Vankila - hotelli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
ZannaZ sanoi:
Sori sekaantuminen mutta ihan pakko

:offtopic:

Kääk! Nyt oikeesti, Huhtamo, opettele käyttämään enteriä. Tota tekstiä on lähes mahdoton lukea kun kaikki on yhtä pötköä... Rivivälit haloo! Tekstinrytmitys anyone???

Silmät sekoo vähemmästi. *räpyttelee silmiään*

[/offtopic]

Niksipirkka:
Maalaa samalla hiiren nappi pohjassa rivejä kun luet niin ei toinen silmä kato vittuun ja toinen et mihin vittuun toinen silmä kattoo. kätsyä, cheappia ja seiffiä.
Saa huhtamokin pitää ton underground-tyylinsä eikä sen tarvii duunata kaupallisia myönnytyksiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ZannaZ sanoi:
Sori sekaantuminen mutta ihan pakko

:offtopic:

Kääk! Nyt oikeesti, Huhtamo, opettele käyttämään enteriä. Tota tekstiä on lähes mahdoton lukea kun kaikki on yhtä pötköä... Rivivälit haloo! Tekstinrytmitys anyone???

Silmät sekoo vähemmästi. *räpyttelee silmiään*

[/offtopic]

Siis eiiih, apua, maailman suurin ongelma on taas täällä, enterin käyttö. Siis auts hei, nyt meni kyllä näkö, kun Huhtamo ei käytä rivivälejä. Nyt meni mun vloppu ihan pilalle. Siis kyllä pistää vihaksi tollanen, ei se enter nappi ole mikään koriste :eek: :curs: :david: . Voi prkl, että on taas kitinän aiheet. :wall:

Oli Iso-H mitä oli, mutta saatanan hauskaa settiä se mies on vääntänyt tonne WTF -ketjuun. Olen täysi fani. Iso-H, älä ikinä jätä meitä.

eikös suomen vankiloissa ole suurin osa niin sanottuja vapaita osastoja eli et pääsee vapaasti liikkumaan jollain alueella, eikä tarvi sellissä nyhjöttää koko aikaa.
ellei sitte ole kyseessä tyyppi joka on vaaraksi muille, tai muut on vaaraksi sille.

Stiltskin sanoi:
Imo: olisi liian helppo vastaus tähän threadiin että huhtamolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Mä luulen että sillä on oikeasti jotain helvetin paljon kivuliaampaa, nimittäin sydän. Ja tosta tiensä valitsemisesta tuli mieleen että sekin on valittu vasta kun ollaan mullan alla. Niin pitkään on omasta tahdosta kiinni mihin suuntaa.

Mulla on yksi samantyyppinen kaveri. Fiksu ja sanavalmis tyyppi, mutta ei sen kanssa pitkään jaksa olla. Kokoajan täytyy olla huomion keskipisteenä, retostella sekoiluillaan ja ryyppyreissuillaan ja pillunsaannillaan. Mitä sairaammaksi homma menee, sen parempi, sano.

Mä olen aina ollut jotenkin normivastainen tyyppi, mutta mun mielestäni elämästä voi tehdä erilaisen ja mielekkään ilman saatanan moista toisten hyväksikäyttöä ja hillitöntä kusetusta. Vituttaa sellanen, että ajatellaan "mä olen pohjimmiltani ihan rehti kaveri, pitäis parantaa tavat, mutta oon tällanen kapinallinen, yksinäinen susi". Ihan vitun romanttista. Saatana, teot ne ratkasee eikä ajatukset. Jos tekee paskaa, on paskaa, vaikka mieli olis millanen.

PunttiOskari sanoi:
Oli Huhtamo sitten trolli tai ei, tällaisia tapauksia on olemassa. Yksi parin kuukauden linnareissu ei miestä paranna eikä yhteiskuntaa turvalliseksi tee. Mun mielestä tämäntyyppisten taparikollisten pitäis istua linnassa loppuikänsä. Vankisellin seinään vaan nappi, josta voi halutessaan sumuttaa kopin täyteen syanidia tai täkynä voidaan pistää ensin tulemaan kaasua, josta saa ihanan euforisen tilan ja sen jälkeen myrkkykaasut vie vangin lopulliseen uneen.

Luulis että vapaalla jalalla on pahempiakin tyyppejä ku Huhtamo, jolle oli vaan syytteet (?) pahoinpitelyistä... Ja sitä paitsi onko aina kaikki avautuminen omasta itsestään huomion hakemista ja ihannoinnin kalastelua? Joskus vaan tuntuu hyvälle ku saa avautua edes johonkin, tänne, jos ei oo ketään muutakaan. Hullukshan sitä tulee jos yksin joutuu kaikkia asioita miettiin...

Joo, kyllähän tuo Huhtamo melkosen kusipäältä vaikuttaa mutta tuolla ulkona on niin paljon paskempaakin porukkaa ihan liikaa.. itekin nähnyt sellaisia jotka saisi Huhtamon näyttämään partiopojalta. Hyvä silti että linnaan joutuu kun on sen ansainnutkin. Niinkuin tossa jo sanottiinkiin niin teot ne on jotka ratkaisee ja siinä ei auta muu kuin muuttaa niitä tekojaan parempaan suuntaan, ja kärsiä rangaistuksensa jos sellaisen on ansainnut.

Ja nämä tyypit on huvittavia jotka ei usko että tuollainen olis mahdollista tai epäilee noita juttuja, kasvaneet vissiin jossain pumpulissa jos on toi elämän synkempi puoli jäänyt kokonaan näkemättä tai kokematta.

Pitää vaan olla iloinen siitä että omat asiat on suht hyvin nykyään.

edit:-pipsa- ehtikin sit ensin sanoa melkein samasta asiasta
edit2: ja mä olen silti sitä mieltä että nuo Suomen vankilat on lähinnä hotelleja kun vertaa niitä minkä tahansa muun maan vankiloihin

köpöö sanoi:
eikös suomen vankiloissa ole suurin osa niin sanottuja vapaita osastoja eli et pääsee vapaasti liikkumaan jollain alueella, eikä tarvi sellissä nyhjöttää koko aikaa.
ellei sitte ole kyseessä tyyppi joka on vaaraksi muille, tai muut on vaaraksi sille.

ei. yleensä mennään töihin jos mennään. sitten on tunnin ulkoilu jossain välissä ja ruokailut. koppia ennen, jälkeen ja välissä. erilaisilla avo-osastoilla saat olla siinä kongilla iltaa viettämässä. (Jee, saa olla käytävällä)

sitten on tietenkin monia paikkoja, joissa ruoka tuodaan koppiin, töihin ei pääse eli ainoa ulospääsy kopista on tunnin ulkoilu, joka on pahimmassa tapauksessa kymmenen neliön häkissä talon katolla.

Toki on sitten niitäkin paikkoja, kuten Suokki, missä saa täysin vapaasti tehdä työajan ulkopuolella mitä vaan, kunhan pysyttelee laitoksen alueella.

linnas on oikeesti paskaa vaik siä on pleikkarit dvd soittimet sun muut pelit ja vehkeet. 7kk oon istunu vilppulas pari vuotta sitte ja ei se herkkua oo. ja ihmisten on vaikee ymmärtää et jos esim pöllit jotai ja myyt ni saat hyvät rahat siitä ni totta vitus sä viet seuraavallaki kerralla ku jotain näät, sama on kaikes rikollisuudes. huhtamoki varmaa tietää et ku muutaman kerran on vetäny jotai tikkariin ni niin tulee tehtyä aina ku on semmonen tilanne mis olis lyöny ennenki. ei se oo niin helppoo muuttaa alitajusia käyttäytymismalleja mitkä on jääny päähän sekoilu ajoilta. itellä on pahoinpitelyitä, varkauksia,petoksia sun muita tilillä ja helvetin vaikee yrittää olla nätisti ku kaikki olettaa et jos oot jotain vääntöjä joskus tehny ni sama paska oot viäläkin vaikka vois paistais. kaveripiiristäki on helvetin vaikee päästä eroon vaikka muuttaisit toiselle puolelle suomee ni vittu ne kaivaa sut sieltä vaikka millä. ja jollei linnaan meno yhtään laita miettiin et onko täs järkee ja aikoo jatkaa samallalain ni pahempana sieltä takas tulee, siä saa semmosia tuttuja jos niitä hakee et oksat pois. noi perseraiskaus jutut on suomes ainaki aivan paskaa kellekkää ei ollu niin käyny kenenkas juttelin siä eivätkä tunteneet ketään mut silti en saunaan malttanu mennä. viime vai toissa vuonna ei suomen vankilois ollu ku 8 pahoinpitelyä yhteensä ni turvallista siä on. otat huhtamo kokemuksena ni jotenki aika kuluu mut se kyl pysäyttää aika tehokkaasti jollei oo päättäny jatkaa niinku ennen

Käyn säännöllisesti töissä, urheilen ja annan rahaa eri järjestöille. Autan vanhempia ja vähäosaisempia ja yritän auttaa heikompia parhaani mukaan.
Sanoit toisaalla näin

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=946519#post946519
Maksamattomia laskuja minulla on arviolta 15000 euron edesta. Olen jo 5 vuotta heittanyt kaikki perinta- ja ulosottolaskut suoraan roskiin. Paitsi vuokra tietenkin. Muita laskuja ei nykyaan tulekkaan.
Ihmetyttää ettei sulta ulosmitata suoraan palkasta noita velkoja niin kuin muilta suomalaisilta.

ja ihmisten on vaikee ymmärtää et jos esim pöllit jotai ja myyt ni saat hyvät rahat siitä ni totta vitus sä viet seuraavallaki kerralla ku jotain näät,

Nyt tähän tulee sellainen outo asia kuin moraali ja tietoisuus sitä, että mikä on oikein ja mikä on väärin.

ei se oo niin helppoo muuttaa alitajusia käyttäytymismalleja mitkä on jääny päähän sekoilu ajoilta. itellä on pahoinpitelyitä, varkauksia,petoksia sun muita tilillä ja helvetin vaikee yrittää olla nätisti ku kaikki olettaa et jos oot jotain vääntöjä joskus tehny ni sama paska oot viäläkin vaikka vois paistais.

Ei se ole helppoa, mutta mahdollista. Ihmiset lopettaa jatkuvasti huonoja käyttäytymismallejaan. Kaikista paras keino on välttää niitä tilanteita, joissa sitä ei-toivottua käyttäytymistä tapahtuu. Esimerkiksi väkivalta. Uskoisin, että iso osa väkivallasta tapahtuu humalassa, joten voi vaikka aloittaa sillä, ettei ole humalassa.

Se on vaikea aloittaa puhtaalta pöydältä, kun on huono maine, mutta ei kannata luovuttaa.

kaveripiiristäki on helvetin vaikee päästä eroon vaikka muuttaisit toiselle puolelle suomee ni vittu ne kaivaa sut sieltä vaikka millä.

Tää nyt on vähän leffaläppää, tosin perheväkivaltaa pakenevat ihmiset tekee tätä, mutta maistraatissa voi salata kaikki tietonsa niin ei niitä kukaan sen jälkeen mistään saa. Ulkonäköä voi muokata jonkun verran. Etunimen saa vaihtaa kerran ilman sen kummempia selityksiä. Sukunimenkin, jos on hyvä perustelu. Kyllä sitä täällä minisuomessakin karkuun pääsee, jos oikeesti haluaa :)

Suomen vankilat ovat munkin mielestä suuri vitsi. Jos muutaman vankilareissun jälkeen ei ota opikseen niin ei ne runkkarit siitä mihinkään muutu.
Todennäköisesti suurin osa vangeista ajautuu kuitenkin ensimmäisen vankilareissun jälkeen takaisin samoihin kuvioihin ja vankilakierre senkun jatkuu.

Asiasta sen enempää tietämättä voisin veikata, että suurimmalla osalla vankilaan päätyneistä on jonkin sortin päihdeongelma, jonka vuoksi he ylipäätään ajautuvat ongelmiin.
Päihdeongelma tuskin katoaa esimerkiksi väkivallan avulla tai yhden lyhyen vankilareissun aikana varsinkaan kun vankilassa on halutessaan suhteellisen helppo vetää pää sekaisin.

Otetaan (ääri)esimerkiksi Marjaniemen tapaus: http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135220706845
Mielestäni tuon kaltaiset taparikolliset (murhaajat/raiskaajat/pedofiilit ja ym) voisi raahata ladon taakse jo heti sen toisen tapon (tai muun vastaavanlaisen teon) jälkeen ja päättää päiviltään.
Minkä helvetin takia pitäisi tuhlata yhteiskunnan rahoja kyseisiin toivomattomiin tapauksiin kun sama rahamäärä voitaisiin kohdistaa jonnekin huomattavasti hyödyllisempään kuten vaikkapa terveydenhuoltoon.
Vuonna 2005 vankeinhoidon kulut olivat per vanki/vuosi vaatimattomat 45 500 €. Kuinka moni tienaa saman verran rahaa vuodessa työtä tekemällä?
Samalla rahalla taparikolliset voitaisiin lähettää vaikkapa Kanarian Saarilla all exclusive hotelliin. Eivätpähän olisi ainakaan Suomessa kunnon kansalaisten riesana.

Sekavan meilin pointtina oli siis että jos 'välimallin jätk' ja 'Huhtamon' kaltaiset jampat ei ota opikseen n:n vankilareissun jälkeen niin ei muuta kuin nappia otsaan. Ei ne siitä kuitenkaan mihinkään muutu.

Sekavan meilin pointtina oli siis että jos 'välimallin jätk' ja 'Huhtamon' kaltaiset jampat ei ota opikseen n:n vankilareissun jälkeen niin ei muuta kuin nappia otsaan. Ei ne siitä kuitenkaan mihinkään muutu.

Hmm...tarkotatko tolla et kaikki rikolliset jotka joutuu lusimaan useammin kuin kerran pitäisi tappaa?
Mitä muuten rikollisuuteen tulee, ni mä olen ainakin oikeen tyytyväinen että suomen omat pojat hoitaa tonttinsa, parempi se, ku että jotku ulkomaalaiset ottaa hiekkalaatikon haltuun.
Ilman noita ns. kovan luokan kotimaisia ukkeleita, meillä olis hyvin paljon vittumaisempaa rikollisuutta suomessa. Suomen rikollisilla kuitenkin korkeampi moraali kuin ulkomaalaisilla.

Ai niin, vielä tosta itse otsikosta. Jos jonku mielestä Suomen vankilat on hotelleja, ni siitä vaan sitte ottamaan tuomiota ja sen jälkeen Riksuun kongille. Katsotaan sit uudestaan onko se hotelli vai ei...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom