Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Grillaamaan

attachment.php

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
minkä takia lightroomilla valmistetut valokuvat RAW-TIFF-JPG muunnoksen jälkeen näyttävät lightroomissa hyvältä mutta kun tumppaat työpöydän taustakuvaks tai katsoo esim. irfanviewillä, kuvan päällä on kuin harmaa kalvo, joka latistaa värit ja poistaa kirkkauden? Microsoft Office Picture Managerilla kun kattoo kuvia on ne samanlaiset ku lightroomissa.
millä ohjelmalla kuvia on paras tutkiskella full screen'nä tai tutkia kuvia valokuvakansiosta?

Mua vituttaa aika rouheesti kyllä. Kaverin baaria kuvailin tuossa eräänä päivänä ja nyt baarista tehtiin lehtijuttu Bangkok Postiin (www.bangkokpost.com) eli varsin suureen lehteen. Minun kuvani oli otettu lupaa kysymättä ja julkaistu lehdessä vailla nimeä, tosin mitä kyseistä lehteä lueskelen, ei siinä kuvien alapuolella koskaan nimiä mainita. Olisi nyt silti ollut korrektia edes nimi pistää tuohon ja lupa kysyä, minkä olisin ehdottomasti antanut.

:curs:

Mua vituttaa aika rouheesti kyllä. Kaverin baaria kuvailin tuossa eräänä päivänä ja nyt baarista tehtiin lehtijuttu Bangkok Postiin (www.bangkokpost.com) eli varsin suureen lehteen. Minun kuvani oli otettu lupaa kysymättä ja julkaistu lehdessä vailla nimeä, tosin mitä kyseistä lehteä lueskelen, ei siinä kuvien alapuolella koskaan nimiä mainita. Olisi nyt silti ollut korrektia edes nimi pistää tuohon ja lupa kysyä, minkä olisin ehdottomasti antanut.

:curs:

Itseasiassa tekijänoikeus on rahanarvoista tavaraa, joten pistä Bangkok Postiin lasku... iso ;)

http://creativeadvertisingworld.com...0/2-gisele-bundchen-zhizel-bundkhen-thumb.jpg

Vidun siisti kuva! En oo itte ottanu :wtf: Mutta oli niin siististi muokattu etten voinut olla jakamatta tätä silmäniloa kanssanne

Tommosista vähän samaa sarjaa olevista vesikuvista oli vähän aikaa sitten jossain blogissa juttua, mut nyt ei kyl millään muista et missä... niissä oli tosin tyydytty siihen et se vesiefekti oli vain pään päällä/ympärillä, siistejä tosin nekin :)

Olen nyyb kuvaamaan, mutta laitan silti. Pitäis ostaa kameralle jalusta, tulee meinaan aika vitun epäselviä noista kuvista käsivaralta kuvattuna...

Liitteet

• Järvi_800x600.jpg
    Järvi_800x600.jpg
    114,6 KB · Katsottu: 184
  • Lato_pieni.jpg
    Lato_pieni.jpg
    113,1 KB · Katsottu: 179
http://creativeadvertisingworld.com...0/2-gisele-bundchen-zhizel-bundkhen-thumb.jpg

Vidun siisti kuva! En oo itte ottanu :wtf: Mutta oli niin siististi muokattu etten voinut olla jakamatta tätä silmäniloa kanssanne
Tuon kun postaat jonnekin suomalaiselle valokuvausforumille, niin saat kasan paskaa niskaan. Kateelliset paskakuvaajat nillittävät tätä rataa
"muovinen"
"sisältö puuttuu"
"malli on eloton"
"olen itse niin paska kuvaamaan, etten voi kuin vain itkeä"

Pistetäämpä tänne suora kysymys Mikelle.
Henkilökuvissa käytät paljon tuota davehillmaista vahanukkeilua ihon kanssa. Toki valaistus on tärkeä, mutta valottaisitko hieman kuvankäsittelyn osuutta asiaan?

Valaistus on todella tärkeää, pitää saada kunnon highlightit kuvaan, joita sitten varjojen kera manipuloidaan photarilla. Mutta iho ei ole mitään vahanukkea, vaan siinä on määrättyjä ominaisuuksia muokkauksesta. Dave Hilliä koitetaan matkia jenkkiforumeilla, mutta en voi tajuta miten sokeita ihmiset ovat, kauheita haloja ja kohinaa kuvassa ja ollaan "I think this is close". Juu, voi ollakin 5cm kokoisessa nettikuvassa, mutta kun mennään printtikokoon, niin alkaa ne virheetkin näkymään. Itse käsittelen aina täydessä koossa ja kuvat kestää printtiin saakka ilman megaluokan virheitä.

Tässä yli täyden koon interpoloitu croppaus. Ei ole haloja kontrastieroissa. Kuvankäsittelystä en paljasta mitään tarkempaa, sen saaminen tälle tasolle on vaatinut helvetisti vaivaa. Eikä mikään kuva mene samalla työnkululla, jokainen kuva on omansa.

http://www.bodynet.fi/kuvat/crop.jpg

Pääpointti siis, kohde pitää valaista hyvin ja saada mahdollisimman hyvä raw-file siitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom