MerZi sanoi:
...En väitä etteikö erilaiset ihmiset voisi elää sulassa sovussa keskenään, mutta on se varmasti helpompaa sellaisten kesken joilla on samanlaiset elämäntavat, ja muutenkin... Kaikki normaali arkiset asiat; ruokailu, treeneihin kuluva aika jne. Äh.. Kyllähän se tietty kannustaa, vaikkakin satunnaisesti.
Voihan olla että miestäs ärsyttää se. että sulla on määrätietoisuutta ja energiaa TEHDÄ tavoitteidesi eteen enemmän, kuin miehelläsi!?
Minua itseäni joskus harmittaa, kun mulla ei ole sellaista itsekuria kuin miehelläni, mutta olen opetellut hyväksymään itseni tällaisena ja nyt voin tuntematta kateutta tms. tukea miestäni täysillä!
Itselläni nimittäin on bodarimies, ja olen saanut siitä vain huimasti hyötyä omiin treeneihini; hän katsoo, meneekö jokin suorittamani liikesarja oikein jos kokeilen jotain uutta juttua ja helpottaa valtavasti, kun molemmat syö samaa ruokaa.
Kun hän aloittaa kisadieetin, minun olisi helppo dieetata "ikäänkuin siinä sivussa", mutta siihen minun itsekurini esim.viime syksynä ei riittänyt
. Onneksi sain mussuttaa suklaata ja olla peruspositiivinen itseni ja jaksoin tukea miestäni, sillä kyllä dieetillä se ainainen nälkä meinaa välillä kiristellä hermoja leppoisammaltakin hemmolta...
Hän on tehnyt selväksi, että antaa 100% tukensa, jos joskus haluan kilpailla, mutta että hän rakastaa minua tällaisena "bulkkinakin" juuri minun ITSENI takia. :haart:
Jos molemmilla on samat päämäärät, on niiden saavuttaminen tietenkin helpompaa kun toinen toistaan zempaten voidaan yhdessä potkia eteenpäin!
Näin esim. salilla viettämäsi aika ei ole "yhteisestä ajastanne" pois...
Rakkautta kuitenkin on se, että antaa toiselle tilaa.
Ei voi odottaakaan, että löytää kumppanin, joka on kiinnostunut TÄSMÄLLEEN samoista asioista, kuin minä itse. :wall:
Hyvä parisuhde on sitä, että MOLEMMAT KUNNIOITTAVAT toistensa mielipiteitä, vaikkei samaa mieltä olisikaan, ja ennenkaikkea pystyy keskustelemaan asiallisesti näkemyseroista huolimattakin.
Jos epäilet, että mieystäväsi on (ehkä kärjistettynä) kateellinen kovalle treeni-innollesi ja tavoitteelliselle toiminnallesi, sun kannattaisi tehdä selväksi, että se on SULLE tärkeä juttu-kuten miehesikin, ja kysyä, olisiko hän itse valmis luopumaan vuoksesi jostain hänelle tosi tärkeästä asiasta!?!
Toivon teille pitkämielisyyttä ja empatiaa yhteisiin syväluotaaviin keskusteluhetkiinne ja sulle, Merzi hirmusti zemppiä tavoitteidesi saavuttamiseksi!
Onhan meillä tämä mahtava keskustelufoorumi, jossa voimme purkaa tuntojamme, jos tuntuu, ettei siippa aina joka juttua tajua...!?!;) :lol2: