Vasemmistopoliitikot - Suomen hengenjättiläiset

Joo vaijari, tiedän tän. Ite en asu stadissa ja pikkuveljeä joka taas asuu, vedätettiin oikein kunnolla about puolenvuoden työsuhteessa. Ite käskin sitä ottaan yhteyttä liittoon mutta ei se jaksanut alkaa riiteleen kun oli lopettelemassa jo.

Mun pointti vaan on se että mua vituttaa toi vasureiden lokavittuilu asenne joka saatanan jutussa. Sinänsä oikeuksista saa ja tulee pitää kiinni. Onnistuuko se paremmin jonku vasurikampanjan jälkeen - en oikein usko...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo vaijari, tiedän tän. Ite en asu stadissa ja pikkuveljeä joka taas asuu, vedätettiin oikein kunnolla about puolenvuoden työsuhteessa. Ite käskin sitä ottaan yhteyttä liittoon mutta ei se jaksanut alkaa riiteleen kun oli lopettelemassa jo.

Mun pointti vaan on se että mua vituttaa toi vasureiden lokavittuilu asenne joka saatanan jutussa. Sinänsä oikeuksista saa ja tulee pitää kiinni. Onnistuuko se paremmin jonku vasurikampanjan jälkeen - en oikein usko...

Joo samoilla linjoilla ollaan, ei niitä asenteita korjata millään sloganeilla jotka ovat jo lähtökohtaisesti negatiivisesti latautuneita. Ja muutenkin jos ainut mitä asian eteen ollaan valmiita tekemään on rankaista muutamia tahtomattaan syyllisen asemaan joutuneita(ainut paikka yrittäjälle josta jää varaa raapia kaikenmaailman maksujen ja verojen jälkeen on työläisen selkänahka, "yrittänyttä laitetaan kuivana kakkoseen" vai miten se vanha sananlasku meni...) niin mitä voi odottaa... Muutosta? No ei nyt sentään. Eripuraa jo valmiiksi kireinä aikoina? No sitä joo... Tiedä sitten mikä noitten tarkoitus oli tuossa :D.
 
Ja koska sä haluat vapaaehtoisesti luopua lain sinulle määräämistä oikeuksista, niin muillakin on velvollisuus tehdä samoin, vai? Mitä varten niitä lakeja sitten edes vaivaudutaan säätämään, jos ei niitä kerran tarvitse noudattaa?

Noita lakeja rikotaan niin niin paljon. Ja jos kyseessä oli mun oma tahto, niin en mä näe kärsineeni. Muutenkin kannatan enemmän paikallista sopimista. Mut tää nyt on mun mielipide ja mä olen sillä onnistunu pitään itteni leivän syrjässä kiinni ja suhteet työnantajaan, niin nykyiseen kuin entisiin on hyvät. Mä en erityisesti lämpene vasemmiston vetämille linjauksille. Enkä siis alkaisi raportoimaan suuremmastakaan vääryydestä vasemmistonuorille. Työnsuojelupiirin asianajajalle voisin soittaa räikeässä tapauksessa ja kysyä mielipidettä, jonka jälkeen vääntäisin asian rautalangasta omalle työnantajalleni ja pyrkisin sopimaan asian molempien eduksi. (Ja näin olen riitatilanteissa menetellytkin.) Vasemmistossa minua nyppii pikkuasioista kitiseminen ja noi vitun yhteisölliset talkoot.
 
Joo samoilla linjoilla ollaan, ei niitä asenteita korjata millään sloganeilla jotka ovat jo lähtökohtaisesti negatiivisesti latautuneita. Ja muutenkin jos ainut mitä asian eteen ollaan valmiita tekemään on rankaista muutamia tahtomattaan syyllisen asemaan joutuneita(ainut paikka yrittäjälle josta jää varaa raapia kaikenmaailman maksujen ja verojen jälkeen on työläisen selkänahka, "yrittänyttä laitetaan kuivana kakkoseen" vai miten se vanha sananlasku meni...) niin mitä voi odottaa... Muutosta? No ei nyt sentään. Eripuraa jo valmiiksi kireinä aikoina? No sitä joo... Tiedä sitten mikä noitten tarkoitus oli tuossa :D.

Täysin samaa mieltä. Hyvää ei saa aikaiseksi pahalla.
 
Voidaan pitkälti kääntää myös toisinpäin. Vasemmistolaiset on Suomessa aika oikeistolaisia, ainakin demareista (Lipponen, Heinäluoma...). Vakavasti otettavia sosialisteja ei tule mieleen yhtään.
 
Mites porvarihallituksen ottama valtion velka on vasureitten syytä?
juuri näin. lähdetäänpä vähän radikaalimmalla tavalla purkamaan:

itse asiassa koko valtion velka on vasurien syytä. onhan se ihan kiva että köyhille luvataan rahaa. mutta kulissien takana tuo on suomeksi sitä, että taas luodaan lisää byrokratiaa jotta omat SDP-saunakaverit saisivat kivan suojatyöpaikan. (vrt lippospaavon eduskuntatalossa kuikuilu)

eduskunta 1987, suurin puolue: SDP (valtion velka 1990 10% BKT:sta)
eduskunta 1991, suurin puolue: keskusta
eduskunta 1995, suurin puolue: SDP (valtioin velka 1995 63% BKT:sta)
eduskunta 1999, suurin puolue: SDP (Valtion velka 2000 48% BKT:sta)
eduskunta 2003, suurin puolue: keskusta (valtion velka 2003 43% -"-)
eduskunta 2007, suurin puolue: keskusta (valtion velka 2007 31% -"-)

eli ennen edellistä lamaa ja sen jälkeen on valta ainakin symbolisesti ollut demareilla. porvarit harjoittivat keynesiläistä mallia. demareiden tehtävänä olisi ollut pienentää valtion velkaa jotta olisi taas paukkuja seuraavassa taantumassa/lamassa tarvittaessa elvyttää. no eihän se jäänyt kuin 20%yks vajaaksi aikaisemmasta tasosta eli suoraan pois tänhetkisestä saatavissa olevasta valtion velkapääomasta. eli hyvinvointiyhteiskunnassa on eletty nätisti bout kädestä suuhun (tai jopa visalta suuhun) kun siihen korjataan taloudenvaihtelut mukaan. kokonaisuutenahan toi on kaikkien puolueiden vika.

ja sit siihen vasureiden osuuteen: puuttuvat rahat on menneet vasureiden unelmaan:tukiviidakkoon. köyhille vastikkeetonta rahaa, kermakakkua ja samppanjaa ja silleen. jos duuni on paskatyötä niin ei muuta kun työkkäriin ja kaupungille huutelemaan kansalaispalkkaa vaan. niinku tiäksä silleen niinku. yhteiskunta on tuupannut mua hanuriin!!! ;)
 
Tuohon voidaan lisätä, että esim. RKP on ollut hallituspuolueena koko ajan vuosina 1987-2009. Samana aikavälinä Kokoomus on on ollut hallituksessa vuosina 1987-2003 sekä 2007-2009. Mitäs ne ovat sitten tällä aikavälillä tehneet, jos vasurit ovat kerran saaneet rellestää miten tahtoo? Ajaa pikkutyttöjen päälle bemareillaan? ;)
 
Ei RKP mitään siellä tee. Ne on itekin myöntäny, että niille riittää pakkoruotsi.
Tuskin ne edes juo kaljaa hallituksen saunailloissa, joten ne on aina mukava ottaa hallituspuolueeksi.
 
eduskunta 1987, suurin puolue: SDP (valtion velka 1990 10% BKT:sta)
eduskunta 1991, suurin puolue: keskusta
eduskunta 1995, suurin puolue: SDP (valtioin velka 1995 63% BKT:sta)
eduskunta 1999, suurin puolue: SDP (Valtion velka 2000 48% BKT:sta)
eduskunta 2003, suurin puolue: keskusta (valtion velka 2003 43% -"-)
eduskunta 2007, suurin puolue: keskusta (valtion velka 2007 31% -"-)

Hieman biasoitunut on taulukointi.. Tietenkin julkisyhteisöjen velka BKT:stä räjähti käsiin 1990-luvun alun laman myötä, mistä vasemmistopuolueita on aivan turha syyttää (google esim. insinööritaloustiede ja Viinanen :). 1996 velka oli suurimmillaan, mistä se onkin sitten tippunut hyvää vauhtia aina 2008 asti, pienen notkahduksen teki 2000-luvun alun "IT-kupla". Nythän velka väistämättä nousee (tai no, voihan niitä verojakin nostaa) taas, kukapa siitä nyt oikeisto- tai vasemmistoakselia syyttäisi?
 
Pientä tehokkuusviilaustahan voi (ja pitääkin) aina harrastaa, mutta sellainen puuhastelu ei riitä millään tässä tilanteessa. Jos nyt tehdään suuri, miljardiluokan, leikkaus julkiseen sektoriin, todennäköisesti vain pahennetaan tilannetta (kokonaiskysyntä ja verotulo putoaa). Sama tietysti jos tehdään ronski verojenalennus.
 
Pientä tehokkuusviilaustahan voi (ja pitääkin) aina harrastaa, mutta sellainen puuhastelu ei riitä millään tässä tilanteessa. Jos nyt tehdään suuri, miljardiluokan, leikkaus julkiseen sektoriin, todennäköisesti vain pahennetaan tilannetta (kokonaiskysyntä ja verotulo putoaa). Sama tietysti jos tehdään ronski verojenalennus.

No voidaan tietty laskea nopsaan, että 10 000 turhaa virkamiestä kuluttaa varmaankin enemmän yhteiskunnan saamia verotuloja töissä kuin kortistossa ollessaan.
 
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...sisotilaan+käännytyksen/1135249647275?ref=rss
Helsingin hallinto-oikeus keskeytti maanantaina angolalaisen nuoren miehen käännytyksen vanhaan kotimaahansa. Käännytyspäätöstä ei saa laittaa täytäntöön ennen kuin hallinto-oikeus on käsitellyt miehen tekemän valituksen siitä.

Mies on kertonut, että hänet pakotettiin lapsisotilaaksi Angolassa. Lisäksi hän on kertonut joutuneensa siellä kidutetuksi.

Maahanmuuttovirasto on päättänyt käännyttää miehen, koska virasto on pitänyt miehen kertomusta ristiriitaisena ja epäuskottavana. Hänet on viety Metsälän säilöönottoyksikköön odottamaan käännytystä.

Miestä edustavan varatuomarin Leo R. Hertzbergin mukaan hän pääsee tänään maanantaina säilöönottoyksiköstä vapaaksi odottamaan hallinto-oikeuden ratkaisua. Hertzberg kertoo, että valituksen käsittely kestää yleensä noin vuoden Helsingin hallinto-oikeudessa.

Vasemmistoliiton ja vihreiden nuorisojärjestöt ovat paheksuneet julkisuudessa käännytyspäätöstä. Myös vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki pitää päätöstä kansainvälisen suojelun periaatteiden vastaisena.

1. Vasemmistoliiton mielestä mies puhuu totta ja on lapsisotilas ja haluaa hänet Suomeen kaduille palloilemaan.
2. Vasemmistoliiton melestä mies valehteelee eikä ole lapsisotilas ja haluaa hänet Suomeen kaduille palloilemaan.

Kumpi?
 
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...sisotilaan+käännytyksen/1135249647275?ref=rss


1. Vasemmistoliiton mielestä mies puhuu totta ja on lapsisotilas ja haluaa hänet Suomeen kaduille palloilemaan.
2. Vasemmistoliiton melestä mies valehteelee eikä ole lapsisotilas ja haluaa hänet Suomeen kaduille palloilemaan.

Kumpi?

Ei kumpikaan vaan..

3. Paten mielestä olisi resurssien haaskausta päästää rikastaja menemään, kun kerran se on saatu kikkailtua Metsälään asti.
Se, että tuossa(kin) tilanne voi olla se, että heppu osaa sanoa taikasanat (kotimaa+kidutus+minä) ihan vaan sen takia että voi jäädä Suomen kaduille palloilemaan, on toissijaista.
 
Back
Ylös Bottom