Vapauta sisäinen hamsterisi; ULTIMATE keräily thread

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keräilin tossa vähän aikaa sitten kaikennäkösiä "matkamausteita" yms. Siis esimerkiksi ruokapaikoista saatavia pippuri- ja suolapusseja, pienenpieniä hunajanappeja, ketsuppi-ja sinappipussukoita, makeutusaine-ja sokeripötköjä, kaikkee sellasta pientä mitä sattui löytymään. En siis hakenut mäkistä taskuja täyteen pippuripusseja vaan erilaisia hamstrasin.. Kaikista mukavinta oli, kun eri maista otti noita ja sai siis tosi spesiaaleja :D

Ja siis oisko ollu n. vuosi sitten kun keräilin, vieläki ne on purkissaan. En hirveesti kylläkään saanu kerättyä :rolleyes:

Tölkkejä tuli joskus kerättyä sellanen 2000 kpl, sitten into loppui ja roskiin. Jätin vaan muutaman erikoistölkin.

Oon kerännyt jo muutaman vuoden ajan viinipullonkorkkeja. Mulla on sellanen vanha lasinen iso mikä lie käymispullo, johon niitä keräilen.

Aikojen saatossa on tullut keräiltyä ainakin:
- postimerkkejä
- ulkomaisia rahoja
- tölkkejä
- kiväärin ja haulikon hylsyjä
- mainoskuulakärkikyniä
- euroja

Nykyisin ei tule enää varsinaisesti kerättyä mitään, harvinaiset eurokolikot laitan syrjään jos sattuu käsiin.

Pikkupoikana tuli kerättyä ainakin korkkeja, lätkäkorttejä, rahaa:D ulkomaan rahoja, postimerkkejä ja tietysti perus nasukamaa gogoja, pokemon kortteja yms yms :D (Osaspa sitä olla pienenä tyhmä).

kerään (tavallaan) edellen ehdottomasti ulkomailta ostettuja kissa figuureita/esineitä, reissusta aina joku pehmolelu. ja hardrock cafe paitoja.

Kerään viisisenttisiä ja makselen niillä velkoja vittumaisille tyypeille (taidan tosin itse olla aika vittumainen ku näin teen). Maksoin kerran seitsemän euron vedonlyönnissä hävinneet velkani, joten kaveri sai semmoiset 140 viisisenttistä.

No en kyllä mitään. En tiedä miten tiuhaan tahtiin tulee vielä muuteltua, toivottavasti ei tarvitse muuttaa enää niin usein... mutta monta vuotta ollaan elety muuttaen maasta toiseen vuoden välein. Joka kerta heitin lähes koko omaisuuteni roskiin ja ostin uudestaan seuraavasta paikasta kaiken tarpeellisen, heittääkseni lähes kaiken vaan uudestaan roskiin. Ei kertynyt mitään turhaa omaisuutta.
Nuorena tuli kerättyä postimerkkejä, mutta ei niitä enää oikein tule postiluukusta läpi.

Nyt lähinnä mitä keräilyksi voi kutsua on se, että laitan kaikki käytetyt kertakäyttöpiilolinssini kirjekuoreen joka nojaa printteriä vasten. Ei tuohon mitään muuta syytä ole, kuin että illalla silmiä särkiessä sattuu istumaan siinä työpöydällä missä kirjekuori on. Ennen laitoin käytetyt piilarit vaan taskuihin mutta sitten oli taskut täynnä kovaa röpelöä.

Kerään viisisenttisiä ja makselen niillä velkoja vittumaisille tyypeille (taidan tosin itse olla aika vittumainen ku näin teen). Maksoin kerran seitsemän euron vedonlyönnissä hävinneet velkani, joten kaveri sai semmoiset 140 viisisenttistä.

Itse tunnustan hyvinä MARKKA aikoina keränneeni 10pennisiä (parhaimmillaan niitä oli pringles purkki täynnä) ja tehtyä niillä samanlaista jäynää kavereille, kun olin velkaa.

Nykyään kerään DVD -elokuvia, GC -pelejä sekä joissain määrin MtG -kortteja.
DVD:tä on 58 sekä 4 tuotantokautta MacGyveriä:nolo:
GC -pelejä on vain 10 kappaletta. Tarkoitus olisi saada ainakin Metroid Prime 2: Echoes.

MtG:n keräily on sitten hieman erilaista, kun samalla tulee myös pelattua kavereiden kanssa melko aktiivisesti. Osa korteista on täyttä sontaa, ja osan voi vaihtaa, jotta saa itselle parempia kortteja. Tarkoitus on vähentää MtG:n harrastamista, kun on väärin käytettynä hirvittävä rahasyöppö.

Pienenpänä keräsin pullokorkkeja, joita oli/on noin 500 kappaletta, muutama todella hieno, mutta myös aikapaljon samanlaisia löytyy. Jääkiekkokortteja tuli myös keräiltyä, niitäkin taisi olla 1000 kappaleen paikkeilla. :rolleyes:

Nyt huomaan, että minulle kertyy tahattomasti piilolinssien säilytyskoteloita. Omistan jo muutaman, kun joka kerta nestetilauksen yhteydessä tulee uusi kotelo (erilainen!!!).

Kaikkea sitä varmaan on kerätty, erityisesti ongelmia. Onneksi paljoa mihinkään ei ole vielä mennyt pahasti hurahtamaan.

Eniten menny rahaa DVD-leffoihin, joita tosin tulee hyvin hiljakseen kerättyä yhä. Toiseksi eniten mennyt myös edelleen jatkuvaan projektiin, rahan keräämiseen. Eli muiden maiden seteleitä ja kolikoita, kuten myös suomen vanhoja, tulee haalittua vaihtelevalla innostuksella. Suurempaa erikoistumista ei ole koettu, mutta sattuneesta syystä kaakkois-aasian valuutta on viimeisen vuoden aikana lisääntynyt kokoelmassa kovasti.

Kakruna tuli kerättyä postimerkkejä, tarroja jonkin aikaa ja vähän myöhemmin viinapulloja, tosin tyhjiä, kiitos teekkari-veljeni.

Myöhemmin keräiltiin viinipullon korkkeja, mulla oli joku hieno sisustusidea mihin niitä piti käyttää, mutta muutettiinkin ennen kuin ehdin idean toteuttaa ja korkit hävisivät.

Nykyisin keräillään Viivi ja Wagner sarjiksia (ei ole kovin haastavaa) ja hyviä kirjoja. Lapselle keräilen Mauri Kunnaksen tuotantoa. Niin ja kai sitä keräilynä voi pitää, että ruokaohjeita tulee otettua talteen.

Penskana tuli kerättyä karkkia. Muut vetivät kaksin käsin namia kitusiin, mutta meikäpoika pisti kaikki säästöön isoon matkalaukkuun. Suurta hupia oli esitellä kaikille kavereille ja sukulaisille tätä kallisarvoista aarretta. Karkkihan oli melkein kuin rahaa siihen aikaan.

Lukioaikoina tuli keräiltyä MtG kortteja, se oli suurta hupia, mutta pirun kallista. Itse asiassa pääsin pelailemaan korteilla muutama viikko sitten kun kaveriltakin löytyi vielä omansa, ei ollut peli menettänyt hohtoaan. Niillä alkaa varmaan olemaan jonkinlaista arvoakin, mukana kun on paljon rareja 4. editionin ajoilta.

Viime vuosina ei ole tullut sitten keräiltyä paljon muuta kuin vuosirenkaita ja elämänkokemusta.

Lapsena:

-postimerkkejä. innostus taisi kestää 2 päivää
-lätkäkortteja. löytyy 2 kansioita; toinen vuodelta 94 ja toinen vuosilta 97-98.

Nykyisin:

-eurokolikkoja. yhdessä vaiheessa oli kaikki kolikot, mutta nytten ne ovat sikinsokin ja osa hävyksissä. se kansio, oiskohan painosta 2002, on aivan prsiistä!
-kondomeja
-videopelejä. tässä vuoden vanha kuva SNES tavaroista:
http://img388.imageshack.us/my.php?image=1064sm9.jpg

Korurasioita eri maista. Voinee tulla kalliiksi jossain vaiheessa.

Ja nyt ollu ajatuksissa suolasirottimien keräily, mutta siinä voi joutua rikoksen polulle, niin täytyy vielä miettiä.

Pahvisia lasinalusia on myöskin "tullu" vino pino. Mitähän niille keksis? Ei raaski roskiin laittaa mutta ei niillä kyllä mitään teekkään..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom