VARASTETTU: Trek 6500 V-jarruilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slotte
  • Aloitettu Aloitettu
Kiersin sattumavaraisesti 8-10 korttelia täältä lähistöltä.. eikä mitään, ei yhtään kalliin näköistä pyörää edes. Tarvii varmaan illalla tehdä noi scouttausretket, mutta aika toivotonta kyllä lähteä tuolta kävellen etsimään..
Arvostan silti kaikkia jotka tarkkailevat sivusilmällä vähän pyörien värejä.. noi oranssit pyörät kun ovat vähän harvassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun pyörästä on viety kaksi kertaa pikalukolla kiinni oleva satula ja jousitettu tolppa eli olen kai päässyt aika vähällä. Kyllästyin kuitenkin siihenkin, ja vaihdoin pikalukon kiinteään. Työkaveri oli vastaavassa tilanteessa laittanut satulan vaijerilla kiinni runkoon ja pitänyt pikalukituksen edelleen, mutta siltä oli sitten kuitenkin viety se itse pikalukko-osa ilmeisesti ihan mielenosoituksellisuudesta :)

Tyhmyydestä sakotetaan. Äidiltäni oli viety lukitsematon pyörä kaupan edessä sen 10 minuutin aikana mitä sillä oli asioinnissa kestänyt. Olen itse katsellut että ainakin Espoossa kauppakeskus Sellon pyöräparkkien liepeillä aivan selvästi pyörii jengiä jotka kyttää kuinka hienoja ja vahvasti lukittuja pyöriä siihen tulee parkkiin. Mulla on aina sekä kiinteä runkolukko että vaijerilukko, jolla kytken toisiinsa etupyörän, telineen ja rungon.

Meidän talossa ei taida auttaa varastoon vientikään... Ihmettelin kovasti viime kesänä, kun aina oli renkaat tyhjinä. Uusin ne ja ajelin pari kertaa ruissaloon ja takaisin... Renkaat taas paskana. Ajattelin vaan, että olen kai ajanut jonkin terävän päältä tai jotain, kunnes eräs samassa talossa asuva nainen varoitteli, että joku äijä käy siellä toisinaan tyhjentämässä/rikkomassa renkaita. Olin vaan että great, ihanaa asua näin "hyvällä" alueella.

Missäs päin Alyssa asut? Mulla kävi Peltolassa asuessa samoin. Kolme kertaa vaihdatin kumit pyörään..sain viimesellä kerralla jo ilmaseks kun epäiltiin että kumeissa itessään ois vikaa mutta saattaapi olla että joku siellä viilteli niitä. Lisäksi satula on viilletty. Sitä ei viiti edes vaihtaa koska uus satula lähtis varmana pikalukosta.

Itellä kanssa kunnon runkolukko, ja mistään ei oo vielä pyörä kävelemään lähteny, kun aina huolehtii että runko ja rengas on kiinni jossain kiinteässä. Jopa Blankon puistossa on fillari säilyny kun Ruisrokkireissulla gummi tyhjeni siihen :D oli muuten suoritus saada fillari kaameessa laitamyötäsessä aitaan kiinni runkolukolla...

Varkaille pitäs antaa monoa!

Lisäksi satula on viilletty. Sitä ei viiti edes vaihtaa koska uus satula lähtis varmana pikalukosta.

Onko toi satulan viiltely yleistäkin oikein? Itse olen joutunut pari kertaa vaihtamaan satulan kun on viillelty hajalle. Olen vain luullut, että huonoa tuuria tai aluksi luulin, että joku eläin olisi käynyt tekemässä, mutta kuka ihme voi tuosta saada mitään kiksejä?

Hyvä tuuri kyllä käynyt kun ketään ei ole fillaria ikinä vienyt, tosin toikin fillari alkaa olemaan jo siinä kunnossa etten ihmettelekään, että siihen ei kosketa. Keväällä tuli ajateltua uuden fillarin ostoa kans, mutta nyt meni se viimeinenkin into, jos noin paljon niitä lähtee menemään. Enkä jaksaisi kyllä aina lukita sitä kymmenellä erilaisella lukolla ja miettiä samalla minne sillä uskaltaisi mennä.

Oon kyllä aina ollu sitä mieltä ettei mummopyörää parempaa kannata ulos jättää edes aitaan lukittuna. mulla on aina ollu astetta paremmat pyörät autotallissa tai huoneessa ihan vaan varkaiden takia vaikka pikkukaupungissa asunkin. Nyt tosin asun vielä isan luona, mutta kun omaan kämppääni muutan, niin kyllä muuten tulee asunnossa olemaan 2 pyörää aina sisätiloissa ellen ole jommalla kummalla ulkona ajamassa.
Muutenkin mummopyöristä voi aivan surutta hitsata satulaputken runkoon ja satulan putkeen kiinni jos oikeasti pelkää niiden katoamista. Viiltelykysymykseen ratkaisuna toimii hyvin jousitettu muovipäällysteinen satula. Jos mukavuutta tahtoo, niin ostaa erillisen geelipäällysteen jonka nappaa aina mukaan kun pyörän johonkin jättää. Rengasrkysymys on hieman kinkkisempi, mutta täyskumiset renkaat ovat oiva tapa ennaltaehkäistä renkaiden viiltely. En ole varma saako noita edes ostettua, mutta jos saa niin saatavus on erittäin huono. Muutamat parit olen nähnyt ja oli aika oivat renkaat, kaupunkikäyttöön.

Onko toi satulan viiltely yleistäkin oikein? Itse olen joutunut pari kertaa vaihtamaan satulan kun on viillelty hajalle. Olen vain luullut, että huonoa tuuria tai aluksi luulin, että joku eläin olisi käynyt tekemässä, mutta kuka ihme voi tuosta saada mitään kiksejä?
Ainakin mun fillarista on satula viillelty. Kyllähän se harmitti, kun pyöräkin oli vasta viikon vanha silloin. :down:

Kerran lähti pyörä lukitusta varastosta (vain mulla piti olla avain sinne), se oli kylläkin vain renkaasta kiinni silloin. Vahingosta viisastuneena säilytän nykyisin omaa fillariani sisätiloissa.

Mä kanssa ilmottaudun bongailemaan.. Alueena Vanha hautuumaa/Petrelius/Vasaramäki/Kupittaa/Itäinen Pitkäkatu/Nummi ja kaikki siltä väliltä. :thumbs:

Multa kanssa vietiin talon pihasta 21-vaihteinen Nakamura pari vuotta sitten. Rikosilmotus netissä -> joku naurettavan pieni rahasumma iffiltä korvauksia. Pyörästä ei ole kuulunu mitään. Pyörä oli niin rikki, että varas teki oikeastaan palveluksen. Enemmän tosiaan vitutti jo aikasemmin mainittu: joku tulee mun pihalle ja koskee mun omaisuuteen.

Ilmottaudun tarkkailijoiden joukkoon! Kattelen Martin suunnalla sekä Martista yliopistolle! Pistää vihaksi sellaset, joiden on vietävä ihan vaa ilkivaltaa tehdäkseen toisen omaisuutta.. jos ei stana ole varaa ostaa ittelle hienoa pyörää ni ei sitä silti tarvi muiden viedä..:curs:

multa varastettiin aikoinaan pyörä joka oli kylläkin auki. sitten muutamia päiviä myöhemmin poika kaksikko ajeli sillä vastaan tuolla paikallisella kävelykadulla, toinen oikein ylpeänä seisoi tarakalla ku toinen polki. juoksin perään ja otin hihasta kiinni ja sanoin että tää on mun pyörä. pojat jäi h moilasena katsoon ku lähdin polkemaan pyörällä pois. aika huvittava tilanne kieltämättä. ei mua se vituttanu yhtään että se pyörä pöllittiin(vanha keltanen jopo:D), mutta oli nautinnollista saada se pyörä takaisin ku imbesillit ajeli sillä vastaan. ois ne kyllä ees vähän voinu hanttiin pistää.....;) vaan ehkä se syyllisyys painoi sen verran ettei viitsineet .

Ikävä homma, tiedän kokemuksesta.

Nimittäin oma Konan maasturi (sähkönsininen Blast, ½ vuotta vanha) pöllittiin 16.4.2008 Turun kauppatorilta, Aurakadun puolelta "pyöräparkista" keskellä vilkkainta iltapäivää. Eli erittäin läheltä Tuureporinkatua. Olin vajaan tunnin poissa kaupoilla. Oli leikattu vaijerilukko voimapihdeillä poikki - kukaan torimyyjä ym. ei "tietenkään" ollut nähnyt mitään. Eli ei siis kannata jättää hetkeksikään julkiselle paikalle pyörää ilman järeää U-lukkoa, jolla saa laitettua rungosta kiinni johonkin kiinteään esteeseen. Tietääpähän ainakin lukita pyörän jatkossa huolella, ja riittävän järeästi, lyhyenkin kauppareissun ajaksi.

Onneksi oli kotivakuutus, ei rahallista tappiota juurikaan tullut. Ketuttaa silti.

Turkuhan on oikea pyörävarkaiden mekka. Turun Sanomien tekemä testikin sen jo osoitti: keskellä keskustaa "availivat" pyörän lukkoa mm. rautasahalla ja rälläkällä, saamatta osakseen muuta kuin pitkiä katseita. Aika rauhassa saa siis touhuta ilman, että kukaan puuttuu. Vittumaista touhua kyllä! Muutenkin saa aina pelätä keskustassa ilkivaltaa omaisuutta kohtaan. Autoilijana odotan aina pelolla, koska on peilit pistetty uuteen asentoon jalla jne...

Ai oliko se Turussa se testi? Muistan lukeneeni että Helsingissä tekivät jonkun tuommoisen testin.. Onneksi muutan kohta tuonne kupittaalle... :S tosin en tiedä onko edes rauhallisempi mesta.

Ainakin olen antanut itselleni näin kerrottavan, että Turussa olis moista testattu. Voi tietysti olla, että on taas apinaa skoijattu. ;) Itselläkin on tässä kesän aikana edessä muutto keskustaan ja neljärenkaisen vaihto kaksirenkaiseen menopeliin. Saa nähdä kauan itellä pysyy sitten tallessa...

Ainakin olen antanut itselleni näin kerrottavan, että Turussa olis moista testattu. Voi tietysti olla, että on taas apinaa skoijattu. ;) Itselläkin on tässä kesän aikana edessä muutto keskustaan ja neljärenkaisen vaihto kaksirenkaiseen menopeliin. Saa nähdä kauan itellä pysyy sitten tallessa...
Ei pysy kauaa :) Vanhasta pyörästä lähti etujouset yön aikana. Lukkoa oli kyllä yritetty sahata, mutta kun se ei ollut mennyt poikki niin pelkät etujouset olivat kelvanneet. :dance:

hei mä tiedän! Tuolla olikohan se nyt tarjoustalo tms oli fillarinhälyttimiä aikoinaan myynnissä! En tiedä onko enää mut huvikseen vois kävästä kattomassa. Toiminta periaate jäi kyllä hämäräksi mutta siitä lähtee vissiin kohtalainen meteli jos joku sitä fillaria ronkkii. Vois itekin sellasta kokeilla. Tiiä sit toimiiko tollanen halpa jutska.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom