Vapaaottelijan treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosin salilla hankittu voima ei välttämättä korreloi millään tavalla lajivoiman kanssa, minka varmasti jokainen enemmän punttia vääntänyt ja sitten lukkopainimaan eksynyt on huomannut

Mulla meni järjestys eripäin, eli ensin lajia useampi vuosi (jolloin pelkällä lajijumpalla painoa tuli n. 20kg lisää, noh olinki aika kevyessä kunnossa intin jälkeen), ja sitten vasta tarkemmin tarkasteluun voimaharjoittelu ja syöminen. Eikä kaduta, vaikka punttisalilla maksimitulokset on naurettavia, niin kyllä sen on sparrissa huomannut että vääntöä on paljon lisää.

Voisi luulla, että terveenpänäkin pysyy pidempään, jos on tekniikat ensin jollain mallilla, ja sen jälkeen käydään tosissaan sitä voimaa rakentelemaan, junnuissa tämä on tietenkin itsestäänselvyys.

Mulla meni järjestys eripäin, eli ensin lajia useampi vuosi (jolloin pelkällä lajijumpalla painoa tuli n. 20kg lisää, noh olinki aika kevyessä kunnossa intin jälkeen)

Itellä meni taasen just toisin päin. Paino tippu melkein saman verran. Tosin samalla salituloksetkin tippu penkki-kyykky-mv-sektorilla melkein 20%. Noista tulosten tippumisista ei kuitenkaan ole juurikaan haittaa ollut, kun "ykkösvoimaa" ei monestikaan pääse juuri hyödyntämään.

Fysion mainitsemat moninivelliikkeet ovat myös hyvä tapa parantaa kestävyyttä salin avulla, jos ei lenkki varsinaisesti maistu. Esim. pidemmät kyykky, askelkyykky tai mv sarjat saavat jokaisen puuskuttamaan.

Kunhan pohjat on hyvät ei murheita pitäisi tulla. Pidä huoli kropasta (ruoka+lepo) ja tarkkaile palautumista (aamusyke, syke treenien aikana ja ennenkaikkea MITEN SYKE PALAUTUU SARJOJEN VÄLISSÄ JA TREENIN LOPUSSA).

Tossa oot ihan oikeessa. Jos kylmiltään lähtee treenaa 10-15 krt viikossa, niin into loppuu varmasti ensimmäisen viikon jälkeen, samalla kun kavala ylikunto iskee:)

Sykettä olenkin seuraillut, ja ainakin vielä leposyke on pysynyt kiitettävän alhaalla, sekä palautunut normaaliksi hyvinkin nopeasti lenkin jälkeen.

Onneksi on saanut vielä jonkin verran säilytettyä normaalia sosiaalista elämää, joka osaltaan auttaa "luonnollisten" kevyempien päivien ja jaksojen kautta. (esim. lomamatkat jne...alkoholiahan meistä ei kukaan juo:D )

Originally posted by Tiivitaavi
Onneksi on saanut vielä jonkin verran säilytettyä normaalia sosiaalista elämää, joka osaltaan auttaa "luonnollisten" kevyempien päivien ja jaksojen kautta. (esim. lomamatkat jne...alkoholiahan meistä ei kukaan juo:D )

Häh, alkoholi? Mitä se on? :D

BTW... Oluessa kuulemma on paljon hyviä "aineksia", lähes terveysjuomaa... :kippis1:

Voimaharjoittelu lukkopainia varten

Morjes

Hausta ei löytyny omaan kysymykseen vartin selauksella vastausta..

Eli kysymyksenä olis semmonen niinkin yksinkertanen että millasta punttia lukkopaini & alottelijoille tukemaan reeniä?

Ja varsinkin omaan mieleen kiinnostas onko jotai tiettyjä yksittäisiä liikeitä joita kannattas takoo enemmän... Oon erinäisistä syistä sivussa painimisesta (ei loukkaantumisia, asuinpaikka yms...) vielä jonkun aikaa ja puntila oon alkamu aktiivisesti käymään kolmisen kuukautta sitten.. Omat mitat tällä hetkellä
Paino : 67 kg & Pituus 181cm... Omista tuloksista kun niitä täällä niin usein heitellään mukaan että penkkiä nousevilla painoilla ja viiden toiston sarjoja niin raja tulee vastaan about 66kg, takakyykyssä sama juttu (5toiston sarjat ja kasvavat painot) raja tulee 125 kg... Mavea en tykkää varsinaisesti tehdä kovilla painoilla mutta teen pitempiä (12-15 toistoa) ~90kg... Eli mihin suuntaan omaa nostamista pitäs kehittää ja onko mielessä erityisiä liikkeitä jotka tukis lukkopainia..

Ja ikää löytyy 18

Painin luonteesta johtuen mahdollisimman paljon voimakestävyyteen keskittyvää treeniä. Jos haluat ottaa niitä lyhyitä sarjoja, ne pitää tehdä lyhyillä palautuksilla (ja siis tietysti pienemmillä romuilla.) Isot liikeet ovat ainoat tarpeelliset, kaikki hifistely joutaa pois puntista, kun painiin valmistaudutaan. Kyykky, mave, penkki, leuanveto, dippi, kulmasoutu yms moninivelliikket. Näillä ja lyhyillä palautuislla saat samalla kuntoakin nousemaan.

Painin luonteesta johtuen mahdollisimman paljon voimakestävyyteen keskittyvää treeniä.
Ite taas väittäisin, että salilla voimatasoja ylös perus- ja maksimivoimaa kehittämällä. Kohonneet voimatasot jalostuu sit lajitreenissä ns. lajivoimaks.

Linharesia lainaten: salilla käydään ulkonäön takia, voima tulee treeneistä ;)

Ojr:ää kompaten ja hiukan kamppailulajitaustaa omaten olen täysin samoilla linjoilla.

Voimatasojen nostoa salilla ja molskilla sitten jalostetaan sitä voimaa. Toki sitten voi vaihdella perusvoimaa ja nopeutta jne. Ja toki ulkonäköä parantaa, et voi pukea ne mikroshortsit..

Järkevintä olisi jaksottaa harjoittelua kausiluonteisesti. Erikseen ominaisuus, lajitekniikka ja kilpailuihin valmistavat jaksot. Kaikille osa-alueille on ihan perusteltu paikkansa kamppailu-urheilussa kestävyydestä ja voimasta liikkuvuuteen sekä räjähtävyyteen.

Jos taas joutuu valitsemaan lajiharjoituksen ja puntin tai lenkin välillä, niin pääsääntöisesti kannattaa aina valita lajiharjoitus.

Lopuksi, ohjelmassa pitää olla 1-2 taukopäivää viikossa. Nämä voi nimetä vaikka venyttelypäiviksi, ellei pää kestä puhdasta lepoa. Pitkällä aikavälillä kehitys on huomattavasti nopeampaa kun lepää riittävästi.

Linharesia lainaten: salilla käydään ulkonäön takia, voima tulee treeneistä ;)

Ojr:ää kompaten joimatasojen nostoa salilla ja molskilla sitten jalostetaan sitä voimaa. .

Eli ihan perus kolmijakonen ohjelma joka on nyt käytössä toimii kunhan vaan jaksaa painia ja antaa sille voimalle aikaa jalostua?

Ps sori ehkä vähän tyhmätkin kysymykset, kelailin että mielummin kysyn ku jätän kysymättä ja teen omia johtopäätöksiä ...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli ihan perus kolmijakonen ohjelma joka on nyt käytössä toimii kunhan vaan jaksaa painia ja antaa sille voimalle aikaa jalostua?

Ps sori ehkä vähän tyhmätkin kysymykset, kelailin että mielummin kysyn ku jätän kysymättä ja teen omia johtopäätöksiä ...
Riippuu aikalailla treeni määristä.. täytyy antaa kropalle lepoakin.

Jos lajitreenejä on jo esim. 3kpl viikossa niin siihen vaikka 2 salitreeniä ja pk lenkki. Tuossa pitäisin salin SS tyylisen 1-jakoisena. Tai sitten fiksu 2-jakoinen.

Pidä paino lajitreeneissä ja karsi sitte lenkeistä ja salista jos tuntuu ettei jaksa. Monesti ku oon vapariukkojen kanssa vääntäny oon huomannu että ne on paljon fyysisempia ja semmosia kreikkalaisia patsaita mutta kyllä se taputus tulee useasti kaivettua sieltä silti. Vaikka oon monesti ollut fyysisesti heikommassa kunnossa niin pystyn taidolla pelaamaan tarpeeksi etten itse väsy mutta kaveri väsyy.. Tekniikka ratkaisee hyvin paljon.

PS elkää sitten minua rimpulaksi luulko oon mä joskus penaa vääntäny :puntti:

Itsellä ei ainakaan sovi, että käy ensin salilla ja sitten lajitreeneihin, koska paikat menevät jumiin ja "pumppiin" eikä lajitreenistä tule siten mitään.

No sillon kun kamppailulajeja harrastin, niin kävin vaparitreenien jälkeen salilla jos kävin. Täytyy vaan muistaa juoda vitusti ja nauttia suoloja ym... Siitä nyt ei tule yhtään mitään, että menee salin jälkeen muihin treeneihin.

No ei se kyllä noinkaan päin kannata, ainakaan jos on kunnon sparria ollut.

Back
Ylös Bottom