Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Muutamia kuvia Intan maalta. Ei itse otettuja, mutta olin kyllä paikalla. :nolo:

Koirunpentuja Varanasista.
VARANASI5.jpg

Minä ja Taj Mahal auringonnousun aikaan.
AGRA_TAJMAHAL7.jpg

Hiekkaa ja kameli läheltä Pakistanin rajaa.
JAISALMER_DESERT2.jpg

Klassinen biitsinäkymä. Paikka on Goa ja Colvan kylä. (itse otettu kuva)
GOA_COLVABEACH.jpg

Karni Matan rottatemppelin pyhiä asukkeja ruokailemassa.
RATTEMPLE8.jpg

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jarna-Petteri sanoi:
Muistaakseni toi puu oli rinteessä, mä seisoin sellaisella lankkupolun varrella olleella tasanteella. Toi on tollanen "vahinkokuva", mistä tuli ihan kivan näköinen.

Tässä parempi kuva itse kuukkelista, pitäisi vaan saada jotenkin noi ihmiset pois taustalta...

Tuo kuukkeli on jossainpäin nettiä, latasin aikanaan itelleni sen.

Mike sanoi:
Tuo kuukkeli on jossainpäin nettiä, latasin aikanaan itelleni sen.
No johan nyt! Muistatko koska ja missä yhteydessä? Aika hauskaa... :)

denniszeimsin kuvat on muuten aika omaa luokkaa :thumbs: Mahtavat värit :worship: Minkälaisella pelillä mahtaa olla kuvat otettu?

Helvetin hienoja kuvia...

Tässä omasta mielestä pari hienoa otosta Luxembourgista.
Otettu Sony p-72 digikameralla.

Liitteet

• puisto.JPG
    puisto.JPG
    94,9 KB · Katsottu: 343
  • sotahaudat.JPG
    sotahaudat.JPG
    96 KB · Katsottu: 352
  • tie.JPG
    tie.JPG
    134,6 KB · Katsottu: 342
Mixu sanoi:
Jaa-a,m jotain paksumpaa nestettä kaadettu reippaalla vauhdilla veteen ja sitten se mönjä vedessä aiheuttaa tuollaisen "sienipilven"?

Eipä kiusata enempää, hanasta lasketaan vettä lasiin, kuva salamalla niin johan jähmettyy kuplat ja muut paikalleen :)

Jarna-Petteri sanoi:
Mahtavat värit :worship: Minkälaisella pelillä mahtaa olla kuvat otettu?

Kaikki kuvat on otettu dioiksi ja skannattu. Naita kameroita kaytetty:

Canon EOS Rebel (jarkkari) + 22-55mm EF linssi
Konica Lexio 28-70mm (taskukamera)
Olympus Mju II 35 mm (taskukamera)

Kaskas, vasta nyt hyppäs silmille tämä valokuvausthreadi! Todella hienoja otoksia löytyy seasta, ja etenkin nuo denniszeimsin kuvat linkin takana tekivät vaikutuksen.. että tuollaisen kimaran saa kasaan, saa jo matkustaa paljonkin.

Omana ongelmana on että tähän mennessä tuhlatut lukemattomat filmirullat on lähinnä tästä parin kilometrin säteeltä syrjäseudulta, kunhan auton saa tuossa alle parin viikon päästä niin pääsee uusille kuva-apajille... :kuola:

Mutta tässä linkki galleriaan silti: http://arttup.myip.us/index.html

Noissa olis narutumppu vähän hiomisen varaa noissa sivuissa, ainakin Opera-selaimella nimittäin näkyvät aivan törkeän kokoisina niin alkusivu kuin itse kuvatkin, joutuu kelaamaan joka suuntaan reippaasti.

Eli en tiedä vääntääkö tää selain ne noin isoiksi (ilmeisesti koska kuvat on aika palikoina) vai onko kuvat tosiaan noin isoja - mutta pistäppä sopivaan kokoon ja määritä vielä erikseen kuville koko html:llä että näkyvät varmasti oikein.

Höh? 20" ruudulle IE:ssä ne näkyy ihan kelamatta...

Jooo ei ole tässä hirveemmin ollut aikaa/motivaatiota noita väkerrellä, mutta päivityksiä tulossa tosiaan lähiaikoina, jos sais lisää kotisivutilaa...

Narutumppu sanoi:
Höh? 20" ruudulle IE:ssä ne näkyy ihan kelamatta...

Jooo ei ole tässä hirveemmin ollut aikaa/motivaatiota noita väkerrellä, mutta päivityksiä tulossa tosiaan lähiaikoina, jos sais lisää kotisivutilaa...

Kenties, mutta 15" lituskanäytöllä ja 17" kuvaputkella eivät ainakaan näkyneet kelaamatta, kuvista tuollainen 1/3 kerrallaan ja loput kelaamalla, selaimena uusin Opera.

Aika hankalaa katsoa kuvia noin - edes Ctrl ja miinusnappula (Eli Zoom-nappulat) ei auttaneet jostain syystä, sillon selain skaalas kuvan sellaseks alle kymppikuvan kokoiseksi näytölle.

Kuville sellainen kaikkia tyydyttävä katselukoko netissä on ~650-800 pikseliä leveydeltään, mun mielestä. Jos tarjoaa montaa eri kokovaihtoehtoa niin sitten isompiakin voi laittaa, JOS kuvia sattuu katsomaan sopivan reson & ison ruudun takaa.

denniszeims sanoi:
No haloo, miten tuo oravakuva on otettu?

Suunnattu kohti ja laukaistu? ;) Oravannahkoja on helppo huijata malleiksi pähkinöillä :) Jos taas teknistä dataa kaipasit niin poista "?orig" osoitteen lopusta.

Kelasin tän tredin uudestaan läpi kun rupesi niin pirusti kiinnostamaan tuo kuvaaminen. Pitänee itekin alkaa kikkailemaan.

Mitenkäs valokuvaajat suhtautuvat kuvien "raiskaamiseen" photoshopilla? Onko "eettisesti" oikeeta että esim muokkaa hienommaksi kuvauksiaan? Photoshopilla kun tekee ihmeitä kuvalle kun kuvalle.

Mixu sanoi:
Harrastatko valokuvaamista?
Onko tullut joskus napattua mielestäsi todella hyvä kuva, jonka haluaisit näyttää muille?
Tähän threadiin voit julkaista parhaat kuvasi.
Säännöt:
- Kuvien koko 640 x 480 pixeliä TAI alle 100 kt
- Laita tänne vain parhaat kuvasi, 1-4 kpl, EI KOKO GALLERIAA. Jos sinulla on 20 kuvaa, laita ne toiselle serverille ja tähän threadiin linkki sinne.
Sääntöjä saatetaan editoida tähän lisää, kun ongelmat alkavat :)

Aloitan itse, liitteenä oleva kuva on otettu Finnairin lennolta Kajaaniin, kuva n. 10 kilometrin korkeudessa.

Aivan uskomattoman hieno kuva :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom