"Vastakyykky"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tulipa mieleen että kyykylle voisi teoriassa tehdä vastaliikettä, jos käytössä olisi sopiva kuntosalilaite. Alaslasku olisi positiivinen ja ylösnousu negatiivinen vaihe. Jalkateräthän pitäisi kiinnittää alustaan. Liike rasittaisi ainakin takareittä ja vatsaa.

Voihan sitä tehdä teoriassa ihan mitä vaan, mutta moniko sellaista tarvitsisi? Kyykyllä ja mavella mennään:)

Eikö toi ole aika vaarallinen liike "alottelijalle"?

Kaikki on suhteellista. Kyllähänä toi on helvetin rankka ja vaativaa ja kyllä sillä saa takareidet kramppaamaan jos sählää (ja polvet, jos ei ole pehmikettä alla).

Mutta kun tota tekee lattialla (tollanen vehje auttaa, kun tukee reisistä) lantio melkeen edessä vaikka kympin puhtaan sarjan, niin silloin voidaan sanoa, että takareiskoissa on jerkkua.

GHR:lle pariksi istumaannousu jalat tuettuna ja reilulla lisäpainolla, targettina lonkankoukistajat.

Tuo kombo on ehkä lähimpänä "vastakyykkyä". En keksi miten ne saisi ympättyä yhteen liikkeeseen, poislukien tuo jalkojen niittaaminen lattiaan heh. Tai sitten ghr:ssä kädet suoraksi johonkin alataljaan mutta se vaatisi jo melkoista sissiä.

tossa youtuben videossa tehdään sitä helpompaa versiota, sillä polvet pääsee liikkumaan ylös alas. lisäksi hommaa voi helpottaa ylätaljalla tai köydellä. matolla sitten vaikeampaa.

kyykky nurinpäinhän on liike, joka ei kovin yleinen tosin ole. roikutaan lukkobuutseilla tangosta ja vedetään kroppa kasaan samaan asentoon kuin kyykyssä, mutta tietenkin pää alaspäin. mitään erityistä tarvetta tällaselle ei kuitenkaan ole.

Mä olen välillä tehnyt tuota "vastakyykkyä" ylätaljasta. Eli tanko harteille ja kyykkämään. Itse oon käyttänyt tätä kyykyn tekniikan parantamiseen ja ala-asennon hakemiseen mutta käyhän toi kevyestä takareisi/pakaraharjoitteestakin. Painoa sen verran että pysyy pystyssä eikä tartte kiinnittää jalkateriä mihinkään. Suosittelen kokeilemaan!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Leuanveto tankoon roikkuun ja levytanko jalkapöytien päälle ja siittä hilaa ylöspäin. Itte tehny supersarjoissa kyykyn vasta liikkeenä.
Onhan se vähä semmonen hilavitkutus liike, jos viittii laittaa vaikka remmillä kiinni, niin sitte on vähän helpompi keskittyä lihaksiin, eikä huomio mene vain siihen psyykö tanko mukana vai ei.
Harmi ku ihmisen varpaat on surkastuneet, eikä niillä saa tangosta otetta...;)

Reverse Squat

Tiedä mitä threadin aloittaja meinaisi, mutta mulla tuli ainakin mieleen reverse squat:
image007.jpg

image008.jpg

Tekstiä aiheesta:
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1524088
(skrollaa hiukan alas)

Viimeksi muokattu:
tokihan tossa pitää olla jalat tuettuna, että muodostuis miksikään muuksi kuin helpotetuksi kyykyksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom