"Varo ettei susta tule liian 'patti'!"

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mun on kylla pakko sanoa,etta en ole koskaan osannut oikein ymmartaa 2,3,4 ym jakoisten saliohjelmien eroa ja jos tekee esim kaksijakoisella niin kuinka monta kertaa viikossa kroppa treenataan kokonaan.... :nolo:
Itse olen mennyt neli ja viisi jakoisella ja nyt olen aloittelemassa kolmijakoisella ja vahan hassu olo, mutta koska treeni taukoa on ollut mutta kaynyt kuitenkin hiukan kuntoilemassa niin aloittelenpa kolmijakoisella ja kaytan voimaa lisaavia toistomaaria+sarjoja. Mutta ongelmani onkin nyt etta en tieda kuinka monta kertaa viikossa viitsin treenata ja kun taalla ulkomailla kun asustelen niin ei oikein meinaa loytya ketaan joka voisi hiukan valmentaa.....Eli pieni valistaminen asiasta auttaisi enemman kuin suunnattomasti.

Raudan puute :evil:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Merci Merzi, mutta huomasithan, että kysymykseni oli esitetty 2.10.2002 ja mainitsemasi tredi aloitettu 5.3.2005?

guapa sanoi:
Mun on kylla pakko sanoa,etta en ole koskaan osannut oikein ymmartaa 2,3,4 ym jakoisten saliohjelmien eroa ja jos tekee esim kaksijakoisella niin kuinka monta kertaa viikossa kroppa treenataan kokonaan.... :nolo:
Itse olen mennyt neli ja viisi jakoisella ja nyt olen aloittelemassa kolmijakoisella ja vahan hassu olo, mutta koska treeni taukoa on ollut mutta kaynyt kuitenkin hiukan kuntoilemassa niin aloittelenpa kolmijakoisella ja kaytan voimaa lisaavia toistomaaria+sarjoja. Mutta ongelmani onkin nyt etta en tieda kuinka monta kertaa viikossa viitsin treenata ja kun taalla ulkomailla kun asustelen niin ei oikein meinaa loytya ketaan joka voisi hiukan valmentaa...Eli pieni valistaminen asiasta auttaisi enemman kuin suunnattomasti.

Vanha thread tosiaan nousi ylös ja vähän aiheen vierestä. Nyt täytyy Guapa myöntää etten oikein ymmärtänyt mihin tässä kaipaat valistamista. Kerrot että olet treenannut neli- ja viisijakoisilla ohjelmilla, muttet kuitenkaan ymmärrä 2-, 3- ja 4-jakoisten ohjelmien eroa :rolleyes: Jos hieman tarkentaisit kysymystäsi niin olisi helpompi vastata. Kaksijakoisella kai treenataan koko kroppa viikossa läpi kerran tai kahdesti, riippuen palautumisesta ja siitä, kuinka usein salille ehtii.

Hei tehdäänkö 'pieni' mielipide tutkimus ja otetaan mukaan erilaisten naisvartaloiden kuvia (kaikille samat) ja kysellään kanssaihmisiltä millä on liikaa lihaksia :hyper: Tehdään sitten joku koonti ja katotaan siit vähä suuntaa mitä monet oikeesti ajattelee ja tajuaako ne mitä puhuvat. Emmä sillä et olis itelle mitään väliä -senverta hullu et tykkäisin vaan jos oon muuta kun yleinen mielikuva- oon vaan pirun utelias.

Kun olis vaan pokkaa kysyä joltain et miltä mä näytän sillä kannalta et olisiko paikallaan keskittää/muuttaa treeniä johonki kohtaan.
joo kyl me kaikki muistetaan varoo ja lopetataan tää homma ajoissa :lol2:

Se on kyllä et joillekkin ihmisille ei voi puhua edes omista asioistaan ku tulee silmille, ne tosissaan luulee et mua kiinnostaa niiden passiiviset elintavat,huono kunto & lihavuus ja heitä olen arvostelemassa jos jätän sokerin pois teestäni ja hiipailen salille.. Sit selitetään et asialle kyl tekis jotain jos ko. henkilöä se häiritsisi. :wall:

Mä olen kuitenkin sitä mieltä et ne on oikeessa niin kauan ku sanoo MUN MIELESTÄ sitähän ei voi kiistää, ihmiset saa olla mitä mieltä tahansa, kunhan teoilla ei oo huonoja vaikutuksia.

mizzim sanoi:
Se on kyllä et joillekkin ihmisille ei voi puhua edes omista asioistaan ku tulee silmille, ne tosissaan luulee et mua kiinnostaa niiden passiiviset elintavat,huono kunto & lihavuus ja heitä olen arvostelemassa jos jätän sokerin pois teestäni ja hiipailen salille.. Sit selitetään et asialle kyl tekis jotain jos ko. henkilöä se häiritsisi.

Totta, ja lisäisin tähän vielä sen, että moni pitää oikeutenaan nälviä ja huomautella terveellisistä ruokailutavoista ja treenaamisesta, mutta auta armias, jos heille erehtyy yhtään mainitsemaan pizzan/suklaan/yms. jatkuvan syönnin tai vaikka tupakoinnin epäterveellisyydetä, niin johan nouseen hirveä huuto ja äläkkä. :rolleyes:

mizzim sanoi:
Mä olen kuitenkin sitä mieltä et ne on oikeessa niin kauan ku sanoo MUN MIELESTÄ sitähän ei voi kiistää, ihmiset saa olla mitä mieltä tahansa, kunhan teoilla ei oo huonoja vaikutuksia.

Tottakai näin, jokaisella on oikeus mielipiteeseen - mutta sitten pitää myös kestää ja hyväksyä se, että toisella voi olla erilainen mielipide, ja sitä pitää myös kunnioittaa. Mutta kenelläkään, ei kavereilla, ei kumppanilla, ei vanhemmilla - ei ole oikeutta yrittää estää jotakuta harrastamasta esim. salilla käymistä sen perusteella, että oma asenne ko. asiaa kohtaan on jostain syystä negatiivinen. Nimim. kokemusta on tällaisesta suhteesta... tämä exäni on nimittäin juurikin yksi niistä, joihin tuossa ketjun aloituspostissa viittasin...

Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
jooh..mulla ärsyttää ns treenaavat kamut joista yksi kertoi (ja tiesi et haluan kunnon näkyvät lihakset "mä haluun sellasen timmin masun joka sillee pikkasen pyöree keskeltä..ei sixpack sovi kyl naiselle" ärsyttää kun kaverit tollasta sanoo. sama ku ite heittäisin "musta tollaset narukädet jonka ympärys on varmaa 16cm ei todellakaan oo naisellinen" varmaan ottas nokkiinsa mut mun pitäs kestää paska kommentit. reilukerho

esni sanoi:
Mulle on käynyt niin, että mitä isommaksi patti kasvaa, sitä enemmän naiset sitä ihailee ja miehet arvostelee.

Tää on niin totta. Oon saanu kuulla naispuolisilta kavereilta, et miten upeesti sun masukki on muodostunu ja et wow onpa sul tullu kivasti habaa lisää. Avauduin johonki toiseen threadiin täällä, miten poikaystävä jaksaa vinee, et muutun miehekkääks. Nooh mieluummin timmi, ku löllö. Ex-poikaystävä onneks on taas iteki punttimiehiä, joten jaksaa ehotella et kävisin sen kanssa salilla, ku kerranki joku kaverinaikkonen älyy asioista jotain, eikä vaan tee pelkkiä vatsoja ja loitontajia / lähentäjiä.

Muilta miespuolisilta en sitte kommentteja olekaan kuullu. (:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerran kapakkareissun jälkeen pizzeriassa yksi hyvin muodostunut mies alkoi esitellä reisilihaksiaan ja käski vielä kokeilemaan, No tietenkin kokeilin ja tyyppi virnuili maireana kun kehuin kivikovaa reittä:) Mutta senjälkeen tein saman ja käskin kokeilla omaani:D mies vaan että OHOH..on ne sullaki aika hyvät...
Tämä siis pikku maistissa...normaalisti en yleisesti pullistele:rolleyes: eikä nykyisin ole edes aihettakaan:(
Työkavereille olen noitunut kun olen laihtunut ja lihakset pienentynyt.Olen aloittanut syömisen petraamisen ja sekös heitä huvittaa kun välipalalla rahkaa popsin.JA kysyvät vaan että mitä se haittaa jos ei niín lihakset näy jos muuten on hyvässä kunnossa...eihän niitä lihaksia nyt niin paljoa tarvi olla.
ARGH..sanoin vaan että MÄ tykkään että MULLA pitäisi olla ja näkyä lihakset enemmän.mun mielipide se.

Tää nyt menee ehkä vähän ohi aiheen, mut pakko kertoa...

Mun töissä on yksi nainen joka on alkoi käydä salilla kun työpaikka maksaa 2krt/vko. Heh, mitenkähän hänen huoltaan nyt pienentäisin, kun tuntuu pelkäävän lihasten "räjähtämistä", eikä hän halua olla mikään "patti". :D Ruokatunnilla syö puolikkaan nakin, ettei lihakset saa liikaa ravintoa kasvaakseen... Alussa yritin ystävällisesti vastailla loputtomiin kysymyksiin ja antaa hänelle vinkkiä siitä miten treenata ja syödä, yritin myös lohduttaa, ettei 2krt/viikko treenaamalla "mitä sattuu" edes kasva miksikään patiksi. Kyseinen nainen on muutenkin niin laiha ja ruokailut retuperällä että mitään muuta kuin yleiskunnon kohotusta tuskin siltä salitreenaamiselta tarvitsee odottaa. Lopulta en enää jaksanut neuvoa kun alkoi tuntua, ettei mene jakeluun. Sitä paitsi mikä henkilökohtainen ohjaaja minä olen.. :curs: Jos tosissaan kiinnostuu harrastuksesta, suosittelin kysymään salin ohjaajalta neuvoa, treeniohjelmaa yms, mutta taitaa olla tuo innostus jo hälvennyt ja vaihtunut takaisin baaritreenailuun... :D

Kokemusta on täälläkin...sekä lihasten kauhistelusta että ihastelusta. Salilla teen näitä "ei-naisellisia" perusliikkeitä, kuten tempausta ja sen seurauksena saan vastailla usein "mitä lajia harrastat" -kysymyksiin. Kommentit on pääsääntöisesti positiivisia ja kannustavia - tulee vaan lisämotivaatiota ja "lisää rautaa tangon päähän" -fiilis. En koe olevani mitenkään erityisen massiivinen, edes naiseksi, mutta sen verran hartiaa ja olkapäätä löytyy, että istuvia t-paitoja (urheilupaitoja lukuunottamatta) on vaikea löytää. Vaateostoksien jälkeen on kiva mennä salille ja tuntea ittensä normaalikokoiseksi, välillä jopa hentoiseksi ja on kiva huomata, että kyllä sitä voisi olla vielä paljon isompikin. Salin motivoiva ilmapiiri kyllä nollaa kaikki ne kauhistelevat "kylläpäs sulla onkin iso haba" -kommentit (mies baaritiskillä...). Avokin suhtautumisesta täytyy vielä todeta, että sille kyllä kelpaa lihaksikas takamus :hyper: , mutta hartioiden treenaaminen on sille punainen vaate :curs:

pohjomi sanoi:
Avokin suhtautumisesta täytyy vielä todeta, että sille kyllä kelpaa lihaksikas takamus :hyper: , mutta hartioiden treenaaminen on sille punainen vaate :curs:
Täällä muuten melkein sama tilanne... Tai oikeastaan niin, että missään muualla kehossa lisälihaksista ei olisi haittaa (päinvastoin) hänen mielestään, mutta hartioita ja selkää ei kuulemma saisi kasvattaa kovin isoiksi :rolleyes:

Kyllä se jotenki hivelee ku ihmetellään noita lihaksia. Onneks sellasta kauhistelua ei hirveen usein kuule, äimistelyä enemmänkin. Aika monet miehet(kin) loppujen lopuksi arvostaa sitä että joku on treenannu! Tietty aina mahtuu mukaan miehiä joitten mielestä naisen pitäis olla hameessa söpönä hellan ja ties minkä välissä, mutta noi voi jättää omaan arvoonsa, tärkeintä on että ittestä tuntuu hyvältä. Musta ainakin on hienoo ku on vahvat, lihaksikkaat kädet ja selkä, on paljon itsevarmempi olokin niitten vuoksi. Ja punttiksella hymyilen salaa jos teen isommilla painoilla ku joku nuori kundi tai jos mul on selvästi isompi haba ku sillä;)

Olisi niin kiva jos joku sanoisi minullekin noin :D Mutta ei ole kauhisteluja kuulunut. Sen sijaan oon kyllä kuullut monen naisen pelkävään sitä salille lähtöä kun lihakset voi kasvaa hetkesä valtaviksi. Yhdellekin tuli kuulema 10 kiloa lihasta puolessa vuodessa. Tommoset kommentit enemmän kyrsii... Ihan kun se olisi noin helppoa, tai sitten ne kaikki on jotain geeni-ihmeitä.

fittis sanoi:
Tyypit kun eivät ymmärrä että seinä se tulee vastaan näissäkin hommissa natu-treenaajalle...
Laitanpa tämän tähän, vaikka tässä nyt varsinaisesti (vissiin)lihasmassasta puhutaan, että miten paljon voimaa voi hankkia natuna? MIkä on se stoppi?

Kyllähän noita kaikenlaisia typeriä kommentteja on tullut kuultua. Onneksi paljon myös positiivista :) Työkavereilta olen kyllä useimmiten kuullut ihan kivoja kommentteja kuten "susta näky heti, että olet urheilija" Paljon kuulen kyllä myös siitä, että olen niin hoikka ja pieni. Se kyllä vähän naurattaa lihasta ja painoa yleensä kun on tullut ihan kiitettävästi lisää viimeisen vuoden aikana...
Avokki kehuu yleensä vaan peppua...Jos käsken leikilläni kokeilla mun habaa tai vatsaa myöntää kyllä, että tiukkuutta löytyy mutta alkaa heti pullistella omia lihaksiaan..:( Kerran se kyllä sano, ettei käsiä tarvis enää treenata, mutta yleensä on aika kannustava kuitenkin...
Äitini tokaisi yksi päivä, ettein sais enää kavattaa takapuoltani on kuulemma jo liian pitkä :) En ottanut kommenttia kovin vakavasti.

ihanahelena sanoi:
Laitanpa tämän tähän, vaikka tässä nyt varsinaisesti (vissiin)lihasmassasta puhutaan, että miten paljon voimaa voi hankkia natuna? MIkä on se stoppi?

Ei tähän ole olemassa mitään yksiselitteistä vastausta tai rajaa, ja arvioiden esittäminenkin on erittäin vaikeaa ja IMO myös täysin turhaa. Voiman ja/tai lihasmassan kehitys kun riippuu niin kovin, kovin monesta seikasta: ruokavaliosta, treeniohjelmasta, genetiikasta, levosta, lihashuollosta, treeniohjelmasta, mahdollisista loukkaantumisista jnejnejne...

kata sanoi:
Olisi niin kiva jos joku sanoisi minullekin noin :D Mutta ei ole kauhisteluja kuulunut. Sen sijaan oon kyllä kuullut monen naisen pelkävään sitä salille lähtöä kun lihakset voi kasvaa hetkesä valtaviksi. Yhdellekin tuli kuulema 10 kiloa lihasta puolessa vuodessa. Tommoset kommentit enemmän kyrsii... Ihan kun se olisi noin helppoa, tai sitten ne kaikki on jotain geeni-ihmeitä.
Sama homma, eipä kauheesti kehuja ole kuulunu:D Tosi harvoin kuulen kenenkään sanovan tasan mitään, en suorastaan ikinä. Normirasvoissa tässä treenataan,joten erottuvuutta voisi olla enemmänkin, mutta ihan kohtuullisilla raudoilla ja ennen kaikkea sata lasissa joka päivä treeni vedetään, joten samapa tuo vaikkei kukaan huomaisi ikinä, itelleni tätä teen enkä muille. Tosin täytyy myöntää, että positiivisista kommenteista ei kyllä haittaa olisi, vaikka onhan tässä ilman niitä menty jo useampi vuosi:D

Latest posts

Back
Ylös Bottom