VARASTETTU: Trek 6500 V-jarruilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slotte
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on fillari aina kotona tai duunin autotallissa. 1,8 ke fillari häviäis Kalliossa nopeammin kuin fartti Saharassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hoh, itellä lähti kahella kympillä ostettu tsygä tossa marraskuussa.

20 min olin Ruoholahden kauppakeskuksessa ja fillari siinä oven edessä lukossa, tosin ei kiinni missään. Idioottimaista iteltä siinä mielessä, että siinä olis 30m päässä ne telineet, mutta eipä sitä heti arvais, että ketään kiinnostaa niin paljoa.

Minua vituttaa tässä pyörien varastelussa yli kaiken se, että kun pyörä viedään, niin se pistetään lähes poikkeuksetta pyörän omistajan syyksi, koska hänen turvatoimensa eivät olleet riittävät. Joka vuosi lukon pitäisi olla isompi ja kohta pyörä pitäisi lukita kassakaappiin. Sen sijaan varkaat eivät saa tuosta minkäänlaista rangaistusta ja mikäs siinä on varastella, kun tietää, että riskit on olemattomat ja pahimmillaankin saa pienet sakot. Samaa näkee kaikessa muussakin. Naisia raiskataan, koska heillä on liian lyhyet hameet tai he ovat kännissä. Käsilaukkuja viedään, kun niistä ei pidetä tarpeeksi kovasti kiinni. MITÄ VITTUA!?! Koska tämä paskasakin hyysäys loppuu. Rikosmäärät kasvavat vuosi vuodelta, poliisit eivät kerkeä puuttumaan kaikkeen (silti poliisien määrää ja määrärahoja supistetaan) ja ihmisten kynnys tehdä rikosilmoituksia kasvaa koko ajan, kun vastaus on aina tyyliin "ei kerkiä" (mikä ei ole poliisien syy, kun resurssit on mitä on). Narkit, rosvot, raiskaajat, mummoja keikkailevat kerjäläiset ja muut paskat häviävät sillä, että ne hävitetään. Kyllä siinä vaiheessa ollaan jo liian sivistyneitä ja humaaneja, kun rosvojen oikeudet on tärkeämmät kuin tavallisen ihmisen. Jokainen tietää kyliltään ne elämäntaparosvot ja narkit, joiden touhut haittaavat normaalin ihmisen arkea ihan liikaa. Miksei tällaisia vaan voi ottaa kiinni ja hoitaa pois. Noiden rekistereistä löytyy syitä ihan tarpeeksi ja jos joku sanoo, että tuo vastoin lakeja, niin mitä sitten? Eivät nekään pelaa sääntöjen mukaan.

Minulta pöllittiin satula+satulaputki viikon vanhasta pyörästä. Oli kiva ylläri kun töihin olin lädössä, niin ei perkele ole satulaa pyörässä. Uudet osat maksoi noin 150-160€. Tapahtuneen jälkeen ostin satulaan vaijerilukon jolla saan satulan kiinni runkoon. Onneksi pyörä oli kiinni kaiteessa kunnon lukolla.

Liitteet

• auto 013.jpg
    auto 013.jpg
    138,7 KB · Katsottu: 815
Multa vietiin pari vuotta sitten bussi pysäkin vierestä lukossa oleva maastopyörä, samalla vietin paikan kaikki muutkin maastopyörät, jopa sellanen joka oli paksulla kettingillä kiinni männyn rungossa. Sitten uuden pyörän renkaat puhkottiin pyöräsuojassa. Nyt kannan yöksi pyörän sisälle enkä jätä ulkona mihinkään missä en saa sitä kiinni johonkin järeeseen kohteeseen.

Niinno eihän kaikkia varkauksia pysäytä mikään, mutta se pyörän lukitseminen johonkin kiinteeseen ja pyörän säilyttäminen aina pyöräkellarissa pitäisi olla aivan itsestäänselvyys, kun kyseessä ei ole edes mikään hirmuisen vaativa toimenpide.
Ei se kaikkia varkaita pysäytä tai vandalismia täysin estä , mutta useimmat satunnaiset narkit ja opportunistit saa valitsemaan helpomman kohteen, kun on U-lukolla kiinni tolpassa tai lukittujen ovien takana kellarissa.

Niillä joilla on noita hienompia tuhansien eurojen pyöriä, ei kannata jättää valvomatta ollenkaan edes hyvin lukittuna. Niitä kun keikkaavat ihan ammattivarkaat, jotka ovat hyvinkin määrätietoisia ja valmiita näkemään paljonkin vaivaa saaliinsa eteen.
Kannattaa pitää erikseen joku mummopyörä kauppakassina, jonka uskaltaa jättää vahtimattakin hetkeksi.

En osaa päättää vituttaako mua se, että mulla ei ole enää sitä fillaria, vaiko se että joku tunkeutui
mun alueelle ja otti multa jotain mulle kuuluvaa. :curs:

Multa lähti omakotitalon pihalta kaks pyörää hyvin pian sen jälkeen kun oltiin muutettu tänne, siis samalla kertaa molemmat. Se mun pihaan tuleminen ja sieltä varastaminen vitutti todella paljon. Vitutti niin paljon että järjestin ne takaisin.

Onneks asutaan taajaman ulkopuolella ja yhteisöt suht tiiviitä täällä. Naapurissa asuu pahiksia, siis sellasia alle 20 v junioreita. Menin sillon heti aamusta asian huomattuani tekeämään tutkimukset niiden varastoon ja siinä samalla kerroin niiden äidille olevani hullu ja että jos mun pihaan tullaan varastamaan hakkaan hengiltä. Käskin sanoa pojille terveisiä, että alueen tuntevina järjestävät mun tavarat takaisin niin ei tuu mitään murheita sitten kenellekkään. Lisäsin siinä viikolla muutenkin painetta asiassa ja ei sitten enää mennyt montaa päivää kun tavarat tosiaan tuotiin takaisin.

Toi ei toimi tietenkään ihan missään keskustassa mutta joskus rauhallisemmina asutulla alueella voi toimia.

Miks ette tilaa netistä GPS-paikanninta ja asenna sitä jonnekkin pyörän runkoon tms... jos mun pyörät ei olis tullut takaisin olisin ostanut entistä hienomman pyörän syötiks ja asentanut siihen paikantimen. Kyllä niitä nettikaupoista löytyy. Sitten olisin hakenut kaikki 3 pyörää kerralla takaisin + vähän muuta samalla. Onneks ei tarvinnu. Mutta tota kantsis kokeilla... vois tulla hauskoja etsintäretkiä.

Kun aina porukka jeesustelee että pitää antaa asiat poliisin hoidettavaks niin tässä hyvä esimerkki että asioita kannattaa joskus hoitaa myös itse. Mun tavarat ei olisi ikinä löytänyt muuten kotiin eikä syylliset löytyneet. Ne pyörät on muuten edelleen mun pihassa ilman lukkoa, mutta mulla on luottamus ettei multa enää varasteta. Täällä ei nimittäin muukalaisia juuri liiku, eriasia olis just joku keskeisempi paikka mutta täällä kyllä on terveiset mennyt perille.

Multa vietiin pari vuotta sitten bussi pysäkin vierestä lukossa oleva maastopyörä, samalla vietin paikan kaikki muutkin maastopyörät, jopa sellanen joka oli paksulla kettingillä kiinni männyn rungossa. Sitten uuden pyörän renkaat puhkottiin pyöräsuojassa. Nyt kannan yöksi pyörän sisälle enkä jätä ulkona mihinkään missä en saa sitä kiinni johonkin järeeseen kohteeseen.
Tuosta tuli mieleen kun Nyt-liitteessä oli joskus vuosi sitten artikkeli, jossa he testasivat Stadin keskustassa miten ihmiset reagoivat pyörävarkaisiin. Pahin oli, kun joku toimittajista tuli paikalle rälläkän kanssa ja katkoi kettingillä tolppaan kiinnitetyn pyörän lukon. Hirveä metelihän tuosta lähtee keskellä kirkasta päivää, muistaakseni kampissa oli tämä. Muutaman kummastuneen katseen oli saanut, muuten ei kukaan reagoinut asiaan mitenkään :dance:
Itselle ei ole muuta käynyt kuin kerran Jakomäessä oli satula puhkottu puukolla tms. Onneksi sinne ei kovin usein tarvitse eksyä.

Jos vastaan tulee myynti-ilmoituksia jossa myydään tämäntyyppistä pyörää, olkaa ystävällisiä ja ilmoittakaa numeroon 0407639225 // Fredrik Slotte

Meikäläinen asuu tässä ihan kulmilla kanssa ja tosiaan tässä Verkahovin lähistöllä tuntuu pyörivän kaikennäköistä yksityisyrittäjää. Itse tuli kanssa hommattua saman tasoinen/hintainen Kona ja nyt odotellaa vaan, että koska lähtee... Pidän toki myös silmällä, jos ko. tuotetta tulee vastaan kadulla/myyntipalstoilla...

Meillä taas kävi niin, että pojan fillari pöllittiin. Eikun ilmoitusta poliisille. Meni muutama viikko niin sieltä soitettiin, että tais löytyä. Poliisin vanha tuttu oli kuulemma. Oli idiootti varas vaihtanu fillariin paremmat osatkin vielä.:lol2:

Heh, taitaa olla yleistä. Olin vuosia sitten äidin pyörällä treeneissä ja totta munassa joku teini varasti pyörän sillä välin. Tästä meni pari päivää, niin isä oli paikallisella huoltoasemalla käymässä ja huomasi tutun pyörän telineessä. Isä kävi sanomassa huoltamon omistajalle, että tuossa on äiteen varastettu pyörä pihassa ja kehotti huoltamon omistajaa käskemään sisällä olleen teinilauman ulos. Siinä sitten isä odotteli pyörätelineen luona, että kuka sillä pyörällä lähtee.

Kävi ilmi, että varas oli vaihtanut pyörään uuden takarenkaan vanteineen päivineen. Sanoi vielä isälle, että saat pitää sen renkaan, ei kuulemma tarvinnut palauttaa. Aika reilua :dance:

Näitä lukiessa kyllä tuntee olevansa onnekas, kun asuu täällä jumalan selän takana maalla. Oon monta kertaa jättänyt pyörän joskus pariksikin päiväksi kirkonkylälle kun on mennyt vaikka bussilla kaupungille. Ja yhdeksän vuoden peruskoulun ajan melkein joka päivä oli kaikkien pyörät lukitsematta koulun pihalla ilman, että koskaan olisi lähtenyt varkaan matkaan.

Tässä ilmoittautuu yksi uusi Trekin kyttääjä välillä Parkin kenttä ja satama. Jos vaikka joku Pansion piripää olisi pyöräsi vienyt...On muuten aika huomiota herättävä pyörä räikeine väreineen, joten pistää varmasti silmään vastaan tullessaan. Toivotaan, että saat pyöräsi takaisin.

Vois vaikka ottaa missioks mennä scouttaamaan kaikki lähimmät korttelit läpi, puskat ym..

Kai sä oot jo rikosilmotuksen tehny? Et meinaa hävii sillä mitään.
Noh oma tarina on se et 2½ vuotta sitte olin menossa lääkärille, kiire ja fillari riskillä kiinni vaan eturenkaasta ku oli nopeempaa:david:. No niin, 10 minuuttia myöhemmin klassikko pelkkä eturengas+lukko jäljellä. Ääretön vitutus, himaan tekemään rikosilmotusta ja vakuutusyhtiön rahoilla uutta fillaria ostamaan. Vanha fillari ei ilmestyis enää meikäläiselle.
Vaan eiköhän sitten pari viikkoa myöhemmin tuu soitto poliisiasemalta että kuvailemas fillari on löydetty kotietsinnöissä. Fillaria hakemaan, ja varastettu fillari takas mulle 200€ hinnalla vakuutusyhtiöltä( normihinta 1100 € :D). Yleinen syyttäjä päätti sitten vielä syyttää kaveria, jolta fillari oli löydetty joten siitähän sitten syntyki vielä oikeusjuttu. Kaveri sai sitte jotain päiväsakkoja yms.
Mun pointti on vaan se, et ainakin tää vantaan poliisi toimi erittäin asianmukasesti ja niitä näytti oikeesti kiinnostavan tää varastettu fillari. Et jos et oo vielä ilmotusta tehny niin paas meneen, se piti muistaakseni olla mukana siinä korvaushakemuksessa. Juu ja ite tulee nykyään käytettyä tota u-lukko-vaijeri-komboa, joka jo saa rosvot ettimään helpompaa saalista.

Kyl kunnon pyörän vuoksi kannattaa vähän jo nähdä vaivaa. Itellä on oma pyörä lukitsemattomana keskustassa, jäi eilisen baarireissun jälkeen..Toisaalta, jos joku muu osaa ajaa pyörällä jossa on vain yksi poljin eikä jarruja, ottakoot sen. :)

Turusta muijakaverin pyörä vietiin (poliisilaitosta vastapäätä) sillä tavalla, että jonkun pakettiauton taakse tms lavalle kauheat kasat pyöriä jne. Sitten ilmoitus poliisille ja yksi kaunis päivä mentiin hänen mummia moikkaamaan, siellä se pyörä oli heidän pihalla. Asus ne varkaat (narkkareita) samassa rapussa kuin mummeli ja siinä sitten päässä vähän kilahti että menempä kolkuttelemaan ovelle mutta siinä sitten soitettiin poliisit ja illalla oli tullut hakemaan ne parempaan säilöön.

Toivottavasti löytyy pyörä jostain ehjänä ja saadaan tekijät kiinni.

Juu kyllä oon tehny rikosilmoituksen. Marssin kyttikselle heti kun huomasin pyörän kadonneen.. Onhan noita juttuja tullut vastaan sillon tällön että varastettu pyörä on löydetty ja palautettu omistajalleen... toivottavasti tässä käy nyt niin :jahas:

Miks ette tilaa netistä GPS-paikanninta ja asenna sitä jonnekkin pyörän runkoon tms... jos mun pyörät ei olis tullut takaisin olisin ostanut entistä hienomman pyörän syötiks ja asentanut siihen paikantimen. Kyllä niitä nettikaupoista löytyy. Sitten olisin hakenut kaikki 3 pyörää kerralla takaisin + vähän muuta samalla. Onneks ei tarvinnu. Mutta tota kantsis kokeilla... vois tulla hauskoja etsintäretkiä.

Tätä scenaariota tuli mietittyä, onko kukaan koskaan kokeillut tai laittanut jonkunlaista paikanninta pyöräänsä, onko teknisesti mahdollista ja minkä hintaista? Ihan vain koska harrastuksia pitää olla. :evil:

Tätä scenaariota tuli mietittyä, onko kukaan koskaan kokeillut tai laittanut jonkunlaista paikanninta pyöräänsä, onko teknisesti mahdollista ja minkä hintaista? Ihan vain koska harrastuksia pitää olla. :evil:

Itse löysin tällaisen http://www.ultrapoint.fi/fi/gps_paikannus/

Ultrapoint.fi sanoi:
Seurattavan kohteen mukanaan kuljettama GPS/GSM-moduuli on vain noin tulitikkuaskin kokoinen laite
--
Laitteessa on oma akku, jonka käyttöaika yhdellä latauksella ja täydellä GPS-teholla on noin 15 tuntia. Virransäästötilaa käyttäen päästään 100 tunnin käyttöaikaan. Akun voi tarvittaessa ladata joko verkkovirralla tai autolaturilla.
--
Paikkatieto saadaan noin 10-30 sekunnin kuluttua paikkatietokyselystä. Paikkatietokysely tapahtuu helposti yhtä nappia painamalla. Laite voidaan myös asettaa lähettämään paikkatietoaan esimerkiksi 5 minuutin, 20 minuutin tai tunnin välein käyttötarkoituksesta riippuen.

Hinnasta löytyi sen verran, että koiraliivit, joissa ilmeisesti tuo paikannus-moduuli, maksavat sen 899e.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom