Vapaaottelija tarvitsisi vähän vinkkiä saliharrastuksen aloittamiseen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No toi mave 142kg jo selittää asiaa vähäsen. Meinaan vaan sitä että jos et oo kuitenkaan mavea juuri reenaillut(?) ja painoa on vaan 58, niin toi on aika hyvä tulos, siis jos tekniikkakin on kunnossa. En siis tarkoita että tulos olisi vielä lähelläkään mitään kilpailutasoa, mutta potentiaalia voi olla, jos kuitenkin siis treenitaustaa on takana aika vähän.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Käyn tiistaisin ja torstaisin kahdet reenit, muuten joka päivä lauantaita lukuunottamatta yhdet. Joskus myös keskiviikkona kahdet. Ja tuo mave tulos tuli, kun tein mavea toisen kerran eläissäni. Salitaustaa oli sitä ennen noin 1kk 2012 vuonna. Ainoa mikä vähän vitutti oli se, että tuntui niinkö käet ois revenny ojentajien kohdalta.. Tekniikka oli mielestäni hyvä, sitä lukuunottamatta, etten kovin syvästä kyykystä lähde nostaan, koska en sitä osaa..

Kirjotin tuossa päivällä vaikka kuinka paljon tarinaa kaikesta, mutta tää kerkes siinä ajassa loggaamaan ulos ja se hävis joten olkoot. Mutta noilla lajitreenimäärillä + puntit päälle niin vähintäänkin hermosto sanoo itsensä irti ja kehityskäyrä lähtee väärään suuntaan. Jos sitä punttia haluat väkisinkin tehdä niin itse olen kokeillut aika monia erilaisia juttuja ja tän hetkinen toimii parhaiten: Kerran viikossa teen: Käsipainopenkki/kapea penkki/lattiapenkki/kapea penkki 3x3 tai 3x5 tai 5x3 n 85% kuormalla. Maastaveto/sumo/kapea/korokkeelta 3x3, 5x2 tai 3x5. Tai vaihtoehtoisesti kyykky 3x3/3x5/5x3. Ja siihen päälle joku leuanveto tai pystypunnerrus kp/tanko (näissä ottanut kaseja tai vitosia) Pysyy tarpeeks kevyenä ja voimatasot nousee. Mutta vaatii silti lepopäivän perään.. ei kulje lajitreeni seuraavana päivänä yhtään.

Päivitystä joka on vähän off-topic! Tänään uus mave ennätys. Nousi 147kiloa. Hirveästi vaan huimasi toiston jäkeen, oli pakko laittaa heti istumaan etten pyörtyisi. Uusi ja outo tunne minulle. Mielestäni hengitin toiston aikana. Nosto tuntui hyvältä eikä kipua tuntunut missään oudoissa paikkaa toiston jälkeenkään.

Ei toistojen aikana hengitetä ;) Ihan normaalia maksiminostoissa, painetta tulee vaan päähän. Siihen tottuu jonkun ajan päästä, naamaan/silmiin saattaa tulla myös verenpurkaumia aluksi.

Päivitystä joka on vähän off-topic! Tänään uus mave ennätys. Nousi 147kiloa. Hirveästi vaan huimasi toiston jäkeen, oli pakko laittaa heti istumaan etten pyörtyisi. Uusi ja outo tunne minulle. Mielestäni hengitin toiston aikana. Nosto tuntui hyvältä eikä kipua tuntunut missään oudoissa paikkaa toiston jälkeenkään.

Entinen ennätyksesi oli 148kg nyt 147kg. Mikäköhän juju tässä oikein on. Onko sulla digitaalipuntari, vai mistä olet nuo painot saanut? Kiinnostaisi kovasti tietää, miten saat muodostettua 147 tai 148kg? Entä 102kg?

Älä koita enää maksimeja. Koita ne korkeintaan kaksi mielummin vaikka kerran vuodessa ja nekin vaan motivaation ja kehityksen mittarina. Paljon terveellisempi tapa tietää oma kehitys on sarjapainojen nousu. Tämä nyt vain ihan siitä syystä, että salitaustaa ei hirveästi ole takana, ettei kohta joku paikka repeä.

Laittaisitko sen videon mistä juttelit? Ihan mielenkiinnosta. Olisit tämän vuoden omassa sarjassa SM Rankingin ykkönen tuolla nostolla ja saadaan mennä vuoteen 2011, josta löytyy yksi parempi, 155 kisoissa vedetty tulos.

Jerkuu, itseasiassa korjasin tuossa aikaisemmin, että tulos oli vain sen 142kg. Olisit lukenut tarkemmin. Voin tänään uploadata sen videon tänne. Sinäänsä hauskaa, kun mave tulos on tuollainen, mutta rinnallevedon tulos ei sitten ole minkäänlainen. Tekniikan puutetta, uskoisin..

- - - Updated - - -

Lisäys: Ainakin minulle sanottiin, että tanko painaa 22kg, niin siitä tulee se nykyinen 147kg. Jotkut sanovat, että tanko on 20kg, mene ja tiedä.. sain ne tällä tavalla: 2x 25kg, 1x 10kg, 1x 2,5kg. Nuo siis kummallekkin puolelle. Minun laskujeni mukaan 147kg, mutta jos tanko oikeasti on sen 20kg, niin sitten tulos on 145kg. :) Video ei kyllä ole kuin tuosta 142kg, mutta voin huomiseksi yrittää saada videon myös tuosta 147kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaveri käy treeneissä 7krt viikossa. Tuskin tohon enää kauheesti kannattaa niitä lisätä eli miten se muka on tekniikasta pois?

Niin sinähän siis aivan ilmeisesti et ole koskaan treenannut tosissaan kamppailu-urheilua. Jos olisit, niin ymmärtäisit kyllä itsekin että jos 7 lajitreeniin lisätään pari salikertaa viikkoon niin silloin ollaan jumissa. Siis todella pahasti jumissa. Tämän vaikutus lajitreeniin on erittäin suuri, mutta sitä on tietysti vaikea ymmärtää ilman omaa kokemusta. Esim. tasavauhtisia juoksutreenejä voi tehdä paljon enemmän ja jopa palauttavina, mutta perusvoimatreeniä ei. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että jos sitä voimaa halutaan treenata, niin juuri nyt on oikea aika, kun on PK1 menossa.

Nähdäkseni ketjun aloittaja on jo riittävän vahva. Suomessa ei ole kuin yksi tuon kokoinen vapaaottelija (Silander) joka saattaa nostaa enemmän rautaa mavessa. Tunnen käytännössä kaikki muut tuon kokoiset aktiiviottelijat joko treenikavereina tai olen nähnyt näiden otteluita treenikavereitani vastaan. Nähdäkseni 17-vuotias aloittelija on riittävän vahva, jos ylittää kaikkien muiden suomalaisvapaaottelijoiden punttitulokset, eikä siihen puoleen kannata tässä vaiheessa panostaa.

Entinen ennätyksesi oli 148kg nyt 147kg. Mikäköhän juju tässä oikein on. Onko sulla digitaalipuntari, vai mistä olet nuo painot saanut? Kiinnostaisi kovasti tietää, miten saat muodostettua 147 tai 148kg? Entä 102kg?

Meidän salilla on ainakin 1 kg ; 0,5 kg levyjä + randomivalikoima pienempiä levejä ja sen lisäksi lukkoja 2,5 kg ; 1,25 kg ja 0,3 kg. Noista nys saa aikalailla mitä tahansa tasalukuja ja jopa desimaalejakin tosi hyvin. Tosin en oo nähny ku yhden tekevän esim. penkkiä 81,2 kg:lla (setit 5 x 20 x oma paino, se oli selitys kun kyselin perustetta että miten noin tarkkaa).

Sanoisin aloittajalle, että duunaa etukyykkyä, takakyykkyä ja rinnallevetoa.
Jos salitreeni on päälajin tukena, niin aloittelijalle vastaavat tulokset riittää helposti. Keskity oheistreenissä liikkuvuuteen, vikkelyyteen, koordinaatioon ja kehonhallintaan.
Jos taas haluat bulit habat ja paljon voimaa, niin väännä perus bodausohjelmia.

Jos muut kukkakepit viskovat sua ympäri mestoja, niin se ei ole salituloksistasi kiinni, vaan skrubusesta kehonhallinnasta, taitojen vajaavaisuudesta ja kyvyttömyydestä käyttää salivoimaa aidossa tilanteessa.

Skruudaa riittävästi, duunaa mainitsemiani liikkeitä pari kertaa viikkoon ja futaa enimmäkseen vaparia, koska olet aloittelija.

Niin sinähän siis aivan ilmeisesti et ole koskaan treenannut tosissaan kamppailu-urheilua. Jos olisit, niin ymmärtäisit kyllä itsekin että jos 7 lajitreeniin lisätään pari salikertaa viikkoon niin silloin ollaan jumissa. Siis todella pahasti jumissa. Tämän vaikutus lajitreeniin on erittäin suuri, mutta sitä on tietysti vaikea ymmärtää ilman omaa kokemusta
Tää täällä just menee metsään monen kohdalla, että kommentoidaan asiaan mistä ei ole vitunkaan tietoa (viitaten the monkeyn juttuihin) Joo varmasti on tehnyt punttia mutta kamppailu-urheiluista tuskin on ufc:n katsomista enempää kokemusta. Kyllä mäkin myönnän että voimanostajana olin todella kapeakatseinen kamppailun suhteen ja ihmettelin, että miks ne tekee tätä ja tuota.. mut kyllä se lopulta vaan olikin niin että olin itse väärässä. Olen kokeillut suhteuttaa lukkopainiin ja bjj:hin tota voimailua ja helvetin vaikeaa se on.

Joo kyllä voin kans kokemuksella sanoa, että lukkopainissa/vapaaottelussa on vahvimmilaan ne joilla on tekniikka taso parhain. Lisäksi pelkästään painimalla se lajinomainen voimataso kehittyy varsinkin aloittelijoilla huomattavasti.

Zone-sarja -42%
Puntilla saadulla voimalla voi ehkä jotain saada aikasiksi lukkopainissa tai bjj:ssä, mutta sillä ei ole kyllä sen painivoiman kanssa mitään tekemistä. Sitä kun ei puntilta saa. Mulla on tippunu penkkitulos voimailuajoista varmaan 40 kiloa ja siltikin olen kaksi kertaa vahvempi vääntämään matossa kun silloin.

Puntilla saadulla voimalla voi ehkä jotain saada aikasiksi lukkopainissa tai bjj:ssä, mutta sillä ei ole kyllä sen painivoiman kanssa mitään tekemistä. Sitä kun ei puntilta saa. Mulla on tippunu penkkitulos voimailuajoista varmaan 40 kiloa ja siltikin olen kaksi kertaa vahvempi vääntämään matossa kun silloin.

Miksköhän sitten painijat treenaavaat punttia helvetisti? ja ovat vielä erittäin vahvoja siellä salilla jos kerta salitreenistä ei ole painiin hyötyä :D sä oot kyllä erittäin kujalla.

Koska painijat treenaa ekat kymmenen vuotta painia, jonka jälkeen painivoimaa ei saa enempää ilman punttia.
Kysyjä taas on treenannut muutaman kuukauden.

Koska painijat treenaa ekat kymmenen vuotta painia, jonka jälkeen painivoimaa ei saa enempää ilman punttia.
Kysyjä taas on treenannut muutaman kuukauden.

kyllä se puntti otetaan aikasemmin kuvioihin. ja kysyjä treenannut syksyllä 6 vuotta painia. nyrkkeilyä sitten hieman pidempään.

Back
Ylös Bottom