Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jeesus jutut osuu vaan joillain väärään hermoon ja lujaa mutta harva samalla intensiteetillä inhoaa muita uskomuksia.
Meillä ateisteilla iskee toi pakotus, sulla iskee satu, mieti vähän miten alistunut sun elämä on. Elät jossain kuvitteellisen herran pelossa ja olet niin oleviasi parempi mitä muut, lue raamattua ja painu vittuun tuomitsemasta ihmisiä, sä et saa sitä tehdä, ateistsi saa.

Meillä ateisteilla iskee toi pakotus, sulla iskee satu, mieti vähän miten alistunut sun elämä on. Elät jossain kuvitteellisen herran pelossa ja olet niin oleviasi parempi mitä muut, lue raamattua ja painu vittuun tuomitsemasta ihmisiä, sä et saa sitä tehdä, ateistsi saa.
Noniin Mike etköhän rauhoitu nyt.. kaikki on ihan hyvin eikä tarvi kiehua ja laittaa sanoja toisten suuhun.

Hyvää illan jatkoa ja ehkä palataan tähän joskus, jos saadaan avoin keskusteluyhteys aikaiseksi.

Ehkä salaa muistan sua turhin rukouksin 💜😉🙏🏻

Ehkä salaa muistan sua turhin rukouksin
Ihan vapaasti vaan, sama se mulle on miten elämäsi tuhlaat. Ja sulle pitäis pitää perusteellinen puhuttelu ja rationaalisesti selittää miten sä palvot sadistista perverssiä lasten hyväksikäytön sallivaa sairasta kuvitushahmoa. Ehkä alkaisit elään omaa elämääsi vapaana.

Uskovaiset ovat ignorantteja apinoita joilla on mielestään etuoikeus pakottaa sitä raamattua muille, omassa tekemisessä ei mitään vikaa ikinä ole.
Eipä se nyt ihan noinkaan ole, mikä tekeekin uskosta aika mielenkiintoisen. Itse olen kohdannut hyvinkin älykkäitä uskovaisia, joilla se usko on jotain henkilökohtaista eikä tule mitenkään ilmi arkisessa kanssakäymisessä. Jos jokainen uskovainen ois niin sekaisin kun täällä tykkäät maalata, niin ois maailma kyllä aika rasittava paikka.

Raamattu sanoo että koko maailma on pahan vallassa. Siellä kerrotaan myös että lähtökohtaisesti ihmiskunta ja siten myös yksilöinä ihmiset on saatanan talutusnuorassa. Saatanan valtakunnassa. Siltä pohjalta on täysin normaalia että Jeesus persoonana ja nimenä herättää raivoa ja halveksuntaa. Sen kuuluukin olla niin. On kyse pimeydestä ja Valkeudesta. Henkimaailma ohjaa ja inspiroi aika vapaasti ihmisiä jotka ei ole Jeesuksen suojiin tulleet. Myös uskovaisen ihmisen on syytä valppaana olla ja elettävä siinä kääntymyksessä, ettei joudu saatanan huijaamaksi. Uskovainen ihminen kuitenkaan ei ole yksin, vaan Jeesus itse PyhänHengen kautta ohjaa ja opastaa eteenpäin ja on heikon ihmisen puolustaja täällä pahassa maailmassa.

Rauha sydämessä, ja yhteys Jeesuksessa Isään Jumalaan on jotain niin realistista, että ei siinä jää sijaa epäilyille. Usko Jeesukseen on yliluonnollinen ulottuvuus, siinä saa ihan uuden levelin ja näköalan eikä sitä voi ymmärtää ne jotka eivät ole Jumalan Valtakuntaan Jeesuksen kautta syntyneet/siirtyneet. Yliluonnollinen universaali ulottuvuus. Ja silti täysin ilmainen, mutta vain niiden vastaanotettavissa joilla on herännyt tarve ja kaipuu Jumalan puoleen. Pyhä henki voi tehdä itseriittoisesta tavallisesta ihmisestä yhdessä hetkessä tarvitsevan. Se on yksi hetki, kun tulee synnintunto ja ihminen herää kadotettuun tilaansa. Ja siihen ei auta sitten enää järkeilyt eikä psyykelääkkeet. Rauha tulee vasta kun kohtaa Jeesuksen, ja se on mieluisa kohtaaminen vaikka olisi siihen saakka ollut jumalankieltäjä ja rienaaja.

Minä en ketään ole ikinä yrittänyt käännyttää mielipiteen tasolla ajattelemaan kristillisesti, tai vaihtamaan elämänkatsomustaan. Ei nää asiat ole riitelyn tai väittelyn tasolla. Mutta jos jollain on tarvetta rukoukselle, hätää omasta kohtalosta ja synnit painaa tunnolla. Tai sairautta tms. Niin Jumalan palvelijana rukoilen, ja kerron mielellään Jeesuksesta ja minä kuten muutkin uskovaiset omaamme valtuudet vapauttaa rukouksen kautta syntitaakat sellaisen ihmisen tunnolta joka tahtoo syntinsä hylätä ja tulla Jeesuksen luo. Tämä noteerataan taivaassa, ja synnit pyyhitään omantunnon lisäksi myös pois niistä kirjoista jotka eräänä päivänä avataan ja silloin on suuri etuoikeus että omalta kohdalta kirjan sivut on tyhjät. Jos joku kaipaa jotain tämmöistä apua niin laita vaikka yv, tai saa julkisesti myös kertoa että tarvii rukousta. Jumala näkee sydämen, ei ole pakko kertoa sen tarkemmin asiaansa.

Tämä on juuri se lanka forumilla, johon uskonto keskustelut kuuluu. Sallittaneen täällä tälläinenkin kirjoitus minkä kirjoitin? Toki hyväksyn sen että moni on erimieltä ja arvostelee tai arvioi kirjoittamaani järjettömäksi. Siihen on tietenkin oikeus. Voi kuitenkin olla, että joku jaksaa elää pätkän eteenpäin ja saa jotain positiivista. Meidän tilanteet ja tarpeet on niin erilaisia. 🙏♥️

Eipä se nyt ihan noinkaan ole, mikä tekeekin uskosta aika mielenkiintoisen. Itse olen kohdannut hyvinkin älykkäitä uskovaisia, joilla se usko on jotain henkilökohtaista eikä tule mitenkään ilmi arkisessa kanssakäymisessä. Jos jokainen uskovainen ois niin sekaisin kun täällä tykkäät maalata, niin ois maailma kyllä aika rasittava paikka.
Älykäskin voi olla mielisairas.

Raamattu sanoo että koko maailma on pahan vallassa. Siellä kerrotaan myös että lähtökohtaisesti ihmiskunta ja siten myös yksilöinä ihmiset on saatanan talutusnuorassa. Saatanan valtakunnassa. Siltä pohjalta on täysin normaalia että Jeesus persoonana ja nimenä herättää raivoa ja halveksuntaa. Sen kuuluukin olla niin. On kyse pimeydestä ja Valkeudesta. Henkimaailma ohjaa ja inspiroi aika vapaasti ihmisiä jotka ei ole Jeesuksen suojiin tulleet. Myös uskovaisen ihmisen on syytä valppaana olla ja elettävä siinä kääntymyksessä, ettei joudu saatanan huijaamaksi. Uskovainen ihminen kuitenkaan ei ole yksin, vaan Jeesus itse PyhänHengen kautta ohjaa ja opastaa eteenpäin ja on heikon ihmisen puolustaja täällä pahassa maailmassa.

Rauha sydämessä, ja yhteys Jeesuksessa Isään Jumalaan on jotain niin realistista, että ei siinä jää sijaa epäilyille. Usko Jeesukseen on yliluonnollinen ulottuvuus, siinä saa ihan uuden levelin ja näköalan eikä sitä voi ymmärtää ne jotka eivät ole Jumalan Valtakuntaan Jeesuksen kautta syntyneet/siirtyneet. Yliluonnollinen universaali ulottuvuus. Ja silti täysin ilmainen, mutta vain niiden vastaanotettavissa joilla on herännyt tarve ja kaipuu Jumalan puoleen. Pyhä henki voi tehdä itseriittoisesta tavallisesta ihmisestä yhdessä hetkessä tarvitsevan. Se on yksi hetki, kun tulee synnintunto ja ihminen herää kadotettuun tilaansa. Ja siihen ei auta sitten enää järkeilyt eikä psyykelääkkeet. Rauha tulee vasta kun kohtaa Jeesuksen, ja se on mieluisa kohtaaminen vaikka olisi siihen saakka ollut jumalankieltäjä ja rienaaja.

Minä en ketään ole ikinä yrittänyt käännyttää mielipiteen tasolla ajattelemaan kristillisesti, tai vaihtamaan elämänkatsomustaan. Ei nää asiat ole riitelyn tai väittelyn tasolla. Mutta jos jollain on tarvetta rukoukselle, hätää omasta kohtalosta ja synnit painaa tunnolla. Tai sairautta tms. Niin Jumalan palvelijana rukoilen, ja kerron mielellään Jeesuksesta ja minä kuten muutkin uskovaiset omaamme valtuudet vapauttaa rukouksen kautta syntitaakat sellaisen ihmisen tunnolta joka tahtoo syntinsä hylätä ja tulla Jeesuksen luo. Tämä noteerataan taivaassa, ja synnit pyyhitään omantunnon lisäksi myös pois niistä kirjoista jotka eräänä päivänä avataan ja silloin on suuri etuoikeus että omalta kohdalta kirjan sivut on tyhjät. Jos joku kaipaa jotain tämmöistä apua niin laita vaikka yv, tai saa julkisesti myös kertoa että tarvii rukousta. Jumala näkee sydämen, ei ole pakko kertoa sen tarkemmin asiaansa.

Tämä on juuri se lanka forumilla, johon uskonto keskustelut kuuluu. Sallittaneen täällä tälläinenkin kirjoitus minkä kirjoitin? Toki hyväksyn sen että moni on erimieltä ja arvostelee tai arvioi kirjoittamaani järjettömäksi. Siihen on tietenkin oikeus. Voi kuitenkin olla, että joku jaksaa elää pätkän eteenpäin ja saa jotain positiivista. Meidän tilanteet ja tarpeet on niin erilaisia. 🙏♥️
Miten kehtaat rakastaa jumalaa joka sallii pedofilian? Jumalasi voisi sormia napsauttamalla päättää ettei moista kukaan koskaan tee, mutta ei näytä kiinnostavan. Te kaikki uskovaiset hyväksytte tämän sairaan toiminnan ja vielä alistutte tälle raamatun sairaalle sadistille. Ja ei, pedofilia ei ole saatanan töitä, koska jos se olisi, olisi sinun perverssi jumalasi vain saatanan kusinen koira joka tanssii vahvemman käskyn mukaan.

Nää on ikäviä asioita uskovaisille, joten vastauksena tulee aina diipadaapa lässytystä koska ikävä ristiriita syö uskoa rotan lailla.

Elämä on paljon helpompaa kun tunnustaa, että me eletään ja kuollaan, se siitä. Tätä ainoaa elämää ei kannata tuhlata satumaisiin haaveisiin täysin järjettömän ihmisen kirjoittaman kirjan perusteella.

Miten kehtaat rakastaa jumalaa joka sallii pedofilian? Jumalasi voisi sormia napsauttamalla päättää ettei moista kukaan koskaan tee, mutta ei näytä kiinnostavan. Te kaikki uskovaiset hyväksytte tämän sairaan toiminnan ja vielä alistutte tälle raamatun sairaalle sadistille. Ja ei, pedofilia ei ole saatanan töitä, koska jos se olisi, olisi sinun perverssi jumalasi vain saatanan kusinen koira joka tanssii vahvemman käskyn mukaan.

Nää on ikäviä asioita uskovaisille, joten vastauksena tulee aina diipadaapa lässytystä koska ikävä ristiriita syö uskoa rotan lailla.

Elämä on paljon helpompaa kun tunnustaa, että me eletään ja kuollaan, se siitä. Tätä ainoaa elämää ei kannata tuhlata satumaisiin haaveisiin täysin järjettömän ihmisen kirjoittaman kirjan perusteella.
En osaa suoraan vastata kysymykseesi, ja ymmärrän pointin. Sen kuitenkin näen ja ymmärrän että niin minussa ja sinussa ja myös maailman hirvittävimmissä rikollisissa vaikuttaa synti. Se on koko ihmiskunnan yhteinen ongelma ja kirous. Vaikka en ymmärrä täysin että miksi ihmissuku pystyi turmeltumaan, enkä sitäkään miksi Jeesuksen suorittaman syntiongelman mitätöinnin jälkeen edelleen vuosituhannet synti turmelee ihmisiä, niin sen silti ymmärrän että synti erottaa meidät Jumalasta ja kaikesta siitä hyvästä minkä Jumala on meille valmistanut. PyhäHenki jos valaisee meidän oman syvän turmeltuneisuuden niin tarve saada puhdistus ja vapautus muodostuu asiaksi minkä saadaksemme me tehdään mitä vaan, ja Jeesus on silloin kuin pelastusrengas hukkuvalle. Mulle on noin käynyt, ja edelleen uskovaisenakin mulle on todella tärkeää elää anteeksiantamuksessa ja sen myötä antaa anteeksi myös toisille jotka mua loukkaa tai vahingoittaa. Se rauha ja onnellisuus ja hyvyys mitä koen Jumalan yhteydessä on niin iso juttu, ja luottamus Jumalaan muodostuu niin automaattisesti, että en pysty epäillä saati syytellä Jumalaa. Tiedän että Hän on hyvä ja äärettömän suuri ja viisas. Ymmärrän hyvin että kun sinulla ja muilla puuttuu tämä oma kokemus ja näköala Jumalan hyvyyteen, niin et pysty nähdä asioita samoin.

Tää elämä jos olisikin se ainoa niin silloin pahan problematiikka aiheuttaisi tuon umpisolmun ja dilemman ja kehäpäätelmän mitä kuvailet. Nyt kuitenkin tämä elämä on mitätön välivaihe, ja se lohdutus tulevassa maailmassa on niin suuri että ei me pystytä muistaa tän pahan maailman ongelmia ja kauheita kokemuksiamme enää siellä. Helvetti on varattu saatanalle ja sen enkeleille. Raamattu kertoo että jokainen ihminen tulee lopuksi ylistämään Jumalaa. Ne kaikista pahimmatkin. En ymmärrä mikä on reitti siihen mutta lopullinen hyvä täydellinen lopputulema ilmoitetaan Raamatussa. Me siirrytään ihan uudelle levelille, ei siellä enää pysty muistamaan tän maailman tuskia. Mutta pahaa tehneet joutuu kyllä kadotuksen kauhut kokemaan jos ei ole eläessään tulleet sovintoon Jumalan kanssa. En usko että kukaan haluaa niihin tilanteisiin joutua omillaan.

Elikkä, ymmärrän itse olevani syntinen ja tarvitsen Jeesusta. Sen pohjalta en pysty syytellä Jumalaa asioista joita en ymmärrä. Hän on kaikkitietävä, minä olen vain ihminen, rajallista syntistä ihmissukua.

Jos sua oikeasti aihe kiinnostais, niin osaat itsekin käyttää Googlea, ChatGPTtä - en mä ole täällä ketään vakuuttamassa mistään eikä mua kiinnosta nähdä vaivaa turhaan fiksujen ihmisten eteen, jotka tuhlaa mun aikaa.

Eli kaikella kunnioituksella: Jos kiinnostaa, niin osaat itsekin tutkia asiaa.

Osa jengistä täällä on kyllä todella rajoittunutta tai suoraan sanottuna syrjivää - mikä siinä on, että suuri osa mun ystävistä on ateisteja ja osa vetää huumeita ja mä kristittynä katson sitä avarakatseisesti suvaiten ja henkilöistä aidosti välittäen.

Sitten kun kertoo omasta uskostaan - ja meillähän on sanan- ja uskonnonvapaus, niin älyvapaata syyttelyä, dissausta huutoitkua aikuisilta miehiltä.

Ootte osa aika luupäitä - mikä sekin on ok.. meitä on moneen junaan.

Jeesus jutut osuu vaan joillain väärään hermoon ja lujaa mutta harva samalla intensiteetillä inhoaa muita uskomuksia.

Ja se, että heti vedetään toi "tuputuskortti" esiin on aivan naurettavaa - se on omien korvien välissä, että joku joka jakaa mielipiteensä muka tuputtaa. Varsinkaan jossain foorumilla missä voit lukea mitä itseäs huvittaa niin se on sun oma valinta ja kokemus.

Kirjoitan näitä juttuja oikeastaan hyvin maltillisin tuntein ja kuten näette, niin en 20-vuoteen mitä tämä ketju on jo elänyt kommentoinut viimeksi kai asiaa ehkä 15-vuotta sitten.

Että tsemppiä vaan äijille - voisitte ottaa vähän rennommin ja tuomita vähän vähemmän.. eikös se pitänyt olla meidän uskovien hommaa vai miten..?
Kyllä mua kiinnostaakin, ja mä olen googlaillut ja lukenut, en ole vain törmännyt näihin väitteisiisi että tiedemaailmassa vallitsee laaja konsensus jessestä historiallisena hahmona, sä esitit sen väitteen, pyysin vain todistusta kun itse en ole sellaista löytänyt, tuo on ennenkin täällä esitetty. Joku seurakunta sitä hokee ja sitten sun kaltaiset sitä papukaijoina toistelee totuutena vaikkei se sitä ole. Voidaan siis tässä kohtaa jättää väitteesi huomioitta paskapuheena kun et sitä pysty todistamaan.

Se riittää minulle tästä aiheesta kanssasi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muistuttaisin uskovaisille että the Son of God walks among us. Once again. And we call him Donald. He will end the bloodbath amongst Christian white people, And will strike down muslims, Donald ainoa joka uskaltaa erotella ja ainoa joka uskaltaa lopettaa sodat.
Eikö se ensimmäinen käsky ole älä tapa?
Ei ongelmia voi ratkoa tappamalla, ainoastaan sieluttomat eläimet tekee sellaista. Putin, meidän toimittajat mukamas journalistit ovat näitä eläimiä.
Trump on ihminen.
Enemmän kuin ihminen.

Elikkä, ymmärrän itse olevani syntinen ja tarvitsen Jeesusta. Sen pohjalta en pysty syytellä Jumalaa asioista joita en ymmärrä. Hän on kaikkitietävä, minä olen vain ihminen, rajallista syntistä ihmissukua.
Sun kaikkitietävä jumalasi on sadistinen hullu. Ei ihmisellä ole vapaata tahtoa koska kaikkitievätä tietää kaiken, näkee kaiken, tietää tulevaisuuden ja suunnittelee kaiken juuri niin kuin on. Sinut se suunnitteli tommoiseksi, tiesi tasan tarkkaan miten tulet kärsimään kun olet syntinen. Se tietää tasan tarkkaan, ettei eskimoita lähetyssaarna tavoita ja nauttii kun ne joutuvat helvettiin. Se tietää tarkalleen että hänen aiheuttama kätkykuolema on perisynnin takia tie helvettiin, viaton lapsi, mutta samalla suunnitteli pedofiilin joka tulee sitten pyytämään myöhemmin anteeksi ja pääsee taivaaseen, se lapsi ei. Näin sairas sun kaikkitietävä jumalasi on.

Koko jumalkuva on kestämätön dilemma ja tieteen tuhoama aivopieru joka tavoittaa jonkinlaisen geenivirheen takia eri maissa eri tarinalla alttiita ihmisiä. Ainoa missä edelleen tämä maailmaa kiertävä kalajuttu on pysynyt satuna, on Kalevala, jossa toistuu samat helvetit Tuonelana, neitsyt-syntymät jne.

On käsittämätöntä miten iso osa maapallon väestöstä eivät vain hyväksy, me eletään ja kuollaan, pare ottaa kaikki irti tästä ajasta.

Sun kaikkitietävä jumalasi on sadistinen hullu. Ei ihmisellä ole vapaata tahtoa koska kaikkitievätä tietää kaiken, näkee kaiken, tietää tulevaisuuden ja suunnittelee kaiken juuri niin kuin on. Sinut se suunnitteli tommoiseksi, tiesi tasan tarkkaan miten tulet kärsimään kun olet syntinen. Se tietää tasan tarkkaan, ettei eskimoita lähetyssaarna tavoita ja nauttii kun ne joutuvat helvettiin. Se tietää tarkalleen että hänen aiheuttama kätkykuolema on perisynnin takia tie helvettiin, viaton lapsi, mutta samalla suunnitteli pedofiilin joka tulee sitten pyytämään myöhemmin anteeksi ja pääsee taivaaseen, se lapsi ei. Näin sairas sun kaikkitietävä jumalasi on.

Koko jumalkuva on kestämätön dilemma ja tieteen tuhoama aivopieru joka tavoittaa jonkinlaisen geenivirheen takia eri maissa eri tarinalla alttiita ihmisiä. Ainoa missä edelleen tämä maailmaa kiertävä kalajuttu on pysynyt satuna, on Kalevala, jossa toistuu samat helvetit Tuonelana, neitsyt-syntymät jne.
Jumala jonka minä henkilökohtaisesti tunnen on hyvä, ja täynnä iankaikkista armahtavaisuutta ja rakkautta. Hän lähetti poikansa maailmaan juuri tämän kadotetussa tilassa elävän ihmiskunnan tähden, ja kukisti sen jolla oli kuolema hallussaan eli saatanan. Raamattu kertoo että nyt kuoleman ja tuonelan avaimet on Jeesuksella. On aivan selvää että näitä avaimia myös tullaan käyttämään ja Jumalan suunnitelma on täydellinen ja hyvä. Jeesus myös vaikuttaa seuraajissaan anteeksiantavaisuutta, Raamattu sanoo että samoin taivaallinen Isä antaa anteeksi kiittämättömille ja pahoille. Missään ei myöskään Raamattu sano että yksikään lapsi joutuisi kadotukseen perisynnin tähden, se on ihmisten keksimä juttu. Siellä sanotaan että kirjat avataan, ja ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan. En näe että lapsilla olisi huono kirja silloin.

Sulla on Mike väärä kuva muodostunut Jumalasta ja myöskin Raamatun ilmoituksesta. On myös valtavasti ihmisten keksimiä, ja erityisesti sen myötä muodostuneita oppeja kun Rooman valtakunta ja sitä myötä muun maailman valtiot väärensi tästä kaikesta vallankäytön välineen ja osan valtion politiikkaa. Ihan todellisetkin uskovaiset ei oo selvillä tän kaiken suhteen vaan omaavat usein rippeitä tästä pelotteluun ja pakotukseen perustuvasta vääristymästä.

On kuitenkin maailmassa jotain sangen pahaa, ja kyse on saatanasta ja siihen liittyvästä synnistä. Saatana on kaiken valheen isä. Saatanan tekoja on turha laittaa Jumalan piikkiin. Ei me myöskään vajavaisina heikkoina ihmisinä voida Jumalaa syytellä ja velkoja, tai voidaan mutta ei se kestä Jumalan edessä. Me ollaan rajoitettuja ja Hän on Kaikkivaltias.

Mutta, kyse ei ole oppirakennelmasta ja jostain mielipiteestä. Ei kenenkään tarvi vaihtaa mielipiteitään, ennenkuin todella näkee ja ymmärtää. Jeesus voi ilmaista itsensä ihmiselle, tavalla tai toisella ja se on yliluonnollista ja maailman suurin ihme, siinä ihminen ja näkemys muuttuu. Ei näiden asioiden kuulu millään muulla tavalla mennä eteenpäin, eikä ne voi muutoin mennä. Kukin saa niin kauan ihan vapaasti ajatella miten haluaa. Ja senkin jälkeen se on ihmisen ja Jeesuksen välinen case, eikä toisten pidä siihen suhteeseen sekaantua.

Saatanan tekoja on turha laittaa Jumalan piikkiin.
Paha olla laittamatta kun saatana on kaikkitietävän luoma hahmo, hän kaikkitietävänä tiesi tarkalleen mitä saatana tekisi. Mutta sadistina vain nauttii siitä kun sitten ihmiset epätoivoisena pomppivat suunniltaan ja syyttävät hänen omaa luomustaan. Usko nyt, koko jumalkuva ei kestä rationaalista ajattelua, kaikkivoipa käsitteenä tekee uskosta mielisairaan perverssin. Samaan aikaan rakastava olento onko sadistinen hullu.

Perisynti (latinaksi peccatum originale) tarkoittaa ihmisen olemukseen kuuluvaa taipumusta pahaan. Kirkkoisä Augustinuksen mukaan jokaisessa ihmisessä on ominaisuus, joka selittää maailmassa olevat pahat asiat: itsekkyyden ja rakkaudettomuuden.

Martti Lutherin Ison Katekismuksen mukaan perisynnistä kasvavia pahan hedelmiä ovat esimerkiksi epäusko, harhaoppi, epäjumalanpalvelus, ylimielisyys, epätoivo, Jumalan sanan halveksiminen, murha, epäsiveellisyys, varkaus ja petos.

Perisynti on peräisin syntiinlankeemuksesta. Se saa ihmisen tekemään myös tekosyntejä.

Me kaikki ollaan syntyessä jo syntisiä, kiitos Aatamin ja Eevan.

Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
Roomalaiskirje 3:23-24

Voi niitä reppanoita, jotka ennen Jeesusta ovat kaikki tuomittu helvettiin, ei väliä miten hyvin elivät.

Viimeksi muokattu:
They promise heaven later to control you now.

Screenshot 2025-01-12 at 10.22.30.webp

Apostolien teot 10:43

Raamattu on reipas 2000 vuotta vanha, paha oli ennen sitä uskoa tähän :D
Ymmärrän sua että toi pahan problematiikka luo ristiriidan. Eikö se aukea järkeilemällä, en sitä vaadi tai pakota. Se voi aueta vain jos saa yliluonnollisen näkökulman, "ilmestyksen".. ennenkaikkea Jumalasta mutta muutenkin. Silloin syntyy usko ja luottamus mikä ei nojaa logiikkaan. En minä mun uskoa ja kokemuksia Jumalaan liittyen voi tieteellä tai logiikalla todistaa. Jumalan tarvii se todistus antaa toiselle niinkuin on mullekkin antanut.

1 Pietarin kirje kertoo näistä muinaisista, nimenomaan vieläpä tottelemattomista. Näyttäisi että tuonela tyhjennetään kokonaan 😊 minulla on erityisen valoisa näkymä, Jumalan suunnitelmaan. Ja hyvään lopputulemaan. Ei tää oo synkkä juttu ollenkaan..eikä kielteinen.

3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Mutta sellanen Jumalan kunnioitus on viisauden alku, että voi päästä ymmärrykseen. Jokainen voi punnita omalla kohdallaan että onko järkevää pilkata ja syytellä Jumalaa jota ei tunne mutta jonka olemassaolon keskimäärin kaikki ihmiset eristäytyneitä alkuasukkaat myöten tunnistaa ja tajuaa. Et muuten löydä ainuttakaan ateistista alkuperäiskansaa. Ja niitä ei oo kukaan manipuloinut. Niillä vaan on ymmärrys ja kokemus ylipäätään henkimaailman todellisuudesta ja siitä että on jotain meitä suurempaa. Kunnioittavat.

Ymmärrän sua että toi pahan problematiikka luo ristiriidan. Eikö se aukea järkeilemällä, en sitä vaadi tai pakota. Se voi aueta vain jos saa yliluonnollisen näkökulman, "ilmestyksen".. ennenkaikkea Jumalasta mutta muutenkin. Silloin syntyy usko ja luottamus mikä ei nojaa logiikkaan. En minä mun uskoa ja kokemuksia Jumalaan liittyen voi tieteellä tai logiikalla todistaa. Jumalan tarvii se todistus antaa toiselle niinkuin on mullekkin antanut.

1 Pietarin kirje kertoo näistä muinaisista, nimenomaan vieläpä tottelemattomista. Näyttäisi että tuonela tyhjennetään kokonaan 😊 minulla on erityisen valoisa näkymä, Jumalan suunnitelmaan. Ja hyvään lopputulemaan. Ei tää oo synkkä juttu ollenkaan..eikä kielteinen.

3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Mutta sellanen Jumalan kunnioitus on viisauden alku, että voi päästä ymmärrykseen. Jokainen voi punnita omalla kohdallaan että onko järkevää pilkata ja syytellä Jumalaa jota ei tunne mutta jonka olemassaolon keskimäärin kaikki ihmiset eristäytyneitä alkuasukkaat myöten tunnistaa ja tajuaa. Et muuten löydä ainuttakaan ateistista alkuperäiskansaa. Ja niitä ei oo kukaan manipuloinut. Niillä vaan on ymmärrys ja kokemus ylipäätään henkimaailman todellisuudesta ja siitä että on jotain meitä suurempaa. Kunnioittavat.
Sentinel islandille meni yksi sekopää kristitty saarnaaja kaksi kertaa julistamaan tätä satua. Kaikki siellä siihen saakka kuolleet eivät ole olleet tietoisia jumalasta. Se keihästettiin sitten sinne rannalle, kiitos jumalasi. Ja koska nää sankarit sen sinne keihästivät, nekin menee helvettiin, ei mee tasan nallekarkit jumalasi nappulapelissä.

Se voi aueta vain jos saa yliluonnollisen näkökulman, "ilmestyksen".. ennenkaikkea Jumalasta mutta muutenkin
Ja mistäs sä olet saanut tämän ilmestyksen, koska siteeraat hiekkanansan kirjoittamaa kirjaa, et omia kokemuksia. Kerroppa sun ilmestys, niin nähdään taas, että se on edelleen vain uskoa, ei faktaa. Ymmärrätkö, jumalaa ei ole olemassa, on vain usko, se ei olisi uskoa jos olisi faktaa.

Se on jännä miten moni on valmis pitämään sisäistä kokemusta jostain todisteena jostain itsen ulkopuolisesta.

On selvää, että esim ahdistus voidaan antaa ja ottaa pois säätämällä olotilaa kemiallisesti. Lisätään tuohon vielä aivojen mekaaninen ja sähköinen stimulaatio, niin kokemusten kirjo ja voimakkuus päihittää helposti palavimmankin uskovaisen kokemukset.

"You are having a biological experience", sanotaan elämästä ylipäätään. Sitä se kaikki on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom