Vasemman ja oikean puolen suuri ero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boxer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen kysellyt tätä muistaakseni joskus ennemminkin.
Eli mulla on semmoinen ongelma että oikea puoli yläkropasta on kehittynyt suhteettoman paljon vrt. vasempaan.
Sen huomaa kaikesta: käsien suonista, hartioiden leveydestä ja varsinkin selän (siipi?) lihaksesta. (vasenta puolta en saa edes kunnolla jännitettyä)
Voimapuolelta voi sanoa että vasen puoli on n. 10 - 20% oikeaa jäljessä.
Olen yrittänyt tasapainottaa eroa tekemällä vasemmalla pitempiä sarjoja, mutta ilman tulosta.
Onko kohtalotovereita ja olisikokellään heittää mitään vinkkejä ongelmaan?

aika yksinkertainen neuvo on tehdä erilaiset käsipainoliikkeet (siis ne joissa tehdään yksi "puoli" kerrallaan) siten että tekee aina ensimmäisen sarjan heikommalla puoliskolla kropastaan, ja sen jälkeen vahvemmalla puoliskolla. eli aloitat liikkeet tekemällä vasemmalla ensimmäisen sarjan.
kyllä ne erot siitä tasoittuvat ajan myötä.

Jeesata en osaa.. noita samoja juttuja koittanu ku sinäkin. Mut kohtalotoveri kai olen..

Mulla tuntuu olevan vasen jalka ja käsi vahvemmat ku oikeat. Olen kuitenkin oikeakätinen!

Kädessä eron huomaa varsinkin ojentajaliikkeissä. Jaloissa tuntuu että kyykyt painuu joskus enemmä toisen jalan päälle (tosin kysymys voi olla myös paskasta tekniikasta).

Lihasten jännittäminen on ihan erilaista puolesta riippuen...:piis:

Mulla kans vasen käsi heikompi kuin oikea. Tosin penkkiä tehdessä oikea väsyy ennen vasempaa, koska kroppa on kompensoinu hommaa niin, että vasen rintalihas on kasvanu isommaksi kuin oikee.

Yritin joskus tehdä lisäsarjoja vasemmalle kädelle ,mutta tuloksetta.

Nyt olen muutaman kuukauden pessyt hampaat ja syönyt välillä vasemmalla kädellä, kantanut kauppakassin vasemmassa kädessä ja käyttänyt tv:n kaukosäädintä vasemmalla kädellä. Tämä tuntuu toimivan paremmin, joskaan tulokset eivät vielä ole huimia.

Meikällä on semmoinen pieni ero oikean ja vasemman hauiksen pituuksissa. Molemmat kädet on mitattuina paksuimmasta kohdasta saman paksuisia, mutta oikean käden hauis ylettyy reilut puoli senttiä lähemmäs kyynärvartta.

Huvittavaa sinäänsä tässä on se että voimat ja tehot on pienemmät tuossa oikeassa vaikka se isompi tavallaan onkin. Vasen jopa näyttää isommalta kun siinä lähtee tuo hauis tavallaan jyrkemmin nousemaan kuin oikean käden hauis.

:david:

Originally posted by andor
Montas toistoo menee hampaanpesussa? Entä kauppakassinkannossa? Paljo maksimi kaukosäätimenkäytössä?

Hampaidenpesussa oon joutunu vasemmalla kädellä peseen 3 minuuttia, et oon saanu puhtaaks.
(Alkutaso oli n. 8 min ja luovutusvoitto oikealle kädelle, kun ei plakki irronnu ja ikenet oli kipeet.)

Kauppakassinkannossa oon saanu yhen toiston. Aloitellessa tuli noin kymmenen toistoo, ku joutu matkalla välillä vaihtaan kättä.

Kaukosäätimenkäytössäkin on tapahtunut edistystä. Pystyn jo näppäilemään vasemmalla kädellä myös kaksnumeroiset kanavat. (Kaukosäädin odottaa vain hetken toista numeroa.)

Niin...ja lusikoimisessa oon edistyny kans. Rinnuksille menee enää ehkä noin joka tuhannes toisto. (Aloitustaso oli joka kymmenes toisto.)

Jep mullakin oli niin että en osannut edes kunnolla jännittää vasenta siipilihasta, mutta keskity vetämään enempi heikommalla lihaksella. tästähän on ollut juttua enemmänkin. koita käyttää hakua.

Onko siinä muuten perää, että kun lihas kasvaa tarpeeksi suureksi niin sitä pystyy jännittämään. eli pystyt jännittämään vaikka rinta lihasta, kun en vielä käynyt salilla niin en osannut...

Originally posted by janne321
Onko siinä muuten perää, että kun lihas kasvaa tarpeeksi suureksi niin sitä pystyy jännittämään. eli pystyt jännittämään vaikka rinta lihasta, kun en vielä käynyt salilla niin en osannut...

Tuo lienee hermostollinen asia, eikä liity lihaksen kokoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom