Varusmiehistä kymmenesosa keskeyttää

siis EDES suomen hallitsijat eivät ole niin tyhmiä että lähtevät sotaan jotan muuta vastaan. eivät varmasti.
Sitä paitsi on suomi niin paska maa että tänne kukaan hyökkää.
ja jos hyökkää niin minä menen auttamaan hyökkääjiä.

:dance:

Kerros nyt mikä täällä niin paskasti on? Onko yhteiskunta järkännyt sun asiat päin persettä vai mikä mättää?

Muuta toki muualle jos asiat on paremmin siellä. Eikä sinne inttiin ole pakko mennä, täälläkin on helvetti monta konstia millä sen pystyt sluibaamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tota noin, mites jos silloin -39 olis ollut sama meininki yleisesti vallalla kuin sulla nyt? Eli olis toivotettu Veli Venäläinen tervetulleeksi ja ruvettu sitten itekin ryssiksi.

Mikäli näin olisi päässyt käymään, niin Prayer varmaankin lähtis oikein innoissaan suorittamaan asevelvollisuuttaan Venäjän armeijaan. Sehän on semmonen helppo nakki se asepalvelus siellä. Paljon paremminhan ne asiat on venäläisillä kuin suomalaisilla.

Eli vaikka Suomessa ei kaikki mene niin kuin elokuvissa, niin silti tää on huomattavasti parempi paikka kuin tuo itänaapuri on. Ja ainakin mun mielestä kannattaa tehdä kaikkensa pitääkseen asian sillä tolalla.

UUUUUH, -39 kortti käytössä! II maailmansodalla ihan vitusti tekemistä 2000-luvun asepalveluksen kanssa! Musta voitais lopettaa nää nynnypuheet ja hyökätä johonki maahan ihan vaan siks et voitais näyttää kuinka kiitollisia ollaan isovanhemmille! Se olis niinku kunnianosotus jos mikä!

siis älkää käsittäkö väärin.

Suomea vastaan mulla ei ole henkilökohtaisesti mitään, mukava maa jne..
Vaan koko suomen yhteiskuntasysteemiä. se on niin vituillaan kuin olla ja voi.

No mikä siinä niin vituillaan on? Henkilökohtaisesti väitän että et loistavalla argumentaatiotaidollasi kykene vastaamaan esittämääni kysymykseen yhtään mitään järkevää tai perusteltua.

Aina hajoaminen ei ole "äitiä ikävä"-tyylistä, vaan voi olla että esimerkiksi älykäs jamppa turhautuu täysin.

Ei se hygienia Cipe toteudu sillonka ku hätä tulee aamupalan aikana jo housuihin. Onhan se tietysti kiva et sillon on ees puhtaat hampaat :hyvä:

Ihme ja kumma tämä suuri keskeyttäneiden suuri määrä. Inttihän on hauskinta leikkiä sitten lastentarhan. Ilmainen ylläpito ja valmiiksi tehdyt ruuat, höystettynä tällä kaikella hauskalla "sota"-leikillä... Intissä tehdään pojista miehiä, just! :D

Itse veikkaisin yhdeksi suureksi syyksi, rikkoutuneiden paikkojen lisäksi, ainakin nyky-armeijassa sen, että jengiä EI vaan yksinkertaisesti KIINNOSTA. Näitä simputus/kuri/hajotus-juttuja nyt on ihan turha tyrkyttää syyksi. Useimmat varusmies-johtajista ovat reilua sakkia, toki joukkoon mahtuu sekaan pari koulukiusattua pikkunatsia, joille ei voi kun nauraa. Ja ainahan niitä voi laittaa siviilipuolella tauluun sitten oikeen olan takaa, kysehän on kuitenkin niin pienestä ajasta kestää pientä vittuilua ;) ...Tosin nämä vellipöksy-ipanat paskantavat jo housuunsa siinä vaiheessa, kun tällä asialla uhkailee.

Toki nämä kyrmyniska "Olin kosovossa 3 vuotta sissinä"- skapparit ovat oma luokkansa erikseen, mutta uskallan kuitenkin väittää, että he ovat varsin tietoisia siitä, mikä ylittää inhimillisen käsky-kynnyksen. Eihän ne siellä ees uskalla kohta ääntäsä korottaa, kiitos uusiutuvien lakipykälien. Tai tiedä nyt sitten onko sekään hyvä asia... Suurin osa heistäkin omaa kuitenkin elämän kyseisen laitoksen ulkopuolellakin, ja osaavat näin tehdä ja toimia nykyisen vuosituhannen edellyttämällä tavalla.

Fyysisesti intti nyt ei hirvittävän raskas ole. (toki laskuvarjojääkär. sun muut ovat jo normaalia parempi kuntoisille raskaita, mutta kysehän oli nyt normaalista alokasajasta.) Pisimmät marssit ainakin itselläni olivat 30-40km luokkaa.

Intti on käymisen arvoinen asia, ehdottomasti. :) Sivari ei ole vaihtoehto.

Mun mielestä kaikkien Suomi-äijien on ihan turha täällä nauraa miehille jotka palveluksen keskeyttää. Kaikkia ei mitenkään voi kiinnostaa samat asiat. En sitä kiellä, etteikö siellä olisi niitäkin miehiä, joilta pitäis iltasin pyyhkiä pyllyt ja muuta vastaavaa, mutta suuri osa keskeyttäneistä on myös niitä jotka oikeesti olis koviakin johtajia, mutta niillä on elämää aitojen ulkopuolellakin ja ne haluaa elää sen siellä.

Ite oon tuolla nyt hajoillu muutaman sata aamua ja hajoilen vielä sata lisää. Ai senkä takia, kun on niin raskasta fyysisesti? No en todellakaan! No entä henkisesti? No ei sekään, jos mukaan ei lasketa äärimmäisen kovaa turhautumista. Mutta mua ei vaan missään nimessä kiinnosta käyttää elämästäni yhtään päivää kyseiseen pelleilyyn. Keksisin heti monia asioita siviilissä tehtäväksi, joista olis mulle huomattavasti enemmän hyötyä kuin armeijasta. Armeijasta kun ei ole ollu tähän mennessä vielä mitään hyötyä!

"Armeijan arvostettu johtajakoulutus" - ja paskat!

Mutta olis ihan hyvä käydä edes ampumaradalla, jotta tunnistais aseen ja osais pitää sitä oikein. Kiinnostaa itseäni joukkueenjohtajana, jottei joku tavallinen puupää unohda varmistinta.
c-miehelle annetaan kyllä ns pikakoulutus jos kriisi tilanne tulisi.

ja c:n mieheksi pääsee kuka tahansa.

Tuli vielä mieleen tässä yksi hauska juttu inttiajoilta. Opeteltiin että mitäs sitten tehdään jos joudutaan taistelemaan laskeuma-alueella, jonka yksi perustekijä oli että radioaktiivinen aine harjataan pois kaverin selästä ettei se siinä pääse säteilemään. Siinä harjaillessa tuli vankka ajatus että jos on pienikin sauma että tätä joutuu tekemään oikean laskeuman kanssa niin minähän en edes kuse rintaman suuntaan.

Alikersantit ja varsinkin kokelaat ovat päässeet nauttimaan noin 10 kertaa pahemmasta tylytyksestä kuin mistä mw2 valittaa. AUKn ensimmäisen vaiheen yksi tarkoitus on itseasiassa nostaa sitä vitutuskynnystä ja pistää äijien pinna kireälle jotta nähdään miten porukka toimii paineen alla. RUKkiin lähtijöillä sama ruljanssi alkaa sitten kuulemma taas alusta, eli kolmas kovennettu alokasaika putkeen. Aika pientä sen rinnalla jos 2kk palvellut alokasparka ei saa käydä kalsarit jalassa paskalla tai pitää pidennettyjä iltavapaita.

En tiedä tuleeko mw2:lle yllätyksenä, mutta sama touhu jatkuu siviilissäkin. Duunarit istuvat minuutilleen 8h sorvin ääressä, mutta tuotantojohtaja voi lähteä puoliltapäivin pelaamaan golffia konsultin kanssa firman piikkiin. Onneksi sekä siviilissä että armeijassa nuo koulutuksen suomat edut ovat tasantarkkaan kaikkien saavutettavissa.

-- Keksisin heti monia asioita siviilissä tehtäväksi, joista olis mulle huomattavasti enemmän hyötyä kuin armeijasta. Armeijasta kun ei ole ollu tähän mennessä vielä mitään hyötyä! --

Tehtäköön tiedettäväksi, että armeija ei ole täällä sitä varten, että siitä olisi _SINULLE_ yksilönä mitään välitöntä hyötyä. Sinä olet siellä sitä varten, että sinusta on välitöntä hyötyä armeijalle ja tätä kautta kansakunnalle. Kun myöhemmin huomaat, että reservin arvon hankkimisesta olikin hyötyä on se pelkkää plussaa ei mikään itsestään selvyys.

Alikersantit ja varsinkin kokelaat ovat päässeet nauttimaan noin 10 kertaa pahemmasta tylytyksestä kuin mistä mw2 valittaa. AUKn ensimmäisen vaiheen yksi tarkoitus on itseasiassa nostaa sitä vitutuskynnystä ja pistää äijien pinna kireälle jotta nähdään miten porukka toimii paineen alla. RUKkiin lähtijöillä sama ruljanssi alkaa sitten kuulemma taas alusta, eli kolmas kovennettu alokasaika putkeen. --

Tätä täällä reservinpäällystö tasolla kutsutaan leikkisästi "puolen vuoden P-kaudeksi". :haart:

Itse vältin intin kun kävin sairaalassa parin päivän astmatesteissä ja sain sitten postissa, mitään erikseen pyytämättä C-paperit ennen palvelukseen astumista.

Jos muistelee miksi olin tuosta puolustusvoimien kirjeestä löytyneestä C-paperista tuolloin käsittämättömän onnellinen, niin kyllä se oli lähinnä se, etten halunnut tuhlata vuotta intissä "tositilanteessa toivottoman maanpuolustuksen opetteluun", kun sen sijaan pääsisin suoraan opiskelemaan ja sitä kautta ulkomaille asumaan ja pois täältä Venäjän/Neuvostoliiton etupiiristä. Luulisin, että ainakin osalla on ihan samat syyt lopettaa palvelus.

Nyt tuo tuntuu ihan hölmöltä syyltä. Vuosi elämästä ei ole mitään.

Sen sijaan, että viettää vuoden ryypäten opiskelijabileissä ja keräten parikymmentä opintoviikkoa luennoilla istuen, niin voisi vähän "larpata" rynkyn kanssa, kehittää fyysistä kuntoaan ja vitutuskynnystään sekä - jos kunto antaa myöten - yrittää ottaa homman haasteena, hakee johonkin vähän erikoisempaan paikkaan ja katsoo kuinka pitkälle rahkeet riittää. Noin tekisin nyt.

Mitä nyt itse on tullut asiaa seurattua ja keskusteltua niin kyllä suurin osa keskeyttämisistä johtuu ihan henkisen puolen ongelmista. Jokin pieni vamma tai heikkous on sitten se syy minkä takia "piti keskeyttää"...
Suurin osa lähtee parin ensimmäisellä ja toisella viikolla, ekalla viikolla ei ainakaan meillä ollut kuin oppitunteja ja muutenkin alkuun on tosi kevyttä palvelusta. Osalla on oikeasti jotain fyysisiä esteitä mutta suurin osa haluaa vaan pois sieltä.
Ja tosiaan, ei valtiokaan halua haaskata rahaa joihinkin kesto-vmtl:liin jotka siivoavat kasarmia päivät pitkät.
Kumma juttu muuten että Säkylässä keskeyttämisprosentti oli yli 17%.... :D

Ne, jotka valittavat johtajien sääntöjen täydellisestä noudattamattomuudesta, olisivat itsekin voineet olla intissä vuoden ja sitten miettiä, että olisivat ITSE noudattaneet sääntöjä? Epäilen vahvasti, että eivät olisi. Itsekään en noudattanut kaikkia sääntöjä täysin, mutten sentään ylilyönteihin mennyt. Esim. hiljaisuuden aikana tuli palloiltua aika rutkastikin käytävillä.
Turhaa kitistä, jos ei itse ole vuotta ollut ja sen aikana ollut esimerkillinen ja särmä loppuun asti.

UUUUUH, -39 kortti käytössä! II maailmansodalla ihan vitusti tekemistä 2000-luvun asepalveluksen kanssa! Musta voitais lopettaa nää nynnypuheet ja hyökätä johonki maahan ihan vaan siks et voitais näyttää kuinka kiitollisia ollaan isovanhemmille! Se olis niinku kunnianosotus jos mikä!
Sama tehtävä taitaa Suomen armeijalla olla nykyään, kuin oli tuolloin aikoinaan.

Keljumus. Joo sehän se vitutusasteikon nosto tuottaa sitä tulosta? :D Kyllä se niin vaan on että kun ei semmonen rillipääkoodari ole siinä kiljumassa mikä ei oo saanu tarpeeksi kovistella yläasteella niin hommat ei toimi yhtään. Sitten kun oikeasti johtaja-ainesta omaava asiallisemmin asiat esittävä kouluttaa kouluttaa, niin homma luistaa 100x paremmin. Se nyt sattuu olemaan vaan kylmä fakta. Paineen alla toiminen on muutenkin huomattavasti eriasia kuin vitutuksen alla toimiminen jos et sitä vielä ole ymmärtänyt. Vitutuksessa tekee asiat sinnepäin hermoja kiristäen ja paineen alle ne tekee niinhyvin kuin osaa.

Ja kyllä olen kuullut että RUK on yksi helvetti. Mutta se nyt sattuu vaan olemaan niin, että sinne porukka haluaa. Niitä ei pakoteta yleensä.

Vai että alokasparka :D ensinnäkin sinunhan viisaana pitäisi tietää että valan jälkeen EN ole enää alokas. Näistä sinun mainitsemista mahtavista johtajista joka todennäköisesti itsekin olet ollut 1/10 on oikeasti sopiva tehtäväänsä. Lisäksi puhuin turhista säännöistä jotka ovat sinusta ilmeisesti asiaankuuluvia?

Ja mitä tuohon johtajavertaukseen siviilissä tulee, kuten jo mainitsin aiemmin. Skappareille soisin kyllä nämä edut, mutta nyt oli kyse alikersanteista ja kokelaista. Pitääkö sinun kulkea siellä duunissa paskalla tarkat varustukset päällä? Jäkität varmaan odottaessa kahvitunnilta palaamista minuutin? Ilmeisesti lyhempää reittiä kulkeminen on myös kielletty siellä?

En tiedä tuleeko mw2:lle yllätyksenä, mutta sama touhu jatkuu siviilissäkin. Duunarit istuvat minuutilleen 8h sorvin ääressä, mutta tuotantojohtaja voi lähteä puoliltapäivin pelaamaan golffia konsultin kanssa firman piikkiin. Onneksi sekä siviilissä että armeijassa nuo koulutuksen suomat edut ovat tasantarkkaan kaikkien saavutettavissa.
Ei muuten oo. Armeijassa nyt voi realistisestikin ajatellen päästä Aukkiin, jos on motivoitunut, mutta aika harva loppujenlopuksi pääsee työelämässä kovikaan kummoiseksi kaveriksi. Ei niitä oikeesti tärkeitä isopalkkasia ja isoja pomoja oo nii hirveesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom