Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä yli täyden koon interpoloitu croppaus. Ei ole haloja kontrastieroissa. Kuvankäsittelystä en paljasta mitään tarkempaa, sen saaminen tälle tasolle on vaatinut helvetisti vaivaa. Eikä mikään kuva mene samalla työnkululla, jokainen kuva on omansa.

http://www.bodynet.fi/kuvat/crop.jpg
Onko mahdollista saada ei-käsiteltyä kuvaa niin voi kokeilla päästä samaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuon kun postaat jonnekin suomalaiselle valokuvausforumille, niin saat kasan paskaa niskaan. Kateelliset paskakuvaajat nillittävät tätä rataa
"muovinen"
"sisältö puuttuu"
"malli on eloton"
"olen itse niin paska kuvaamaan, etten voi kuin vain itkeä"

Giselle Bundchenin kuvastako on kysymys? Ongelmana on että monien mielestä kyseessä on valokuvamanipulaatio eikä kunnon valokuva. Kyseisessä kuvassa on enemmän photoshoppia kuin alkuperäistä valokuvaa eli hiiren ja tabletin kanssa on kulutettu kauemmin aikaa kuin mallin ja valokuvauskaluston parissa.

Tosin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen jos saisin aikaiseksi jotakin joka olisi edes lähellä mainitun kuvan laatua... tai kuvata Giselle Bundchenia.

Giselle Bundchenin kuvastako on kysymys? Ongelmana on että monien mielestä kyseessä on valokuvamanipulaatio eikä kunnon valokuva. Kyseisessä kuvassa on enemmän photoshoppia kuin alkuperäistä valokuvaa eli hiiren ja tabletin kanssa on kulutettu kauemmin aikaa kuin mallin ja valokuvauskaluston parissa.

Tosin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen jos saisin aikaiseksi jotakin joka olisi edes lähellä mainitun kuvan laatua... tai kuvata Giselle Bundchenia.
Mitä enemmän photaria, illua ja 3d maxia, sen parempi ja hienompi. Voi kun itsekin osaisi paremmin.

http://www.platinumfmd.com.br/

Ekoja räpsyjä poitsusta. Tästä se fotohinkkaus alkaa :D

Liitteet

• rasmus_www.jpg
    rasmus_www.jpg
    49,5 KB · Katsottu: 389
Mä ainakin sain tuon lookin ihan vain parilla stepillä.

- Copy layer (ctrl-j)
- Uusi taso mv:ksi: Image->Adjustments->Channel mixer
----- Monochrome päälle
----- Red: 0 Green: 100 Blue: 0
- mv tason blend modeksi Hard Light
- Opacityn muutos

* mv tasoon voi lisätä rakeisuutta jos haluaa sitä lisäksi

Mä ainakin sain tuon lookin ihan vain parilla stepillä.

- Copy layer (ctrl-j)
- Uusi taso mv:ksi: Image->Adjustments->Channel mixer
----- Monochrome päälle
- mv tason blend modeksi Hard Light
- Opacityn muutos

* mv tasoon voi lisätä rakeisuutta jos haluaa sitä lisäksi
Shit, onpas se simppeliä kun osaa ;)

Andy_orig.jpg

Yllä olevasta kuvasta päästään allaolevaan ihan muutamalla stepillä

Andy_ready.jpg

- Kuva mv:ksi
----- Channel mixer
----- Monocrome päälle
- Flatten image
- Tumman korostaminen
----- Mene channels tabille
----- Paina Ctrl pohjassa hiiren vasenta nappia RGB kuvan päällä ( valitsee vaaleat kohdat )
----- Ctrl + Shift + i ( invertoi valinnan )
----- Layer -> New Fill Layer -> Solid Color -> Paina Ok
----- Valitse musta väri ( Red: 0 Green: 0 Blue: 0 ) ja paina Ok
----- Päällimmäisen tason opacitya voi tiputtaa 60-90
- Housut ja kuvan kulmat tummaksi Burn toolilla

* Terävöitystä ja dodge/burn toolia tarvittaessa

Andy_orig.jpg

Yllä olevasta kuvasta päästään allaolevaan ihan muutamalla stepillä

Andy_ready.jpg

- Kuva mv:ksi
----- Channel mixer
----- Monocrome päälle
- Flatten image
- Tumman korostaminen
----- Mene channels tabille
----- Paina Ctrl pohjassa hiiren vasenta nappia RGB kuvan päällä ( valitsee vaaleat kohdat )
----- Ctrl + Shift + i ( invertoi valinnan )
----- Layer -> New Fill Layer -> Solid Color -> Paina Ok
----- Valitse musta väri ( Red: 0 Green: 0 Blue: 0 ) ja paina Ok
----- Päällimmäisen tason opacitya voi tiputtaa 60-90
- Housut ja kuvan kulmat tummaksi Burn toolilla

* Terävöitystä ja dodge/burn toolia tarvittaessa
Niin pääsee, mutta mitä sitten? En minä noin tee kuvia ja jos koitat replikoida, niin osta valot ihan ekana. Meinaatko jotain kusemiskisaa aloittaa :D

Varmaan puusilminkin näkee, että mun kuvat eivät ole tuollaisia ja ne kyllä vaatii vähän vitusti enemmän kuin kaksi sigmaa ja pari layeria. Yhtään toki dissaamatta sun kuvaa, joka on hieno.

Niin pääsee, mutta mitä sitten? En minä noin tee kuvia ja jos koitat replikoida, niin osta valot ihan ekana. Meinaatko jotain kusemiskisaa aloittaa :D

Varmaan puusilminkin näkee, että mun kuvat eivät ole tuollaisia ja ne kyllä vaatii vähän vitusti enemmän kuin kaksi sigmaa ja pari layeria. Yhtään toki dissaamatta sun kuvaa, joka on hieno.
Tällä ei ollut mitään tekemistä sun kuvien kanssa. Tuolta löytyy apua -> http://fi.wikipedia.org/wiki/Foliohattu

Gondolinot on rautateiden kunkkuja..
Mike, miksi foorumisofta blurraa kuvat ihan vituilleen kun klikkaa thumbbikuvaa?

Edit: tässä linkitetty
vr_www.jpg

Liitteet

• vr_www.jpg
    vr_www.jpg
    144,6 KB · Katsottu: 358
Onko Mike sun mielestä tärkeämpää osata käyttää Photaria kuin sommittella kuvaa/käyttää valoja, yms valokuvaustaitoja.

Kai nyt kuvaamisessa kuitenkin on kamera pääasiassa eikä kuvankäsittely? Vaikka toki joku pro voisi sanoa, että vedos on vähintään yhtä tärkeä kuin nega.

Onko Mike sun mielestä tärkeämpää osata käyttää Photaria kuin sommittella kuvaa/käyttää valoja, yms valokuvaustaitoja.
Yhtä tärkeää kaikki. Valoissa ja sommittelussa vain ei kovin hirveästi voi mennä yli mahdollisuuksien, siinä on rajansa, mutta photarissa ei ole mitään rajaa, siinä on mielettömästi mahdollisuuksia.

Paha sanoa, skaalaakohan se noita. Testaan. Ei tuo ainakaan mulla blurraa.
Näköjään skaalaa tuota mun kuvaa 90%, mutta sitten kun sitä isoa kuvaa klikkaa niin kuva on edelleen blurri vaikka skaalaa 100% takaiseksi. 960x650 on sitten varmaan liian iso?

Ei ainakaan minulla muutu miksikään, terävyyden tai koon osalta, vaikka klikkaa omalle sivulle tai katsoo suoraan.
EDIT: mutta näemmä skaalaa aina 900 pix leveyteen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom