Valtiosihteeri Sailas veisi tuet huippu-urheilulta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JoAT
  • Aloitettu Aloitettu

JoAT

VIP
Kaupunki
Pohjanmaa
MTV3 sanoi:
Myöskään kuntourheilu ei tarvitse Sailaksen mielestä uutta rahaa.

Valtiovarainministeriön valtiosihteeri Raimo Sailas lopettaisi huippu-urheilulta valtion tuet.

- Huippu-urheilu on bisnestä, ja hyvä niin. Antaa sen toimia yritystoimintana, kun se sitä on ja ilmoittaa olevansa, hän katsoo Suomen Kuvalehden haastattelussa.

Sailaksen mielestä urheiluasiat voitaisiin siirtää opetusministeriöstä kauppa- ja teollisuusministeriöön, koska huippu-urheilulla ei ole mitään tekemistä opetuksen tai kulttuurin kanssa.

Sailaksen mukaan myöskään kuntourheilulle ei tarvitse syytää uutta rahaa. Hänen mukaansa Suomessa on Ruotsin jälkeen toiseksi paras rakennettu liikunta- ja urheiluverkosto koko maailmassa.

- Jokaista uutta muotilajia varten ei tarvitse urheiluhallia rakentaa. Kun muutenkin joudutaan rankasti priorisoimaan kunnallisia palveluja ja kuntien menoja, hän perustelee.

Siinä meillä on taas yksi kunnon politikko. :david: Mistä tätä jengiä sikiää? Kuntourheilu ei tietenkään vaikuta mitenkään esim. terveydenhuollon kuluihin... Säännöllisellä liikunnalla voi kuitenkin estää diabetestä, sydän ja verisuonitauteja jne... Niiden hoitaminenhan ei nyt eikä tulevaisuudessa maksa mitään kun suuret ikäluokat vanhenevat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö tossa ollu pointtina just että kuntourheilulle ei tarvitse syytää UUTTA rahaa, eli enempää kuin nykyisellä tasolla?

Et ei kai sitä rahoitusta olla vähentämässä kuitenkaan.. ;)

Johnny sanoi:
Eikö tossa ollu pointtina just että kuntourheilulle ei tarvitse syytää UUTTA rahaa, eli enempää kuin nykyisellä tasolla?

Et ei kai sitä rahoitusta olla vähentämässä kuitenkaan.. ;)

Ei kai kukaan ole niin väittänytkään ?
;)

Anyways taitaa asianlaita olla niin että urheilu ei ole juuri kuulunut herra Sailaksen harrastuksiin, mitäpä siitä silloin tietäisi. Poliitikoillahan on tunnetusti mielipide etenkin asioihin joista he eivät tiedä mitään.

Sailas ja kuntourheilu samaan laatikkoon kuin Halonen ja sakaramiinat

:david:

Tässä huippu-urheilujutussa oon Sailaksen kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä. Huippu-urheilulla ei pitäisi olla mitään verorahoista maksettavaa tukea, sillä huippu-urheilu on aivan vitun turhaa. Kuntatason jutuista en osaa sanoa, sillä oon elämäni aikana asunut vain kolmessa eri kunnassa, joissa jokaisessa on mielestäni ollut hyvät kunnalliset liikuntapalvelut, siis valaistut pururadat, liikuntahallit ja kuntosalit. Varmasti on monia kuntia, joista näitä ylellisyyksiä ei löydy.

Valtiovarainministeriön valtiosihteeri Raimo Sailas sanoi:
Sailaksen mukaan myöskään kuntourheilulle ei tarvitse syytää uutta rahaa. Hänen mukaansa Suomessa on Ruotsin jälkeen toiseksi paras rakennettu liikunta- ja urheiluverkosto koko maailmassa.

Suomen yleisin kansansairaus on aikuisväestön liikalihavuus ja valtiosihteeri on ottamassa kuntourheilusta viimeisetkin rahat pois? WTF!! Huippu-urheilu pärjätköön omillaan mutta koululiikuntaan ja tavallisen kansan liikuntapaikkoihin heti paikalla kymmenkertainen määrä lisää rahaa.

Valtiosihteeri Sailas:

1. Mitä ilmeisimmin kiihottuu seksuaalisesti ajatellessaan sanaa "leikkaus" tai "tukien leikkaaminen". Sailas ei juuri muulloin tule julkisuuteen kuin esittelemään mitä uutta leikattavaa hän on keksinyt ( ja taas jorma seisoo..)

2. On itse ylipainoinen aikuinen/keski-ikäinen ja tuskin harrastaa ulkonäöstään päätellen mitään muuta liikuntaa kuin muiden maksamia runsaita lounaita ja päivällisiä. Näin ollen on ymmärrettävää että hänen mielestään urheilulta voidaan viedä rahaa koska hän ei harrasta sitä millään tasolla.

3. Leikkaamalla valtuisihteeri Sailaksen virka säästettäisiin valtion kuluja. Tilalle voitaisiin ottaa vaikka yksi niistä Korkeasaaren paviaaneista banaanipalkalla.

Nitsku sanoi:
Valtiosihteeri Sailas:

1. Mitä ilmeisimmin kiihottuu seksuaalisesti ajatellessaan sanaa "leikkaus" tai "tukien leikkaaminen". Sailas ei juuri muulloin tule julkisuuteen kuin esittelemään mitä uutta leikattavaa hän on keksinyt ( ja taas jorma seisoo..)

Aina kun Sailas on julkisuudessa niin sillä on joku vitun pöljä leikkausidea. Ei helvetti voi käsittää tota äijää.

Fat Rat sanoi:
Aina kun Sailas on julkisuudessa niin sillä on joku vitun pöljä leikkausidea. Ei helvetti voi käsittää tota äijää.

No tuskin se niitä ihan ilkeyttään esittelee. Sinänsä hieman offtopic, mutta olin noista vaalikeskusteluista huomaavinani, että Sailas on hivenen kiusallinen kaveri demareille. Sdp kun niin mielellään mainostaa julkisia palveluita yms. ja sitten eräs puolueen näkyvimmistä hahmoista on aina ja kaikkialla vaan leikkaamassa milloin mitäkin. ;)

Joskus vähän tuntuu siltä, että Sailas on palkattu ns. mulkuksi. Eli kun tämä mulkku julkisuudessa puhuu vain ja ainoastaan isojen leikkauksien puolesta ja sanoo niiden olevan "välttämättömiä", hallituksen tekemät leikkaukset ja päätökset näyttämät kansalaisten mielestä paljon pienemmältä pahalta. Sailas on vähän niin kuin Iiro Viinanen, mutta ilman valtaa.

Ymmärsinkö oikein, Sailaksen mielestä:

1. Huippu-urheilua ei tarvitse tukea

2. Kuntourheilu ei tarvitse lisää rahaa koska Suomessa se on jo hirmu hyvin hallussa

Mitäs vikaa tuossa on? Minä olen jokseenkin samaa mieltä. Joku sano että Sailas kiihottuu kun pääsee puhumaan leikkauksista, mutta moni tuntuu innostuvan vastustamaan kiihkeästi mitä tahansa leikkausta vain koska se on leikkaus.

Laman aikaset leikkaukset oli ihan välttämättömiä. Tää Suomen hyvinvointivaltio alko mennä jo överiksi. Muistan kun itekkin kuljin skidinä -80 luvun loppupuoliskolla esikouluun 3:n kilsan päähän taksikyydillä joka päivä, ja kunnan piikkiin. Ne leikkaukset mitä tehtiin, olis tullut välttämättöminä jossain vaiheessa kuitenkin, lama anto vaan konkreettisen perustelun leikkauksien välttämättömyydelle.

Kuntourheiluun pitäs kyllä mun mielestä panostaa enemmän, koska siinä säästäminen tulee myöhemmin vastaan paljo isompana lukuna punaviivan alla, kun jengin fysiikka rapautuu.

Antzu sanoi:
Kuntourheiluun pitäs kyllä mun mielestä panostaa enemmän, koska siinä säästäminen tulee myöhemmin vastaan paljo isompana lukuna punaviivan alla, kun jengin fysiikka rapautuu.

Suurinpiirtein noin. Mutta ei se auta, jos jokaiselle "trendilajille" todella rakennetaan omat hallit, kyllä suomessa on ihan hyvät mahdollisuudet liikkua, asennekasvatus voisi olla parempi keino lisätä seppo sohvaperunan liikkumista, kuin naapuriin avattu uusi seinäkiipeilyhalli. Oman etuni takia toivoisin kyllä esim. Helsingin rakentavan muutaman (puoli)ilmaisen hyvän punttisalin kaupunkilaisille, mutta kuntosaliyrittäjät varmaan ovat eri mieltä...

Calle sanoi:
asennekasvatus voisi olla parempi keino lisätä seppo sohvaperunan liikkumista, kuin naapuriin avattu uusi seinäkiipeilyhalli.

:thumbs:

Antzu sanoi:
Laman aikaset leikkaukset oli ihan välttämättömiä. Tää Suomen hyvinvointivaltio alko mennä jo överiksi. Muistan kun itekkin kuljin skidinä -80 luvun loppupuoliskolla esikouluun 3:n kilsan päähän taksikyydillä joka päivä, ja kunnan piikkiin. Ne leikkaukset mitä tehtiin, olis tullut välttämättöminä jossain vaiheessa kuitenkin, lama anto vaan konkreettisen perustelun leikkauksien välttämättömyydelle.

Hyvä! Lisäisin vielä,että rahan sijoittaminen kuntourheiluun on kun laittais
rahaa pankkiin;tulee korkojen kanssa takaisin. :thumbs:
Huippu-urheilijan määrittelyn jätänkin asiasta paremmin tietäville,jotka tukea ei tarvitsisi.

helvetin hyvä idea!!!! kaiken maailman hemohessuja sitä tuetaan muutenkin...rakennetaan talo talkoovoimin, annetaan tontti järvenrannalta ja rahaakin pitäis saada--->palkinnot pitäs olla tulosten mukaan.prkle. fiksu idea sailakselta.

niin kutsutussa "Sailaksen raportissa" joka julkaistiin viimeksi, oli kyllä mielestäni todella pointtia, jos tarkastelee kansantalouden tehokkuuden näkökulmasta. Suomalaiset ovat vain tottuneet tähän sosialistiseen valtioon, jossa kenelläkään ei mene hyvin ja kaikilla paskasti tai korkeintaan keskiverrosti. Mitään kannustimia ole mihinkään ja kaikki pitää saada valmiina käteen. Itse olisin kernaasti valmis luopumaan esimerkiksi opintotuesta ja jopa maksamaan opinnoista, jos tälle investoinnille kertyisi arvoa tulevaisuudessa esimerkiksi kasvavien tuloerojen muodossa. Jos ihminen ei ole itse valmis pitämään huolta terveydestä tai maksamaan siitä, niin se on oma moka, miksi pitää holhota? ja tälläisissa tapauksissa julkisen terveyden huollon ei tulisi korvata hoitoja, nekin rahat voitaisiin laittaa veronalennuksiin. Miksi pestä hampaita kun ne saa vaihdettua valtion laskuun uusiksi?

jarivaha sanoi:
niin kutsutussa "Sailaksen raportissa" joka julkaistiin viimeksi, oli kyllä mielestäni todella pointtia, jos tarkastelee kansantalouden tehokkuuden näkökulmasta. Suomalaiset ovat vain tottuneet tähän sosialistiseen valtioon, jossa kenelläkään ei mene hyvin ja kaikilla paskasti tai korkeintaan keskiverrosti. Mitään kannustimia ole mihinkään ja kaikki pitää saada valmiina käteen. Itse olisin kernaasti valmis luopumaan esimerkiksi opintotuesta ja jopa maksamaan opinnoista, jos tälle investoinnille kertyisi arvoa tulevaisuudessa esimerkiksi kasvavien tuloerojen muodossa. Jos ihminen ei ole itse valmis pitämään huolta terveydestä tai maksamaan siitä, niin se on oma moka, miksi pitää holhota? ja tälläisissa tapauksissa julkisen terveyden huollon ei tulisi korvata hoitoja, nekin rahat voitaisiin laittaa veronalennuksiin. Miksi pestä hampaita kun ne saa vaihdettua valtion laskuun uusiksi?

Jep. Siinä oli sosialistit ihmeissään, kun umpidemari Sailas julkaisi raporttinsa, joka monilta osin oli samanlainen kuin keskustan työreformi, jota sosialistit olivat kilvan kiroilleet...

jarivaha sanoi:
Suomalaiset ovat vain tottuneet tähän sosialistiseen valtioon, jossa kenelläkään ei mene hyvin ja kaikilla paskasti tai korkeintaan keskiverrosti.

Tuo oli sen verran upeasti sanottu, että mielelläni lukisin myös ajatuksiasi todellisesta hyvinvointivaltiosta, jollainen Suomi siis ei mielestäsi ole. Mitä sun mielestäsi kuuluu hyvinvointiin, mitä sulta puuttuu? harmittaako sua se, ettet voi ajella paikasta toiseen helikopterilla kuin Jussi Uoti aikoinaan, vai se, ettet voi huviksesi hajotella omakotitaloja kuin Bam Margera TV-showssaan. Vai vituttaako sua se, ettei Suomen kaduilla ole tarpeeksi kerjäläisiä, joita halveksia? Kerro mulle, mitä suomalaisilta puuttuu, minkä takia suomalaisilla menee niin paskasti (tai korkeintaan keskiverrosti)

Sua ei oikeasti harmita se, että täällä suomessa kaikilla menee paskasti (tai korkeintaan keskiverrosti). Sua harmittaa nimen omaan se, ettei muilla mene mielestäsi tarpeeksi huonosti.

Nyt multa tais kadota se punainen lanka tästä kirjoituksesta. Olin sanomassa, että :david:

edit. poistin haukkumasanoja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom