Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyipä käydä itsekin kokeilemassa hautuumaa-valokuvausta. :kuvia:

Liitteet

• Soihtupatsas.jpg
    Soihtupatsas.jpg
    61,6 KB · Katsottu: 371
  • Pieni.jpg
    Pieni.jpg
    81,7 KB · Katsottu: 323
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
setae sanoi:
Siis eihän kyseessä olo digikameroiden ongelma, vaan sen automaattitarkennuksen. Ihan samalla tavalla se vaivaa myös filmikameroita.

Joo mun moka, lähinnä mun mielessä oli yleensä digikameroilla otettaessa kuvaa, aika joka kuluu tuosta tarkennuksesta siihen että se kuva on tallessa. :nolo:

nikke1 sanoi:
lähinnä mun mielessä oli yleensä digikameroilla otettaessa kuvaa, aika joka kuluu tuosta tarkennuksesta siihen että se kuva on tallessa.

Aa, suljinlatenssia tarkoitit. Joo, tuo on lähinnä digipokkareissa todellakin ongelma (en ainakaan muista filmipokkareissa siihen koskaan törmänneeni). Onneksi nämä uudemmat digipokkaritkin alkavat olla jo ihan kelvollisia tuolta osalta, esim. Casion Exilim EX-Z3:a käyttäessä ei tuosta latenssista juuri joutunut kärsimään (toisin kuin Canonin pokkareissa, mrr!).
Järkkäreillä ongelmaa ei 'luonnollisestikkaan' :D ole.

On näköjään Miken kuva kohde elisa(.net)n etusivulle. :)

Leka sanoi:
On näköjään Miken kuva kohde elisa(.net)n etusivulle. :)
No kai tässä pitää olla otettu. Tossa kerkesin jo kelaamaan että mites sitä ilman lupaa kuvia käytetään, mutta tuo kuva onkin yhdellä saitilla mihin voi upata omia kuviaan ja silloin niiden käyttöön annetaan oikeus.

Mike. Onks toi sun avatar vaan sattumalta sama kuin elisan kotisuvuilla oleva kuva?

Juuh laitan tähän yhden testikuvan. Pitää alkaa opettelemaan tuota kameran käyttöä, kun ostettiin tässä viikko sitten tuommonen Canon Dixital Ixus 400. Kellään muulla samaa kameraa? Tuommonen peruskamerahan tuo on, mutta kyllä tuo eka kameraksi välttää varmasti. PS. dieetillä olijat älkää katsoko.

Liitteet

• IMG_0087.jpg
    IMG_0087.jpg
    49,5 KB · Katsottu: 524
Type-TurunTuomiokirkko

Liitteet

• kiRkko.jpg
    kiRkko.jpg
    287,3 KB · Katsottu: 552
unreal sanoi:
Foobari= Henkeen ja vereen Hondamies
No itse asiassa mulle on kyllä ihan yks hailee mikä badge siellä kaaran takapaksissa loistaa. Toistaiseksi vaan hinta/laatu/ominaisuudet -kombo on yleensä ollut Hondissa enemmän kuin kohdallaan.

Type-Aurajoki

Liitteet

• auRa.jpg
    auRa.jpg
    131 KB · Katsottu: 476
Mites muuten olis, pakkislaiset, jos pidettäisiin täälläkin vähän valokuvauskilpailua? Olen jo jonkin aikaa järjestellyt tuonne DVDPlazan forumeille kuvauskilpailuja (6. nyt menossa), mitään palkintoja siis ei ole luvassa vaan ihan kevyttä sunnuntai-iltapäiväkisailua. Homma on toiminut niin, että olen julistanut aiheen ja kuvien lähettämiselle aikarajan, johon asti tekemäni lähetyssivun kautta on voinut kuvia sitten siirrellä. Poll-tyyppisellä viestiketjulla ovat sitten kaikki tuon forumin rekisteröityneet käyttäjät voineet äänestää mieleistään kuvaa, ja kun pollin aikaraja on päättynyt, olen julistanut voittajan.

Ongelma kisoissa on vain ollut osallistujien puute; suurimman suosion saanut kilpailu aiheeltaan "Syksy", keräsi 8 osallistujaa, ja kahden kuvan kilpailujakin on ollut.. Jos täältä forumilta saataisiin muutamat myös mukaan kuvinensa, olisi taisto varmasti kovempi, ja missikisatyyliin saataisiin 'plazan suosikki' ja 'pakkiksen suosikki', sekä yhteenlaskettujen äänien voittaja perintöprinsessoineen :D

Kuvakisojen satoa voi kurkata täältä; http://plaza.nykasenvalinta.com/

setae, loistava idea! Ja palkintohana voisi olla vaikka pakkis-paita tms, jotain ihan pientä. luulen että jos aihe saadaan kohdilleen, niin osallistujai löytyy. senverran innokasta kuvausporukkaa täältä löytyy.

Ja voittajan voisi valita vaikka ylläpito + setae (ei valitusoikeutta :) )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom