Varoituksen Sana Kaikille

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Rupesin epäilemään ylikuntoa kun on pari päivää ollut tosi väsynyt
ja heikko olo ja leposyke on seilannut 50-90välillä.
Kaikki oireet viittasivat ylikuntoon.
Tänään sitten kuitenkin päätin mennä lääkärille joka tutkitutti veriarvot joissa ei ollut mitään poikkeavaa, ja päätti kuitenkin laittaa vielä sydän filmiin josta sitten löytyikin sydänlihas tulehdus.

Onko teillä jollakin ollut kyseistä oiretta?
Kuinka pitkä treenitauko on tullut, mulla on vähän pelko perseessä koska lekuri puhui 2 kuukauden tauosta.?

Koita nyt levätä juuri niin kauan kuin on tarvis.
Sydänlihaksen tulehduksen kanssa kannattaa olla aika tarkkana. Yksi läheisistäni meni kuolemaan kyseisen sairauden ja väkisin runtatun hiihtolenkin seurauksena.

Itselläni alkaa viikon kestänyt flunssa parantua mutta vielä aion hetken parannella itseäni ennen kuin menen taas salille riehumaan.

ootkos tuntenut sellaista pientä pistoa rinnassa? entäs näkyykös toi sydänlihas tulehdus, tulehdus arvo testissä, prkl nyt rupes pelottaaan, olisit vaan ollut postaamatta tätä :( mutta otampa osaa, varmaan aivan helvetin paskat fiilikset :itku:

Originally posted by Mane84
ootkos tuntenut sellaista pientä pistoa rinnassa? entäs näkyykös toi sydänlihas tulehdus, tulehdus arvo testissä, prkl nyt rupes pelottaaan, olisit vaan ollut postaamatta tätä :( mutta otampa osaa, varmaan aivan helvetin paskat fiilikset :itku:
--------------------------------------------------------------

Joo ei kyllä ole fiilikset kovinkaan hyvät jus vielä bulkannut vajaa20kg lisää itelleen painoa ja jos tulee 2 kuukautta taukoa niin voi jeeeeesus. Ja eiks tulehdus ja veri testit ole samat?
Ja en ole tuntenut mitään muuta kuin väsymystä.

Onko sulla ollut ennen tätä diagnoosia flunssa tms. ja kävit silti treenaamassa?
Mullakin epäiltiin tota sydänlihaksentulehdusta helmikuussa, kun olin käynyt treenaamaassa flunssan aikana ja sykkeet nousi ihan homona, leposyke 90-100, vaikka normaalisti on 60 tienoilla. Verikokeet ja sydänfilmi onneksi olivat ok.
Tästä opin ainakin sen , etten enää ikinä treenaa flunssan aikana......

Originally posted by sterpuska

Ja eiks tulehdus ja veri testit ple samat?

ei mitään hajuu, muuten ku et ne molemmat otetaan verestä :thumbs:

just oli hyvin mennyt penkkitreeni takana ja sitten kun kotona luen tän niin tulee kauhee paniikki et mistä mä tiän et mul ei oo, etenki ku on ollu pieni flunssa pääl (tosin treenaamaankaan ei oo paljoo ehtiny ku on ollu kirjotukset täl vkol) esiintyykös tota muuten enemmän vanhemmilla ihmisillä? meinaan et nuorena sydämmen pitäisi kestää paljon enemmän kun vanhana(tietääkseni)?

Originally posted by Wintikka
Onko sulla ollut ennen tätä diagnoosia flunssa tms. ja kävit

-----------------------------------------------------------
Tammikuussa oli poskiontelon tulehdus 2välipäivää kun ei ollut enään kuumetta en tiedä onko sitten niin pitkän ajan takaa?

Missäs kävit lääkärissä, kun oikein sydänfilmiin laittoi? Valittelin noita samoja oireita viime keväänä... Verikokeet otettiin, niistä ei löytynyt mitään. Unihäiriöihin sain unilääkkeitä. Ongelmat jatkui monta kuukautta, lopuks pidin pitkän treenitauon. Mulla meni ton takia totaalisesti usko lääkäreihin, kun ne ei tehneet mitään, vaikka ongelmat jatkui noin pitkään...

Verikoe

Verikokeen tuloslapussa näkyy sellainen kohta kuin CRP tai C-reaktiivinen proteiini. Jos se liikkuu jossain 20 - 300 välissä, niin on tulehdus päällä.

Kysy aina lääkäriltä mitä ne numerot tarkoittavat.

Originally posted by Sulimaani
Missäs kävit lääkärissä, kun oikein sydänfilmiin laittoi? Valittelin noita samoja oireita viime keväänä... Verikokeet otettiin, niistä ei löytynyt mitään. Unihäiriöihin sain unilääkkeitä. Ongelmat jatkui monta kuukautta, lopuks pidin pitkän treenitauon. Mulla meni ton takia totaalisesti usko lääkäreihin, kun ne ei tehneet mitään, vaikka ongelmat jatkui noin pitkään...
-----------------------------------------------------------
Eipä mullakkaan kyllä kovin vahva usko lääkäreihin ole
muutamista tapauksista johtuen..

Ja ihan oli 30v mies lääkäri kuka itsekkin treenaa "huvikseen" ja
paikka oli työterveys asema.
Taas muuten vitutti pakolliset roinaus kysymykset ja valistus.

Sulla oli muuten hyvää tuuria jos oli sydänlihas tai sydän pussi tulehdus, voi henki mennä kuulemma helpostikkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Verikoe

Originally posted by Dragon
Verikokeen tuloslapussa näkyy sellainen kohta kuin CRP tai C-reaktiivinen proteiini. Jos se liikkuu jossain 20 - 300 välissä, niin on tulehdus päällä.

Mutta paljastaako tämä esim ton sydänlihas tulehduksen?

Re: Re: Verikoe

Mutta paljastaako tämä esim ton sydänlihas tulehduksen?

------------------------------------------------------
Jos lääkäriin on uskomista niin ei ainakaan vielä tässä vaiheessa paljastanut, diagnoosi tehtiin sydän "filmistä" tai mikä käyrä nyt onkaan

Mulla vihloo aivan äkillisesti joskus rinnasta... Tosi harvoin mut joskus kuitenkin. Varmaan joku tilapäinen lihaskramppi tms?

Ja ylikunnosta en tiiä... leposyke 60-70 (autossa istuneena :))

Meikäläisen kaveri oli joskus nuorena ollut kuumeessa, ja mennyt seuraavana päivänä uimaan ja laskettelemaan. Seurauksena oli keuhkokuume.

Sama kaveri kertoi tyypistä, joka oli kuumeilun jälkeen mennyt pelaamaan sulkapalloa ja kuollut. Syynä oli sydänlihaksen tulehdus.:(

Eli ei kannata leikkiä hengellään!!!!

Aivan

Sydänlihastulehdus on siitä petollinen ettei se oireile juuri mitenkään eikä siihen ole hoitokeinoa jos lihas tulehtuu kunnolla,siksi onkin helvetin tärkeää ettei reenaa sairaana eikä toipilaana.Tulehduksesta seuraakin yleensä äkkikuolema esim. juuri urheilusuorituksen aikana.

Olin itse vuoden vaihteessa kuumeessa ja kyselin lääkäriltä että milloinkas sitä reenaamaan pääsee niin sain aika kattavan luennon miten tulehdusbakteerit pääsevät verenkierron mukana sydämeen.
Lääkäri oli yksityiseltä sektorilta asiansa osaava sisätautien erikoislääkäri eli kyseessä ei ollut mikään arvauskeskuksen pelotteluluento vaan asiallinen keskustelu.

Lääkäreistä vielä että itse en mene kuin viimeisenä oljenkortena julkisiin arvauskeskuksiin,on semmoisia Tollo Peloton lääkäreitä ollut vastaanotoilla,että voi jeesus.Aivan sama kumpi meistä istuu se valkoinen takki päällä,sama tietotaso.

Re: Aivan

Originally posted by natu76
Sydänlihastulehdus on siitä petollinen ettei se oireile juuri mitenkään eikä siihen ole hoitokeinoa jos lihas tulehtuu kunnolla,siksi onkin helvetin tärkeää ettei reenaa sairaana eikä toipilaana.Tulehduksesta seuraakin yleensä äkkikuolema esim. juuri urheilusuorituksen aikana.

Mistä tietää koska on "sairas"?

voi prkleen prkl.. nyt alko tosissaan pelottamaan :(
Siis eikö toi tosiaan oireile millään tavalla? Ja mites tommosesta sitten ylipääsee ? :itku:

pumppu

Yllähän oli joitain oireita mitä saattaa esiintyä mutta ei tästä nyt kannata mitään paniikkia ottaa.Olen itsekkin nuorempana ja tietämättömänä pelannut kiekkoa kuumeessa,reenannut salilla flunssassa ja selvinnyt hengissä.On todella huono tuuri jos tulehduksen saa ja käyttämällä järkeä sen välttää eli ei sairaana urheilemaan mutta jos oireita on tai syytä epäillä niin tutkimuksiin vain.

Tossa on yksi lääkärin vastaus aiheeseen liittyen->

"Jos sydänlihastulehdusta osataan epäillä, sen toteminen on jokseenkin varmaa. Diagnoosi perustuu sydänfilmimuutoksiin, kliinisiin löydöksiin, ultraäänilöydökseen ja sydänlihasensyymimuutoksiin. Voidaan käyttää myös isotooppitutkimusta,Indium-antimyosiinikartoitusta.

Negatiivinen tutkimustulos sulkee merkittävän sydänlihastulehduksen mahdollisuuden pois. Jos kaikki mainitut kokeet ja kliininen kuva ovat negatiivisia, on sydänlihastulehdus poissuljettu diagnoosi ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Valtaosalla potilaista sydänlihastulehdus on hyvänlaatuinen ja nopeasti paraneva sairaus. Vaarallisin vaihe on taudin pari ensimmäistä vuorokautta, jolloin voi esiintyä vaarallisia rytmihäiriöitä. Poikkeustapauksissa voi sydänlihastulehduksen jälkeen kehittyä laajentava kardiomyopatia sydämen toiminnanvajauksineen.

Ei nyt kannata pelätä, eihän sitä muuten voi mitään tehdä,
ja onhan tää ilmeisesti aika harvinainen oire.
ihme vaan ettei silloin junnuna tullut kun tuli pelailtua lätkää useasti kuumeessa.

mä ainakin tästä lähtien rupean tarkkailemaan omaa kuntoa aika tarkasti ja pidän ainakin viikon tauon treenaamisesta jos on ollut kuumetta.

Ei kyllä ole kovin hyvin vuosi 2003 lähtenyt käyntiin treenamisen suhteen
1xposkiontelon tulehdus viikon tauko

1x selkänikamat jumissa treenikielto 2 viikkoa

1x sydänlihas tulehdus treenikielto ehkä 2 kuukautta..

ei tosiaan ole mun laji

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom