Vartijan ammattiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NiTe
  • Aloitettu Aloitettu
Lutikka^ sanoi:
Morjens!

Kun täällä nyt on paljon vartijan ammatissa olleita, niin ajattelin kysästä voiko mihinkään esmes. kesäduuniin päästä jo 17-vuotiaana. Kiinnostus olis kova ja jotain duunia pitäs kesäks saaha. Mistä kannattais hakea jos mahollista? Ja mitä kursseja sun muuta pitäis suorittaa, ja missä? :)

Millon täytät 18v? Sinun on mahdollista suorittaa vartijantutkinto ja saat haettua kortin poliisilta heti kun täytät 18. Vartijantutkinnon suorittamiseen ei siis vaadita täysi-ikäisyyttä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kermavaahto sanoi:
Lueskelin tuossa juuri sitä vanhaa jv-lakis, joka siis tällä hetkellä on vielä voimassa. Siellä ei puhuta jv:n voimankäyttövälineistä mitään!:whip:

Tutustu vielä järjestyslakiin ennen kuin alat tuon perusteella soveltaa. Ja mitä tuo ruoskimishymiö tuossa tekee?

En sitten löytänyt oman alan hommia kesätöiksi ja hain vartijaksi iss:lle. Työhaastattelu olisi torstaina.

Ajattelin kysäistä tämmöistä, kun minulla on perinnöllinen erittäin huono lämmönsieto ja saan kesällä helposti lämpöhalvauksen. Sain esimerkiksi vapautuksen intistä tämän takia.

Rajoittaako tämä paljon mahdollisuuksia? Joutuuko noissa hommissa ulos kuumaan työhaalarit päällä? Myymälävartijan homma kyllä vaikuttaisi hyvältä, kun ollaan ilmastoidussa kaupassa.

nalkakurki sanoi:
1) Rajoittaako tämä paljon mahdollisuuksia?
2) Joutuuko noissa hommissa ulos kuumaan työhaalarit päällä?
3) Myymälävartijan homma kyllä vaikuttaisi hyvältä, kun ollaan ilmastoidussa kaupassa.

1) IMO ei.
2) Saa nähdä tänä kesänä miten menee. Lintuinfluenssan takia ostoskärryt paikoittain sisällä -> ei kärryn työntöä, yms. Ja luulenpa että kesäksi löytyy joka firmalta vähän kevyempää vaatetta kuin haalari
3) Tuokin on niin myymäläkohtainen juttu. Kuvittele koppi joka on 2 m X 4 m ja jossa on 3-8 monitoria. Ilmastointi vain myymälän puolella. Vettä menee ja paljon.

nalkakurki sanoi:
En sitten löytänyt oman alan hommia kesätöiksi ja hain vartijaksi iss:lle. Työhaastattelu olisi torstaina.

Ajattelin kysäistä tämmöistä, kun minulla on perinnöllinen erittäin huono lämmönsieto ja saan kesällä helposti lämpöhalvauksen. Sain esimerkiksi vapautuksen intistä tämän takia.

Rajoittaako tämä paljon mahdollisuuksia? Joutuuko noissa hommissa ulos kuumaan työhaalarit päällä? Myymälävartijan homma kyllä vaikuttaisi hyvältä, kun ollaan ilmastoidussa kaupassa.

Kyllähän sä voit toivoa, että haluat myymälään. Ihan kuten minä olen respassa, muualle en suostu menemään edes vaikka piiriin mua koittivat saada. Jos ISS ei ota sua myymälään vaan haluaa sut jonnekin muualle niin sitten vaan esim Seculle tai Falckille.
Ainakin Falckilla ilmeisesti oli tosi paljon pulaa myymäläpuolella työntekijöistä, kun mulle alkuvuodesta soittivat ja kysyivät olisinko kiinnostunut vaikka laitoinkin respapuolelle hakemukseni.
Ja kun sulla on noin pätevä syy siihen miksi ei ulos, niin kyllä mä uskoisin että järjestyy. Tai voithan sä tehdä sen niinkin, että ilmoitat ettet muualle halua/ei riitä kiinnostus muihin hommiin ja kerrot tosta sun terveysjutusta vasta työterveystarkastuksessa (jossa siis hoitsu utelee kaiken mahdollisen ja antaa lausunnon kelpaatko hänen mielestään työntekijäksi kyseiseen firmaan vai et; ja hän ei saa kertoa sitten pomoillesi mitä vammoja sulla on, vaitiolovelvollisuus;)).

rafael sanoi:
Tutustu vielä järjestyslakiin ennen kuin alat tuon perusteella soveltaa. Ja mitä tuo ruoskimishymiö tuossa tekee?
Anteeksi, ruoska on siinä siksi, kun voimankäyttövälineistä kirjoitin. :lol2:
Mitä olen soveltanut? Olen sanonut sen, mitä minä tiedän, mitä on koulutuksessa kerrottu.
Ja sen vain sanoin, että jv-laissa ei puhuttu mitään.

Että älä nyt tämän perusteella mua mustalle listalle laita. :worship:

No en, mutta jotenkin tuosta vain sai sellaisen kuvan, että jos laissa järjestyksenvalvojista ei kielletä tkp:n tai kaasusumuttimen kantamista, on se sallittua.

Järjestyslaissa on sitten määritelty tarkemmin noiden kantamisoikeuksia, samaten kuin laissa yksityisistä turvallisuuspalveluista.

Nalkakurki, jos haluat myymälään, niin soita Falckille. Lähes koko HOK-Elanto siirtyi Falckin toimeksiannoksi tuossa joku aika sitten, joten S-Marketteihin ja Alepoihin tarvitaan kovasti porukkaa.

rafael sanoi:
No en, mutta jotenkin tuosta vain sai sellaisen kuvan, että jos laissa järjestyksenvalvojista ei kielletä tkp:n tai kaasusumuttimen kantamista, on se sallittua.

Järjestyslaissa on sitten määritelty tarkemmin noiden kantamisoikeuksia, samaten kuin laissa yksityisistä turvallisuuspalveluista.

Joo en minä tätä tarkoittanut. Lähinnä vain ihmettelin sitä, että ei ollut mainintaa jv-laissa. :)

Kannattaisko mun muuten nyt jo kysellä täältä vartiointiliikkeestä töitä, vai odottaisinko siihen asti, että saan kortin käteen?

Heitän kysymyksen nyt tähän trediin:

Mikä/mitkä firmat HKL:n vehkeissä pyörii?

Metrossa näkyy Securitaksen vartijoita ja järkkäreitä, FPS rautatieasemalla.

Kuka junissa, ratikoissa? Ja missä? Onko Turvatiimi hommassa mukana?

Ei kannata mennä vartijan hommiin. Paska palkka. Työajat päin pers...!!
Jotain kivaa kuitenkin! Saa heitellä merituulen raiskaamia vinkuheiniä pitkin seiniä kun palaa pinna kiinni! Ja poliisit kiittää aina lopuksi.

Grosskopf sanoi:
Heitän kysymyksen nyt tähän trediin:

Mikä/mitkä firmat HKL:n vehkeissä pyörii?

Metrossa näkyy Securitaksen vartijoita ja järkkäreitä, FPS rautatieasemalla.

Kuka junissa, ratikoissa? Ja missä? Onko Turvatiimi hommassa mukana?

Rautatiesema ja lähijunat eivät ole HKL:n vaan VR:n. Turvatiimi partioi ratikoissa.

Nostetaas tämäkin nyt sitten.

Mihin toimenkuvaan olette ensimmäisellä kerralla päässeet? Itselläni ei minkään valtakunnan kokemusta tai koulutusta alasta. Välivuosi tulossa intin jälkeen ja ajattelin ensimmäisenä vartijan hommaa. Kuinka vaikea päästä lentokentälle ensikertalaisena?
Tietääkö kukaan Oulun työllistymistilannetta alalta?
Palkat ilmeisesti nousseet threadin aloittamisen jälkeen, Seculle olisi tarkoitus pyrkiä.

Nostetaas tämäkin.

Mihin toimenkuvaan olette ensimmäisellä kerralla päässeet? Itselläni ei minkään valtakunnan kokemusta tai koulutusta alasta..

Kauppaan. Ja olin muuten eilen ensimmäistä kerta viiteen vuoteen taas... kaupassa. Harvinaisen tylsää puuhaa.

Kuinka vaikea päästä lentokentälle ensikertalaisena?

Helposti, jos turvatarkastajan hommat kelpaa. Seculla on jatkuvasti haku päällä.
Muita lentokenttävartijan hommia on haussa vähän satunnaisesti, mutta tuo turvatarkastuspuoli on varmasti hyvä ponnahduslauta niihinkin.

Mm aikuiskoulutuskeskukset. Alan firmat tilaavat näiltä oppilaitoksilta kurssin omille tuleville työntekijöille.
Näin ainakin monet muutkin alan firmat toimivat.

Kauppaan pistetään uudet kaverit aika helpolla. Toki siitäki voi tykätä. Jossain helsingin keskustassakin voi olla vaan niin saatanan tylsää, että oksat pois. 6h työpäiväkin tuntuu ikuisuudelta. Arvokuljetus ihan jees, vaihtelevaa ja toiminnalista hommaa, rahankäsittelyalan tessikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom