sitä voikin sitten miettiä, onko vaikkapa valkokauluspomon työ niin kamalaa/vaativaa, että siitä täytyy maksaa megapalkka samaan aikaan kun raskasta ruumiillista työtä tekevälle, vaikkapa vuorotyötä tekevälle sairaanhoitajalle, ei riitä paljon muuta kuin lämmintä kättä. En itse kaipaa isoa tilipussia, koska minulla ei ole perhettä eikä tarvetta kerätä ylimääräistä materiaa ympärilleni, vaan riittää, jos pystyn maksamaan vuokran, ruuan ja salikortin. Minua ei myöskään kiinnosta ”mennä siitä missä aita on matalin”, ts. olen valmis tekemään töitä toimeentuloni eteen. Pulma vain on se, ettei tuota työtä kaikille ole: Suomessa on satojatuhansia työttömiä, ja lähipiirissänikin on ihmisiä, jotka eivät sitkeästä etsimisestä huolimatta ole löytäneet duunia, josta saisi toimeentulon – tarjolla on vain nälkäpalkkaisia satunnais-pätkä-määräaikaisduuneja, joiden varassa on vaikea selviytyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom