Vapauta sisäinen hamsterisi; ULTIMATE keräily thread

Lapsena sarjakuvia, joita kertyikin 2000 kappaletta ainakin...
Nykyään leffoja lähinnä..juuri tuli 210 kpl täyteen dvd-hyllyssä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi vittu kun ne lätkäkortit ois tajunnu myydä sillon pois :D

Sitten oli vielä jotain lehtiä missä oli korttien arvoja. Silloin jopa kuvitteli, että kyllä niillä jotain arvoa on. Se miksi ne on säilynyt on varmaan vaan se ku ei niille ole mitään paikkaa minne laittaa:hyper: . Voiskohan niillä tapetoidan jonkun seinän.

Penskana:

- tarroja jalkapallon MM90-kirjaan (Melkeen jokainen pakkaus sisälsi Marco Van Bastenin kuvan :jahas: )
- tarroja turtles-kirjaan
- lätkäkortteja
- postimerkkejä
- vanhoja kolikoita
- neppiautoja
- kinder-munista saatuja kilpikonna-figuureja

Nykyään keräilen lähinnä baarin rappusissa.

Joskus poikasena tuli kerättyä Aku-Ankan taskukirjoja sekä tietysti postimerkkejä. Kaikki ovat luonnollisesti tallessa edelleen. Postimerkit ovat tuleva eläkerahastoni.:D

Nykyään tekis mieli kerätä terä-aseita, niissä on sitä jotain...

Pullonkorkkeja - oli varmaan suurin osa suomessa valmistettavista korkeista junnuna
Tupakka-askeja:jahas:
Lätkäkortteja - löytyy vieläkin täysi sarja ja muutamat erikoiskortitkin
Cokis tölkkejä
Aku Ankkoja - löytyy kaikki vuodesta 1984 eteenpäin.
Akkarin Taskareita - oli kaikki 200 ensimmäistä, sit päätin myydä ne pois...tyhmä
Asterix ja Obelex-sarjakuvia

Postimerkkejä keräsin pentuna, pari vuotta sitten löysin vanhan kansionkin.
Kaljatölkkejä joskus ylä-asteella, ei niitä kuitenkaan kauaa jaksanut säilyttää.
Aku Ankan tasku kirjoja oli aika paljon aikoinaan.

CD ja DVD levyjä on kertynyt hyllyyn, en kuitenkaan varsinaisesti keräile niitä.

Penskana:

- tarroja jalkapallon MM90-kirjaan (Melkeen jokainen pakkaus sisälsi Marco Van Bastenin kuvan :jahas: )

Ja vähintään joka kolmas pakkaus sisälsi Ruud Gullitin kuvan...:jahas:

1998928763_1999999363_Gullit_8586.jpg

Kerään kaikenlaista sarjakuvakrääsää. Enimmäkseen kirppareilta vanhempaa tavaraa (pieniä, 80-luvulla tehtyjä figuureja on tuhottomasti), mutta kaikkea mikä irti lähtee: mukeja, kelloja, tilpehööriä. Pääsyvaatimuksena mun kokoelmiin on että ei saa olla Mäkkileluja ja mun pitää tunnistaa ja paikantaa hahmo; epämääräiset pikku-ukot ei siis käy. Muutenkin olen mieltynyt ennen 90-luvun puoliväliin sijoittuvaan roinaan.

Mulla on mm. Aku Ankan ja Mikki Hiiren muotoiset lamput, Karvisen muotoinen herätyskello ja Smurffiina -seinäkello. Pehmoleluista en juuri perusta, mutta muutamia olen ostanut jos olen tarpeeksi vanhoja löytänyt. Pääasiassa Disneytä ja Mupetteja löytyy, mutta olen miltei kaikkiruokainen. Myös Final Fantasy- tavaraa on jonkun verran, julistepuoli on leffapainotteista.

Fudiksen EM-kisat 88, niitä kortteja tuli kerättyä ihan saatanasti. Vieläkin saattuu leukoihin siitä purkan jäytämisestä. Ja joku hinari levitti legendaa, että niissä korteissa ois ollu vielä joku spesiaalijokeri ---> tuli kahta kauheemmin ostettua niitä. Vitut niissä mitään spesiaalijokeria ollu.

Mullakin oli muuten Ville Peltosen horoskooppikortti, joka taisi olla jonkun arvoinenkin juuri kun Suomi oli voittanut jääkiekon MM-kisat ja Ville Peltonen tehnyt hattutempun. Taisi olla ihan arvokaskin. Ois pitäny myydä. Tosin nekin rahat olisivat sitten menneet uusiin kortteihin :D

Oi niitä aikoja kun heti viikkorahan saatuaan juoksi kauppaan ostamaan uuden korttipakan :D Ei niillä mitään tehnyt. Annoin kaverille kaikki ilmaseksi.

Erilaisia tölkkejä oli kohtuu hyvä määrä.

Tuli myös kerättyä limsatölkkejä
Tuli raahattua ulkomaan reissuiltakin kiitettävässä määrin :hyper:
Jossain vaiheessa, en tarkemmin muista hankkiuduin noista eroon

DVD:tä tuli keräiltyä varmaan parin vuoden aikana n. 40-50
Turhahan noita on kerätä kun saa vuokrattua videovuokraamosta
tai mennä leffateatteriin katsomaan.

Ainoa missä keräilyinto on säilynyt on cd:t.

Tulihan noita kaikenmaailman tarroja ja kortteja pentuna keräiltyä. Olikohan vuonna 90 Italian futiskisat joista sain kerättyä sen korttipakan täyteen. On kohtuu hyväkuntoisena vieläkin tallessa, että jos joku keräilijä haluaa ostaa niin tänne vaan tarjouksia. ;)

Pullonkorkkeja tuli myös keräiltyä, lienee jossain porukoiden vintillä tallessa edelleen.

Nykyään keräilen euroja, siis ihan niitä kolikoita. Vaimo alko kerään niitä siihen keräilykansioon ja siitä lähti mun innostus lähinnä 2 euron juhlarahoja kohtaa. Löytyy tällä hetkellä kaikki muut paitti nämä pari uusinta jotka saan kun jaksan käydä tutulta kauppiaalta ne noutamassa.

EDIT: Ja DVD levyjä keräilen jonkun mittapuun mukaan. Niissä ei ole mitään muuta teemaa mulla kuin että saa halvalla jostain korista ja kiinnostaa itseä. On noita vissiin jotain toista sataa kertynyt.

EDIT2: Teininä kerästin limpparitölkkejä. Ne on kaikki tallessa porukoilla kellariss isossa hyllyssä. Niitä on joku 500 erilaista, myynnissä nekin tottakai!

- pienenä keräsin lätkäkortteja, löytyy hyllyist vieläki yli 5000.
- sarjakuva lehtiä
- :nolo:pokemon kortteja:nolo:
- pleikkari pelejä
- jotain pikku autojaki tullu keräiltyä

enää en keräile ku netistä nettilisää:D

Niiiin ja onhan meillä iso laatikko kaikenmaailman legoja kellarissa. Ne vaan eivät ole keräilytavaraa vaan paras, hauskin, rakentavin lelu ikinä :)

5 sentin kolikoita keräilen. Kesän alussa niitä oli noin 95€ edestä. Tällä hetkellä varmasti yli sadan euron edestä. Tarkoitus olisi ostaa noilla 5 senttisillä joskus jotain isoa kaupasta, voisi myyjällä mennä hermot noita laskiessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom