vanhat vhs:ät koneelle!

Ikä
38
Kaikilta löytyy kaappien pohjilta vanhoja vhs leffoja tai niinkuin minulla, itse kuvaamia kotivideoita. Tarkemmin tutkittuani löysin miltei 14 kasettia videonauhurin taltiointia mm. mikroautokisoista.
Kaapissa nämä vie rutosti tilaa, ikä tekee tehtävänsä kaseteille jne. Kaiken kukkuraksi omat vhs videot ovat hajalla :D
Milläs konsteilla nämä saisi tietokoneelle siirrettyä ja sitä kautta vaikka dvd-levylle?
s-video kaapelilla saa katottua tietokoneella olevia leffoja TV:n kautta, mutta nyt pitäisi saada toiseen suuntaan. Ja kun kuvan saa koneelle, niin milläs nämä kannattaa tallentaa koneelle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistaaksení auttaa jos sulla on näytönohjaimessa ViVo liitäntä. Eli video in video out. Tällöin pitäisi onnistua. Mikäs sitten olikaan se ohjelma niin en tähän hätään muista. Itse myös oon teettänyt muutamasta vhs nauhasta dvd:t ja sekään ei kauhean kallista ollut kun oli tuttu paikka....
Auttoiko tämä nyt kovin paljon mutta yritys oli ystävällinen.

Videokaappauskortilla, eli tuttavallisemmin TV-kortilla. Sellanen n. viiden kympin arvonen sijotus. Sitten ne ehjät videotkin pitää olla lisäks.

Tollasta videokaapparia testailtii kerran duunissa, muistaakseni oli hiton työlästä puuhaa. Ja hidasta.

Et ei ehkä kannata lähtee vetää kaikkia nauhoittamiaan Ritariässä jaksoja koneelle ;)

Aikanaan itse lykkäsin vain näyttiksen komposiittiliitännästä sisään, sitten vaan videot pyörimään ja softa kaappaamaan kuvaa... eli aina menee tietysti se 3-4h aikaa per nauha. Erittäin helppo operaatio. S-videota ei ole mitään järkeä edes yrittää käyttää koska videolla oleva laatu on kumminkin aivan perus vhs:ää.

edit: siitä en sitten tiedä miten paljon vie aikaa jos samantien pakkaat dvdlle sopivaan muotoon, itse otin raakamatskua koneelle ja sitten koodasin myöhemmin.

Isoveljellä on ihan bränikkä digivideokamera, mutta ei oo video in-liitäntää.
Näytönohjaimesta ei löydy video in-liitäntää.

1. Tollasta videokaapparia testailtii kerran duunissa, muistaakseni oli hiton työlästä puuhaa. Ja hidasta.

2. Et ei ehkä kannata lähtee vetää kaikkia nauhoittamiaan Ritariässä jaksoja koneelle ;)

1. No jaa, onkohan tuo millään tavalla kovin nopeaa. VHS:n kun täytyy aikansa pyöriä kuitenkin. Ei se minusta mitenkään työlästä tosin ole.

2. Kannattaneekohan se muutenkaan :-)

Suositut

Back
Ylös Bottom