Suppo78: ei jumalauta!! Mä oon päättänyt jo pitkän aikaa sitten, että jos vaan joskus huomaan varkaan oman pyöräni kimpussa, niin välittömästi, ilman mitään varoituksia, laitan jätkän levyksi. Turpaan ja huolella! :mad2:
Erään kerran oltiin kävelemässä exän kanssa ruokakauppaan Linnanmaan läpi (Oululaiset tietää). Siinä meidän ohi meni pyörällä semmonen teinipoikakolmikko kahdella pyörällä, yksi jamppa tarakalla. Katoin jo siinä, että "Aha, näkys yksi noista pyöristä olevan varastettu.". Noin 100m eteenpäin, kattelin siitä opiskelija-asuntolan parkkipaikan yli, kun samat klopit oli siellä syynäämässä köyhien opiskelijoiden pyöriä (ei mitään kalliita edes). Nopeutin kävelyä niitä kohti (muija: "No, älä ny mee sinne mitään öykkään!") ja kun olin n. 10m päässä sanoin lujaa "Onko ne teidän pyöriä?". Pikkunilkit kääntyy yllättyneenä muhun päin ja joku niistä änkyttää "Eee-ei...". Mä otan kännykän taskusta ja sanon "No sitten mä soitan poliisit.". Jampat lähti tökkimään hyvää vauhtia ja vielä nytkin ärsyttää, että en juossu ja ottanu ees yhtä niistä kiinni, ei oisi ollut vaikeekaan homma. En sitten ees viittiny soitella poliisia. Seur. kerran otan kiinni ja soitan 100% varmasti poliisin paikalle, saapahan nilkki opetuksen.
Multakin vietiin rahaa, ei ny salilla, mutta reenin aikana kumminkin. Joskus lukioikäisenä suliskerhon vuorolla oli pukuhuoneessa jotain teinejä käyny kääntämässä ihmisten rahoja. Siitä viisastuneena olen nyt erittäin vainoharhainen tuommosten asioiden suhteen. YO:lla on AINA takki, ulkokengät yms. kamppeet lukollisessa laatikkossa, en jätä niitä ikinä mihinkään narikkaan, koska ne varastetaan sieltä. Nykyään salilla tai missä vaan muuallakin, on kaksi vaihtoehtoa, missä pidän kännyä, lompsaa, avaimia yms. arvokamaa: lukollisessa laatikossa tai mukana.
Varkaita on JOKA paikassa!