Pakko kyllä palata tähän viestiin. En kyllä ymmärrä miksi moisia pitäsi puolustaa? En toki sano ettäkö pitiäisi koko elämä mennä pilalle teiniajan hölmöilystä(kyllä, itse olen samanikäinen, ja tiedän sen), mutta ei tuo kyllä normaalia tai hyväksytävää ole, vai onko?
Itse olen aina puolustanut alakynnessä olevaa ihmistä, oli se kaveri tai ei. Kunhan on tarpeeksi vakuuttava mielipiteessään, vakuuttaa se millaiseen poppooseen tahansa. Eipä ole mikään porukka vielä tähän mennessä jatkanut tekojansa sen jälkeen kun olen mennyt "vähän" juttelemaan porukan kanssa. Tosin tiedä näistä "suur"kaupungin(Tre jne.) jengeistä, täällä en ole vielä mihinkään moiseen tapaukseen törmännyt, mutta tasan menen elleivät kaverit estä tms.
Ja tosiaan. Parhaat kaverini eivät yksinkertaisesti voisi olla moisen teon tekijöitä, koska silloin he eivät tosiaankaan olisi edes samasta kaveriporukasta kuin minä. Piste. Jos joku "kaverini" moista tekee, ojennan SITÄ itse ja jätän yksin ruikuttamaan. IMO säälittävää tehdä jotain moista jollekkin, joka ilmiselvästi on jo kärsinyt tarpeeksi.
Edit: Tomppa85:lla helvetin hyvä pontti.
Kerran baarissa pari kaveria alkoivat keskenään vähän kähinöimään, sanoin molemmille että joko satutan molempia pahasti ja saan itse turpaan, tai he lopettavat tappelun ja juovat kuin kaverukset. Ei tarvinnut montaa kertaa muistuttaa mitä tehdä. ;)
Pari vastaavaa tapaustakin sattunut tähän mennessä, mm. muutama "tuttava" uhanneet hakkaavansa minut, johon olen tokasissut: "Toki, mutta huomenna toivot ettet olisi moista tehnyt." Eipä ole kertaakaan moisesta tilanteesta edes käsikähmää syntynyt, vain pieni tuijotuskilpailu.