Varusmies, rynkky ja kovia hukassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Narua
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsari varmaan joo ja aika huoletta on voinut paukuttaa omaan kaaliin laakin kun ampumaradalla paukuteltiin samaan aikaan, kukaan sitten kuullut epämääräistä laukausta. Jos nyt oman käden kautta lähti, niin parempi että vei itsensä, eikä lähtenyt Murasia tekemään. Tommoinen itsetuhoinen tyyppi voi päättää niistää muutaman mukaansa. Itsemurha vaatii kuitenkin jonkusenverran kikkeliä, arvostan näissä surullisissa tapauksissa sitä, että nämä eivät jää maailmaa rasittamaan, vaan ratkaisevat omat ongelmansa kerralla ikuisesti. Osa lähtee kouluun ampumaan muita.

Iltapaska saa varmaan kohta mukavaa muistokirjettä omaisilta :) Itse ainakin haastaisin koko paskan oikeuteen, oli melko törkeää uutisointia heti tapauksen aluksi. "Asemies kateissa" ja sitten perään kunnon linkitykset kaikkien tuntemaan "sotahulluun". Heti kun armeijalta tuli infoa ettei olekkaan karkurina niin johan muuttui teksti :)

Itsari varmaan joo ja aika huoletta on voinut paukuttaa omaan kaaliin laakin kun ampumaradalla paukuteltiin samaan aikaan, kukaan sitten kuullut epämääräistä laukausta. Jos nyt oman käden kautta lähti, niin parempi että vei itsensä, eikä lähtenyt Murasia tekemään. Tommoinen itsetuhoinen tyyppi voi päättää niistää muutaman mukaansa. Itsemurha vaatii kuitenkin jonkusenverran kikkeliä, arvostan näissä surullisissa tapauksissa sitä, että nämä eivät jää maailmaa rasittamaan, vaan ratkaisevat omat ongelmansa kerralla ikuisesti. Osa lähtee kouluun ampumaan muita.
Näin on.

Vois ehkä lisätä vielä sen verran, että eivät nämä aina edes ole niin surullisia tapauksia. Jotkut tekevät ihan järkevän analyysin, ja päättävät elämänsä. Se vapaus heille suotakoon.

Mitenköhän tuo kaveri on tarkemmin löytynyt, voi olla aikamoinen näky löytää ihminen ketä on rynkyllä päivänsä päättänyt.

Mitenköhän tuo kaveri on tarkemmin löytynyt, voi olla aikamoinen näky löytää ihminen ketä on rynkyllä päivänsä päättänyt.

Kantahenkilökunnan etsintäpartio kuulemma löyti. Tosin vielä ei ole missään sanonut että olisi itsensä ampunut...

Eiköhän tuo ole itsensä ampunut. Muussa tapauksessa luullakseni ilmaistaisiin, että "poliisi tutkii kuolinsyytä, selviää ruumiinavauksessa..." jne.

On sekin muuten suoranainen ihme, ettei armeijassa tapahdu noita aseen kanssa sekoamisia käytännössä lainkaan. Jos porukkaa pyörähtää siellä vuosittain kuitenkin se vajaa 30000, niin kyllähän siihen porukkaan sekopäitä mahtuu ja potentiaalisesti vaarallisiakin.

On sekin muuten suoranainen ihme, ettei armeijassa tapahdu noita aseen kanssa sekoamisia käytännössä lainkaan. Jos porukkaa pyörähtää siellä vuosittain kuitenkin se vajaa 30000, niin kyllähän siihen porukkaan sekopäitä mahtuu ja potentiaalisesti vaarallisiakin.

Tätä oon itekki "ihmetelly". Se ois nimittäin maailman helpoin homma jossain ampuradallakin tappaa muutamassa sekunnissa toistakymmentä ihmistä, jos joku haluais seota. Mutta tämmösiä kilahduksia ei kyllä tapahdu.

Kuolinsyystä sen verran, että eiköhän se ole itsari. Firma harvemmin tiedottaa tämmösistä ikävistä tapauksista kovin hanakasti...

Olen itse myös ihmetellyt sitä ettei porukkaa kuole tai haavoitu juuri ollenkaan esimerkiksi etenemisammunnoissa ja kun käsikranaateilla leikitään jne. Luulis että niitä tulee joka vuosi, mutta eikös viimeisin ole joku kranaatinheitin vahinko parin vuoden takaa!?

Olen itse myös ihmetellyt sitä ettei porukkaa kuole tai haavoitu juuri ollenkaan esimerkiksi etenemisammunnoissa ja kun käsikranaateilla leikitään jne. Luulis että niitä tulee joka vuosi, mutta eikös viimeisin ole joku kranaatinheitin vahinko parin vuoden takaa!?

me ei ainakaan enään saatu oikeita käsikranaatteja juurikin tuon riskin vuoksi. Heiteltiin jotain nallittommia möykkyjä.

Sen sijaan etenemisammunnat / jantteri leikit kyllä toi mieleen välillä että toivottavasti tuo selän takana oleva hippi ei innostu ampumaan olan yli kun jantteri vilahtaa.

me ei ainakaan enään saatu oikeita käsikranaatteja juurikin tuon riskin vuoksi. Heiteltiin jotain nallittommia möykkyjä.

Oikeat käsikranaatit oli käyttökiellossa jonkin aikaa eikä mekään niitä päästy heittämään. Semmoset muoviset harjoituskranaatit, missä oli sisällä pelkästään se räjäytin kyllä heitettiin. Nykyään ilmeisesti taas saa käyttää, ainakin niin olen kuullut.

Valitettava tapaus tämä kuolema, voimia omaisille :(

Siinä on kyllä mukava nakki napsahtanut jollekin. Enpä haluisi olla viemässä suruviestiä.

Korjataan sen verran viestiäsi, että varusmiestä ei suinkaan ole suruviestiä laitettu viemään, vaan surunvalittelu. Poliisi hoitaa nämä suruviestin viemiset. Kuitenki, taitaa olla raskas reissu joka tapauksessa.

Kyllä aika varmasti varusmiespappi. Ei kellekään muulle vaan voi tuollaista "nakkia" laittaa - ja eipä siihen varmaan ketään nakitettaisikaan ^_^'

Ja en itse heittänyt mitään sirpale/paine/fosfori tms käkriä, mutta tntmötiköitä (250g) johon laitettiin vain sytytyslanka päähän ja teippiä vitusti ympärille ja viskattiin menemään, kyllä heitettiin. Oli kiva päivä se. Oli osa meidän kaikkien aukkilaisten (about 20) pioneeripäivää :)

Etenemisammunnat oli kyllä aika pelottavia, näin jälkikäteen ajatellen. Ei ne silloin kyllä juuri pelottanut, keskittyi vain omaan tekemiseen ja toivoi muilta samaa. Eipä mitään sattunutkaan, vaikka konekivääritkin oli takana :)

Jos kyse oli itsemurhasta, niin hyvä, että teki sen yksin, eikä vienyt muita. Harmi, ettei saanut vain apua aiemmin, sillä varmasti olisi voinut tervehtyä ja saada paremman tarkoituksen elämälleen.. R.I.P

II/10 saapumiserä Santahaminassa pääs ainakin P-kaudella heittelee painekäsikranaatteja, itsekin moisen heitin. Muutama pääs P-kaudella ampumaan kovan kertasingonki. Taisteluammunnois mun pari meinas ampua itteää jalkaan, tohelo kun oli.

Itte uskoisin, että aseen kanssa sekoiluja tapahtuis enemmän, jos heti palvelusajan alussa pääsis kovien kans leikkii. Meillä patterissa oli jätkiä, jotka kusi roskiksee, kuuli kissojen ääniä ja jutteli luciferille ja sai kyllä ensimmäisten päivien jälkeen kans lähteä pois. Ois ollu helvetin pelottavaa olla tollasten tyyppien kans jossain ampumaradalla.

Edellä mainittiin, että intissä tapaa jengiä, jotka on uskomattoman idiootteja. Osa tietysti antaa ittestä idiootin kuvan tahallaan, että ei vaan se 362 nakki napsahda ja tän tietty kaikki tajuaaki.

Jotenki ihmetyttää, tää että kaverin "pää hajonnu" vasta tässä kohtaan. Liekö sitten siviilissä mahdollisesti tapahtunut jotain. Surullista kuitenkin, liian nuori lähti liian aikasin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom