Ihan omakohtaisista kokemuksista neuvon teitä kaikkia (koko Pakkiksen puolesta) aloittelemaan saliharrastusta maltillisesti. Vaikka kiinnostais kuinka nopeasti kasvaa Mr. Olympia- mittoihin tai penkata 300kg ens jouluks, niin kannattaisi kumminkin aloittaa maltillisesti. Noiden kummankin tavoitteen saaminen vaikeutuu huomattavasti, jos on olkapäät, alaselkä ja polvet paskana. Nuo kaikki saa vielä aika nopeasti hajalle, tehden mm. vaikka maastavetoa minun taktiikallani... (ei siitä sitten sen enempää) Mutta teillä on vielä elämä edessä ja tuskin uskon teidän vanhuusikänne yhtään ristiselän paskuudesta parantuvan.
Eli maltti on valttia tässäkin. Kannattaa aloittaa maltillisesti, eikä siirtyä heti "vaikeimpiin" liikkeisiin, mm. Kyykky, Maastaveto, jne. Vaikka mainioita liikkeitähän nuo, ei siinä mitään. Ja kannattaa kysellä rohkeasti neuvoa joltain hieman osaavammalta henkilöltä, liikunnan opettajalta vaikka. Ja käydä täällä pakkiksella, tietty. Ja ei niitä proteiinipirtelöitäkään tartte käydä heti kokkailee. Syötte vaan suuremmalla innolla mamman kokkauksia. Ja ei tarvitse seurailla pällipää kavereita ain kaduille pussikaljottelee. Antakaa niille sit ihmettelemisen aihetta, kun on vähän lihasta ympärillä.
Tsemiä reeneihin, kiitätte vielä minua joskus...
(Ja älkää käykö roinaamaan! Uskokaa mieluummin itseenne ja Pakkikseen.)
Eli maltti on valttia tässäkin. Kannattaa aloittaa maltillisesti, eikä siirtyä heti "vaikeimpiin" liikkeisiin, mm. Kyykky, Maastaveto, jne. Vaikka mainioita liikkeitähän nuo, ei siinä mitään. Ja kannattaa kysellä rohkeasti neuvoa joltain hieman osaavammalta henkilöltä, liikunnan opettajalta vaikka. Ja käydä täällä pakkiksella, tietty. Ja ei niitä proteiinipirtelöitäkään tartte käydä heti kokkailee. Syötte vaan suuremmalla innolla mamman kokkauksia. Ja ei tarvitse seurailla pällipää kavereita ain kaduille pussikaljottelee. Antakaa niille sit ihmettelemisen aihetta, kun on vähän lihasta ympärillä.
Tsemiä reeneihin, kiitätte vielä minua joskus...
(Ja älkää käykö roinaamaan! Uskokaa mieluummin itseenne ja Pakkikseen.)