"Varo ettei susta tule liian 'patti'!"

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pattitilanne?

Originally posted by sporttityttö
Omalla kohdallani ei ole tullut palautetta negatiiviseen sävyyn vaan ne jotka on jotain sanoneet ovat kehuneet kovan työn tuloksiani, ja se tuntuu kieltämättä hyvältä :D
Avomieheni kehut tietenkin tuntuvat kaikkein mukavimmilta ja hän on ainakin sitä mieltä että lisää vaan lihaksia, mikä ainakin minua tsemppaa treeniin jatkossakin :)

Muakin mun avomies tsemppaa. Itse hän ei enää treenaa, koska työ vie kaiken ajan, mutta kehuu ja kannustaa, eikä todellakaan pistä pahakseen, että olen lihaksikas - ja yritän tulla aina vaan lihaksikkaammaksi.

Aikaisemmin sukulaiset ja perhe heitteli ärsyttäviä kommentteja ihan tietämättömyyttään, mutta ne on onneksi vähentyneet, kun olen kärsivällisesti jaksanut korjata vääriä käsityksiä. Joskus tosin palaa käämit, kun tarpeeksi jauhetaan "eihän toi ole oikein naisellista tommonen" -p**kaa :mad:

Yleensä käytän aika peittäviä vaatteita enkä juuri puhu harrastuksestani mutta kaikenlaisia kommentteja kuitenkin kuulee.

Hauskimmasta päästä:
"Ei sun kannata alkaa salilla käymään, sulla on ihan hyvä kroppa luonnostaan. Salimuijat on hirveitä kaappeja"
(takana reilut kuusi vuotta punttitreeniä)
"Mutta fitnessissä pitää olla isot silikoonit ja blondattu tukka"
(sanoo henkilö joka ei ikinä ole kisoja katsellut)
"Mitä aineita sää käytät?"
(Ei uskonut kun kerroin että treenaan ihan naturaalina ja olen vieläpä kasvissyöjäkin.)

Pituutta on 160 senttiä, mikä on ihan riittävästi.

Originally posted by Lilith
"Ei sun kannata alkaa salilla käymään, sulla on ihan hyvä kroppa luonnostaan. Salimuijat on hirveitä kaappeja"

Tää on muuten mielenkiintoinen pointti, jotain samantyyppistä olen kuullut silloin tällöin itsekin. Ihmetyttää, eivätkö nämä sanojat tajua, että se ns. luonnostaan hyvä kroppa on nimenomaan KOVALLA TREENILLÄ hankittu??? Että ei se ilmaiseksi tule, vaan kyllä sen eteen on tehty ja pitää tehdä töitä? Ei ymmärrä, ei... :confused:

Hei kaikille!!!
Kiva lukea eri kommentteja ja vielä hauskempaa on kuulla itse niitä muilta oli ne sitten millaisia tahansa, joten niiden suhteen voi tehdä monia johtopäätöksiä, mutta se oma asenne ja itseluottamus paistaa jokaisen kommentin takaa.Älkää siis välittäkö muiden mietteistä vaan tehkää sitä mikä on itseä ja mihin on intoa ja mistä tulee hyvä fiilis!!!
Eli jos haba kasvaa ei se maata kaada vaan muita kyllä!!!Heh heh...eli näytetään että treenaava nainen voi olla yhtälailla ilo silmälle ja siten voidaan muovata asenteita.
Tsemppiä kaikille syystreeneihin ja muihin arjen askareisiin!!

Gillyanne sanoi:
Tää on muuten mielenkiintoinen pointti, jotain samantyyppistä olen kuullut silloin tällöin itsekin. Ihmetyttää, eivätkö nämä sanojat tajua, että se ns. luonnostaan hyvä kroppa on nimenomaan KOVALLA TREENILLÄ hankittu??? Että ei se ilmaiseksi tule, vaan kyllä sen eteen on tehty ja pitää tehdä töitä? Ei ymmärrä, ei... :confused:

Amen to that, gillyanne. Puhumattakaan kommenteista: "Siis sulla on kyllä ihme aineenvaihdunta kun voit syödä noin paljon etkä liho." Asialla ei varmastikaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että energiankulutus voi olla HIEMAN eri luokkaa kuin sohvaperunalla...

Mulle totesi kerran eräs idootti mies, että reiteni on massiiviset, ja nimenomaan kielteiseen sävyyn. ja massusta: "Siis onhan sulla vahvat vatsalihakset, mutta ei noi enää kovin naiselliset ole." Pihlajanmarjat on joskus todella happamia....Ja todettakoon, että mies ei ollut petikaveri eikä mikään -ettette luule mun sekaantuneen noin idioottiin mieheen. ;)

Äitini taas saliharrastuksesta puhuttaessa totesi viikonloppuna, että se tekee varmasti hyvää kun teet istumatyötä, "eikä sulla tolla ruumiinrakenteella varmaan mitään liian isoja lihaksia pääse tulemaan". Sitä minäkin pelkään....

Ja mittaa löytyy 167,5 cm.

Näitä kuulee välillä ja en reagoi niihin mitenkään, hymyilen korkeintaan. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, eli jos alkaa kauheesti puolustelemaan omaa treenaamistaan, niin oma uskottavuus menee kyllä. Makuja on monia, toiset tykkää pullukoista ja toiset timmeistä mimmeistä jne. Minä ainaskin arvostan jokaista mimmiä ihan kybällä, ketä jaksaa äheltää salilla vuodesta toiseen. Tuloksia on kuitenkin suhteellisen vaikea saada ja töitä täytyy tehdä lujasti. Pirtsakkaa syksyä kaikille.

Tänään viimeksi yksi tuttu sanoi että sulla näkyy aika rumasti rintalihakset..siis minä kauhealla työllä saanu jotain näkyviä tuloksia aikaan ja sitten joku arvostelee noin:(
No onneksi olen löytänyt tämän palstan jossa ei ainakaan arvostella ketään:)

Mulle on käynyt niin, että mitä isommaksi patti kasvaa, sitä enemmän naiset sitä ihailee ja miehet arvostelee. Kai ne miehet tosiaan vähän pelkää, että joku päivä mä (me naiset) peittoan ne. Viikonloppuna sain tosi paljon ihailua osakseni parilta naiselta, mutta sitten ne ihmetteli, miksi mä treenaan vain käsivarsia... :nolo: Mä sanoin vaan, että kyllä se muukin treeni alkaa sit näky kun saan rasvaprosenttia vähän alemmas. Okei, mä olen syöppö! Yritän parantaa pahat tapani.

Tollaset arvostelevat kommentit taas lähinnä huvittaa mua. Kyllä mä itse tiedän, minkä näköinen haluan olla ja mikä musta on kaunista. Ja missä on vielä tekemistä... eikä se todellakaan ole lihasten (liian suuressa) koossa! Miksi ne miehet kuvittelee mun haluavan niiden mielipiteen asiaan? En mä niiden silmiä miellyttääkseni treenaa.

Pituutta mulla on 158 (josta 1,5 cm tullut parin viime vuoden aikana). Mutta kaikki luulee mua pidemmäksi, koska mä olen niin uhkaava persoona. :whip:

Joo'o. Täyty munkin sanoa että lähinnä kavereiren suusta on tullut "kateellisia" kommentteja tyyliin "kuinka isot lihakset sä oikein tahdot?", "ei liian isot lihakset sovi naiselle", "sulla on jo nyt lihasta, miks sä enemmän tahdot?" ... :lol2: kun vaan oliskin sitä lihasta... Taitaa "sohvaperunakaverit" vähän olla kateellisia kun itse eivät jaksa tehdä mitään ja kun mä teen ja vieläpä saan sen näyttämään hyvältä ja kantamaan hedelmää ni johan tiettyjä tahoja kismittää. Ja miehet... itselle ei kukaan miespuolinen ole sanonut mutta varmasti heitä "pelottaa" itseä voimakkaampi/isompi naikkonen. En tiä mistä juurtaa mutta täytyyhän miehen olla isompi ja karskimpi ja se puolisko joka "huolehtii" fyysisesti sekä itsestään että "heikosta" muijastaan. Krhm.... Eiköhän jokainen punttimimmi osaa itsestään huolta pitää. Mutta joo, miehet pelkäävät että näyttävät niin kovin pieniltä ja mitättömiltä "hirveiden lihaskimppu-muijien" vieressä. Ego kärsii...

-edit-
Gillyanne sanoi:
Olisko pitänyt pistää pystyyn ihan oma threadi? No anyway, mä olen 162 cm. Pygmi mikä pygmi. :D

Same here. Mä olen kans 162 cm "pätkä" pygmi. Gillyanne ollaan samixii :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän tuollaista mitä gilly kertoi kuulee aika usein.. muutaman esimerkin poimin gallerian kommenteista, osa aivan naurettaviakin..

"älä vaan missään tapauksessa treenaa ittees niin että on oikee isot näkyvät lihakset.. ei o nättiä naisella"

"Ällöttävää suoraan sanottuna!Nainen naisena ja mies miehenä...mutta ei nainen joka on mies!"

"hui kauhia, elä ennää nostele tai alkaa karvat kasvaa selässä."

et kai halua semmoseksi kunnon bodarinaiskeksi.joilla on lihasta "vähä" liikaa"

"noita lihaksia ei tartte ainakaan enää "kasvattaa".

"ei herranjestas... Se menee ihan mauttomaks jos tost viel aattelit kasvaa,,,¨"

"jos kaua viel jatkat punttien nosteluu ni kohta et oo enää nainen ku virallisten papereiden mukaan =/"

Nooh.. noista nyt voisi olla montaakin mieltä... Lähinnä nauramaan laittaa moni noista kommenteista. Tulee sellainen olo, että ei herranjumala, onko ihmiset oikeasti tuota mieltä. Ja no useat jotka eivät itse harrasta muuta kuin penkkiurheilua ja keskikehonrakennusta, eivät ymmärrä mimmiä jolla on edes hieman tavallista tytön tylleröä enemmän lihasta.

Ja pituutta löytyy se 159.5 cm :rolleyes:

esni sanoi:
Pituutta mulla on 158. Mutta kaikki luulee mua pidemmäksi, koska mä olen niin uhkaava persoona. :whip:

Sama täällä :) Pituutta se vaivaiset 153,5 cm, mutta nähtävästi tän valtaisan egon ansiosta pituudeksi luullaan aina vähintään 160cm.

Mulle ei kyllä kukaan ole tullut sanomaan mitään negatiivista treenaamisesta tai pikku hiljaa kasvavista lihaksista. En ite kylläkään tuo treenamistani millään lailla esille, enkä edes puhu ei-treenaaville kavereille mitään treeni tai ruokajuttuja, elleivät sitten itse jotain kysy. Tosin kaveri ja ystäväpiiri koostuu ehkä 90%:sti treenaavista, joten sekin ehkä osaltaan selittää asiaa.

Itseasiassa ainoa, joka on sanonut, ettei mun tarvis olla enää yhtään isompi on mun mies. Kasvakoot vaan itse samassa tahdissa, niin meidän kokoero pysyy sitten samana jatkossakin :D

Suni sanoi:
Kyllähän tuollaista mitä gilly kertoi kuulee aika usein.. muutaman esimerkin poimin gallerian kommenteista, osa aivan naurettaviakin..

"Ällöttävää suoraan sanottuna!Nainen naisena ja mies miehenä...mutta ei nainen joka on mies!"

-klip klip-

"jos kaua viel jatkat punttien nosteluu ni kohta et oo enää nainen ku virallisten papereiden mukaan =/"

Aahhahahaa... :lol2: Mä olen sitten varmaan vähintäänkin hermafrodiitti jo, sen verran monta vuotta on tullut jo salilla huhkittua. Hitto, täytyykin suihkuun mennessä ihan tarkistaa, minkä sortin vehkeet tuolta alakerrasta oikein löytyy :D

Kathy sanoi:
Makuja on monia, toiset tykkää pullukoista ja toiset timmeistä mimmeistä

Tottakai, ja hyvä näin. Eiväthän kaikki (punttimimmitkään) tykkää samanlaisista miehistäkään. Se vain joskus ihmetyttää, kun jotkut miehet ovat kyllä tyytyväisiä timmiin kroppaan ja tiukkoihin paikkoihin, mutta itse treenaamiseen taas eivät sitten lainkaan... eli lopputulos kyllä miellyttää, mutta sen eteen ei sitten saisi oikein mitään tehdä. :confused: Esim. exä ei meinannut millään tajuta sitä, että jos olisin treenaamisen lopettanut ("sulla on jo ihan tarpeeksi lihaksia, et kai sä enää LISÄÄ halua??!"), niin eipä kroppani olisi kovinkaan kauaa tällaisena säilynyt. No, mutta tähän niin kuin tuohon ZannaZin mainitsemaan miehen-ego-kärsii -ongelmaankin on olemassa yksinkertainen ratkaisu: itsekin treenaava mies ;)

Ei ole tullut vastaan ainakaan kovin negatiivisia kommentteja. Poikaystävä kannustaa treenaamaan. Kysyin itseasiassa häneltä juuri edellispäivänä, että mitä mieltähän on mun punttien nostelusta ja lihasten kavattamisestani. Hänestä se ei ollut yhtään epänaisellasta, taitaa tietää, etten kuitenkaan kasva kovin isoksi :) Isäni puolestaan välillä heittää kommenttia, oletpas vahva, sulla on vähän olkapäät levinneet, onpas tiukka hauis jne.

Kauneus ihanteita löytyy monia, mutta minusta aika moni mies nykyään tykkää sporttisista naisista. Se mikä sitten on liian lihaksikasta naiselle on kai maku asia...

vilma-liina sanoi:
Sama täällä :) Pituutta se vaivaiset 153,5 cm, mutta nähtävästi tän valtaisan egon ansiosta pituudeksi luullaan aina vähintään 160cm.

Taas yksi punttimimmejä yhdistävä tekijä...minuakin luullaan aina pidemmäksi kuin olen, siis jopa 10 cm pidemmäksi. Omassa tapauksessani kyse on luultavasti lähinnä ryhdistä, joka on ollut aina erittäin hyvä (näen kauhukuvia siitä, miten päätetyöskentely saa minut painumaan kasaan).

Miettikääpä muuten esiäitejämme, jotka kantoivat kaiken veden sekä sisään että ulos ja lehmillekin vielä ja pesivät lakanoita avannossa. Epäilen, että voimaa on useimmilla ollut enemmän kuin meillä punttimimmeillä. Ärsyttää tämä nykyinen asenne, että naisen pitäisi näyttää nälkiintyneeltä ja pyytää miesten apua kopiopaperilaatikon nostamiseen.

Zone-sarja -42%
reinhardt sanoi:
Taas yksi punttimimmejä yhdistävä tekijä...minuakin luullaan aina pidemmäksi kuin olen, siis jopa 10 cm pidemmäksi. Omassa tapauksessani kyse on luultavasti lähinnä ryhdistä, joka on ollut aina erittäin hyvä (näen kauhukuvia siitä, miten päätetyöskentely saa minut painumaan kasaan).

Ajattelin aina ennen, että se johtuu siitä, että olen niin paksu, mutta nykyisin, kun paksuus hiljalleen muuttuu --- lihaksikkuudeksi, en tiedä, mikä lie syynä. Kai se on tämä matala ja kumiseva kova ääni. :rolleyes: Täyttää enemmän tilaa...

Miettikääpä muuten esiäitejämme, jotka kantoivat kaiken veden sekä sisään että ulos ja lehmillekin vielä ja pesivät lakanoita avannossa. Epäilen, että voimaa on useimmilla ollut enemmän kuin meillä punttimimmeillä. Ärsyttää tämä nykyinen asenne, että naisen pitäisi näyttää nälkiintyneeltä ja pyytää miesten apua kopiopaperilaatikon nostamiseen.

Indeed. Ehkä intohimoinen suhtautuminen mihin tahansa tuntuu jotenkin uhkaavalta. Ikään kuin se olisi pakkomielle tms, eikä tervettä itsekuria ja päämäärätietoisuutta. Ja ehkä se, mikä on normaalia on hämärtynyt. Eihän se tavispäärynävartaloinenkaan kellekään kelpaa. Laiha pitäisi olla niin, että kylkiluut paistaa, mutta isot bosat silti. Ylipäänsä sellainen vaivattomuus, huolettomuus ja työtätekemättömyys pitäisi näkyä persoonassa ja kropassa. Yliopistollahan niitä piisaa - tyttöjä, jotka syö aivan miten sattuu, ja ovat sen näköisiä, kun ei olisi ruokaa nähneetkään. Tottakai ihmisten mielikuvat vääristyy sellaisesta - ja nykyisestä median antamasta kuvasta. Onko tosiaan naisellista tai edes inhimillistä olla niin laiha, ettei ole kuukautisia? Ja silti mutkin on manipuloitu niin, että laihat mallit on mielestäni kauniita. Ei tosin luonnossa...

Mulle eniten palautetta on antanu avokkini; aluksi vuosi sitten se oli ihan innoissaan kun aloin pitää ittestäni huolta liikkumalla ja punttailemalla (aikaisemmin olin typerästi laihduttanu itteni laihaksi läskiksi) mutta nyt kun alkaa olla vähän lihaserottuvuutta nii se on alkanu heittään näitä tyypillisiä "lihakset ei oo kauniit naisella" kommentteja. Siis WTF?!? Joskus aikoinaan kun tavattiin niin se vielä kertoi ihannoivansa urheilullisia naisia.

Joo vaan on mulla tuohon teoriakin; se on ite löystyny huomattavasti alkuajoista ja tässä vähän aikaa sitten väännettiin vitsinä kättä ->yllätys olikin suuri kun pystyinkin tarjoamaan sille ihan kunnon vastuksen. Että taitaapi kateus jyllätä tai itsetunto olla miehellä kovilla.. :D

Hihhih, sanoisin miekin tuohon yhteen lausahdukseen, jota Gillykin nauroi. Mie olen treenannut vähän vaille 30 vuotta jo, olenkohan enää nainen siinä tapauksessa. Tämä punttailuhan on elämäntapa, hyvä tapa sitä paitsi. Joten en lopettaisi sitä mistään hinnasta ennen kuin vasta sitten, kun jalka ei enää nouse.

Niin, lyhyyttä - eiku pituutta on 162 cm. Joidenkin oppilaiden (tyttöjen) olen kuullut sanovan kropastani, että ei ole yhtään naisellinen. Puhujat ovat olleet rimppakinttuisia, epätervettä elämää viettäviä neitokaisia, joten ne puheet on voinut sivuuttaa vaivatta. Kukaan sellainen, josta mie välitän ja joka välittää miusta, ei ole ikinä kommentoinut negatiiviseen sävyyn lihaksista, ei edes varoitellut siitä, minkä näköiseksi mie muka muutun jos vielä treenaan. Vaikka varoittaisi, niin asenteeni pysyisi samana kuin eräitten mimmien: tekisin juuri päinvastoin.

Eräät lääkärit, joiden edessä on paljastanut ihonsa, ovat ehkä kommentoineet myönteisessä hengessä, että onpas rouvalla lihaksia. Urheilukentällä pari miestä sanoi kerran erotessa, että tsemppiä treeneihin. Vähän aikaisemmin olivat kehaisseet ojentajiani. Niin että ei ainakaan vielä ole negatiivista kuulunut.

Jotkut miehet tykkäävät aidosti vähän hoikemmasta naistyypistä vaikka vähän lihaksiakin olisi. Lihaksillahan ne kauneimman naisen muodot saa. Siksi ne varoittelevat "liiasta lihasmassasta". Toiset taas ovat kateelllisia, jos naisella on isompi haba kuin heillä. Sitten on niitäkin miehiä, jotka antavat naisen olla niin kuin tämä itse tahtoo, ja katsovat naiseen syvemmälle. Näihin viimemainittuihin kai mie olen törmännyt.

Metri sanoi:
Sitten on niitäkin miehiä, jotka antavat naisen olla niin kuin tämä itse tahtoo, ja katsovat naiseen syvemmälle. Näihin viimemainittuihin kai mie olen törmännyt.

Nih. :) Ihania miehiäkin on. Ja naisia. Ei kaikki oo pahiksia. Katsotaan mekin syvemmälle!

Metri sanoi:
Jotkut miehet tykkäävät aidosti vähän hoikemmasta naistyypistä vaikka vähän lihaksiakin olisi. Lihaksillahan ne kauneimman naisen muodot saa. Siksi ne varoittelevat "liiasta lihasmassasta". Toiset taas ovat kateelllisia, jos naisella on isompi haba kuin heillä. Sitten on niitäkin miehiä, jotka antavat naisen olla niin kuin tämä itse tahtoo, ja katsovat naiseen syvemmälle.

Tää oli kyl Metri pirun hyvin sanottu!!!

Latest posts

Back
Ylös Bottom